/spanien/barcelona/forum/22962.aspx/spanien/barcelona/forum/22962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Puyiii
2007-06-21 22:03
Ämne: Det ryktades mkt om ....
Tror inte vi kommer värva Milito eftersom vi jagar Chivu just nu men man vet aldrig med Laporta.
Delarocha
2007-06-21 22:03
Ämne: Om Henry kommer tror....
Nu tycker jag alla får ta och skärpa sig... Ett inlägg som består av "Jag tycker vi ska köpa C.Ronaldo" är ett helt meningslöst inlägg. Lägg gärna lite tanke bakom era inlägg...

Har märkt på många ställen i GBG (där jag bor) att småkids plockar fram sina Real tröjor^^ Undrar om de hade sett likadant om älskade Barcá hade tagit guldet. Tvivlar starkt på det.
Puyiii
2007-06-21 22:02
Nu är Juan klar för Roma. Nu är det sannorligare större chans att Chivu lämnar och hoppas Roma väljer att sälja honom till oss. Vad tycker ni om att Juan är klar för Roma, ett steg närmare Chivu ?

Visca Barca!
Real Madrid ¤¤Real Madrid All餤
Det ryktades mkt om att Gabriel Milito skulle komme till er? HUr ser det ut, kommer ni värva honom eller?
Barcelona Älskade Barça
Mot Nya Tider

Ja, Puyol spela igår men ådrog sig skadan under matchen

Crosas

Tänkte på det där med copa america jag också eftersom väldigt många ytterbackar dyker upp från just sydamerika.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-06-21 21:56
Ehh, har jag missat så mycket så att jag inte visste om att Tarzan är skadad:s? Står inget på officiella hemsidan, jag har varit borta ett par dagar nu, men fick Puyol spela vänskapsmatchen igår? Tacksam för svar
Barcelona Crosas
2007-06-21 21:48
Verkar bra med en här yaya trots att jag itne sett han spela nått skall erkännas hoppas han kommer efter helgen och kan bevisa att han är en spelare för Barca.

Det här med en mittback kommer nog att lösa sig har mina förhoppningar till Laporta!!

Vänsterbacken är jag lite bekymrad över tycker inte alls att Abidal övertygat så mycket av det jag sett, men som sagt finns ju inte så många bra alternativ verkar d som.

Kanske om vi har tur så e Barcas scouter och kollar in copa americá nu nästa vecka och det kanske kommer blomma fram nån bra back på kanten där som vi kan norpa åt oss???
Barcelona Kurdistan
2007-06-21 21:34
Fyfan vilken stor klubb vi är alltsåååå... Det finns inte vackrare klubb än Barca.... I LOVE YOU!
Barcelona Rambla
2007-06-21 21:27
Gnégnéri, hehe ursäkta om jag skrattar lite men det där är också ett jäkligt coolt namn. :D

Captain:

Kan bara instämma med dina tankar när det gäller försvaret och mittbackar. Personligen hoppas jag på en värvning, precis som man hela tiden har planerat. Kan inte se att man ändrar sin plan bara för detta. Istället hopppas jag att Marc Valiente flyttas upp till A-truppen.
Barcelona Kurdistan
2007-06-21 21:26
Jag tycker att vi borde köpa Yaya och Abidal.. Men istället för Henry varför sattsar man inte på Diego Milito? Han är hur grym som helst. Vilka kommer lämmna truppen? Är det inte Saviola? men vilka andra ska lämmna?

TACK för svar!
Barcelona PILMA
2007-06-21 21:20
Gnégnéri Yaya Touré

Yaya?coolt

trorde att han skulle föredrar Y.Toure
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-21 21:18
En månad är inget jag skrev i sten. Jag spekulerade bara i en månad, då jag tänkte mig att dem börjar försäsnongsträna om en månad och sedan håller på med det i drygt 2-3 veckor. För att sedan starta ligan, CL och allt annat.

Två mittbackar är att ta i enligt mig. Vi har trots allt Rafa och Thuram. Om Rafa återgår till formen han hade förra säsongen så är Milito knappast bättre än Rafael Marquez. Thuram har gott om rutin, den enda jag ställer mig frågandes till är Oleguer. Men enligt mig så kommer allt gå bra med endast en förstärkning i backlinjen. Jag kan ha fel dock?

Något jag håller med Hasse Backe på är att, försvaret bhöver inte alltid vara av yppersta världsklass så länge det är utomordentligt organiserat. Vi hade en organiserad backlinje i två år, detta år har det varit hönsgård. Men man måste komma ihåg att spelarna nästan alltid varit dem samma. "sopan Oleguer" spelade nästan hela matchen i CL finalen, men då var vi organiserade. Gio, som alla (nästan alla) tycker varit kass iår, spelade mer matcher än Puyol då vi vann CL guld, men ännu en gång så var vi organiserade då.

Allt tror jag hänger på det, inte värvningen av antal superbackar.
Barcelona Holländaren
2007-06-21 21:17
Tror inte några övergångar kommer att bekräftas från Barcelonas sida före fönstret öppnar.
Barcelona Messidinho 10
2007-06-21 21:14
Jätte tråkiga nyheter angående vår backaklippa Carles puyol. Det ä inte säkert att han blir borta 3 månader, utan skadad som han återdrog sig brukar ta just 3 månader att läka. Men man vet inte exakt när han kommer tillbaka. Kolla Eto han kom ju tillbaka lite tidigare än väntat. Hoppas att det blir lika sköna nyheter för vår kapten för utan han kan allt gå åt skogen.

Visca el Barca à puyol!!
Barcelona Rambla
2007-06-21 21:13
De närmaste dagarna lär bli spännande i vilket fall som helst. Kan mycket väl smälla till med en värvning redan i helgen om ryktena om Yaya stämmer.

Visst ska han ha Yaya på ryggen på sin tröja? Hur coolt som helst ju. :D
Barcelona Holländaren
2007-06-21 21:10
Eller så gör man både och, det brukar vara en bra strategi. Förhoppningsvis är man lika bra förberedda som då man senast köpte sex spelare.
Barcelona Rambla
2007-06-21 21:08
Nu om någon gång borde väl ledningen lägga ner alla tankar på att värva Henry? Dags att lägga fokus på att förstärka upp defensiven rejält istället.
Barcelona Holländaren
2007-06-21 21:04
Ämne: När vi nu är inne på....
De lär säkert testas i träningsmatcherna i alla fall. Om inte annat innebär Puyols skada att Thuram med all sannolikhet kommer stanna kvar.
Barcelona Rambla
2007-06-21 21:01
När vi nu är inne på mittbackar. Kan detta innebära att någon av Olmo eller Valiente får ta steget upp i A-truppen? Jag har som sagt svårt att se klubben värvar två mittbackar av toppklass, med dyra löner som följd, bara för att Puyol är skadad över sommaren.
Barcelona Evička
2007-06-21 21:00
Fc Barcelona / Ronaldinho
Ligan börjar runt den 26 augusti. Det är nog ingen som riktigt vet ännu hur länge Puyi blir borta. Det ska bli en presskonferens i morgon kl 11 och då ska de lämna besked. Tydligen är det vanligt att det tar minst tre månader vid den här typen av skador.
Barcelona Holländaren
2007-06-21 20:58
Angående Oleguer får han gärna spela kvar i Barcelona enligt mig. Bara inte i a-laget.
Barcelona r.Hyder
2007-06-21 20:56
Ämne: Ämne: vi ska ....
Du blandar nog ihop Chivu med Adrian Mutu som åkte dit för drogmissbruk under sin tid i Chelsea. Chivu skulle vara en mycket bra värvning för Barça, det kan jag nästan garantera!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-21 20:53
Vad synd att Puyol blir skadad i en sån betydelselös match, blir så arg.

Är det säkert att han missar 1 månad av ligan ?
Nån som vet när ligan börjar ?

Nu måste vi köpa två riktig bra mittback, Chivu eller Milito hade varit drömmen hoppas båda 2 kommer.
Barcelona r.Hyder
2007-06-21 20:53
------------Valdés----------
Zambrotta-Puyol-Milito-Chivu

Detta skulle vara drömmen, men om Abidal kommer så gör det mig ingenting för då sätter man bara en utav Chivu och Milito på mittbacken (sannorlikhete n att både Gabi och Cristian kommer om Abidal köps är relativt liten). Men när nu Puyol missar minst en månad av början på säsongen, så kanske det skulle vara bra om alla dessa tre kom? Isådana fall skulle Chivu-Milito bilda mittlås först med Abidal som vänsterback. Sedan när Puyol är tillbaka får man börja rotera i backlinjen. Problemet som jag ser det då är att vi inte har någon riktigt bra ersättare på högerbacken. Oleguer håller inte enligt mig även om jag älskar killen för hans otroliga hjärta och kämparglöd.

Sedan kan det disskuteras hurvida Rafa och Thuram kan axla en mittbacksroll utan att ha Puyi brevid sig. Om Rafa kommer i form finns ju en bra chans att han klarar det. Thuram har rutin nog för att klara det, frågan är väll snarare om han har en god fysisk standard för att kunna göra det?

Jag brainstormar bara nu med ideér efter att fått höra om den tråkiga nyheten om El Capitán. Jag lider verkligen med honom. Så snöpligt att det ska hända i en betydelselös träningsmatch bara.

Btw, det kanske är lite för desperat att köpa Chivu, Milito och Abidal bara för att Puyol är borta en månad in på säsongen, när vi redan har Rafa och Thuram i truppen. Men som sagt jag försöker bara komma upp med lite ideér.

Hoppas Yaya Touré kommer. Av dem matcherna jag har sett honom har han krigat, kämapat och sprungit vilket är exakt vad vi behöver i dagens Barça och på vårat mittfällt. Sedan kan man ställa sig skeptisk till om han kommer kunna göra ett sådant miljöbyte och om han kommer kunna axla rollen som Pivote ensam. Men jag är optimistisk till den här värvningen.

EDIT: Sedan har vi ju Belletti på högerbacken men undrar om han inte lämnar på grund av lite speltid? Jag skulle gärna behålla en sådan hjälte som kan komma in på högerbacken vid behov av starkare offensiva löpningar.

Barcelona Rambla
2007-06-21 20:52
Hehe, jag tror inte något eller någon hade kunnat hindra Thuram eller Oleguer från att träffa Mandela.
Barcelona Holländaren
2007-06-21 20:48
Ämne: Ämne: Barcelo....
I see, då fanns det en bra anledning då. Undra hur de kom fram till vilka som skulle träffa honom. Thuram kan jag tänka mig krävde att få det inskrivet i sitt kontrakt när han kom :p
Barcelona Rambla
2007-06-21 20:47
Som sagt, jag har svårt för att tro att Samu, som själv kämpar mot rasism, eller Ronaldinho skulle vägra att möta Mandela. För att inte tala om Rijkaard som alltid vid sådana här tillfällen brukar uppträda korrekt. Det finns säkert anledningar som vi inte känner till.
Barcelona El Gitáno
2007-06-21 20:45
Relay, kanske blandar du ihop dem med Stam eller De Boer? :-P
Barcelona Holländaren
2007-06-21 20:44
Ämne: Barcelonas spelartru....
Definitivt ganska pinsamt om det inte fanns någon bra anledning. Inga överraskande namn som valde att åka dit; tre gubbar som såg hela 90-talet, den politiskt intresserade Oleguer som antagligen släpade med sig Iniesta.
Barcelona Rambla
2007-06-21 20:43
Ämne: Barcelonas spelartru....
Laporta förklarar varför inte hela laget var hos Mandela dagen efter.

Hela laget deltog i ceremonierna under dagen innan match, där det var tänkt att Mandela skulle meverka. Hans hälsa är inte den bästa och han fick därför ställa in alla evenemang. Det är en av anledningarna förklarar Laporta varför man beslöt att inte hela laget dagen efter skulle träffa Mandela.
Annons: