/spanien/barcelona/forum/22925.aspx/spanien/barcelona/forum/22925.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-05 09:40
Det har kommit fram en massa ny information som man inte kände till tidigare.

Bara det att Becali, Chivus agent, tidigare när Barca började förhandla själv krävde €3-4m om en värvning blev av är ju skrattretande. Dessa giriga agenter. Det står allt mer klart att Chivu helst av allt vill till Barca. Dock så måste de då höja sitt bud, för oavsett var Chivus önskan är, så vill ju Roma ha så bra betalt de kan få. När sen en klubb som Madrid äntrar scenen och hostar upp vad klubbar begär är det ju inte så konstigt att säljande klubb genast accepterar.

Ju mer man tänker på det så är det sinnessjukt att betala €18m för en spelare, även om han är bra, vars kontrakt går ut nästa år.

Vill spelaren, så kan han välja att stanna kvar och sitta av kontraktet och gå dit han vill på fri transfer. Vi har sett det ske förut, inte minst från vår egna klubb. En viss liten kanin gjorde ju så.

Det är mest därför som Txiki och Soriano tvekar och försökt förklara för Chivu och hans agent, att det är en orimlig transfersumma det handlar om. De har även försökt få Chivu att sänka sina lönekrav pga av det höga priset som Roma begär.

Skulle inte förvåna mig det minsta om nu Chivu trots allt stannar kvar en säsong till i Roma.
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-07-05 09:35
jocke77//

om han kommer till barca kommer han inte komma ditt för det dom bjuder honom. han kommer be 18 miljoner men som barca inte vill 15 miljoner +guyli räcker det inte ? roma vill ha mer .
men värva militoo iställe chivu är en grym back men alldeles för dyr han har inte ens hunnit blivit stor stjräna han vill ha lika lön som ronaldinho etoo messi:S ?
Barcelona Jocke77
2007-07-05 08:58
Hur resonerar man om man inte vill ha Chivu eftersom han bara kommer för pengarnas skull? Skulle Chivu välja Barça i stället för real, är det väl ett tecken på att han I-N-T-E bryr sig om pengarna?

Att föredra Milito framför Chivu eftersom mittbacksparet Ramos-Milito skrämmer mer är nog heller inget jag riktigt kan köpa. Marängerna kommer att ha ett otäckt mittbackspar oavsett hur vi gör.

Däremot ligger det nog en del i det Rambla skriver om att stjärnbackar från serie A haft svårt att acklimatisera sig i La Liga. Det kan resa en del frågetecken kring Chivu, men å andra sidan behöver det ju inte bli så. Jag håller nog fortfarande Chivu något före Milito, även om jag inte direkt skulle gråta om argentinaren kom.
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-05 08:42
Ämne: mbarca//

Marquez ....
Cristocea:
Hâller helt med en Marquez i form är en av de bästa och kompletterar Puyol väldigt bra. Dâ jag har en nyfödd hemma orkar jag inte sitta uppe sâ mycket och glo pâ copa A men om jag förstâtt rätt verkar det som att Marquez ser ut att hitta tillbaka till formen även om hans roll i Mexico är annorlunda sâ är den större och borde vara en värdemätare. Hur tycker ni att han varit?
Barcelona Valdes!
2007-07-05 08:26
Chivu vill till barca! Inte madrid. Hoppas han kommer.
Barcelona PILMA
2007-07-05 07:48
Smäll till madrid.
Bofetada al Madrid: Chivu prefiere venir al Barça.
Chivu föredrar att koma till barca.

Tixi och Rijkaard har 24-48 timmar att bestämma vem som ska in en av de Chivu eller Gabi milto!!

Eller har jag tolkat fel??rätta gärna om du vet mer.
Barcelona Moha_puyol
2007-07-05 03:02
Ämne: jaa ja vet men kille....
men tror du chivu kommer närma sig barcelona nu när inter drog sig tillbaka?
Barcelona Messi.com
2007-07-05 02:52
jaa ja vet men killen under sa bästa värvningen
Barcelona Moha_puyol
2007-07-05 02:31
Ämne: bästa värvningen som....
men den värvningen skulle sitta dyrt?
Barcelona Messi.com
2007-07-05 02:25
bästa värvningen som finns skulle vara daniel alves för vi behöver nån roberto carlos typ som kan springa me bollen i korridoren
Barcelona Moha_puyol
2007-07-05 02:20
jag tycker den bästa värningen skulle vara andrade :D bästa som finns
Barcelona Cristocea
2007-07-05 02:18
Ghazza//

Absolut, säkerheten kommer först och främst. Men haha tyvärr så är Rumänska fotbollspelare inte uppväxt så.
Barcelona Moha_puyol
2007-07-05 02:12
än zambrotta menar jag... mer defensiv än zambrotta
Barcelona Moha_puyol
2007-07-05 02:10
men jag tycker att oleguer kör mitt back som reserv och thuram som bänk... och marquez som start...

sen kan vi ju sälja belleti och köpa en bra höger back som är mer defensiv än marquez.. om vi nu vill köra defensivt så byter vi ut zambrotta för vi har nu 2 offensiva backa på höger kanten det kan också straffa sig :S
Barcelona Ghazza
2007-07-05 02:07
Cristocea,

Mjo det kan vara riktigt läckert att titta på. Men en mittback kan inte hålla på så på denna nivån. Det kommer förr eller senare straffa sig, och det rejält.
Barcelona Moha_puyol
2007-07-05 02:07
Ämne: Jag såg Milito i arg....
jag tycker det också... ska vi köpa en back så kan vi köpa en som vill bänka och vara en bra ersättare i ligan om vi nu vill vinna ligan och champions lig så skulle det vara bra att ha en bra back som kan ersätta marquez bra:D
Barcelona Cristocea
2007-07-05 02:06
mbarca//

Marquez är världens bästa back...När han är i form. Så egentligen behöver vi inte äns värva nån annan mittback. Thuram-Marquez fungerar ypperligt tills Puyol blir frisk.
Barcelona Cristocea
2007-07-05 02:05
Är det nån annan än jag som tycker att Mexicos dou målvakterna Ochoa och Omar Sanchez är sjukt duktiga? De bästa målisarna i Sydamerika, helt klart. Hoppas åtmistonde våra scouter har lagt märke till de. Skulle inte skada om vi kammade hem typ Ochoa.
Barcelona mbarca
2007-07-05 02:04
Jag såg Milito i argentinska landslaget i copa america och jag tycker att han inte e lika bra som marquez. även chivu e inte lika bra som marquez eller va tycker ni??
Barcelona Barcelonito
2007-07-05 01:58
Messidona

Om du läser det jag skrev en gång till så ser du att jag skrev när han skulle användas. Leder man en match o det e 20 minuter kvar så tillför han mer än vad Xavi och Iniesta kan göra i mitten. det tycker jag iaf.
Barcelona Cristocea
2007-07-05 01:57
Ghazza//

Han kan klacka bort bollar, Piruetter, dribbla av anfallaren etc. Hagi i backlinjen. Plus ibland när hans passar så brukar han också kolla åt sidan alá Ronaldinho. Coolt va? Fast det är ju egentligen inte backens jobb.
Barcelona Messidona
2007-07-05 01:50
Ämne: Messidona

Rijkaa....
menar du allvar offensiv mittfältare...hmm... namn som iniesta,xavi,deco... man hade dessa spelare innan han kom han är tänkt som en "henke" men nu är han inte värd nån mer chans och borde byttas bort eller säljas, att byta bort han skulle vara lönsamast för barca... tänker på Man U som söker efter en anfallare där kan vi få Pique en framtida katalansk back
Barcelona Barcelonito
2007-07-05 01:46
Messidona

Rijkaard började fatta hur han skulle använda guddy först i slutet av ligan. som offensiv mittfältare. Alla visste ju innan säsongen att han inte va en Henke. Han e mer en krigare och kraftfull offensiv mittfältare som kan va nyttig att släppa in när man leder. Istället för Xavi kanske. Då kommer Gudjohnsen med sin kraft och engelska attityd att visa att han e nyttig. I slutet av säsongen gjorde Rijkaard det några gånger, dock var det för sent.

Cristocea

Barca har för många kreativa spelare. Glöm inte att Barcas största problem förra året va att de inte kämpade tillräckligt hårt. Milito kommer alltid att kämpa hårt som Puyol gör. Chivu däremot e lite tveksam på den delen.
Barcelona Ghazza
2007-07-05 01:45
Cristocea,

En fråga, hur tänker du när du säger att en back ska få oss och spela roligare fotboll? Oss, Barca, som kanske spelar vackrast i världen när vi vill. Han kanske sköter uppspelen lite snyggare än Thuram, men något skönspel lär det inte bli.
Barcelona Barcelonito
2007-07-05 01:41
Messi.com

Rojadirecta.com
du kan se matchen på sopcast eller TVants
Barcelona Messidona
2007-07-05 01:41
Ämne: Finns inget som tyde....
håller med om lampard ryktet att han inte behövs m.m

men en sak tycker jag annorlunda nämligen Guddy.. värd en chans till är han inte på denna nivå och Camp Nou som hemmaplan måste man leverara man la inte ut 100 miljoner kr för en medioker insats, sen så missade han avgörande lägen mot madrid i första El Clasico och mot chelski samma där... nej nej ingen andra chans
Barcelona Cristocea
2007-07-05 01:39
Kommmer Chivu, och om han fungarar i vårt spelstil. Så tror jag att vi kommer spela något roligare fotboll. Det är vad jag tror.

För Chivu, är tro eller ej en Joga Bonito lirare. Exakt som Popescu var förr. Möjligtvis Popescu visade större hjärta och mer initiativ i hans dueller.
Barcelona el Flaco
2007-07-05 01:38
Alla dessa rykten, spekulationer och falska nyheter, man blir galen. Bättre att vänta tills kl. 3 nästa morgon då de katalanska tidningarna (de enda jag läser) kommer upp med solida nyheter. Och om det inte står något då, bara att vänta i ytterliggare 24 timmar...
Barcelona Messi.com
2007-07-05 01:37
Nån som vet var man kan se brasilien matchen ?
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-05 01:35
Finns inget som tyder på att Lampard är på väg in. Det är ett rykte som har kommit från engelska blaskor som The Sun. Jag förstår inte ens att ni överväger att tro på detta. Skulle ledningen ens fundera på att värva honom så gör de sitt största misstag någonsin.

Hoppas faktiskt att Guddy stannar, vilket han själv också vill. Han är värd minst en chans till.

Nä, in med Milito nu. Han och Puyol kommer att jaga livet ur anfallare. :D

Bona nit!
Annons: