/spanien/barcelona/forum/22948.aspx/spanien/barcelona/forum/22948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho_Messi
2007-06-24 18:57
Bra att Henry valde oss och Touré vilket lag vi kan bli ^^
Barcelona r.Hyder
2007-06-24 18:46
Jag är väldigt glad att Henry valde oss. Jag var väldigt skeptisk till en värvning av fransmannen på grund av att vi redan hade en trio beståendes av Ronaldinho, Eto'o och Messí. Men nu när han verkligen är klar känns det väldigt bra. Hade vi haft Henry innan den gångna säsongen tror jag att vi hade vunnit ligan. För jag anser inte bara att vi förlorade ligan på grund av dåligt försvarsspel utan även saknaden av en riktitg målskyt á la Henry eller Eto'o när denne var skadad. Gudjhonsen axlade inte den rollen på något övertygande sätt, men nu har vi full backning i anfallet. Så det är en väldigt positiv sak enligt mig. Vi hade Larsson som kunde komma in eller spela från start samtidigt som han levererade, nu har vi en likadan spelare igen.

Startelvan skulle kunna se ut så här:

-------------Valdés----------
----------Puyol-Chivu--------
--Zami-----------------Abidal
-----------------------------
--------Yaya-------Xavi------
-----------Ronaldinho--------
--Messí---------------Henry--
------------Eto'o------------

Men då vill jag ha en rejäl rotation mellan Xavi och framförallt Iniesta. Deco är en grymt bra spelare men jag anser att man borde satsa mer på Iniesta då han är ett framtidslöfte som är ung och väldigt, väldigt bra. En personlig favorit, men han behöver lite mer kött på benen för att peta Xavi. Sedan kan man matcha in Giovanni Dos Santos sakta med säkert i en trygg miljö och med många förebilder som kan lära honom ett och annat. Samma sak gäller Bojan nästa år helst då.
Barcelona Lion0
2007-06-24 18:45
Grattis Messi :).
Barcelona r.Hyder
2007-06-24 18:35
Grattis Lionel Messí!
Barcelona Cristocea
2007-06-24 18:16
Jag undrar vad Messi har fått för presenter? :)

Nya fotbollskor kanske?
Barcelona Barcelonito
2007-06-24 18:00
¡Feliz cumpleaños, Messi!

Det är så spännande med våra värvningar. Ledningen imponerar mer o mer på mig varje år, både sportsligt och socialt så e Barca den bästa klubben i världen sen Laporta tog över. Han kämpar extra mycket för att bevisa för Rosell att han e den bästa ledaren för Barca.

Vilken annan ledning skulle lyckas o värva Henry så billigt? Sheva kostade mer än dubbelt så mycket för Chelsea.

Nu e det bara att vänta på Chivu och Abidal.

Det här med att Henry blev första värvningen underlättar såååå mycket för att andra spelare ska välja Barca före t.ex. klubbar som Inter o Milan osv. Vem vill inte tillhöra det laget som kommer att spela bästa fotbollen som nånsin har spelats? Jag menar
Valdes
Zambrotta-Puyol-Chivu-Abidal
Toure-Xavi-Dinho
Messi-Eto'o-Henry
Det e exempel på hur Barca kan ställa upp en match om de vill. säger inte att det kommer se ut så men det e möjligt
Barcelona Cristocea
2007-06-24 17:30
Hagi ska träna Steaua Bukarest inför nästa säsong.

Då får man hoppas all det bästa för honom.
Jonkii
2007-06-24 17:22
Chivu har nog ett högre värde just nu ja. Men skulle dock alla dagar i veckan tacka ja till Zambrotta. Hur som helst, synd att ligan slank ur händerna för er. Hoppas ni tar tillbaka ligatiteln till Katalonien(?) nästa säsong, precis där den hör hemam! :) Ciao!
Barcelona sölta
2007-06-24 17:17
Ämne: Hej Barcelona Fans=)....
Ja, de lär inte släppa Zambrotta, men Chivu har nog ett högre värde än Zambrotta skulle jag tro...
Jonkii
2007-06-24 17:14
Hej Barcelona Fans=) Jag kommer från Roma forumet, där skrivs det att det ryktas om Chivu - - Zambrotta byts rakt av? Har inte skrollat ner på sidan eller så, kändes jobbigt. tänkte bara höra mig för om ni hört något sånt? Tycker det verkar konstigt att Barca skulle byta Zambrotta mot Chivu?
Barcelona Kamelen
2007-06-24 17:02
Men säg nu att vi köper Ustari för säg €10-12M så att han kan vara med och utmana Valdés på riktigt. Hur länge tror du det dröjer innan antingen Ustari eller Valdés vill lämna? Är det värt det? Definitivt inte.
Barcelona Koeman!!
2007-06-24 17:00
Ämne: Ämne: Jag sku....
Det var det jag menade, köp en ny målvakt så inte Valdes kan känna sig säker på att vara första målvakt så han behöver kämpa varje match.
Barcelona Koeman_4
2007-06-24 16:56
Ämne: Jag skulle bli enorm....
Ny målvakt känns bra onödigt.
Valdes var väl den i år som hade högsta lägstanivå säsongen igenom.
Sen om vi behöver en ny backup till honom är ju en annan femma.
Barcelona Koeman!!
2007-06-24 16:47
Jag skulle bli enormt besviken om barca skulle sälja Deco. Han har ändå varit en av barcas bästa spelare denna säsong även om barca har floppat iår. SNÄLLA BEHÅLL DECO!

P.S: Barca får gärna göra sig av med Gudjohnsen, guily samt oleguer(som var helt bedrövlig denna säsong) och gärna köpa en ny målvakt.
Barcelona Barca 666
2007-06-24 16:36
Imponerande hur detta ledning jämfört med Gasparts sköter allt så snyggt o diskret. Helt ärligt trodde jag aldrig att vi kunde få loss Thierry Henry från Arsenal. Titlarna uteblev men ändå behåller ledningen stommen i laget o lunget med att behålla tränaren som har spelarnas respekt och fansens. För första gången e jag ocks¨å nöjd med Eto'o uttalande om ni har tid gå in på FCBARCELONA.COM och läs intervju med Eto'o om hur han själv säger från o med nu behåller vi allt inom laget. IMPONERANDE o jag tror titlarna rullar in nästa säsong.

Lite nyheter:

Det skiljer sig så lite som 2miljoner euro i Chivu affären mellan Roma o Barca o allt tyder på att snart kommer klubbarna överens.

Efter Henry's presentation på måndag kommer Toure att bli presenterad på Tisdag...Imponerande hur snabbt o diskret klubben skötte värvningarna.

Barcelona har höjt sitt bud på Abidal från 9 miljoner till 12 miljoner euro här och eftersom spelaren själv vill till Barca så kommer Lyon att sänka sitt pris som de har på 20miljoner. Personligen tror jag att Abidal kommer att komma till oss.

Andrade vill komma till oss och han skulle vara klock ren men om Abidal o Chivu kommer så vet jag inte om Andrade kommer också.

Samtidigt kommer Bojan och Giovanni Dos Santos vara backup till REM+H nu så våra talanger kommer att utvecklas så som Messi gjorde en gång i tiden.

Klara nyförvärv: Henry & Toure (presenteras måndag o tisdag)

Nyförvärv på väg in med stor sannolikhet: Chivu borde vara klar under veckan som kommer o Abidal.
Andrade finns med i listan med lite mindre sannolikhet att han kommer.

Forza Barca
Barcelona barca__elve
2007-06-24 16:31
de kommer bara visa Juves Milans och Inters hema matcher har jag för mig!!!
Barcelona PILMA
2007-06-24 16:20
Myspys

japp det kommer att sändas gratis? och den Kommer att dyka upp i det vanliga analoga tv-nätet med de vanliga kanalerna, typ som 1-an 2-an -3-an o.s.v
Barcelona PILMA
2007-06-24 16:16
japp det begrep jag men en sak har du rätt att de har inte rättigheterna till alla matcher i Serie A utan vissa matcher.typ
Inter juve fiorentina Roma Milan ....
men nu kan vi avvärja denna diskussion.
Visca el barca Y henry
Barcelona Ibbe Gbg
2007-06-24 16:14
dos santos o bojan blir uppflyttade o ska vara reserver för gaucho,etoo,messi o henry, Världens bästa anfall ?? lätt också :D
Barcelona Camparn på nou
2007-06-24 16:09
PILMA

Det jag menar med vad jag skriver att de inte har rättigheterna till alla matcher i Serie A utan vissa matcher. Förmodligen många toppmatcher
Spinbad
2007-06-24 16:09
Sportexpressen ersätter eurosport i Comhem-husens basutbud har jag för mig, samtidigt som den byter namn till tv4sport. Har ingen länk.
Barcelona Myspys
2007-06-24 16:07
Pilma och ni andra som vet

Vad ärdet för snack om att sportexpressen eller tv4sport som den nu ska heta kommer att sändas gratis? Kommer den att dyka upp i det vanliga analoga tv-nätet med de vanliga kanalerna, kanal 5,tv3 osv?
Barcelona PILMA
2007-06-24 16:05
Camparn på nou
Leter efeter länken
men när jag hittar den så kommer jag tipa den
anser du att de kommer att sända alla matcher samtidigt på två kanaler.
det e så när många matcher spelas samtidigt så sänder den vigtigaste eller roligaste elr har fel .

VISCA EL BARCA
Barcelona akiljo
2007-06-24 16:03
Är det någon som har koll på när spellottningen 07/08 äger rum?
Barcelona Karlssoooon
2007-06-24 15:58
Ämne: Kan garantera att vi....
Hoppas det blir mot Getafe eller nått liknande lag där man kan prioritera bort defensiven ;)
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-24 15:56
Kan garantera att vi mer än en gång under säsongen kommer att få se en 3-backslinje och ett 4-mannamittfält för att få plats med Ronaldinho, Messi, Eto'o och Henry på planen samtidigt.

Chivu-Thuram/Marques-Puyol
Barcelona Cristocea
2007-06-24 15:51
Spinbad//

Det är ingen problem med Chivus huvudspel. Han brukar för det mesta vinna alla nickdueller. Fast man kan dock inte vara perfekt.

Kolla på klippet som jag har länkat och bedöm själv.

Men hur som helst så är Chivu världsklass.
Barcelona Camparn på nou
2007-06-24 15:50
PILMA

Tv4 kommer inte alls sända alla Serie As matcher under nästa säsong utan ett urval.
Barcelona akiljo
2007-06-24 15:46
Tack Pilma. Bra nyheter :-)
Barcelona PILMA
2007-06-24 15:41
akiljo

Det finns inte Tv4/sportexpressen längre
Den kommer hetta Tv4/sport och det kommer att bli helt grattis så vi tackar till regissörer.
att vi kommer och kolla varenda Våra kära barca´s match Tv4+ och tv4 sport kommer att sända alla la liga´s och Seria A matcher i hösta´s

VISCA EL BARCA
Annons: