/spanien/barcelona/forum/22935.aspx/spanien/barcelona/forum/22935.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça-fan
2007-08-11 23:05
Pina.
Snackade med Rijkaard häromdagen per telefon. Samtliga fyra spelar som renodlade anfallare och Xavi kommer spela lite släpande. Rijkaard passade även på att hälsa fansen (via mig) att marängerna inte kommer att ha en suck kommande säsong.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-11 23:01
Ylli:

Whatever. ;)
Barcelona Ylli
2007-08-11 23:00
Ämne: Ylli:

Vad svamlar....
mitt förra Inlägg Handlade om Ronaldinho och Henry. inte om Exakt Barca's Budget.
Barcelona Pina
2007-08-11 22:57
Hur kommer barca spela kommer henry,Eto'o,Ronaldinho OCH MESSI spela på plan samtidigt.
Barcelona Ken
2007-08-11 22:53
Fan vad jobigt för denne schuster har lite sympatier med madrid fansen, måste vara otroligt frustrerande att ha en spelare som pepe och betala 30milj euro för han när han presterar som han gör ändock så e det hans första tävlingsmatch men lite bättre hade an väl kunnat tycka. Dessutom ser raul itne alls ut som i fornstora dar...

Han har mycket att joba på denne schuster hoppas innerligt dom får robben till slut så det kan bli kamp om titeln framöver.....
2007-08-11 22:52
Ylli:

Vad svamlar du om?
2007-08-11 22:51
simons:

Ligan startar söndagen 26:e augusti. När det gäller Henry så måste han bli helt fysiskt återställd först. Han har ju inte spelat fotboll på 5 månader. Så du kan nog räkna med att han matchas in lite försiktig nu i början. Nog kommer du att få se både Messi, Samu och Henry på planen samtidigt vad det lider.

Jisses vad Sevilla ser starka ut, och det utan Kanoute och Poulsen på planen. De blir helt klart att räkna med även denna säsong. De fullständigt kör över Madrids mittfält. Gago flyger som en vante varenda gång han har bollen under kontroll.
Barcelona Ylli
2007-08-11 22:49
Svar till: Rambla

okej barca har kvar en bit på lånet. men det jag i själva verket ville säga om du skulle tänk efter lite är att för att milan ska köpa Ronaldinho krävs det 1 miljard som dom vill erbjuda. och dom pengarna kommer att gå till att betala av en del av lånet med. 1 miljard. spelar ingen roll vilken klubb man snackar om ingen tackar nej till ett sånt bud. det är därför vi har skaffat in Henry som ska försöka komma in i laget så att vi inte behöver Ronnie.
allt handlar om pengar. okej lånet är på 48 miljoner, sa jag att alla pengar från Ronnis transfer summa ska gå till lånet?? nej de gjorde jag inte. om du tänker efter lite om kollar upp vad alla säger om Henry Köpet, och Vad Barca's ledning säger hela tiden det är att ingen är till salu av dom 3 stora anfallarna.
Så tänk efter lite innan du kommer med utdrag och försöker spela viktig bland folk på SF.
Barcelona simons
2007-08-11 22:46
När startar Barca sin säsong? Skulle vara kul att se Henry och Messi i action. Hur kommer laget formuleras, blir det Henry och Eto'o samtidigt på plan?
Lukas.RP
2007-08-11 22:39
Sevilla skapar riktigt farliga målchanser, 2-0 är nära.
Sevilla Rob_
2007-08-11 22:36
jaa....jag menar man kan ju inte direkt komma mer fri och ha en bättre målchans om man säger så...:P
Lukas.RP
2007-08-11 22:34
Rob_

Jag tycker nog det, friläges utvisning ju.
Sevilla Rob_
2007-08-11 22:31
Borde det inte varit utvisning på Ramos när han orsakar straffen??
Lukas.RP
2007-08-11 22:30
1-0 Sevilla, Fabiano på straff! :D
Lukas.RP
2007-08-11 22:24
Sevilla har Spaniens utan tvekan bästa klack, enormt tryck på alla deras matcher. Jag är imponerad!
Barcelona Adrinho
2007-08-11 22:16
Enligt Expressen har Real köpt Robben.Tror ni det kan stämma?Man läste ju senast att dom skulle fokusera på att köpa Sneijder istället för Robben.
Lukas.RP
2007-08-11 22:09
Saviola ser ut att ta vänsterbänk rollen utmärkt.
Lukas.RP
2007-08-11 21:59
Nu börjar Sevilla-Real Madrid, TV4-Sportexpressen live. Enjoy! :D

Sevilla har runnit igenom Real 3 gånger nu!
Barcelona el Flaco
2007-08-11 21:50
Rambla//

Inte tala om Giulys miss? Hur kan man låta bli, det var ju århundradets bedrift. En död människa hade kunnat göra mål där...
2007-08-11 21:44
el Flaco:

Visst, vi är ense där om Guddy.

Hehe, det är möjligt att det inte var Guddy trots allt. Sen att Giuly missade öppet mål ska vi bara inte tala om. :D
Lukas.RP
2007-08-11 21:32
PILMÁ

Han skrev: "Henrys första spelmål", det första kom ju på straff. ;)
Barcelona el Flaco
2007-08-11 21:32
Rambla//

Men vi är inte direkt kända för att grisspela och låta tiden gå. Vi är mer kända för jogo bonito och knocka ut motståndarna direkt, inte vänta på att de ska bli uttråkade.

Men vi kan väl avsluta samtalet med att enas om att Guddy är en OK spelare att ha på bänken och att det finns andra spelare som hellre borde lämna.

Och förresten, angående dribblingsräden mot Werder Bremen...så tror jag nog det var någon annan som hade tagit på sig Gudjohnsens tröja. Det finns ingen chans att det kan ha varit 'el tronco' :P
Barcelona PILMÁ
2007-08-11 21:30
Ämne: Grymt.

1. att Hen....
Det var inte Titis första mål!!!
Lukas.RP
2007-08-11 21:30
Juste! Snart är det dags för Supercopa, Sevilla-Real Madrid 21.50 på TV4-Sportexpressen.

Ska bli skönt att få se Sevilla springa ifrån Real Madrid 300 miljoners värvning Pepe. :D
2007-08-11 21:29
el Flaco:

Du har helt klart en poäng. Nu är det knappast så att Guddy är den enda spelare av den spelartypen som Barça behöver. Det finns säkert fler alternativ som duger gott och väl. Men nu är han ju ändå i klubben, verkar trivas och ser ut att ha kommit bra in truppen. Som Kamelen är inne på, han är ju på inga sätt aktuell för startelvan som Raul.
Barcelona el Flaco
2007-08-11 21:26
kamelen//

Jag försökte bara påpeka att ingen av dessa två spelare borde vara med i diskussionen för att starta eller hoppa in när det finns bättre alternativ. Och i Guddys fall, om han överhuvudtaget är tillräckligt bra helt enkelt.
2007-08-11 21:25
el Flaco:

Minns du dribblingarna mot Werder i CL? Nog besitter han tekniska färdigheter islänningen. Han behöver bara bli varm i kläderna. Förhoppningsvis är han det efter 1 säsong. Dessutom, när man vill hålla en ledning räcker det att grisspela och låta tiden gå. Han är bra att hålla i bollen med sitt riv och slit.
Barcelona Kamelen
2007-08-11 21:23
Det är ju inte direkt rättvist att jämföra Eídur med Raúl då våran islänning är ganska långt ifrån given i startelvan.

Många verkar dock bortse från Eídurs otroliga kapacitet att plocka ner bollar, det tror jag han gör bättre än samtliga anfallare i laget.
Barcelona Daninho_7
2007-08-11 21:22
Grymt.

1. att Henry får göra sitt första spelmål
2. att Eto'o gör mål igen
3. att Dos santos fortsätter göra mål!

:D
Barcelona el Flaco
2007-08-11 21:19
Rambla//

Du har en poäng men den viktigaste frågan är om killen håller tillräckligt hög klass för att spela i en klubb vars spelfilosofi bygger på snabbt passningsspel. Det är kanske därför han lyckades bättre i Chelsea, de är ju inte direkt kända för att sitt bländande passningsspel.

Många säger att han kämpar och sliter för laget men det brukar även hardcore madridistas säga om Raul. Håller det argumentet i längden?
Annons: