/spanien/barcelona/forum/2293.aspx/spanien/barcelona/forum/2293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-06-26 13:08
Petersays Thiago är ingen playmaker, hans spets egenskaper i det offensiva är en sak men han agerar både spelmotor/bollvinnare oftare än playmaker Ta özil som ett exempel det är en playmaker, han varken vinner boll eller styr bolltempot. Han är där för att endast slå den sista passningen I och med att vi har Messi i laget som är lagets playmaker, målskytt så kommer det inte funka med en till playmaker. Visst låter fint att ha 2 playmakers i startelvan men det kommer aldrig fungera i praktiken Thiago är en allround mittfältare med en fantastisk teknik men ingen renodlat playmaker. Visst han kan slå smörpassningar, men han gör så betydligt mer än bara i sista tredjedelen Vi må ha våran supertrio men det är på gott och ont. Dom ska ha mycket boll speciellt Messi, då kommer mittfältet agera annorlunda än vad vi har vant oss vid
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-06-26 13:05
Läser att Barca vill ha Arda Turan. . All ära till honom men jag är tveksam att han är rätt man till Barca och dessutom för ca 400 miljoner ... För mig är Arda ganska lat och fuskar i defensiven samt sällan orkar hela matchen...
Barcelona DM1982
2015-06-26 13:01
Noterade inte att det var Arsenal - värvningar det handlade om. Jo, där tar nog Hleb priset.
Barcelona petersays
2015-06-26 12:59
@the cameroonians:

Nu hänger jag inte riktigt med här. Du vill inte ha en playmaker som skapar chanser eftersom vi inte spelar så i dag(?), utan en box-to-box som städar på mittfältet? Fast sedan nämner du Thiago som ditt förstaval? Sorry, men hänger inte med riktigt. Tycker dessutom att Moutinho passar in precis på de egenskaper du beskriver att du vill ha.
Barcelona DM1982
2015-06-26 12:58
[QUOTE=petersays]Tycker nog att Hleb var vår värsta Arsenalvärvning ändå. Men det är jämnt! [/QUOTE] Det är nog inte något som slår den ruttna värvningen av Chygrynskiy. Två träben och absolut inget för Barcelona. Köptes för 250 miljoner och såldes tillbaka till samma lag säsongen efter 150 miljoner. Episkt. Sedan så var värvningen av Zlatan rätt så rutten.
Barcelona petersays
2015-06-26 12:52
@Vampíro:

Tycker nog att Hleb var vår värsta Arsenalvärvning ändå. Men det är jämnt!
Barcelona the cameroonians
2015-06-26 12:43
@11-9-10:
Ja, det gäller att utnyttja den möjlighet som transfer-banen trots allt gett oss. Men jag blir lite mörkrädd när MD skriver att Lucho vill ha spelare som Iborra, det rimmar liksom illa och går helt emot ditt och mitt resonemang. men men, mycket vatten ska rinna under broarna innan vi kan säga ditt eller datt.
Barcelona 11-9-10
2015-06-26 12:28
Mido Nu syftade jag mest på dom katalanska tidningarna
Barcelona Vampíro
2015-06-26 12:19
Despite interest from Chelsea, Man City, Southampton and Tottenham, Alex Song prefers to join West Ham. Could leave on free transfer. [dt] Detta är den sämsta värvningen som nånsin gjorts. Hoppas Laporta förbjuder klubben att värva från Arsenal i framtiden.
Barcelona Mido
2015-06-26 11:54
[QUOTE=11-9-10]Finns det någon tidning som intresserar sig mer över valet än silly season som vi officiellt inte "får" värva i Trodde det här skulle bli en sommar ut en massa idiotiska rykten har gått och blivit tvärtom [/QUOTE] Det är klart att det ska ryktas,, vi får värva i sommar men inte får spela förens i januari,, det är presidentval som kryddas eftersom de fiskar röstar så hårt att vissa rykten eller löften låter fantasifullt...
Barcelona 11-9-10
2015-06-26 11:52
The camerooninas Lucho har medvind och kommer våga släppa fram spelare den här säsongen. Han har ju redan motbevisat sina haters Tror att vi kommer få se ett mkt bättre spel med en klarare idé, samt att talanger kommer få chansen. Detta kan mycket möjligt bli rafinhas säsong
2015-06-26 11:24
petersays

Vi måste dock utgå från den spelmodell vi har idag, och i den är det inte mittfältarnas uppgift att göra poäng, it´s all about de tre där framme. Det finns ju en anledning till varför Iniesta inte noterats för särskilt mycket poäng den gångna säsongen.

Därför anser jag att vi behöver en mittfältare som fungerar i båda riktningarna och har kapacitet att löpa mellan sista tredjedelarna.

Mitt förstaval till en sådan position är Thiago, följt av Gundogan och Pogba.
Men den förstnämnde är väldig svår att få loss. Gundogan kräver mycket i lön men har en lägre prislapp än fransmannen som dock är den yngre av de tre och har den bästa fysiken.

Jag ser varken Denis, Samper eller Halilovic som två-vägsspelare - därför anser jag att man i nuläget måste titta externt.

Denis ser jag som Iniestas framtida ersättare (särskilt om vi blir ett mer "spelande" lag igen), Samper mer som en Xavi/Busi och Halilovic kommer förmodligen röna mest framgångar som winger i vårt nuvarande spelsystem då han, i alla fall nu, saknar fysiken.

Samtidigt klappar mitt hjärta hårt för Rafinha, och jag räknar med att han kommer få tillräckligt med speltid under hösten för att på riktigt visa vad han går för. Det enda jag är osäker på är om han har tillräckligt med defensivt tänk för att kunna konkurrera om en mittfältsplats på allvar.
Barcelona 11-9-10
2015-06-26 11:12
Finns det någon tidning som intresserar sig mer över valet än silly season som vi officiellt inte "får" värva i Trodde det här skulle bli en sommar ut en massa idiotiska rykten har gått och blivit tvärtom
2015-06-26 10:42
@KiNg-PuYi:

Samtidigt fortsätter MD kampanja för Bartomeu, nu är det inte Koke, inte Iborra utan Arda Turan som han ska värva på Luchos begäran. Det här blir mer absurt för varje dag som går....

Sport är dock helt clueless, de hoppar ju på varenda uns av illaluktande rykte som uppkommer. Di Maria, Ramos, osv. De är värre än aftonblaskan.
Barcelona petersays
2015-06-26 10:36
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Bra artikel - jag skriver under på precis allt i den. Vill vi att det ska finnas nån chans i världen att Samper, Rafinha, Denis Suarez. Halilovic ska etablera sig i truppen så är en värvning av Pogba det sämsta vi kan göra. Nu är ju varken Suarez eller Halilovic några egna talanger, men jag hoppas ändå att såväl de som Samper får chansen att någon gång visa vad de går för. Och Rafinha hoppas jag verkligen kan vara en underskattad "late bloomer". Han verkar dessutom ha Luchos förtroende. Jag tycker heller inte att Pogba passar in någonstans på vårat mittfält. Han har enorm potential och har till viss del redan visat vad han går för på fotbollens stora arenor. Men jag kan ändå inte se var på vårat mittfält han ska gå in. Och jag tycker det går stick i stäv mot Laportas prat om att spelsystemet ska vara överbygget som står över både tränare och akademi. Det här en en crackvärvning för media, Fifa 16-spelare och nyblivna fans. Ska det värvas till mitten tycker jag det ska vara en hyfsat billig men rutinerad kreativ mitt. NI må skratta, men jag upprepar mitt mantra - Moutinho eller Banega. Hell, statistiken (Squawka) säger att Banega skapar lika mycket chanser för sina medspelare som Pogba gör. Moutinho skapar ännu mer, fördelat per match. Både Moutinho och Banega har ett spelsätt som påminner mycket om Xavis. Banega avslutade dessutom säsongen fint med att utses till Motm i Europa League-finalen mot Dnipro. Båda extremt bekväma med boll, vänder bort motspelarna på samma sätt som Xavi brukar göra. Teknisk skickliga dribblers med en stor släng av sambafot. Kolla ex Banega mot Fiorentina i videon här: https://www.youtube.com/watch?v=Fny2iKVcrhM Precis den typen av genomskärare man vill se Kolla ex Moutinho (och Kondogbia) i videon mot Arsenal här: https://www.youtube.com/watch?v=NPXSWkJqrG0 Älskar när Moutinho totalt gör narr av Gibbs vid sekvensen 9:40 och framåt. Kondogbia också helt stunning i den matchen.
Barcelona Rambla~
2015-06-26 10:29
I England tror de att City har vunnit racet för Pogba. Pellegrini tror att han är nära en värvning av Pogba.

Det ska tilläggas att det i stort sett bara är ökända The Sun som påstår detta. :)
Barcelona Deulofeu
2015-06-26 10:02
Bara en sak om Deulo bara mest assist i Sevilla förra året(9 st samma som Bacca samt Vida) trots att han knappast spelade den som säger att han har förlorat sin unika förmåga att ta sig till lägen kommer få äta upp det.

Vi kan alltså köpa tillbaka honom efter tre år för 12 mij euro rätt ok ändå.Förr eller senare kommer han tillbaka han är en modern ytter gjord för oss han måste bara lära sig värdera...lägena lite.
Barcelona Mido
2015-06-26 08:43
Läste ett rykte men kommer inte ihåg från vilken källa iaf att om Real säljer Ramos så ska de köpa Otamendi
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-26 05:33
Liunil Masse

hoppas det=)
Barcelona Liunil Masse
2015-06-26 05:27
@KiNg-PuYi:

Det är bullshit, Sport är i klass med Daily Mail.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-26 05:20
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Vad älskar Lucho? ROTERA, Pogba kommer rotera med Iniesta och Rakitic såklart. Vi behöver en till mittfältare av klass nu när Xavi lämnat. Roberto bör säljas och Samper lånas ut en säsong. Dock ska Samper inte lånas ut till lag som Sevilla utan lag som inte kämpar för Europaplats och spelar offensiv fotboll som Celta eller Rayo. Tror illafall inte att man värvar Pogba för den summan utan att ha en förberedd plan för det.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-26 05:06
vad är det jag läser på sport:S

att vi skulle vara ute efter iborra, darder elr parejo. seriöst Luchos önskelista är horribel!

hoppas att det bara är rykten. modern fotboll=snabba spelare kom igen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-26 03:59
Why the Pogba fantasy signing is dangerously unnecessary

Pogba för 1 miljard?

Han får gärna gå till Psg eller R.Madrid. (Det som gör det ännu värre är hans huligan agent)..

Om han kommer, vem ska bänkas på mitten???

Rakitic, Busi eller Iniesta ? Eller tror ni att han kommer snällt att sitta på bänken..
Barcelona LeoMessi
2015-06-26 03:39
Ali G Du tror inte att Zlatan hade lite skuld i det hela? Pep börjar inte frysa ut en spelare utan anledning. Och var det inte Zlatan som flippade ur totalt och skällde på pep? Vill minnas att han sade saker som "Du har inga kulor" och "du skiter på dig inför Mourinho". Om det stämmer vet jag inte, men Pep hade sina anledningar. Sen att Pizzabagaren inte kunde stänga sin äckliga käft hjälpte inte Zlatan heller och när dom bad Zlatan att få tyst på sin agent så ville han inte det heller. Missförstå mig inte, jag påstår inte att Pep är helt oskyldig men pizzabagaren älskade att stå i centrum och snacka skit. Han misslyckades totalt med att skydda sin spelare, slutade med att Zlatan än idag är butthurt över det som hände. Nu klankar jag inte ner på zlatans fotbollskvalitéer. Tycker att han är en av dom mest intelligenta spelarna men hans personlighet passade helt enkelt inte. Han viker sig inte för någon, vilket är beundransvärt men inte alltid till hans fördel.
Barcelona Lion24
2015-06-26 03:36
Jag är mer än nöjd över försäljningen av Deulofeu. Första gången jag såg han spela så blev jag helt galen på den där spelaren, maken till talang han var. Jag hade enorma förhoppningar på honom men det var endast han själv så förstörde en lyckosam karriär i FC Barcelona. Jag verkligen ogillar spelare som inte har bevisat nånting men som inte vill springa en extra meter för sin lagkamrat. För nåt år sen så gjorde Delo en intervju där han sa att han inte behöver bevisa nånting för någon, jo det måste du göra Delo, när du är så ung. För Delo så känns det som att allting ska komma till honom gratis istället för att han ska jobba sig upp, top fotbollen är hård och avancerad och Delos mentalitet räcker verkligen inte dit, idag. Bra att han flyttade till Premier League där man får springa mer och där det är en högre tempo, kanske kan det få honom att bli en lagspelare.

Läste runt lite här och såg en diskussion angående de egna talangerna och varför dom inte lyckas. Jag tycker att det mesta är deras fel, dom här nya har ingen attityd, dom är för snälla, har för mycket respekt. Då tänker jag på Sergi Roberto, Montoya, Tello, Cuenca och även Bartra till viss del o.s.v o.s.v. När Busi kom upp så visade han inte respekt för Yaya och sa ''jag ska bara spela godkänt så att du får spela eftersom du är starspelaren''. När Pedro kom upp så bad han inte om ursäkt till Ibra och Henry eller lovade att inte prestera så att dom kunde få vara kvar i startelvan. Dom tog chansen direkt med attityd.

Dom här nya spelarna är alldeles för snälla och tysta. Det ska inte vara så, det är klart att dom ska ha stor respekt för A-lagsspelarna men helt ärligt så känns det som om dom knappt vågar pratar med de större spelarna, framförallt de utländska stjärnorna. Gå in och ta duellen, vinn din respekt, be storstjärnan att ta en löpning när du har bollen, stick ut, visa dig. Jag tycker om Munir och Sandro för att dom har attityd, dom är inga alibispelare för dom andra. Dom vill lyckas och dom tar plats, dom syns. Skall tilläggas att det behövs en tränares stöd också som har förtroende för ungdomarna. Men jag tycker inte Lucho är som Tata, Lucho är kanske inte som Pep men han har ändå gett speltid till flera unga spelare och det syns att han vill flytta upp dom och satsa på dom. Jag tror extremt mycket på framförallt Samper och när han flyttas upp till A-laget så vill jag att han precis som Busi direkt visar attityd och inte beklagar sig över att han tagit Busi eller någon annans plats.
Barcelona Ali G
2015-06-26 01:29
Mino Raiola eller "Pizzabagaren" som han nu kallas gör bara sitt jobb som agent. Tycker faktiskt han får för mycket skit av vissa härinne, visst han snackade skit om Crujff och Pep men de var för en anledning. Zlatan behandlades dåligt av Pep då är det inget märkvärdigt att hans agent blir arg. Är hans spelare glada så är han glad för inte har han skapat kaos i andra lag I PSG,Juve etc.
2015-06-26 01:13
Tillägg: Med detta sagt är det tveklöst så att Laporta kommer vilja sätta sin egen prägel på laget med en crack nästa säsong. I nuläget finns det kanske inte så många andra än Pogba som är tillgänglig. Vi får la se om det ser likadant ut när vi väl får värva igen. Och om Laporta till att börja med kan vinna valet...
2015-06-26 00:56
Gabriel Vi får väl se. Jag tror ff att det är lite av en strategi från Joans sida. Bartomeu valde att försöka rikta våra blickar mot Koke och sen Iborra(?!). Det gav Laporta möjlighet att snacka om Pogba vilket onekligen klingar bättre än spanjorernas namn. Först val, sen får vi se. Skulle City eller någon annan drake slå till med ett monsterbud kanske varken Juve eller Paul och än mindre pizzabagaren Raiola tacka nej. Och då är loppet kört. Om det är bra eller dåligt får framtiden utvisa. Jag är dock fortsatt inställd på att fransmannen kommer bli en av de bästa tvåvägsmittfältarna i världen inom ett par år.
Barcelona Gabriel
2015-06-26 00:47
the cameroonians

Jag har vant mig vid tanken att Pogba blir Barça spelare nästa sommar. Det känns konstigt att jag inte är speciellt exalterad utav den tanken då jag innan väldigt länge tjatat om just den här värvningen. Men faktum är att det är Raiola som fått mig på andra tankar - jo jag visste om att han var Pogbas agent innan också, men jag vet inte, kanske valde jag att förneka det eller så ville jag helt enkelt inte se problemen som det kunde medföra.

Den höga summan stör mig inte så mycket som den gör med många andra, det är enbart hans agent som oroar mig. Jag orkar inte höra hans jävla utspel i media så fort allt inte är som han tänkt sig. För det är det man får med med Raiola - en jävla gapkäft som aldrig stänger igen och som ständigt skapar kaos i klubben. Han gör allt för sina spelare, han är säkert en dröm att ha som agent som spelare, men för klubbar den raka motsatsen.

Laporta verkar ju som sagt vara minst lika sugen på att värva Pogba som Bartomeu och Braida är, jag hade hoppats på att Joan hade riktiat blickarna mot Bayern och Thiago istället. Men men... Köps Pogba är jag ändå relativt säker på att han kommer att passa in både personlighetsmässigt och spelmässigt i klubben, han är såppas talangfull och duktig som spelare att jag har svårt att se honom misslyckas - som sagt, det enda jag oroar mig för är Raiola.
2015-06-26 00:40
Laporta fortsätter tala varmt om Pogba, nyss twittrade han; Pogba är av extraordinär klass, finns det en möjlighet måste vi vara vaksamma och följa marknaden.
Annons: