/spanien/barcelona/forum/22929.aspx/spanien/barcelona/forum/22929.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ningún cerebro
2007-06-26 00:00
Älskade Barça:

Nja säg inte det, så kallad skit värvningar brukar alla lag göra under en säsong, tycker nog både Gudjohnsen och till viss del Giuly varit det. Sen visst det har även Real gjort måååååånga sånna värvningar, men det har inte med saken att göra =)
Barcelona Puyol5
2007-06-25 23:58
Tror Deco kan vara på väg seru. Ronaldinho hoppas iaf jag går ner på hans roll. Sen kommer Xavi spela lite mer centralt med att enormt stort arbetsområde, både defensivt och lite kreatörs aktigt. Sedan kommer Touré och Iniesta vara om platsen bakom dessa två. Detta är min uppfattning om situtionen.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-25 23:58
Ningún cerebro:

Ungefär lika trevliga svar som du själv lämnar inne på Madridforumet. Det svider att Messi faktiskt fick hjälp av Barcelona va? Varför kan du inte bara acceptera det istället för att försöka nedvärdera Barças betydelse för den hjälp han faktiskt fick för att läka sin sjukdom? Och istället försöka få det till att verka som om tidningar bara överdriver det?

Edmilson skadad och borta ca 6 mån, anses inte riktigt hålla måttet som pivote när det gäller rörlighet och fysik. Det samma gäller Motta. Marquez är egentligen mittback och var tidigare backup som pivote och hade två kanonsäsonger innan denna, då allt verkar ha gått emot honom. Är det då så konstigt att man värvar en spelare som Yaya?
Real Madrid Against All Odds
2007-06-25 23:57
Chivu till Inter istället, Andrade som blickarna riktas mot nu?
Barcelona Älskade Barça
Ningún cerebro

Jag tror nog att Barcelona styrelsen och Rijkaard har betydligt större koll än både dig och mig, så nån plan har dom nog eftersom dom värvar dem. Jag tror knappast att Barça värvar spelare för att "skryta" med dem eller vad ni verkar tro om oss.
Barcelona Klint
Ningún cerebro

Har absolut inget emot att ta en diskussion med vettiga maränger, som du verkar vara.

Troligtvis kommer någon av Marquez/Edmilson/Motta att försvinna under sommaren också. Försvinner Edmilson eller Motta så saknar vi egentligen någon "renodlad" pivote.
2007-06-25 23:54
Nä jag tycker bara det verkar som en onödig värvning, och det va inget illa menat. Men tydligen så blir man hatad så fort man skriver här med "fel" tröja som symbol. Men ifall ni nu ska ha Yaya som Privote vem ska då bort, för inte petar han väl Xavi helt?

Och om nu Xavi ska spela högre upp så är det Deco och Iniesta som borde känna sig "hotade" och att ha en sånn spelare på bänken skulle va lite som att torka sig med guld papper efter man skitit eller hur jag ska säga..
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-25 23:52
Ningún cerebro

Xavi? Inte lika stark i kroppen som Toure. Marquez? Vanligtvis mittback, även om han gör ett grymt jobb på deff.mitt position. Edmilson? Skadad i sex månader. Motta? Du har helt klart inte sett honom spela tillräckligt, han är inte alls så bra.

Därför värvas Toure
Barcelona Klint
2007-06-25 23:50
Ningún cerebro

Xavi är väl mer en offensiv spelare än vad pivote rollen är tänkt som. Marquez anser jag vara mittback. Edmilson var inte så lyckad den gångna säsongen samt att han och även Motta är väldigt skadebenägna. Därför tycker jag det är en bra värvning.

Om du fick otrevliga svar beror det nog på tonen som du hade i din frågeställning. Ber dock om ursäkt om du inte menade så som jag uppfattade ditt inlägg.
Delarocha
2007-06-25 23:49
Edmilson och Motta håller inte måttet.
Delarocha
2007-06-25 23:48
I troférummet ska vi ställa Yaya....

Han ska vara Pivote. Du vet den som Real Madrid slutat använda för ni hade för mkt stjärnor o alla ville sätta lädret i mål.
2007-06-25 23:48
Det va ju trevliga svar man fick, men har ni inte redan tex Xavi/Marquez/Edmilson och Motta som brukar kunna spela där?

och jag tycker nog att dom brukar göra ett mycket bra jobb, men det är väl bara jag då
Barcelona Klint
2007-06-25 23:45
Yaya Toure är tänkt som defensiv mittfältare/pivote om du inte riktigt har förstått det.
2007-06-25 23:45
Ämne: Yaya Toure klar för ....
Han ska putsa Henrys, Samus, Messis och Ronaldinhos skor. Vad trodde du?
Barcelona Puyol5
2007-06-25 23:44
Kan säga att summa vi lagt inte är sagd. Pengar plus Guddy är budet som vi lagt. Men vet inte hur mycket pengar vi lagt i budet!
2007-06-25 23:41
Yaya Toure klar för cules, frågan är bara. Vad ska ni med honom till?
2007-06-25 23:40
Captain:

Jo, jag såg just det. Det jag däremot inte såg var att vi har lagt ett bud på €12M + Guddy. Alltså helt taget ur luften. ;)
2007-06-25 23:37
Rambla

Puyol5 skrev det längre ned på sidan, den står fortfarande kvar, ca 25-30 inlägg ner.

Här är det : "Vi har lagt ett bud på Chivu idag; Pengar plus Gudjohnsen!"

Jag följde bara ovanstående inlägg och antog att det stämde
2007-06-25 23:36
Ämne: Puyol5

Jo visst ....
Vänta nu här. Det var €12M + någon av trion Belletti, Sylvinho eller Ludo. Vem har påstått att det rör sig om samma summa om Guddy är inblandad? Har jag svårt att tro.
2007-06-25 23:36
flinkefelt

Nej du har rätt, men samtidigt har vi redan 4 mittbackar nu. Och Daniel Alves är så mycket mer än en ytterback, han är även yttermittfältare och i vissa stunder ytteranfallare :)

Han skulle göra oss en större nytta, enligt mig.
2007-06-25 23:34
Puyol5

Jo visst har Guddys värde gått ner. Men faktum är fortfarande att vi spenderade 12 Miljoner på honom, oavsett om det var överpris eller ej. Vi måste casha tillbaka på det. Om Roma vill ha honom (?) plus 12 miljoner tycker jag hellre att vi sparar honom i några säsonger och låter snubben acklimatiseras. Då kanske vi får belöning för pengarna.
Barcelona PILMA
2007-06-25 23:34
waaaaaw
Hoppas att Titi vinner sitt dröma pokalen.
2007-06-25 23:33
Milan och Galliani börjar bli pinsamma. Samu, Laporta och nu Soriano senast säger gång på gång att Samu inte är till salu. Trots det vägrar Galliani inse fakta. Vad fan är hans problem? Lär dig att ett nej betyder NEJ!

Galliani:
"Eto'o? He remains our number one target. For the moment, they are not selling any of their players, but it is not necessary to give up."

Respektlöst är det. De själva gråter ut om hur Madrid jagar Kaká, när de gör exakt samma sak själva. Ena dagen är det Ronaldinho, nästa Samu eller Zambrotta, och nu igen Samu. Ger någon gång!
flinkefelt
2007-06-25 23:31
Captain Fantastic!,

Chivu är ju mittback och Alves är ytterback. Tror inte det är något att tala om vad Barcelona behöver..
Barcelona Puyol5
2007-06-25 23:29
Ämne: Barcelonito

Ok, d....
Grejen är ju den att Guddys värde gått ner enormt och att vi köpte honom alldels för dyrt. Och visst hoppas även jag på Alves, men blir en tuff kamp mot resten av världens bästa lag!
Real Madrid Real madrid nisse
2007-06-25 23:28
Vad tycker ni om Henry?

Får la gratullera till en kanon värming efter alla rykten.
2007-06-25 23:25
Barcelonito

Ok, då hoppas man att allt löser sig och även att Chivu inte blir för dyr. Skulle vi buda 12 Miljoner Euro plus Gudjohnsen så tycker jag ledningen gjort ett jädra stort misstag. Visst att Chivu är bra, men det priset är på tok överdrivet. Guddy kostade oss 12 mille, det adderat med de andra 12 mmiljonerna det sagts att vi ska buda är 24 miljoner, för mycket!!

Då kan vi lika gärna värva Daniel Alves som jag mycket hellre skulle se hoss oss.
Barcelona Puyol5
2007-06-25 23:24
Tror absolut Chivu är högaktuell för Barca. Och att roma inte kommer sälja till Inter. Därför står det mellan Real och Barca. Och just nu lutar det mot Barca, men kan svänga fort som sagt.
Barcelona Barcelonito
2007-06-25 23:18
Captain Fantastic!

Enligt Chivus agent så har spelaren, Agenten, Soriano och Txiki möte den här veckan. Så det tidningarna skriver just nu har ingen betydelse. Txiki och Soriano har värvat Henry och Toure och ska presentera dem båda så de har nog inte tid me mötet de här dagarna. på Onsdag eller torsdag ska mötet hållas i Rom.
Barcelona Puyol5
2007-06-25 23:17
Tror absolut Touré kommer få vissa vad han kan i början, sen beroende på succe ellr utebliven sådan får man se sen.
Annons: