/spanien/barcelona/forum/22957.aspx/spanien/barcelona/forum/22957.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Isaac
2007-06-24 13:03
messi(as):
Abidal är både bättre offensivt och deffensivt än gio, som är alldeles för gammal.
Barcelona Rickiboy
2007-06-24 12:59
står i oficiella hemsidan att henry kommer landa ikväll i barca sen presenteras imon eftermiddag.
dock ej uppdaterat till engelska så tryck på spanska.
Barcelona Messi(as)
2007-06-24 12:58
GRATTIS Messi!

Barca kommer inte att överge 4-3-3 det kan ni vara säkra på. Henry kommer bara för att ledningen vet att Henry inte har en CL vinst i hans register. Tror han kommer vilas mycket i ligan och göra inhopp om spelet låser sig på bekostnad av någon i REM.
Henry kommer däremot utnyttas maximalt i CL, det är vad jag tror. Sen kanske han gör extremt bra ifrån sig när Eto'o är i AM men då är det upp till Eto'o att återta sin plats =) underbart, jag längtar redan!
In med yaya toure och Chivu snabbt! Gio tycker jag har gjort bra ifrån sig under säsongen men om Abidal kommer så är det bara bra han är ju mer defensiv? Någon som har koll på det? Ronaldinho har ju en tendens att lämna ett stort hål bakom sig vilket andra lag utnyttjar..
Atlético Futre
2007-06-24 12:57
Jag som trodde att Atleti hade årets värvning i Raul Garcia...Med den offensiven Barcelona har kan det bli 0-6 vinster mot flera lag.

Fast jag kom in hit för att jag är inne på samma spår som Crosas, vad händer med Bojan och Dos Santos? Jag antar att de blir utlånade ett par säsonger innan de får chansen ?
lindi.M
2007-06-24 12:52
det kan bli flera sånna här i el classico.
Barcelona Tompa
2007-06-24 12:52
Tycker det är utmärkt att Laporta o Txixi agerat så snabbt vad gäller nyförvärv. Endast en vecka efter att ligasäsongen slutade har vi redan gjort klart med en supervärvning och flera till är i stort sett klara. Marängerna har samtidigt inte ens annonserat vem som ska träna laget nästa säsong...

Är själv mycket nyfiken på Yaya Touré. Måste erkänna att jag inte vet mycket om honom.
blend
2007-06-24 12:50
Rambla

Förstor inte texten kan du berätta lite om texten

Tacksam för svar
Barcelona Crosas
2007-06-24 12:44
Rambla//

Rädd för att det kommer bli så har redan upptäckt en mängd medgångsfans här hatar det!!!!!

Vilka från canteran e det som flyttas upp och vad händer med dom??? typ Bojan, Dos Santos e det nån mer typ crosas??
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-24 12:39
En sak hoppas jag slippa på forumet och det är en massa nya nick som TH14, Titi#14 osv. Håll kvar vid era namn. :)

Jag förstår inte allas besatthet i hur Barça ska spela nästa säsong för att få plats med de 4 stora. Jag är övertygad om att Rijkaard har tänkt på det under en lång tid. Eftersom klubben jagade Henry redan förra säsongen. Var inte oroliga, tids nog kommer vi att få svar. Personligen tror jag inte att man kommer att överge 4-3-3. Det är inget som säger att alla 4 måste ingå i varenda startelva under säsongen. Tuffare disciplin, hårdare konkurrens och fler anfallsalternativ kommer göra att det ordnar sig. Detta är spelarna införstådda med och ni kan vara säkra på att de har blivit informerade om vad som gäller av Rijkaard, Txiki och Laporta.
Real Madrid gunne
2007-06-24 12:39
Aha då var det klart Henry lirar i Barca nästa säsong och jag vill bara säga grattis till alla Barca fans för THierry henry är en man som man alltid kan lita på han presterar alltid och missar nästan aldrig ett läge. Att han är snabb o har ett bra skott o en undebar teknink är inte det heller en nackdel.

Även om han nu var skadad förra säsongen så förslår jag er alla att kolla på den här videon och ser vilken kanon spelare ni värvat

I år gjorde han 10 mål på 17 spelade matcher så för alla er som säger han är slut ni bör tänka båden en o två gånger.

Kolla länktips Henrys säsong innan han blev skadad
Barcelona Lillen_91
2007-06-24 12:38
Chivu är inte bra när det gäller asså.. speciellt mot Man.Utd i CL-Kvarten där United lekte med han och hela Roma
Barcelona Crosas
2007-06-24 12:36
Droppa snacket om Chivu nu kommer han så får han väl bevisa för tvivlarna.....som sagt inte ens klart än???

E det någon som vet vilka försäsongsmatcher det blir i sommar ifall Barca kommer till Danmark eller nått???
Barcelona Cristocea
2007-06-24 12:33
Exakt som Popescu var så är Chivu otroligt underskattad, men har allt att visa nu när han kommer till Barca.

PS: Feliz cumpleanos Messi.
Barcelona PILMA
2007-06-24 12:32
wooow beundrar hans avslutningar snabbhet han är inblandad i alla mål.
längtar redan nu till nästa Cl och La Liga

Förresten: Mesii Grattis till ditt tjugonde födelsedag.
(*L*) älskar dig du är världens absolut bästa spelaren (*L*):D

VISCA EL BARCA Y MESSI Y TH#14
Barcelona Evička
2007-06-24 12:31
Ämne: Ämne: Grattis....
Precis...skönt att den stannar "inom familjen"!
2007-06-24 12:25
Ämne: Grattis Leo!!

Fas....
Nej, den "titeln" är bokad för Bojan nu. :D
Barcelona Kapten11
2007-06-24 12:21
Grattis Leo!!

Fast nu är han ju inte världens bästa tonåring längre.:)
2007-06-24 12:16
Lionel Messi, 20 år idag.

Feliz cumpleaños Leo!
Barcelona Kapten11
2007-06-24 12:09
Allting är inte svart eller vitt.
Man behöver inte vara kass eller bäst i världen genom tiderna.

Än en gång, Chivu är en mycket bra värvning, men bäst i världen, herregud..
Barcelona Cristocea
2007-06-24 12:08
Och istället för att kommentera just om Chivu. Varför kan vi inte kommentera om nyheten som jag skrev innan? Pulhac till Barcelona.

Han kanske kommer istället för Abidal?

Länktips!
Barcelona Cristocea
2007-06-24 12:01
För mig så är Cristian Chivu världens bästa back. Säg mig en annan back i världen som behärskar samma gudomliga teknik som Chivus? Absolut ingen. Hans passningspel. Ancelotti sade i en intervju: Att Chivu är som en Pirlo i backlinjen. Äkta regista, jag kommer ihåg matchen mot Inter i coppan där han lirade som vänsterback, när han satte upp anfallet och började med sina skär passningar till Totti, jag lovar såna passningar gör man bara på Fifa eller PES.

Hans teknik och hans vision för spel underlättar honom att spela på 3 position som han behärskar mästerligt. Mittback,Vänsterback samt även som defensivmittfältare.

Ja han är världens bästa back. Och tro eller ej han har föruttsättningar till att bli världens bästa back genom tiderna. Så pass talangfull är han.

Och om Chivu är nu 7-1 dåligt i era ögon. Varför i hela friden skulle Barca vara äns minst intresserad?
Barcelona Engen
2007-06-24 11:30
Henké:

Det blir ju lätt så med spelare när dom blir äldre.
Men man får hoppas att Henry gör det lika bra som Henke han hade ju 2 stora skador under sin karriär och han lyckades ju komma tillbaka båda gångerna och gjorde det bra.

så jag är inte så orolig Henry är ju inte känd för att vara en spelare som har varit skadad för det mesta under sin karriär.

Så jag är inte så orolig men det ända som känns lit oroande är ju om man behöver byta spel system nu när Henry kommer?

jag menar skall Barca spela så hära nu eller?

----------------Valdes--------------------------
Zambrotta--Puyol----Thuram/Marques--Gio/Sylvinho
Messi-------Deco----Xavi------------Ronaldinho--
--------Eto'o-----------Henry-------------------
Barcelona Henké
2007-06-24 11:23
Det som gör mig orolig mest är att Henry allt för ofta har vartit skadad..
En skadefri Henry = världspelare
En skadad Henry= bortkasstade pengar..hoppas att ledningen har gjort rätt
Valencia DavidofSthlm
2007-06-24 11:19
Yaya Toure lär bli klar inom några dagar eller? Då har ju han en given plats som pivote med Xavi och Iniesta framför (om ni ska fortsätta spela 4-3-3). Deco lämnar tyvärr... Annars kan ni lira som Brasilien: 4-4-2 med två offensiva (Ronnie och Mess) och två defensiva mittfältare (Yaya och Xavi/Iniesta). Tror den sista inte räcker för Champions League dock (för många insläppta mål bakåt) men den vore häftig att prova i ligan!
Fever Pitch
2007-06-24 11:13
Som ngn sa nu hur ska ni formera anfallet. Vi kanske skulle kunna få esquerro i ersättning för henry?(alltid ngt) Det har ju ej pratats om ngt liknande men ni har ju en överfylld trupp...
Barcelona Smogen
2007-06-24 11:10
ang. Chivu... jag följer inte direkt italienska ligan,. såg väl två matcher med Chivu förra året och en förlorade dom då med 7-1. klart man blir lite misstänksam. :) men jag litar på er som säger att han är grym. hoppas han kommer, en bra innerback (och ytterback) behövs ju verkligen.

Rambla: Barcas 4-0 förlust mot Getafe var inte heller direkt förtroendeingivande. hade jag bara sett den med barca förra året hade jag också tvivlat. :) men...var inte Deco borta den matchen också??? förutom Messi
Barcelona Tompa
2007-06-24 10:57
The zone:
Jag tror inte vi behöver oroa oss för att Etóo säljs.
Barcelona Tompa
2007-06-24 10:55
Henry kommer självfallet inte att floppa. Barcas spelstil borde som fera redan påpekat passa honom utmärkt. "Problemet" blir bara att formere anfallet. Vi ar nu fyra anfallsspelare av yppersta världsklass.
Rotation, visst behövs det ibland jag säger inte att REM plus Henry ska spela tillsammans alla matcher men i "standardstartelvan" borde ändå alla fyra spela. Varför, jag tror det bästa för laget är att det finns en någorlunda "given" förstaelva, har aldrig varit speciellt förtjust i att ständigt rotera spelare. Dessutom är samtliga fyra för bra för att någon av dem ständigt ska starta på bänken.

Men sen blir ju alla spelare slitna och behöver vila. Helst ser jag att man startar med en offensiv 4-4-2 variant men vid behov (i händelse av skador mm på någon i kvarteten) växlar till 4-3-3. Det borde spelarna klara av utan problem.
Barcelona the zone
2007-06-24 10:36
Förstår inte varför Henry som för ett år sedan snackade skit om barca och barcas spelare nu ska till Barca.

Han lär ju knappast bänka Etoo Ronnie eller Messi. Om Etoo säljs borde Laporta avgå omedelbart.

själv skulle ja ha sålt Ronnie nu eftersom man knappast lär få mer pengar för honom senare. malouda skulle göra ett bättre mer offensivt och bollsäkrare jobb på vänsterkanten.
Barcelona Kapten11
2007-06-24 10:31
Crosas

Läs igen, back inte mittback.
Att Chivu har visat potential att bli en av världens bästa råder det inga tvivel om, men att säga att han redan nu är bättre än tex Puyol, Nesta, Terry, Dani Alves, Touré mfl, är bara löjligt.
Annons: