/spanien/barcelona/forum/22922.aspx/spanien/barcelona/forum/22922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kamyar
2007-06-26 18:51
Barça-Ronnie10//

Jag kan inget annat än att hålla med. Jag ser Deco som en nykelspelare som verkligen har integrerat in sig i Barcas spelsystem. Han gjorde en relativt bra säsong med tanke på den instabilitet truppen har haft.

I det stora hela ser jag Deco som en mer komplett fotbollspelare för Barca än Lampard. Ett säkrare kort helt enkelt.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-26 18:50
Yayas presentation, video på 14 min.

Amadeo Amadei:

Vilka spelare som ligger närmast är nog omöjligt att svara på. Däremot skulle nog Barça kunna släppa följande spelare, och det oavsett om det handlar om ett byte med Chivu eller ett köp utan honom inblandad.

Belletti, Sylvinho, Marquez (inte 100% säker nu när Puyol är skadad), Giuly, Guddy, Motta, Edmilson, Gio, och Ezquerro. De flesta av de där spelarna är Roma nog inte intresserade av ens. När det gäller Giuly har det skrivits om att han inte vill tvingas iväg till en klubb som delbetalning för ett nyförvärv, han vill själv välja klubb. Hans kontrakt går ut nästa säsong. Motta är väldigt hemkär och trivs så bra i Barcelona att det är svårt att få bort honom från staden. Det ryktas dock att han inte längre ingår i Rijkaards planer.

Sen är det väl inte helt omöjligt att någon av lovande canteranos skulle kunnas låna ut. Bojan, Giovani Dos Santos, Marc Crosas för att nämna några. Har dock svårt att se en klubb som Roma ta in sådana spelare på lån när det inte blir tal om något framtida köp. Varför skulle Roma hjälpa till att utveckla talanger åt Barça liksom? För att sen inte få ut något av det själva.
Barcelona Christian____
2007-06-26 18:46
Har nån videon när yaya presenteras ?
Barcelona Messidinho 10
2007-06-26 18:36
Thiago Motta är nu fria att lämna klubben då Yaya Toure anlänt. Detta meddelade sportchefen Txiki begrastain (stavning) på en presskonferans idag. De e nog bäst för Motta att lämna Barcelona om han vill ha speltid framöver. Nu när YAYA har kommit till klubben så är det han och Edmilson som kommer kriga om pivote platsen. Sen får vi inte glömma att vi även har Marquez som också han har bevisat att han kan spela på den positionen.
Barcelona SoloJuve{A-D-P}
2007-06-26 18:19
@Kamelen

Jaha så det är på det viset.

Tack för infon.
Barcelona Kamelen
2007-06-26 18:14
Camp Nou är katalanska medans Nou Camp är spanska.
Barcelona SoloJuve{A-D-P}
2007-06-26 18:12
Camp Nou el Nou Camp.

Eller det är sak samma kanske?
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-26 17:50
Nu har Lampard ryktena börjat igen. Varför skulle man sälja Deco för att köpa Lampard? Jag tycker att Deco är en mycket bättre fotbollsspelare både offensivt och defensivt.
Barcelona ETOÒ Y HENRY
2007-06-26 17:47
har läst igenom de tre första sidorna men hittar inget länktips till en Vidio när han precensteras ?
om någon har sett en vidio med hans precentation så skicka gärna i länktips.
Barcelona Lillen_91
2007-06-26 17:38
Yaya Toure är väl ingen startman än för barca : )
Barcelona ETOÒ Y HENRY
2007-06-26 17:32
Läs igenom tidigare inlägg innan du frågar något! /Red
Barcelona Crosas
2007-06-26 17:21
Lite onödigt vetande om yaya han hade Kluivert som idol när han spela i Barca och nu framöver ser han framemot att lära sig katalanska och komma in i barca kulturen så fort som möjligt.

Han säger även att en av hans bättre vänner GerardLopez som tidigare spelat i Barca talat bara väl om klubben=)
Länktips: www.fcbarca.com
Barcelona Kamelen
2007-06-26 17:16
Nu står det även lite på den engelska delen av sidan om övergången av Yaya Touré.

Klasulen sattes på saftiga €90M.
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-26 17:11
Ämne: Barça-Ronnie10

ww....
Tackar :D. Det hade varit grymt om det bara hade stått Yaya på ryggen.
Barcelona Barcelonito
2007-06-26 17:11
lindi.M

hehe, vi e väl medvetna om det. Ibland e han bara något extra Henry. :)
Känns så otroligt bra att han e klar och förhoppningarna e sjukt höga :) Men e det nån som klarar pressen så e det sånna som Henry.
Barcelona Crosas
2007-06-26 17:10
bBrca erbjuder honom 4 milj euro per år...Inter erbjuder 500.000 euro mer i årskontrakt

Inter har sagt att dom inte prösar mer än 13 milj euro för Chivu..å roma har svarat med att dom ska tänka på alla buden å göra d val som är bäst för klubben...

Så om man får tro dom rumänska tidningarna om Chivu så svänger det rejält men en finns chansen??
Barcelona Barcelonito
2007-06-26 17:09
Barça-Ronnie10

www.fcbarca.com
www.sport.es
www.elmundodeportivo.es
Barcelona Kamelen
2007-06-26 17:08
Att det kan vara så svårt att traggla sig in på Barças officiella hemsida.
lindi.M
2007-06-26 17:07
bara säger att jag är en arsenalfan asså ni vet inte vilken spelare ni har fått i ert lag( bäst i världen).
Ni kommer att ha mycket nytta till henry.
I några matcher så kommer ni att villa ronaldinho och etoo för att henry är så bra.
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-26 17:06
Hoppas att han kan klara av rollen som ensam pivote i ett storlag. Någon som har några bilder från hans presentation?
Spanien Romano Africano
2007-06-26 17:05
Det finns ingen chans Yaya kommer bänkas. Han är för bra.

Sure han spelar helst i mitten och inte pivote. Men han kommer bli minst lika bra som Viera och han har fysiken,defensiva skickligheten att spela Pivote. Han kommer lyfta er defensivt och offensivt som Davids gjorde med hans spel.

Edmilson,Marques kommer bänkas.
Barcelona Kamelen
2007-06-26 17:03
Amadeo Amadei

Skulle tro att Belletti och Giuly är de som Barça vill få in i dealen men sen måste man se över Romas krav givetvis. Men Zambrotta kan jag nästan lova på att han stannar.
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-26 17:03
Ämne: Om vår sportchef (Da....
Jag tror inte att man gör sig av med Zambrotta men dem andra skulle kunna gå och kanske även Motta. Om nu vi inte lyckas få Chivu så vet jag inte om det finns så mycket andra alternativ som skulle passa Barca.
Barcelona Klint
2007-06-26 17:02
Kung Cassano

Ni pratar om överskattade spelare när ni fortfarande tycker att Raul är en världsstjärna?
Barcelona Barcelonito
2007-06-26 17:01
Amadeo Amadei

alla de som du nämnde förutom Zambrotta som klubben o han själv har klargjort att han stannar många gånger. Ser värvningen av Chivu onödigt om Zambrotta ska sticka. Då måste man återigen värva två backar till.
Amadeo Amadei
2007-06-26 16:59
Om vår sportchef (Daniele Prade) nu flyger till Barcelona och inte vice versa borde det väl betyda att någon/några spelare i Barcelona kommer ingå i en eventuell deal.

Vilken spelare ligger närmst Roma tror ni? Giuly, Zambrotta, Belletti, Sylvinho, Gudjohnsen?
Barcelona Belletti #2
Har nån videon när yaya presenteras
Barcelona Crosas
Kung Cassano skulle vilja påstå att vänsterbacken är vår svagaste lagdel och Valdes är ung och kommer bara bli bättre!!! han har ju som sagt vunnit ligan 2ggr +CL titeln och Zamora priset så med andra ord är han högst kompetent målvakt som jag känner mig trygg med...
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-26 16:58
Nån som har Yays Presntation ?

Barcelona Barcelonito
2007-06-26 16:57
man måste va riktigt trög om man inte vill komma till Barca nu när Henry o Toure e klara för Barcelona. Då väljer man liksom Pengar före framgång. Vem vill inte tillhöra ett lag som har Henry, Messi, Eto'o, Ronaldinho, Puyol, Zambrotta, Xavi, Iniesta på plan?
Annons: