/spanien/barcelona/forum/22956.aspx/spanien/barcelona/forum/22956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
blend
2007-06-24 13:35
Cristocea

Villken v-back tror du att det blir till nästa säsog i Barca??

TACKSAM FÖR SVAR
Barcelona Crosas
2007-06-24 13:32
Läste någonstans om att krikc var på väg til celta där hristo e tränare stämmer detta?
Barcelona Smogen
2007-06-24 13:31
Ramlba:

hur kan du seriöst tycka att Garcia är en större värvning??? kanske bättre, även om jag inte tycker det heller. Men större? Större än Premier Leuges bästa spelare genom tiderna? och som säkerligen kan leverera grym fotboll i 4 år framåt...eh...????

dessutom anser jag att 4 sådana anfallare är fantastiskt i det rotationssystem som Rijkaard gillar att använda. kommer bli grymt.

lyckas barca värva toure, Chivu och Abidal samtidigt som vi slipper massa långtidsskador på nyckelspelare kan nästa säsong bli galet rolig för oss Barca fans.
Barcelona Cristocea
2007-06-24 13:31
blend//

Barcelona är intresserad. Fast det ser ut som Espanyol och Fiorentina drar i honom mest.
blend
2007-06-24 13:29
Rambla

Vet du nåt Angående Cristian Pulhac om han e nära ellr barca träffat spelaren finns det ånting emmelan dem??

TACKSAM FÖR SVAR
Atlético Futre
2007-06-24 13:27
Rambla (Anims Puyi),

Iofs, det lär ändå finnas en framtid för Gio dos Santos & Krkic, jag tror knappast att man släpper dem pga. konkurrens i truppen...

Hade glömt Bojans ringa ålder...Läskigt med hur bra vissa talanger kan vara.
Spanien Weiron
Tjenare. Grattis till värvnigen av Henry.

Tänkte höra med er om ni har koll på när det spanska spelschemat släpps. Tisslas det om något i de spanska tidningarna?
Barcelona Smogen
är nog ganska säker på att DS får chansen. Gör man sig av med Ezquerro (vilket jag visserligen är tveksam till, han verkar vara bra utanför plan) och Giuly samtidigt som Saviola lämnar finns det ju gott med plats i anfallet. Framförallt med tanke på att Eto'o ju ska till AM. Men han kommer nog få gå samma försiktiga väg som Messi, hoppa in sista 10 när segern redan är säkrad etc. Men det blir nog bra.

Krikic är ju som sagt bara 16. finns gott om tid för honom. Bra om han och DS får vara med på träningar, det finns ju en del spelare att lära sig av. :) men spela i A-laget är nog för tidigt för Krikic just nu.

Barcelona barba
Ämne: Futre:

García är ....
G2D Giovani Dos Dos?:D Nej, Bojan kommer nog inte att flyttas upp till nästa säsong då han knappt skulle få någon speltid alls. Som Txiki sa så är Bojan "ett steg bakom" G2S för att ta plats i A-laget så känns mer troligt med Marc Crosas i nuläget.
Tycker det är lika bra att han lånas ut då jag inte tror att han skulle må bra av att vara 5-6e anfallare.

G2S kan dock spela på alla anfallspositioner samt rollen precis bakom de om jag inte minns fel? På så sätt har han också större chans till speltid.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-24 13:18
Futre:

García är en större värvning, en värvning jag hellre sett Barça göra än Henry-värvningen (helt ärlig). Nu gråter jag visserligen inte över Henry, det ska bli spännade att se vad dessa cracks kan göra tillsammans på en fotbollsplan.

Innan Henry var det i stort sett klart Bojan och G2D skulle flyttas upp till a-truppen. Nu är det väl mer tveksamt. Det jag vet är att G2D kommer att få sitt spanska medborgarskap och skriva på sitt första proffskontrakt med Barça när han återvänder från U20-VM i juli till Barcelona. Han lär finnas med i a-truppen. Bojan däremot är nog mer tveksam. Herregud, grabben är fortfarande bara 16 år (fyller 17 28:e augusti). Det kan bli en utlåning till Celta där Hristo verkar fortsätta att leda dem i Segundan, eller till Deportivo som det ryktats om lite.
Barcelona ze nemo
2007-06-24 13:09
Någon som vet hur mycket Barca har i transferbudget totalt?
Barcelona RiZzo
Hej tänkte bara dela min lilla åsikt.
är ett stort fan av chivu.
Han va på väg till barca då han spelade i ajax.
Men vart aldrig av.
Men tycker dock att de e löjligt om barca betalar 13 mil E + silvinho o belleti.
för att få han.
Så mycke e han inte värd.
Va har han vunnit tex??
Har han lyft roma till ch el scodeto stavning.
El vart bra i landslaget??
enda han har vunnit i italien e italienska cupen.....så e han värd 2 spelare + 13 milj??
blend:

Roma avslog Barças första bud för Chivu. Barça erbjöd pengar och någon spelare, troligtvis Silvinho, men det föll inte Roma i smaken. Hursomhelst, skillnaderna är väldigt små och båda parter anser att en deal är nära.

"Barcelona är en väldigt seriös klubb", sa Prade på fredagseftermiddagen. "Vi har talat om Chivu. Konkreta bud har ännu inte gjorts. Vi kommer att träffas igen nästa vecka".

Roma föredrar en affär med enbart pengar, 18-20 miljoner euro, eller 12 miljoner euro tillsammans med Giuly och Belletti, medans Barça erbjuder 13 miljoner euro och endast en spelare ur trion Belletti, Giuly och Sylvinho.

Skillnaderna sägs röra sig om ungefär 2 miljoner euro, något som Barcelona inte tänker låta vara ett hinder för att det ska bli en affär.

Ungefär det handlar det om.
blend
2007-06-24 13:07
Förstår inte texten kan nån översätta ??

Tacksam för svar Länktips
Barcelona Isaac
2007-06-24 13:03
messi(as):
Abidal är både bättre offensivt och deffensivt än gio, som är alldeles för gammal.
Barcelona Rickiboy
2007-06-24 12:59
står i oficiella hemsidan att henry kommer landa ikväll i barca sen presenteras imon eftermiddag.
dock ej uppdaterat till engelska så tryck på spanska.
Barcelona Messi(as)
2007-06-24 12:58
GRATTIS Messi!

Barca kommer inte att överge 4-3-3 det kan ni vara säkra på. Henry kommer bara för att ledningen vet att Henry inte har en CL vinst i hans register. Tror han kommer vilas mycket i ligan och göra inhopp om spelet låser sig på bekostnad av någon i REM.
Henry kommer däremot utnyttas maximalt i CL, det är vad jag tror. Sen kanske han gör extremt bra ifrån sig när Eto'o är i AM men då är det upp till Eto'o att återta sin plats =) underbart, jag längtar redan!
In med yaya toure och Chivu snabbt! Gio tycker jag har gjort bra ifrån sig under säsongen men om Abidal kommer så är det bara bra han är ju mer defensiv? Någon som har koll på det? Ronaldinho har ju en tendens att lämna ett stort hål bakom sig vilket andra lag utnyttjar..
Atlético Futre
2007-06-24 12:57
Jag som trodde att Atleti hade årets värvning i Raul Garcia...Med den offensiven Barcelona har kan det bli 0-6 vinster mot flera lag.

Fast jag kom in hit för att jag är inne på samma spår som Crosas, vad händer med Bojan och Dos Santos? Jag antar att de blir utlånade ett par säsonger innan de får chansen ?
lindi.M
2007-06-24 12:52
det kan bli flera sånna här i el classico.
Barcelona Tompa
2007-06-24 12:52
Tycker det är utmärkt att Laporta o Txixi agerat så snabbt vad gäller nyförvärv. Endast en vecka efter att ligasäsongen slutade har vi redan gjort klart med en supervärvning och flera till är i stort sett klara. Marängerna har samtidigt inte ens annonserat vem som ska träna laget nästa säsong...

Är själv mycket nyfiken på Yaya Touré. Måste erkänna att jag inte vet mycket om honom.
blend
2007-06-24 12:50
Rambla

Förstor inte texten kan du berätta lite om texten

Tacksam för svar
Barcelona Crosas
2007-06-24 12:44
Rambla//

Rädd för att det kommer bli så har redan upptäckt en mängd medgångsfans här hatar det!!!!!

Vilka från canteran e det som flyttas upp och vad händer med dom??? typ Bojan, Dos Santos e det nån mer typ crosas??
2007-06-24 12:39
En sak hoppas jag slippa på forumet och det är en massa nya nick som TH14, Titi#14 osv. Håll kvar vid era namn. :)

Jag förstår inte allas besatthet i hur Barça ska spela nästa säsong för att få plats med de 4 stora. Jag är övertygad om att Rijkaard har tänkt på det under en lång tid. Eftersom klubben jagade Henry redan förra säsongen. Var inte oroliga, tids nog kommer vi att få svar. Personligen tror jag inte att man kommer att överge 4-3-3. Det är inget som säger att alla 4 måste ingå i varenda startelva under säsongen. Tuffare disciplin, hårdare konkurrens och fler anfallsalternativ kommer göra att det ordnar sig. Detta är spelarna införstådda med och ni kan vara säkra på att de har blivit informerade om vad som gäller av Rijkaard, Txiki och Laporta.
Real Madrid gunne
2007-06-24 12:39
Aha då var det klart Henry lirar i Barca nästa säsong och jag vill bara säga grattis till alla Barca fans för THierry henry är en man som man alltid kan lita på han presterar alltid och missar nästan aldrig ett läge. Att han är snabb o har ett bra skott o en undebar teknink är inte det heller en nackdel.

Även om han nu var skadad förra säsongen så förslår jag er alla att kolla på den här videon och ser vilken kanon spelare ni värvat

I år gjorde han 10 mål på 17 spelade matcher så för alla er som säger han är slut ni bör tänka båden en o två gånger.

Kolla länktips Henrys säsong innan han blev skadad
Barcelona Lillen_91
2007-06-24 12:38
Chivu är inte bra när det gäller asså.. speciellt mot Man.Utd i CL-Kvarten där United lekte med han och hela Roma
Barcelona Crosas
2007-06-24 12:36
Droppa snacket om Chivu nu kommer han så får han väl bevisa för tvivlarna.....som sagt inte ens klart än???

E det någon som vet vilka försäsongsmatcher det blir i sommar ifall Barca kommer till Danmark eller nått???
Barcelona Cristocea
2007-06-24 12:33
Exakt som Popescu var så är Chivu otroligt underskattad, men har allt att visa nu när han kommer till Barca.

PS: Feliz cumpleanos Messi.
Barcelona PILMA
2007-06-24 12:32
wooow beundrar hans avslutningar snabbhet han är inblandad i alla mål.
längtar redan nu till nästa Cl och La Liga

Förresten: Mesii Grattis till ditt tjugonde födelsedag.
(*L*) älskar dig du är världens absolut bästa spelaren (*L*):D

VISCA EL BARCA Y MESSI Y TH#14
Barcelona Evička
2007-06-24 12:31
Ämne: Ämne: Grattis....
Precis...skönt att den stannar "inom familjen"!
2007-06-24 12:25
Ämne: Grattis Leo!!

Fas....
Nej, den "titeln" är bokad för Bojan nu. :D
Annons: