/spanien/barcelona/forum/22942.aspx/spanien/barcelona/forum/22942.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid REAL MADRID 1
2007-06-23 16:04
Tror ni att de funkar o ha alla 4 på plan r e m h?
Barcelona Nemo
2007-06-23 16:04
La Cibeles

Dos Santos och Bojan? Dos Santos är född 89:e och Bojan är född 90.

De ska inte peta någon ännu.
Barcelona fcb_10
2007-06-23 16:02
vi bör ta abidal tycker jag eftersom han e mkt bra defensivt offensivt sköter de andra sakerna
alla säger att messi inte kämpar hem men han gör det som fan han ska väl inte komma ner til straffområdet. vill verkligen se civu o abidal i barca.
abgående yaya så e han 3alternativet efter derosi o xabi men han e väl bra inhoppare eller defensiv mittfältare som kan rotera med marquez.

laget 2007/2008
---------valdes--------
zambrotta--puyol--chivu---abidal
messi----xavi---iniesta---dinho
------henry----etoo

läste puyols nyhet blir nästan tårögd när man läser hans inställning o vilja.
FORZA BARCA & PUYOL
Real Madrid SergiiiioR
2007-06-23 16:01
Men Sjevtjenko var också en väldigt stor spelare i Milan, va hände i Chelsea?

Man vet aldrig om de är lika bra i andra ligor. Men jag tror faktist att Real Madrid kontrar. Hoppas de iallfall. Men va tror ni?
Spanien Gunners Freddie
2007-06-23 15:59
Grattis till nästa års ligatitel!
Ni kan köra eran gamla taktik i ett lag med Ronaldinho och Henry så kan det bara sluta på ett sätt om båda är skadefria. Grattis till en värvning bestående 120% klass.
Barcelona Barcelonito
2007-06-23 15:59
på spanska tv kanaler sa de att Barcelonas ledning har bett Deco att lämna klubben. Det e helt klart nu att han kommer att lämna Barcelona.
Barcelona Saman.
2007-06-23 15:56
Håller med Smogen det blir nog Deco som lämnar. Xavi kan inte lämna han är barca i ett nötskal och inte lämnar Iniesta vem ska lysa upp mittfältet. Deca har dessutom haft en rätt så dålig säsong och med tanke på att det blir nyförvärv på mittfältet så har han nog redan börjat leta. Blir PL eller serie A för honom. Kanske...
Barcelona Smogen
2007-06-23 15:53
ja, Barca måste ändra taktik. Man hade planer på det redan inför denna säsongen, om Henry kommit. men så blev ju inte fallet. Barcas taktik är tyvärr numera sönderläst av motståndarna och man behöver något nytt att blanda med.
Vet att Ten Cat och Rijkaard för ett år sedan hade en RHEM taktik klar men vet inte exakt hur den såg ut. spännande blir det i alla fall.

Ps. är det någon som lämnar så blir det Deco, men hoppas verkligen att alla viktiga spelare stannar, dvs. REM, puyol, Xavi, Iniesta, Zambrotta, Valdes och ungdomarna Krikic o DS.
Barcelona Nilzoniz
2007-06-23 15:53
Against all odds/

Brister det i defensiven för dessa två herrar har du täckning av Zambrotta och förhoppningsvis Abidal. Xavi och Iniesta kan också, tillsammans med mittbackarna, hjälpa till defensivt. Så det ordnar sig nog ;)
Barcelona La Pulga
2007-06-23 15:52
Dom små klubbar har det svår med löner.

Man Klubbar som Atletico Madrid,Zaragosa,Espaniol,Barcelona,Real,Valencia,Sevilia,getafe,villareal,

Det skulle mycket väl vara klubbar som kan slåss om liga titel.
dom har det ekonomiska kunnande, dom har stora arenor som kan bringa in pengar till klubb kassa.

Det finns inga andra ligor som har så många lag som kan slåss om liga titel,som dom har i La Liga..
Barcelona Nilzoniz
2007-06-23 15:51
el Flaco/
Du menar att det GÅR att beundra Puyol? ;)
Mackan_90__Barca
2007-06-23 15:50
el Flaco//

Ja det där med Sevilla är intressant, jag undrar just hur dom kan hålla kvar spelare som Puerta, Alves, renato med flera med tanke på att dom inte riktigt tillhör dom allra största klubbarna ekonomiskt sett. Eller är det kanske så att vi bör räkna in Sevilla som dom största i Spanien , dom har ju skördar stora frmgångar i Europa blandannat.
Real Madrid Against All Odds
2007-06-23 15:49
Ämne: Barca måste ändra ta....
Tror du inte att defensiven blir otroligt lidande med den formationen där man har Messi och Dinho som yttrar? Ingen av dem kan försvara ju?
Barcelona el Flaco
2007-06-23 15:49
Det är omöjligt att inte beundra Puyol. När han fick beskedet om att han skulle missa de tre kommande månaderna, blev han förtvivlad och sa till läkaren att han måste börja spela så tidigt som möjligt. Han ska ha sagt "doktor, jag kan inte vara borta i tre månader".

Grande Puyol! Puyol Tiburon!
Barcelona Gaucho_10
2007-06-23 15:48
Henry Eto'o

Ronaldinho Messi

Toure Deco

Abidal Chivu Puyol Zambrotta

Vad tycks : )?
Real Madrid Against All Odds
2007-06-23 15:46
Härligt Barcelona! Henry kommer höja denna ligan ett par snäpp nästa säsong, och en sak som gör det ännu bättre är att när ni nu värvat en storstjärna MÅSTE Real Madrid kontra, eller vad tror ni?

Grattis anyway.
Barcelona Barcelona81
2007-06-23 15:46
Barca måste ändra taktik till 2007-2008 därför så tror jag att Barca spelar med Etoo o Henry på topp... sen flyttar man ner Ronaldinho till vänster mittfältare o messi höger... Xavi i mitten o sen skulle jag vilja ha en hårdkämpande innermittfältare bredvid Xavi...
Barcelona el Flaco
2007-06-23 15:45
Mackan_90__Barca//

Nej naturligtvis inte, jag menar då främst klubbar som Barca, Madrid, Sevilla, Depor och Valncia. Det är imponerande att Sevilla som inte är ett, rent historisk nu, storlag lyckats behålla så många av sina talanger och bästa spelare så pass länge.
Barcelona el Flaco
2007-06-23 15:42
Kamelen//

Hehe, ja minst sagt! Men det är lika bra man vänjer sig. Under hela sommaren kommer vi bli bombarderade av såväl media som madridistas att Ronaldinho eller/och Eto'o kommer lämna klubben. Det räcker tydligen inte med att Laporta uttalar sig om att spelarna inte är till salu, inte heller att spelarna sagt att de vill stanna och inte heller att Ronaldinhos agent var i Barcelona för att förbättra sin brors kontrakt.
Mackan_90__Barca
2007-06-23 15:41
håller med om att stjärnorna kan spridas lite mer, men dom ´små´ klubbarna har ju inte råd med lönen osv.
Barcelona fcb_10
2007-06-23 15:41
Samuel Eto’o igår: ”Milan gör bäst i att glömma mig och mellan mig och Inter har inga samtal förts. Jag vill stanna i Barcelona för att spela bredvid Thierry Henry nästa säsong”.

köp nu bara chivu yaya o abidal eller helst alves
Sevilla barcafan90
2007-06-23 15:40
Makalös värvning av henry, med Chivu i backlinjen känns laget ruskigt starkt. Tror däremot tyvärr att antingen Etoó eller Ronaldinho lämnar. Men inget gör mig lyckligare än det faktum att jag skulle ha fel.
Barcelona el Flaco
2007-06-23 15:39
La Pulga//

Det är väl ett bevis på att La Liga är den ligan som attraherar fler stjärnor än den engelska eller italienska. Det är ett styrkebesked i mina ögon. Men samtidigt vill jag att stjärnorna i Spanien ka spridas till flera klubbar så att inte bara ett lag har alla världsspelare.
Barcelona Kamelen
2007-06-23 15:38
el Flaco

Han försöker väl få det att se ut som att Milan är på väg att köpa Ronaldinho/Eto'o istället. Madridfan i ett nötskal.
Real Madrid Johe
2007-06-23 15:37
Grattis till värvningen av Henry. Hur tror ni att anfallet kommer formeras till nästa säsong nu? Kommer både Eto'o och Ronaldinho kunna vara kvar nu?
Barcelona el Flaco
2007-06-23 15:36
REAL MADRID 1//

Hur är det relaterat till oss?
Barcelona La Pulga
2007-06-23 15:35
Nu är la liga en profil rikare.
Hoppas att vi inte förlurar någon av våra stora spelare till dom andra stora ligor.

Nu är det bara att Real visa muskler och köper Kaka.

Valinsia och sevilia behåller sina profiler och förstärker med några stora namn.

Då kommer la liga bli fotbollens NHL.man ryser vid tanken..
vad tycker ni andra om detta?
Real Madrid REAL MADRID 1
2007-06-23 15:31
Bara så ni vet Milan har tagit sig ur suazo äffaren!
Barcelona simons
2007-06-23 15:25
Nu när Herny är klar hoppas jag innerligt att Messi, Eto'o och Ronaldinho m.m stannar.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-23 15:13
barcalover 3

Okej barca broder, nu vet du iallfall hur det ligger till. :D

Om man ska tro hemsidan så blir Chivu nästa nyförvärv och toure kort därefter.

Annons: