/spanien/barcelona/forum/22958.aspx/spanien/barcelona/forum/22958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
HENRY!i!
2007-06-23 13:49
jag tycker att barca skulle kunna spela med 4-2-2-2 med henry - eto´o på topp och messi och dinho på kanterna bakom de ?? va tyckerni ?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-06-23 13:48
Nemo:

Jag håller med dig. Troligast är det att Etoó är den som lämnar ifall någon i REM drar. Men förhoppningsvis får vi behålla Etoó och både han och Laporta har varit väldigt tydliga med att de stannar.

=)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-23 13:46
John Petrucci

Välidgt schysst från din sida att komma in här gratulera trots den stora sorgen jag vet att alla gooners känner. Jag har skrivit det tidigare men tål att sägas igen, jag känner för er. Det skulle göra ont i mitt hjärta om Puyol, Xavi eller Iniesta stack.

Håll hårt i resten av spelarna nu och finn en duglig ersättare (inte många kan nog komma upp i Henrys klass). Lycka till!
Barcelona Nemo
2007-06-23 13:45
Jag är en som inte ville ha Henry. Onödigt skrek jag, och slöseri med pengar. Men för 215 miljoner för Thierry Henry det är ett kap. Nu kommer det svåra. Hur ska vi spela? Klarar laget av att spela med Ronaldinho, Eto'o, Henry och Messi samtidigt? Ska vi byta 4-3-3 för att på ett bättre sätt försöka få in Henry i laget? 4-2-3-1 3, backlinjen är oviss eftersom värvningar väntas så jag ska leka med mittfältet och anfallet. 2: Xavi/Iniesta/Deco - Någon defensiv mittfältare, om de nu blir Marquez, Yaya Toure eller någon annan spelar inte så stor roll. 3: Ronaldinho - Henry - Messi. 1: Eto'o.

Den kan nog fungera.

Annars är de så att Eto'o åker iväg till Afrika i december/januari. Då kommer Henry att behövas, men kan man sätta Henry på bänken? Om inte, och han tar Eto'o's plats? Vad händer då med lejonet?

Mina vänner, var med på att de kan komma en bomb. "Milan köper Eto'o"

Laporta var smart nu.

Vi kan säga vad vi vill om köpet av Henry. Men vilken jävla spelare det är.

Jag tycker mest synd om Rijkaard, gud vad han kommer få tänka i sommar :-)

Välkommer Thierry Henry.
Barcelona F C BarCeLoNa
2007-06-23 13:44
BARA kolla på den videon ni kommer bli kär i killen direkt!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-06-23 13:44
Jag förstår ni som blir lite fundersamma över hur Henry skall spelas nästa säsong och om någon av REM skall bort nu. Enligt Laporta och spelarna själva så skall alla i REM stanna och de borde vi faktiskt tro på. Etoó och Ronnie har visat sin kärlek för klubben och gruppen inom laget tror jag är väldigt stark. Varför skulle Ronaldinho lämna Barca där han har t.ex. sin lillebror Messi.

Jag tror mycket väl att Rijkaard&Co har tänkt ut hur vi skall får ut max av alla spelarna. Etoó åker till AM och där kommer RHM spela och dessutom får vi massa fina chanser att ha alla spelare otroligt fräscha för att kunna vinna La Liga och CL.

Istället för att vara misstänksamma så njut av att vi sitter inne(på pappret) redan några dagar efter säsongsavslutningen på världens kanske bästa anfallskvartet någonsin i ett klubblag.

Vi får enkelt se när säsongen drar igång hur de kommer funka.

Dessutom är tanken väldigt kittlande om man tänker på hur det kommer se ut när finlirarna Henry, Messi och Ronnie spelar ut på Camp Nous gräsmatta =)

Dessutom ett plus till klubbledningen att få en så pass bra spelare för det priset så här tidigt, breddning av laget ellet ersättare till någon som möjligtvis lämnar.
Barcelona F C BarCeLoNa
2007-06-23 13:43
asså vet ni HUR glad jag är att Henry kommer till oss. jag bara längtar till CL och La Liga, sen hoppas jag på att Chivu kommer, längtar när kommer jag läsa att Chivo har skrivet för BARCa uuuf :D:D
sen är det bara köra på WOOW :D

hjärtat barca!
HOPPAS HENRY LYCKAS
Barcelona Kapten11
2007-06-23 13:41
Detta känns overkligt.

Om REM stannar, så är det här en fantastisk värvning.
Henry är en spelare som med sin eleganta spelstil, passar perfekt in i Barça.
215 mille låter nästan overkligt billigt. Bra jobbat!
Jag hoppas dock att man fortsätter med samma spelsystem, och roterar.
Men jag vågar inte ropa hej än. Det blir en nervös sommar. Om Kaka lämnar för marängerna, vet vi vem Milan kommer att lägga all krut på. Jag tror inte att styrelsen säger nej till 1 miljard för Ronnie. Tyvärr.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-06-23 13:36
vi har en komplett anfallare i henry..snabb,stark,teknisk och även bra på huvet..
Spanien John Petrucci
2007-06-23 13:33
Fick ett moget PM från en viss "Barcelonito" som hånade mig för att Henry lämnat för er. Men tänkte ändå vara stor nog att gratulera er till erat nyförvärv. Jag var en av de som inte trodde att Henry skulle lämna för er men man får väl erkänna att man hade fel. Spelaren ni får har varit världens bästa anfallare de senaste 8 säsongerna. Hans meriter är enastående. Eller vad sägs om skytteligavinnare 4 gånger i PL, 2 PL-guld varav en dubbel, VM-guld, Em-guld, utsedd till PL:s bästa spelare 2 gånger, 2 gånger i rad vinnare av guldskon och en hel del till individuella utmärkelser. Jag önskar honom all lycka i världen efter vad han gjort för klubben jag älskar.
Barcelona Messi(as)
2007-06-23 13:30
Måste säga att jag är lite orolig för hur det ska fungera med Henry. Han har ju haft stora problem i landslaget då han har spelat med världsspelare på alla positioner..

Men bara han kan acceptera en plats i rotationssystemet så tror jag det kan bli hur bra som helst, som någon skrev här under vi har plats för 4 toppklass anfallare i laget.
Sano
Grattis till Henry, men hur kommer ni ställe upp nästa säsong? Det går ju inte att ställa upp med Ronaldinho,Messi,Eto'o och Henry, eller?

David Suazo har ju valt att spela för Inter och Milan söker då fortfarande efter en ny anfallare kanske kan Eto'o dra till Milan?

EDIT: Sorry för dubbelpost =/
Sano
Grattis till Henry, men hur kommer ni ställe upp nästa säsong? Det går ju inte att ställe upp med Ronaldini,Messi,Eto'o och Henry, eller?

David Suazo har ju valt att spela för Inter och Milan söker då fortfarande efter en ny anfallare kanske kan Eto'o dra till Milan?
Barcelona Mot Nya Tider
2007-06-23 13:23
En vacker spelare går till en vacker klubb..
Ska bli grymt skoj och se han lira i våra färger, tillsammans med Eto'o, Messì och El Mago:D
Barcelona R_Spielmann
2007-06-23 13:21
Real Madrid Mano
2007-06-23 13:21
Stort grattis till Henry. La Liga blir en karaktär större. Vet att jag inte alls är uppskattad härinne men jag undrar bara hur snacket går i Barca om att formera anfallet? Ska Henry bänkas, Dinho säljas? Har Rijkaard uttalat sig i detta ämne?
2007-06-23 13:19
Messi(as)

det var inte henry som var dålig utan vår målvakt valdes var otroligt bra
Barcelona R_Spielmann
2007-06-23 13:18
Härligt med Henry! Välkommen till Barca-familjen!

Detta bör dock inte ändra lagets taktik eller uppställning. Rijkaard bör fortsätta med sin rotationsfilosofi.

Valdez
Zambrotta-Puyol-Marquez/Chivu-Ny/Chivu
Xavi
Iniesta-Deco
Etoó-Henry-Ronaldinho

Messi ingår i anfallsrotationen och Touré i mittfältsrotationen. Vi minns väl hur mycket Iniesta fick spela i en av anfallspositionerna under säsongen? Det finns spelutrymme för 4 anfallare i toppklass i dagens Barcelona.
Barcelona Messi(as)
2007-06-23 13:18
Haha ska Henry komma och ta över Eto'os plats? Det kommer han inte klara av lätt. Henry kanske varit topp 5 i världen länge men Eto'o är där nu också! Fattar inte hur man som barca fan kan säga att vi ska sälja Eto'o!!! Upp ure..

Alla som säger att Henry är bäst, vad hände i förra årets CL final?? Vem klarade inte av att avgöra för sitt lag med 2 fina (nästan) frilägen mot Valdes? Och VEM lyckades måla och var sjukt vass i avsluten? Gå och läs på lite mer innan ni kommer in här och dissar Eto'o fyfan skam!
Finns ingen annan spelare, förutom puyol som kämpar lika mycket som Eto'o.

Henry är en legend och kommer bli en nästan äckligt bra rotationsspelare i Barca,Välkommen Henry!!! :D Lyckas han ta en plats i start 11 så go ahead!

Visca Eto'o
blend
2007-06-23 13:17
Jag är inte orolig om han kör 4-4-2 och Ronaldinho på V-Mittfält för ni måste komma ihåg att vad gör Ronaldo i Man UTD han jobbar inte hem men dem klarar sig för att dem har bra balans med scholes Carrick i mitten.

Men då kan vi ha så här med Startelvan

----------Eto´o---------Henry---------------

Ronaldinho----Iniesta----Yaya----Messi------

Abidal---Chivu----puyol----Zambrotta

Messi och Ronaldinho kommer vara offensiva sen har vi Iniesta som sköter passningarna och Yaya som Vinner boll Presic bakom.

Vad tycker ni???
2007-06-23 13:14
då var det klart med henry då! = )

bara läkar skiten kvar
Barcelona ze nemo
2007-06-23 13:13
TH14: Ja, Yaya Touré från AS Monaco. Allt tyder på att han blir en av Barcas nyförvärv kommande säsong.
TH14
2007-06-23 13:12
Toure?? Yaya toure??
Barcelona ze nemo
2007-06-23 13:09
-------------Valdes-------------

Zambrotta--Thuram--Puyol---Chivu

Iniesta/Xavi--Touré----Ronaldinho

Messi--------Eto'o--------Henry

Så ser en nice elva ut :)
Nu när Puyol är skadad kan Chivu användas nyttigt med tanke på att han är både mitt/vänsterback. Med Touré i mitten får barca en balans både offensivet och deffensivt.
Barcelona kungfurre
2007-06-23 13:05
Finns det ingen möjlighet att man kommer spela 4-5-1 då det kommer se ut så här

---------Eto'o----------
--Henry--Ronnie--Messi--
------Touré--Xavi/Iniesta/Deco-
Barcelona Xavi_
2007-06-23 13:03
Det är med blandade känslor man funderar över Henrys övergång. Man lider ju självklart med Arsenals supportrar. Minns att Henry sa: "This is the last contract i sign" när han skrev på för ytterligare år med Arsenal så sent som förra sommaren. Tydligen inte...
Men det som oroar mest är självklart om Dinho och Etoó stannar. Tror mest på en Dinho-övergång till Milan, vilket vore fruktansvärt tungt :/
Får bara inte hända..
Innebär Henrys övergång att de släpper Dinho eller Etoó så är jag inte ett dugg glad, men om de behåller R-E-M-trion så kan man inte vara annat än överlycklig. Fyra av världens bästa offensiva spelare i ett lag som redan håller världsklass. Smakar mumma!!!
Barcelona Stålmusen
2007-06-23 13:03
Jag fattar ingenting... Henry och Ronnie kommer ju att trampa varandra på tårna ute på vänsterkanten då dem båda gillar samma "utgångsläge"
Men hur som helst så är det en spännande värvning.
Barcelona Tompa
2007-06-23 12:59
Hushh:
Jag är 99 % säker på att Dinho stannar i Barca. Milan bör ju först och främst övertyga Kaká om att stanna i Milan istället för att bli en maräng innan Berlusconi försöker lägga vantarna på Ronaldinho.

F.ö tror jag att Dinho blir stt "gamla jag" till hösten när han äntligen får en ordentlig semester.
2007-06-23 12:58
-------valdes---------
zambrotta-----Puyol----Marquez------Chivu
---Xavi/iniesta-----Tourè----RonalDinho-------
-----Messi-----Etoo----Henry-----

Valdés –
Zambrotta, Chivu, Puyol,gio

–iniesta, Kolo Touré – Ronaldinho –
Messi, Eto’o, Henry.

raajkards uppgift under försäsongen är att göra dinho till en kämpe.hehe
Barcelona Crosas
2007-06-23 12:58
Vet inte vad jag skall säga lider med Arsenal supportrarna.... Vet ej heller hur Man tänkt sig använda Henry men då han är en av de bästa i världen och för den summan som gavs för han så verkar det nästan vara ett klipp???

Får väl önska han välkommen men samtidigt önska att han inte petar någon utav REM!!! sen nu så måste man ju göra sig av med Guddy, Olequer,silvinho, thuram, Giuly för att finansiera kommande köp......

Hoppas verkligen detta var ett bra köp fast jag är skeptisk!!!!!!
Annons: