/spanien/barcelona/forum/22939.aspx/spanien/barcelona/forum/22939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-23 21:10
Ämne: Yaya verkar vara en ....
Håller med, tror att han kan utvecklas något enormt i ett lag som Barcelona.

Tror inte att han har något EU-pass. Det spelar egentligen mindre roll. Rafa har fått sitt, Dos Santos får sitt när han kommer tillbaka från U20-VM. Ronaldinho har väl fått sitt, eller? Då betyder det att vi bara har en okuperad plats som ej har eu-pass, Samu.
Barcelona Kamelen
2007-06-23 21:06
Yaya verkar vara en väldigt spännande spelare med en oerhört lovande framtid. Men hur ligger det till med hans medborgarskap, har han dubbelt?
2007-06-23 21:05
Yaya Touré kommer till Barcelona i morgon. Hans agent, Dimitri Selluyk, säger att det bara återstår små detaljer att enas om och i morgon träffar han Txiki för att slutföra det man tidigare varit överens om via telefon. Går allt som planerat så gör Yaya sin medical på måndag och skriver där efter på kontraktet. Det blir ett 4-årskontrakt och summan sägs bli €12m.
Barcelona tuner
2007-06-23 21:03
Ämne: Vad är det jag läser....
ledningen tycker inte att han tagit tillräckligt med ansvar och presterat tillräckligt på planen den här säsongen och det sägs att dom kommer lyssna på intresanta bud på honom... tycker dom kan skicka honom och några miljoner till arsenal mot fabregas. yaya, fabregas och iniesta på mittfältet skulle ju inte vara så tokigt... hoppas verkligen wenger kommer till barca nästa år, då kan man räkna med att dos santos och bojan kommer blomma ut till superstjärnor inom en snar framtid och att inga andra lovande talanger kommer skickas iväg i onödan.
Barcelona kungfurre
2007-06-23 21:01
Tänk om det är så att man värvar Henry för att få Ronaldinho och Eto'o att stanna, de är ju båda goda vänner med Henry.
2007-06-23 20:55
Soriano sa senast igår att klubben vill att Eto'o, Ronaldinho, Messi och Deco stannar. Alla spelarna (ja förutom Messi, men honom har det ju knappast varit några rykten om) har de senaste veckorna sagt att de vill stanna. Speciellt Eto'o och Ronaldinho, vilka båda är goda vänner med Henry. Har svårt att tänka mig de själva skulle vilja lämna nu.
Barcelona Messi(as)
2007-06-23 20:54
Vad är det jag läser om Deco, varför skulle ledningen be honom lämna klubben? Varför skulle han bli petad, av vem?

Nä, vad ledsen jag kommer bli om Deco lämnar.

fantastic 4!
2007-06-23 20:49
La Cibeles:

Som sagt, Wenger eller inte, så lär aldrig Cesc dra på sig en marängtröja. Hans familj har alldeles för starka band till FC Barcelona. Det skulle vara ohållbart. Läser man hans senaste kommentarer där han bla säger att alla som känner honom vet vad han känner och vill i framtiden. Dessutom, Rijkaard lär inte stanna i Barça för evigt, och inte heller Wenger i Arsenal. Fritt fram att spekulera här. :)

Glömde kommentera tidigare. Ja, jag vet vad som hände när Makelele försvann. Det ryktas i Barcelona att Rijkaard inte har någon avsikt att slopa sitt 4-3-3 utan tänker fortsätta med sina rotationer. Dessutom, du kan inte ha missat rykten om Chivu, Yaya Touré och Abidal. De tre namnen talar ju för att man verkligen tänker satsa på att bygga upp en stabilare defensiv.
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-23 20:45
Det pratas ju mycket om Henry och om hur vi ska spela nästa säsong. Men vad händer med Deco? Senast jag hörde något var att klubben har bett honom att lämna. Är detta sant? :S. Tacksam för svar.

Visca Barca!
Real Madrid Rauuuul #7
2007-06-23 20:44
Henry till real e succe men i barca var ska han spela vem ska han peta. Självklart kommer Henry starta typ varje match om han inte e skadad men ni har redan dinho som e grym, messi succe, och etóo. ska jag vara ärlig så tror jag etóo blir petad eftersom messi e för grym att petaoch dinho kommer alltid vara dinho kanske så kastar man dinho i mitfältet men då förlorar man något stort. Deco e säckert PETAD
Barcelona Tompa
2007-06-23 20:42
Har som sagt aldrig varit särskild förtjust i tanken på att värva Henry. Det har funnits andra lagdelar som varit i större behov av förstärkningar.

Men nu är Henry Blaugranaspelare och det är bara att hälsa honom välkommen och önska lycka till. Kommar allt och klaffa mellan Henry-REM och övriga lagdelar finns helt klart god potential för att vi nästa säsong får bevittna det bästa Barcalag som som någonsin skådats. Det känns grymt spännande.

Angående att Dinho eller Etóo kommer lämna oss. Man kan aldrig garantera något i dagens fotboll men jag är ganska säker på att ingen av dem lämnar. Inte mycket tyder på det nu i alla fall. Att sen marängfans, milanistas och andra påstår något annat här är ju inte konstigt.

FORCA BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2007-06-23 20:39
Captain Fantastic!:

Lite felaktiga uppgifter. Monaco äger halva Yaya, hans agent äger den andra halvan. Kopplingen till Metalurg Donetsk som han tidigare spelat för är helt enkelt att hans agent även är sportdirektör där. Agenten är även god vän med Yaya. Yaya har tex döpt en son efter agenten, Dimitri. :)
2007-06-23 20:35
La Cibeles:

Jag tror att många culés världen över delar din "oro". Jag är dock helt övertygad om att ledningen har tänkt igenom detta nogrannt. De har ju som alla vet haft gott om tid på sig med tanke på hur länge Henry ryktats till Barça. Till skillnad mot Madrid, har de nu en chans att bevisa att det går att lyckas att ha dessa spelare samtidigt i truppen. Om inte annat så har de ju den här säsongen som ett gott exempel på hur de inte ska tackla uppgiften. De har garanterat lärt sig av alla misstag.

Du kan vara lugn, Cesc lär i framtiden hamna på Camp Nou förr eller senare. Det vet både du och jag. Till Madrid lär han då aldrig gå. Speciellt inte nu när Henry finns i Barça.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-23 20:35
Här är länken. Vilket klimatbyte det skulle vara för Giuly, byta ut Spanien för Ukraina...
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-23 20:29
Jag har en fråga: Är Henry ens skadefri nu? Han har väll brottats med skadan i några månader nu.

Det kan betraktas som konstigt enligt mig att man skulle värva en skadad spelare som man aldrig vet kan komma tillbaka i fullt dugligt skick.

Aja, längtar redan nu till nästa säsong. Crosas, Bojan och Gio är väll fortfarande på ingång?

PS: Jag läste en skum nyhet idag att, Metalurg Donetsk skulle kunna sätta käppar i hjulet för vår affär med Yaya Toure (de äger enligt källan, ska se om jag hittar den, 50& av honom). Och att ledningen som skall ha vetat av detta, funderar på att skicka Giuly åt Ukrainas håll. Haha, vad synd, tror inte att Giuly skulle uppskatta det :)
2007-06-23 20:29
Samu verkar uppspelt som ett litet barn på julafton. Kan det bero på en viss fransmans ankomst?

"The talk about Milan has finished," Eto'o told the Spanish media.

Vill ledningen mot all förmodan sälja honom nu, lär de få fösa ut honom från La Masia. :D
2007-06-23 20:21
La Cibeles:

Faktum kvarstår vare sig du vill det eller inte. Ni värvade galacticos = storspelare som var superstjärnor redan. Det gjorde inte Barcelona. De värvade Ronaldinho efter att ha fått nej av Beckham. Han var en potentiell storstjärna. De andra som värvades var inte superstjärnor vid tillfället.

Jag var emot en värvning av Henry förra säsongen. Kan man vara annat när man fått en glimt av vad REM kunde prestera? Jag är fortfarande emot en värvning, men vad ska jag göra åt det? Det är bara att gilla läget. Oavsett vilket, så vill jag inte att hans ankomst ska gå ut över REM. Gör det mig till kappvändare? So be it. :P
Barcelona PILMA
2007-06-23 20:16
och där borta matcherna´s tröjor
Barcelona Nemo
2007-06-23 20:15
La Cibeles

Det var också Henry som kallade oss för damer, men nu ska han dra på sig en blårödtröja. Tänk hur saker och ting kan förändras;-)
Barcelona PILMA
2007-06-23 20:15
Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Där har du hemma matcherna´s tröjor
2007-06-23 20:11
Ämne: Fan, man börjar reda....
De köptes inte in som stjärnor. Möjligtvis Ronaldinho, han var ju den som kom Rijkaards första säsong. Resten som kom säsong nr 2 tillsammans med Henke, var dugliga bra spelare som Rijkaard och Txiki hade valt ut och studerat noga. Eto'o, Deco, Larsson, Guily, Marquez, Edmilson osv. Det var inga superstjärnor men trots det bra spelare som i rätt miljö med hårt arbete kunde utvecklas. Vilket de också gjorde, två raka ligatitlar och en CL. Det är först denna säsong många har underpresterat.
Real Madrid Against All Odds
2007-06-23 20:06
Fan, man börjar redan och kallsvettas när man tittar på ert lag, hoppas bara inte er ledning är smart nog och ser att det behövs en mittback och en vänsterback, ifall de inser det så blir det slakten på camp nou varannan vecka.

En annan sak som jag som madridista gråter blod över är att vi har en inkompetent ledning och ni har de motsatta, ni har en trupp fylld av stärnor vi har inte en enda!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-23 20:01
Ja, skulle dem inte värva han?. Man vet inte hur det har gått för honom den här säsongen. Han är inte ens uttagen till argentinas trupp .
2007-06-23 19:55
Ämne: jag läste att barca....Nej, det är inte sant. De tänkar bara lägga 500 000 kr. :)

el Flaco:

En annan väsentlig skillnad för att det ska klassas som galacticos. Priset. :D

Zidane, 700 milj kr
Figo, 500 milj kr
Beckham, ? milj kr
Ronaldo, ? milj kr

Där kan vi snacka galacticos som slutade att springa efter någon säsong.
Barcelona Nauticus
2007-06-23 19:51
Attans, enligt fotbollskanalen.se är Edmilson skadad i 6 månader. :(
Barcelona Marcos
2007-06-23 19:48
Fint med H14. Kommer att bli så skönt att bevittna riktiga slaktmatcher där man lirar ultraoffensivt mot sämre motstånd. Tänker då på H14, R10, E9 och M19 samtidigt på plan. Snacka om magi. Realfansen svettas redan...
Barcelona el Flaco
2007-06-23 19:33
Det finns även en skillnad mellan hur Barcelona och Madrid värvat sina stjärnor. Nu när Barca köpt in Henry har man inte bara köpt in en bra spelare, utan även en nära vän till många i Barcelona. Ronaldinho, Eto'o och Thuram är bara några som har en nära relation till nr 14. Varför skulle Ronnie eller Samu ha något problem med att deras kompis spelar i samma lag, även om de konkurerar för samma position?

Madrid värvade Zidane och Ronaldo som hade lite eller ingen kontakt med klubben eller spelarna. Det är även känt att många av madrid-spelarna (Raúl, Guti) hade problem med Ronaldo när han kom för hans plats i laget för garanterat och att han inte passade bollen till övriga i laget.

Jag tror därmed att köpet av Henry inte kommer skapa stor osämja i Barcelona och särskilt inte då mellan Titi, Ronaldinho och Eto'o, som alla är nära vänner.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2007-06-23 19:28
Hej! jag undrar om nånn kan skriva ner den länkentipsen som vissar Barcas nya dräkter till kommande sässong..tack
2007-06-23 19:16
Ride_The_Big_One(6):

Det känns som om att jag borde skicka en skriftlig ursäkt till Txiki, så som jag klankat ner på honom.

€24m för Henry är billigt men ändå inte mer än vad man ska betala för en spelare i hans ålder. Lägg till hans status som spelare så är väl €30m rimligt. Ganska coolt att vi betalt samma pengar för Samu och Henry.

Eto'o kommer inte att lämna för Milan, det kan jag lova. Han har själv sagt att han inte vill dit. När Laporta i veckan berättade att varken Ronaldinho och Samu stannar, att spelarna själv ville det och berättat för Laporta. Tror ni att han ljög då eller? Självklart har de fått ta del av uppgifterna om hur långt man kommit i att värva Henry. De har hela tiden vetat vad som gäller, hur det kommer att bli med disciplin och rotation.

Det är även kul att läsa vissa marängers avundsjuka jidder på forumet. "Detta ger mig en Deja vu känsla" "Ni gör samma fel som Madrid när de köpte galacticos" bla bla....

FEL.
Samu, Messi, Ronaldinho var inga Galactico-värvningar. Messi är fostrad i klubben, de andra två var inga superstars när de köptes. Tvärt om, de har blivit stjärnor i klubben Barcelona. Det är där de har utvecklats till de spelare de nu är.
Spanien wijaya
2007-06-23 19:13
Kommer Gudjohnsen lämna nu?

Grattis till en kanonvärvning!
Annons: