/spanien/barcelona/forum/22943.aspx/spanien/barcelona/forum/22943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Golazo de Messi!
2007-06-23 14:33
Oj oj oj...HENRY! :)

4-2-2-2 upställ låter saftigt?

Etoo och Henry på topp med Messi och Ronaldinho som anfallande mittfältare.
1 Pivote och sen Xavi, Deco eller Iniesta på mittfältet. Tror helt ärligt att någon av dessa lämnar.

Sen tror jag att Laporta och ledningen kommer satsa på backlinjen.

Som sagt innan. Man kan vinna en liga med 80 gjorda mål och 50 insläppta. Man kan också vinna med 50 mål och 20 insläppta. I det ena fallet behöver man ett starkt anfall, i det andra ett starkt försvar!....Anfallet kan man ju inte klaga på?:) sen om vi släpper in 1 mål per match e ju skitsamma när vi ändå gör 5 hahaha:)
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-06-23 14:29
Så trött på snacket om Fabregas och Wenger. Visst, Weneger är en bra tränare men så länge vi kan så skall vi behålla Rijkaard.

Sen Fabregas, vad skall vi med honom till? Han har redan lämnat Barca, hans beslut och hans förlust. Han kan inte komma tillbaka bara för att det passar nu.

Iniesta är dessutom minst lika bra. Kommer Yaya så har vi 2 framtida spelare på mittfältet.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-23 14:28
Vad har hänt me Yaya. Kommer han till oss eller ?
Barcelona r.10
2007-06-23 14:26
Nu står det även på även på hemsidan
Barcelona Smogen
2007-06-23 14:24
Dessutom tror jag att det ökar chansen att få hit Wenger (och Fabregas) till nästa sommar. Något som jag nog tror skulle kunna vara ännu ett lyft. förutsatt att inte Ronnie, Eto'o eller Messi hänger med Rijkaard till Milan då.... :)
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-23 14:23
Välkommen Thierry Henry.
Barcelona Nemo
2007-06-23 14:23
Alla pratar om hur billig värvningen, undra hur mycket vi kommer tjäna på tröjförsäljningen :-)

Vilket tryck de kommer vara när han gör sitt första mål :-)
Barcelona Smogen
2007-06-23 14:22
Förstår inte att så många verkar vara tveksamma till Henry.
Detta är ju fasen den bästa värvningen sen Ronnie kom till oss.

Henry är PLs bästa spelare enligt många. Dessutom framröstad till PLs bästa spelare genom tiderna.

Kollade lite på engelsak diskusionsforum. Alla tyckte det var en fruktansvärd förlust och att 210 miljoner är ett skämtpris för en sådan spelare. Jag håller med dom. detta är en sjukt bra värvning och jag inte någon av REM lämnar. Dessutom gör det, som någon sa tidigare, enklare att värva andra spelare.

håller med om att detta nog kan vara världens bästa anfall genom tiderna!

Tänk bara förra året, då var det Ronnie, Eto'o och Henry som tävlade om världens bästa spelare. Får alla nästa säsong vara friska och Ronnie hitta sin form, tillsammans med Messi som bara blir bättre för varje match blir detta sjuuuuukt bra!
Barcelona Myrran
2007-06-23 14:18
Våra talanger kommer ju ha grymma mentorer att lära ifrån om de går upp i a-laget. Henry, Dinho och Eto'o för att lära dem allt dem kan om fotboll och mediahysterin och så har vi Messi som kan hjälpa till med övergången från talang till världsstjärna.
2007-06-23 14:15
Myrran

Håller med fullständigt. Inte nog med REMs kärlek till klubben och varandra så är dom alla goda kompisar med Henry. Nu får alla chansen att spela tillsammans i världens finaste klubb så kommer nog alla stanna. Underbart!
Barcelona Myrran
2007-06-23 14:12
Tvivlar på att någon i REM försvinner. Messi kommer inte gå det vet man, Barca har gjort för mycket för att för att han ska kunna lämna. Dinho och Eto'o har flertalet gånger gått ut o sagt att de stannar, de har även Laporta gjort. Och sedan har även Dinho och Eto'o gått ut och sagt att de vill spela med Henry och om han nu kommer till klubben så lämnar väl knappast någon av dem?
blend
2007-06-23 14:12
Hur mycket betala Barca för värvningen av Eto´o Från Mallorca ??

Tacksam för svar
Barcelona Nemo
2007-06-23 14:11
Henk Ten Cate - El Mister

Självklart inte, Laporta säger ju att de ska stanna också. Men de sa Henry också.

Men innerst inne, tror jag inte att någon kommer att lämna.
2007-06-23 14:10
Nemo

Ja, men föhoppningsvis inte. Jag har fortfarande svårt att se att Etoó eller Ronnie skall lämna. Dom har helt enkelt för mycket gott i Barca. Kärlek och vänner.
Barcelona Nemo
2007-06-23 14:03
Henk Ten Cate - El Mister

Det sitter i bakhuvudet på mig. Skulle inte förvåna mig att på måndag kommer bomben.
2007-06-23 14:00
Ämne: Det känns som att en....
Helt korrekt, vilken spelar skulle inte vilja spela i Barca och med de spelarna vi förfogar över ?

Jag njuter nått oerhört nu men bomben om att Etoó eller Ronnie lämnar sitter kanske och gömmer sig någonstans?

Snälla, låt oss i Barca Behålla REM med H:et.

Men Rijkaard och dom har nog tankar bakom =)
J.Janerique
2007-06-23 13:59
Rambla,

Skulle vara oerhört intressant att höra din åsikt kring denna värvning och eventuella tankar du har om spelsystem....
Barcelona Nemo
2007-06-23 13:56
Var det inte Henry som klagade efter CLfinalen att vi var ett gäng tjejer...? :-)

HENRY!i!
2007-06-23 13:53
GRATTIS BARCA FÖR HENRY HAN ÄR EN VÄRLDSKLASS SPELARE SOM JAG TROR KOMMER LYCKAS I BARCA..!!!
Barcelona Kapten11
2007-06-23 13:53
Det känns som att en sån här värvning faktiskt ökar på våra chanser att tex få se en spelare som Chivu i vår klubb nästa säsong.
Det måste vattnas kring munnen när han ser vilka spelare som kommer spela i Barça.
Barcelona Mentorinho
2007-06-23 13:52
Någon som vet vilket nummer som Henry kommer spela med? Jag vet att presentationen skulle vara på måndag, men det kanske redan är bestämt vilket nummer han kommer att bära? Jag tycker att Ezquerro ska säljas snabbt och lämna över nr14 till Thierry.
Barcelona F C BarCeLoNa
2007-06-23 13:52
är ni säkra att han kommer? :S
HENRY!i!
2007-06-23 13:49
jag tycker att barca skulle kunna spela med 4-2-2-2 med henry - eto´o på topp och messi och dinho på kanterna bakom de ?? va tyckerni ?
2007-06-23 13:48
Nemo:

Jag håller med dig. Troligast är det att Etoó är den som lämnar ifall någon i REM drar. Men förhoppningsvis får vi behålla Etoó och både han och Laporta har varit väldigt tydliga med att de stannar.

=)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-23 13:46
John Petrucci

Välidgt schysst från din sida att komma in här gratulera trots den stora sorgen jag vet att alla gooners känner. Jag har skrivit det tidigare men tål att sägas igen, jag känner för er. Det skulle göra ont i mitt hjärta om Puyol, Xavi eller Iniesta stack.

Håll hårt i resten av spelarna nu och finn en duglig ersättare (inte många kan nog komma upp i Henrys klass). Lycka till!
Barcelona Nemo
2007-06-23 13:45
Jag är en som inte ville ha Henry. Onödigt skrek jag, och slöseri med pengar. Men för 215 miljoner för Thierry Henry det är ett kap. Nu kommer det svåra. Hur ska vi spela? Klarar laget av att spela med Ronaldinho, Eto'o, Henry och Messi samtidigt? Ska vi byta 4-3-3 för att på ett bättre sätt försöka få in Henry i laget? 4-2-3-1 3, backlinjen är oviss eftersom värvningar väntas så jag ska leka med mittfältet och anfallet. 2: Xavi/Iniesta/Deco - Någon defensiv mittfältare, om de nu blir Marquez, Yaya Toure eller någon annan spelar inte så stor roll. 3: Ronaldinho - Henry - Messi. 1: Eto'o.

Den kan nog fungera.

Annars är de så att Eto'o åker iväg till Afrika i december/januari. Då kommer Henry att behövas, men kan man sätta Henry på bänken? Om inte, och han tar Eto'o's plats? Vad händer då med lejonet?

Mina vänner, var med på att de kan komma en bomb. "Milan köper Eto'o"

Laporta var smart nu.

Vi kan säga vad vi vill om köpet av Henry. Men vilken jävla spelare det är.

Jag tycker mest synd om Rijkaard, gud vad han kommer få tänka i sommar :-)

Välkommer Thierry Henry.
Barcelona F C BarCeLoNa
2007-06-23 13:44
BARA kolla på den videon ni kommer bli kär i killen direkt!
2007-06-23 13:44
Jag förstår ni som blir lite fundersamma över hur Henry skall spelas nästa säsong och om någon av REM skall bort nu. Enligt Laporta och spelarna själva så skall alla i REM stanna och de borde vi faktiskt tro på. Etoó och Ronnie har visat sin kärlek för klubben och gruppen inom laget tror jag är väldigt stark. Varför skulle Ronaldinho lämna Barca där han har t.ex. sin lillebror Messi.

Jag tror mycket väl att Rijkaard&Co har tänkt ut hur vi skall får ut max av alla spelarna. Etoó åker till AM och där kommer RHM spela och dessutom får vi massa fina chanser att ha alla spelare otroligt fräscha för att kunna vinna La Liga och CL.

Istället för att vara misstänksamma så njut av att vi sitter inne(på pappret) redan några dagar efter säsongsavslutningen på världens kanske bästa anfallskvartet någonsin i ett klubblag.

Vi får enkelt se när säsongen drar igång hur de kommer funka.

Dessutom är tanken väldigt kittlande om man tänker på hur det kommer se ut när finlirarna Henry, Messi och Ronnie spelar ut på Camp Nous gräsmatta =)

Dessutom ett plus till klubbledningen att få en så pass bra spelare för det priset så här tidigt, breddning av laget ellet ersättare till någon som möjligtvis lämnar.
Barcelona F C BarCeLoNa
2007-06-23 13:43
asså vet ni HUR glad jag är att Henry kommer till oss. jag bara längtar till CL och La Liga, sen hoppas jag på att Chivu kommer, längtar när kommer jag läsa att Chivo har skrivet för BARCa uuuf :D:D
sen är det bara köra på WOOW :D

hjärtat barca!
HOPPAS HENRY LYCKAS
Barcelona Kapten11
2007-06-23 13:41
Detta känns overkligt.

Om REM stannar, så är det här en fantastisk värvning.
Henry är en spelare som med sin eleganta spelstil, passar perfekt in i Barça.
215 mille låter nästan overkligt billigt. Bra jobbat!
Jag hoppas dock att man fortsätter med samma spelsystem, och roterar.
Men jag vågar inte ropa hej än. Det blir en nervös sommar. Om Kaka lämnar för marängerna, vet vi vem Milan kommer att lägga all krut på. Jag tror inte att styrelsen säger nej till 1 miljard för Ronnie. Tyvärr.
Annons: