/spanien/barcelona/forum/22947.aspx/spanien/barcelona/forum/22947.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi(as)
2007-06-23 02:04
REM- Rapid eye movement ;-)
Arsenal the Gunners of Emirates
2007-06-23 02:04
rebinho //

LOL du är inte Barca fan va?

det är Ronaldinhio Eto'o och Messi förkortat med deras första bokstav i deras namn
Barcelona rebinho
2007-06-23 01:57
kan nån förklara vad REM är tack
Barcelona Messi(as)
2007-06-23 01:57
Hmm. Ta över Eto'o i de viktiga matcherna? Det håller jag verkligen inte med om, men allt annat låter bra. Det är tråkigt att läsa att du vill bänka en av världens bästa anfallare för att Henry kommer (ifall det händer?) Eto'o är självklart nr 1 och kommer så vara. Sen ser jag gärna att Henry byter av någon av REM för att han är en sådan klass spelare. Men att han skulle ta en ordinarie plats låter bara för mycket.. självklart ska han kämpa för en plats!

Värvning av Chivu så Puyol får spela högerback, Abidal på ytterbacksposition, en bollvinnare på pivote rollen (dröm:marscherano) skulle vara tummen upp! Just ja, upp med Dos santos och Ezquerro till Athletic så han gör någon nytta!

trevlig midsommar.
Barcelona Camparn på nou
2007-06-23 01:45
Många löjliga inlägg om hur Barca ska ändra sin laguppställning, gå ifrån sitt spelsystem och då förlora sin balans. Allt för att få in Henry med de nuvarande tre anfallarena
Balansen är oerhört viktig. Med fyra anfallare på planen i form av tex en Ronaldinho på mittfältet skulle laget bli alldeles för offensivt och förlora balansen i spelet. I täta matcher mot bra motstånd skulle defensiven antagligen falla.

Under den just avslutade säsongen fanns inte samma harmoni som året innan inte heller samma balans i laget. Vi släppte in många enkla kontringsmål och tappade många "enkla" poäng. Den defensiva mittfältsrollen höll inte. Varken Edmilson eller Marquez spelade bra. Försvaret föll ihop delvis pga inkompetens hos vissa men också för att understödet var för dåligt. Det är därför en ny stark defensiv mittfältare är så viktigt för laget det ger också offensiva plus då lagets spel blir säkrare och de offensiva mittfältarna kan gå framåt mer.

Med tre av världens skickligaste offensiva mittfältare i Xavi, Deco och Iniesta i laget så vill man också alltid ha med minst två av de samtidigt i laguppställningen.
Då med den trupp vi har och den filosofi som finns i klubben passar vårt 4-3-3 system perfekt.

Rijkaard har förespråkat ett rotation på de olika positionerna i laget för att spara spelare under den långa säsongen. Det systemet har varit speciellt haltande i anfallet där avbytarna som finns att tillgå helt enkelt har varit så mycket sämre än REM. Med Thierry i laget har Rijkaard en spelare av yttersta världsklass att gå runt med de andra tre. Henry kan spela på alla de tre positionerna och jag kommer inte bli förvånad om han tar Eto'os plats i de viktiga matcherna. Om inte tigerns målsinne förbättras avsevärt.

Och det kommer bli många matcher, spelarna kommer behöva vila, skador kommer ev komma. Eto'o ska bla iväg på AM nästa vår. Ni såg nog alla vilken kris det blev i Barca när Etoo och Messi gick sönder under hösten med ersättare som Giuly och Gudjohnsen att tillgå.

Med värningarna till försvaret som det annonseras om och en starkare anfallsuppsättning med nya klasspelare och upcoming egna talanger ser nästa säsong mycket spännande ut Visca Barça!
Barcelona Myspys
2007-06-23 01:42
Rijkaard kommer nog inte spela REM + Henry samtidigt på plan från start om han kommer. Mister kommer nog istället att rotera dessa 4 på 3 platser i anfallet. På samma sätt som han kommer att rotera Deco,Xavi,Iniesta och Toure på de 3 mittfältsplatserna. Säsongen är lång och en bred trupp, rotationssystem och vila för spelarna behövs för att inte skador ska tillkoma så lätt och för att de inte ska förstöra en hel säsong.
Barcelona Saman.
2007-06-23 01:32
Det är fortfarande bara rykten som floras. Vem vet... Orka bry sig för tillfället tar alla känslor på en o samma gång när allt är 100% ;)
Barcelona L.Messi#19
2007-06-23 01:30
Är inte HENRY klar för Barca, fast han ska presenteras på måndag ??
Barcelona Evička
2007-06-23 01:17
Ämne: På vilken kanal Visa....
Det är mer än en månad dit. Du får nog vänta lite.
Barcelona Diyaro
2007-06-23 01:15
På vilken kanal Visas Dundee Unitud - Fc Barcelona Är det någon som vet :d
Barcelona kluivert9
2007-06-23 00:48
personligen har jag inget emot henrys ankomst till barca då jag tycker han e absolut bland dem bästa som finns. jag vet hur bra han e när han e i form och jag oroar mig inte för att någon av REM kommer att petas eftersom det e omöjligt. mister har säkert tänkt igenom hur han ska använda alla fyra från start. dessutom kommer kanske vi att värva abidal o toure, då e jag nöjd med deffensiven. det enda som vi behöver till sist e en bra mittback. hoppas mycket på chivu.
Barcelona tuner
2007-06-23 00:45
real vann inga titlar de åren därför att dom använde sig av alla sina offensiva spelare samtidigt på planen. kommer man spela med samma eller en liknande uppställning som i år och rotera på anfallarna kommer det bli bra, om man däremot spelar alla fyra samtidigt vilket jag inte tror dom kommer göra kommer det kanske funka mot bottenlagen i ligan men knappast annars... det är alltid bra att ha bredd på truppen, det är bara att kolla hur det såg ut när messi och etoo var skadade för att förstå att henry kommer bli nyttig för barca...
Barcelona little_master
2007-06-23 00:39
Haha, Henry klar hoppas inte det, men visst funkar taktiken o allting blir succe så vill jag ha Henry.
Men ja tror inte det blir någon succe, Barca komemr bli sönderkontrade, och någon av trion måste bänkas.
Dessutom tror jag att våran ledning håller på bli som Real Madrids.
Kommer ihåg när vi culés satt o skrattade åt Reals misstag, och skönaste är att vi håller på och begår samma misstag.
Barca ledningen måste ha tänkt på det, de har redan hänt ett topplag som inte vann någoot på mkt länge just därför att de hade för måna offensiva spelare på plan och nu gör vi samma misstag. För att jämföra med marängernas köp så är det här en äkta owen köp, de behövde inte honom när de köpte han, vi behöver inte henry när vi håller på och köper honom, adjö till barca eran som varade 3 år. Men jag hoppas jag har fel
Real Madrid El cabron
2007-06-23 00:29
vete fan det är inte mina bekymmer.men jag tycker barca skulle satsa mer på en defensiv spelare än o bränna pengar på nåt dom redan har om du fattar va jag menar.finns ingen utav dom som accepterar bänken. O gärna för mig att dom spelar alla på en gång. Kommer bli så feta luckor bakåt=)
2007-06-23 00:24
El cabron //

mm men jag tror någ han inte skulle ha nåt emot att vila någon match då och då
Real Madrid El cabron
2007-06-23 00:23
nej absolut inte men du fattar va jag menar va?
2007-06-23 00:21
El cabron //

Trodde mer du mena ego med bollen
Real Madrid El cabron
2007-06-23 00:20
kalla det va du vill men tror du att henry vill sitta på bänken, nej.det är en stor stjärna precis som dom andra i trion. Och inbilla mig inte att alla ska spela anfall då kommer ju barca bli sönder kontrade, utan nån defensiv på mitten.det vet både du och jag. INTE MIG EMOT=)
2007-06-23 00:16
El cabron //

Kallar du Henry för ego hehe du verkar inte sett honom så mycket i ditt liv för han är inte ego
2007-06-23 00:15
Iago Falqu//

Det är alltid en tidning/sida som skriver det först sen hackar alla andra tidningar och sidor på
Real Madrid El cabron
2007-06-23 00:14
Hoppas inte ni är nöjda me värvningen av henry.
Ser ni inte va ni håller på att göra, samma sak som real för 2-3 år sen, köpa in massa stora stjärnor som i princip gjort sitt i sin kariär.Ex henry o thuram. jag tycker ni borde satsa på det ni har för det är fan ingen dålig trupp och det säger jag med real hjärta. Den truppen kunde lika gärna vunnit i år för jämt var det. Vill inte bråka bara säg va jag tycker o det är att Henry är bara ett stort ego till, som ni inte behöver. Ni har redan en magisk trio, varför inte köra vidare på den.
Barcelona Myspys
2007-06-23 00:02
När vi väl är inne på Barcahymnen så finns texten och den svenska översättningen i länktips.
Riktigt skön supporterlåt faktiskt...
Barcelona tuner
2007-06-22 23:55
"The move completes Barcelona's desire to put together the best attack in the world, with Henry, Eto'o, Ronaldinho and Messi sharing the three starting spots up front. With a maximum of 55 games next season (excluding internationals), Barca are seemingly confident each of the four can feature in 35 odd games, and remain fresh for the decisive part of the season."
kommer bli grymt bra...
Barcelona PILMA
2007-06-22 23:52
Fc Barcelona / Ronaldinho
det är slut antar jag
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-22 23:30
Luça Toni #30

Okej det såg jag inte, :D

Exakt och Xavi är ingen slitvarg som vinner bollar, därimot kan toure vara den spelare som fyller tomrummet som vi för tillfället har.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-22 23:26
Just nu Barca leder över madrid i basket. Nån som vet när matchen slutar?. Kan inte basket regler
2007-06-22 23:20
Luça Toni #30

barca broder inte för att jag har not emot uppställningar, men folk ta efter dig och börja dra sina dröm 11or vilket blir aningen jobbigt..

Förresten går det inte alls att lira på det sättet, alldeles för offensivt ingen alls bra balans. Xavi väger tämligen lätt, Hade vi yaya toure tex som är en bjässe som vinner mycket mark kan Xavi sedan samla lösa bollarna.

Tompa

jag håller med, är yaya toure stabilare än edm i de deffensiva och det offensiva återstår att se. Sen så tror jag starkt att vi ror hem Chivu. Klassas de som tillräcklig förstärkning?

:D
Barcelona Tompa
2007-06-22 23:19
Dinho-Etóo-Henry-Messi (om nu Henry kommer) har potential att bli det kanske grymaste anfall ett klubblag haft sedan marängerna hade Di Stefanó, Puskas och Gento. Men för att det här ska fungera på planen krävs även förstärkningar i de bakre leden. Vi måste t.ex ha en superb pivote och backlinjen måste också vara mycket stabilare än vad som var fallet den gångna säsongen.
Barcelona kungfurre
2007-06-22 23:15
Ride_The_Big_One(6)
Jo det är klart att det kommer men om man byter till 4-4-2 men Ronnie och Messi på kanterna och man samtidigt köper Yaya Touré så kommer det ju bara finnas plats för en av Xavi, Deco och Iniesta och det är väl inte troligt att två av dem kommer acceptera bänknötande?
2007-06-22 23:15
rebinho

Återstår att se, stämmer allt så inom några dagar.

El Gitáno

Beror på motståndet, men jag tror att vi ror hem yaya toure och en Xavi bredvid han är väl rätt deffensivt ändå?

Sen så roteras det friskt med Iniesta/Deco?

Teorier hej vilt :D
Annons: