/spanien/barcelona/forum/22949.aspx/spanien/barcelona/forum/22949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
10/29/2007 22:34
Kviborg var ju riktigt bra i dagens eurotalk. Iallafall den första delen. Ger credit till både Barcá och Sevilla.
Barcelona Anders
10/29/2007 22:15
Är det ingen som ser likheter mellan Ronaldinho och Rivaldo under dennes sista tid i barcelona? båda hade varit bäst i världen, gjort en sämre säsong där dom inte tyckte att dom fick oförtjänad kritik. Barcelona gjorde sig av med Rivaldo efter att han visat upp storform i vm:et, Ronaldinho spelar vidare och är nu sämre än någonsin - han är inte dålig på något sätt men passar verkligen inte in i barcelonas spel just nu.
huruvida det var rätt att göra sig av med rivaldo kan man diskutera eftersom det var i en period då inte mycket fungerade och det fanns inga andra spelare som kunde nå upp till hans nivå. Nu är det helt andra förutsättningar då det finns ett överflöd av talangfulla spelare som passar bättre in i spelidén än vad Ronaldinho förtillfället gör. skillnaden mellan honom och Messi är att när R får bollen stannar han upp och vill hitta den där superpassningen hela tiden, detta medför att anfallet stannar upp och försvaret hinner samla sig. Messi däremot tar bollen och springer allt vad han har för att sedan kolla om han kan passa bollen, på så sätt har han även möjlighet att gå själv om han inte hittar någon att spela till.
vad jag vill få fram är att hur mycket pengar Ronaldinho än drar in på merchandising så sälj honom och det illa kvickt. för handen på hjärtat, fungerade inte spelet bättre när Iniesta spelade på den positionen?
Barcelona Messi_CE_Iniesta
10/29/2007 21:34
Faktiskt, så tycker jag Ronaldinho visade en jävla vilja igår(speciellt i andra halvlek). Han kämpade och slet och bjöd även på några glidtacklingar, kul att se att viljan finns där... Vi kanske får se en Ronaldinho av gammalt slag snart :D

Vill även länka er till en superb video från youtube... titta och njut!
Barcelona Ordem e Progresso
10/29/2007 21:30
Ämne: Om alla säger vad de....Ett pannband? Tror du tolkar in lite för mycket i det där. Ganska fördomsfullt att säga att han leker "gangsta".
Barcelona Lionel M.
10/29/2007 20:55
Ämne: Ska till Barcelona n....
Denari -
Jag skulle nog hävda motsatsen. Har varit nere 2 gånger det senaste halvåret och fått biljetter till bägge matcherna, bra biljetter också. (Förra årets sista hemmamatch och årets första hemmamatch. Attraktiva matcher som det var no probs att få biljetter till.)

Du kan köpa biljetter på matchdag precis utanför stadion, ta tunneln ut dit (tar 15min) och promenera ner från Universitetsområdet (följ strömmen ;) ) och köp din biljett. Passa på att besöka FCBotigan utanför stadion också.

Have fun!
Barcelona PILMÀ
10/29/2007 20:49
Om alla säger vad de tycker om Gáucho så tycker ja också att det där lilla svarta grejen som ronnie har på huvudet borde slänga.
Det som står för är att spela fotboll inte leka Gangsta.
Deportivo Denari
10/29/2007 20:46
Ska till Barcelona nu till våren och tänkte att jag ksanske skulle försöka gå och se en match. Jag har dock läst att det är snudd på omöjligt att få biljetter till Barcas matcher. Stämmer det? Och hur får man tag på biljetter? Är något av en rookie när det kommer till sånt här så jag skulle uppskatta ett svar.
Barcelona Der Afro
10/29/2007 20:23
Tycker Ronaldinho borde låta Henry ta lite frisparkar. Han är för girig på den punkten, det kan aldrig vaa bra för stämningen i truppen.
Atlético rawkus
10/29/2007 19:18
Halloj alla Barca locos!

Skulle bara fraga ang frugans landsman, Giovani Dos Santos. Har for mig att det var nat snack om hans forlangning av kontraktet? Har han skrivit pa nytt?

Mvh/rawkus
Barcelona Plankton
10/29/2007 18:38
Beautiful_Barca

Man ÖNSKAR ju att han gör sånt under match :(
Barcelona Beautiful_Barca
10/29/2007 18:04
Lite Ronaldinho freestyle.
Barcelona tribente_magico
10/29/2007 17:02
skönt o se ronaldinho lyckas med en del dribblingar igår, va riktigt längesen, men han såg snabb ut igår, hoppas han blir som förr, messi är ronaldinho är toppform tillsammans, då är vi ostoppbara!
Barcelona A.Gaudi
10/29/2007 16:14
gah började tänka på afrikanska mästerskapen nu.. hur lång tid kan etoo och toure potentiellt bli borta i den?

skulle etoo komma tillbaka skadad ifrån den precis som förut skulle jag vli verkligt irriterad. dom borde placera om den i tidsschemat. fast det kanske är för varmt att ha den på sommaren, vad vetjag.
Barcelona Criff
10/29/2007 15:55
Alltså anledningen till att folk inte klagar på Henry är för att han kommit tillbaks från 6 månader utan spel och sen måste han anpassa sig också. Han har fått samma förutsättningar som Gudjohnsen. Och Henry har redan gjort lika många mål som Gudjohnsen gjorde under sin första säsong.
Så lugna er, han måste få mer & mer speltid så han förstår hur dem andra funkar. Man ser varje match att han är frustrerad när hans passningar och annat inte går in. Det kommer med tiden.

Dinho har spelat i detta laget sen 2004, så varför ska man inte tjata på honom när han inte springer och utmanar som han brukar?

En vänster yttermittfältare överlever på att utmana så att inte tycka det är fel att han inte utmanar är konstigare.
Barcelona Miranda
10/29/2007 15:54
Kan någon mindre förvirrad själ reda upp när matchen är åt mig? Här på "tippa nästa match" står det 19.00 den 31a (onsdag), på min sportbars hemsida står det 20.25 (onsdag), och på tvmatchen.se står det 22.00 (torsdag)

Man kan bli snurrig av mindre ju.
Villarreal Fill
10/29/2007 15:41
Håller med roooonaldinho.
Vi vann, det är huvudsaken, och då utan att anstränga oss.

Match på torsda mot Valladolid, dom är enligt mig bättre än Almeria. Kryssade mot Real. Deras högerback gjorde kankse säsongens mål i den matchen.
Villarreal Fill
10/29/2007 15:41
Håller med roooonaldinho.
Vi vann, det är huvudsaken, och då utan att anstränga oss.

Match på torsda mot Valladolid, dom är enligt mig bättre än Almeria. Kryssade mot Real. Deras högerback gjorde kankse säsongens mål i den matchen.
Delarocha RIP Puerta
10/29/2007 15:34
Kan nog hålla med där delvis. Stör mig mycket på alla som kräver att Barcá ska spela så jävla snyggt i varje match. Mot lag som Almeria bryr jag mig inte. Viktigare att vi vinner säkert efter en liten svacka än att försöka spela snyggt och misslyckas.
Barcelona roooonaldinho
10/29/2007 15:28
varför ska man kämpa i en match som vi vann jag tycker att vi spelade bra fotboll igår även om det inte var underhållande så tycker jag att spelarna inte borde trötta ut sig
Delarocha RIP Puerta
10/29/2007 15:26
Fill; Deco är skadad ja. Tror han är borta ungefär 4 veckor, rätta mig om jag har fel.
Barcelona roooonaldinho
10/29/2007 15:24
We are the Barcelona and we will win it all=)
adiiL
10/29/2007 15:24
Iniesta är underbar kolla på. Han spelar riktigt fin fotboll. Skönt att man fick se en intervju med honom igår där han själv sa att han vill avsluta sin karriär i Barca. Han är den som ska styra vårt mittfält i många år framåt.
Villarreal Fill
10/29/2007 15:18
Vart var Deco igår? Skadad? Har ej hört något om honom.

Sen tycker jag att Iniesta gör en jätte match. Kolla bara hans förstatuoch varje gång han får bollen. Magiskt.

VISCA EL BARCA
Barcelona ze nemo
10/29/2007 15:13
Någon som vet var jag kan fixa matchen från igår, eller målen?
Barcelona Mot Nya Tider
10/29/2007 15:11
Matchbiljetter till La Liga, på vilken sida är det billigast? Tacksam för snabbt svar;D!
Barcelona Rambla
10/29/2007 14:42
Underbara Iniesta, man kan inte älska den lilla vampyren nog. Han vill avsluta karriären i Barcelona.

Under de tidiga åren, när de talade om att låna ut mig, så föredrog jag 5 minuters speltid med Barcelona än att gå någon annanstans.
Barcelona Master Etoo
10/29/2007 14:35
Vi gick bara på halvfart igår, glädjeämnen var att Ronnie försökte, Henry gjorde mål, och Messis inhopp!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
10/29/2007 14:00
A.Gaudi

Det var för ovanlighetens skull dålig rörelse i laget, syftar mest på mittfältet och anfallet.

Vi imponerar inte så värst, sätts heller inte på svåra prov även om ALmeria gör det bra. Barca kontrollerar matchen utan att sätta in extra växel.

En OK match, Henry har de forsatt svårt att klicka , känns som han är för ivrig han vill för mycket. Vissa stunder fick man ju prov på hans storhet men det är fortfarande mycket som saknas.

Ronaldinho som spelade mycket som central anfallare gick över till vänster där han uträtta mycket mer, man fick se han dribbla och levarera igen. Börjar han få tillbaka spelglädjen igen?

Nya tag mot Vallo
Barcelona Taherinho
10/29/2007 13:57
A.Gaudi

Alltså jag tycker vi var slöa och utan ideer. Fantasilöst och tempofattigt. Men, jag tycker som sagt Dinho försökte och såg mycket pigg ut trots att han slog vääääääldigt många felpass. Henry var väldigt blek if örsta halvlek. I andra blev det lite bättre och han utmanade mer. Men Eto'o saknas stort!!
Barcelona A.Gaudi
10/29/2007 13:45
jag missade matchen men har förstått att vi var ganska dåliga..

hur var henry? fick han något uträttat förutom målet, som var lite slumpartat?
Annons: