/spanien/barcelona/forum/22918.aspx/spanien/barcelona/forum/22918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ningún cerebro
2007-06-26 00:49
skitvärning sa jag också va fel ordval. Och enligt mig så är två år en ganska kort tid.

Så jag tror fortfarande man hade kunnat ha en annan spelare (en yngre spelare) med i truppen dom här 3åren istället för Giuly och därmed hade man haft ännu en spelare med framtiden framför sig.
Delarocha
2007-06-26 00:47
Om Messi var lite för ung för att spela när han var 16, 17 år då? Ska vi ändå spela med honom trots att han var ett barn och knappt kunde gångertabellen bara för att han är en egen produkt? Oavsett hur bra ungdomar vi har måste vi fortsätta vinna till varje pris. Därför var det väl bättre och spela med Giuly som var etablerad?
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-26 00:44
Ningún cerebro:

Ok, vi reder ut begreppen lite för att påvisa att dina påståenden att Giuly ej är en skitvärning som du sedemera ändrade till en onödig värvning.

Giuly 2 första säsonger:

Säsong 1
Speletid i min, 2138
Antal matcher, 29
Antal matcher från start, 29
Antal mål, 12

Säsong 2
Speltid i min, 2199
Antal matcher, 37
Antal matcher från start, 26
Antal mål, 8

Anser du fortfarande att det är en onödig värvning?

Det jag tror du försöker få fram men inte riktigt klarar av, är att du anser att det ur Giulys perspektiv är onödigt att spela i Barça med tanke på speltid och bänknötande. Egenligen bara befogat den senaste säsongen. Ur Barcelonas perspektiv är det en riktigt bra värvning, att han en duglig högerytter som inte kräver att ingå i varje startelva och som trivs riktigt bra i klubben trots det.
2007-06-26 00:44
för att ge egna spelare en chans? ge dom unga hopp om att man kan slå sig in i laget, få fram fler talanger som Messi?
Delarocha
2007-06-26 00:43
Varför skulle vi spela med sämre spelare vi hade istället för att värva bra? För att ge andra lag en chans?...

Ge mig ett tips på en spelare de borde köpt istället?... Nån korpenlirare?
2007-06-26 00:42
"och hade han nöjt sig med att vara backup hade jag gärna sett han vara kvar i Barca"

Det är precis det som jag sagt helatiden att jag är så emot, usch!

Och det va säkert inte planerat att Messi skulle bli så bra så snabbt som han blev, men nu blev han det och Giuly blev överflödig (enligt mig eftersom jag har min syn om vilka spelare man ska ha som backup) och det gör honom enligt mig till en aningen onödig värvning
2007-06-26 00:39
Visserligen hjälpte han till att vinna ligan, men jag tror nog att det fanns andra spelare som hade kunnat spela istället för Giuly, så pass överlägsna som ni va
Barcelona Myspys
2007-06-26 00:38
Ningún cerebro

Men kära du när man värvade Giuly va han tongivande för Monaco när det kom till final i CL och då var Messi bara barnet. Den första säsongen och halva andra säsongen var Messi backup till Ludo. Sen kan ju inte Giuly rå för att Messi utvecklas till en världstjärna så pass snabbt. Man köpte Giuly billigt och han var varit väldigt viktig för Barca skulle jag vilja säga. Man värvade honom inte för att ha honom i två säsonger bara men nu när situationen blev som den blev med Messi, så lämnar han nu för mer speltid. Han är till skillnad mot vad du säger en bra inhoppare och hade han nöjt sig med att vara backup hade jag gärna sett han vara kvar i Barca
Barcelona Messilona
2007-06-26 00:37
Ningun tro mig.. d rör sig pengar emellan oxå från Nike till barca föratt skriva in Henry.. sen så är han inte dålig på sälja tröjor heller :D så han lär nog tjäna in till sitt lön om inte mer :D
Barcelona T#11
2007-06-26 00:37
Men om en spelare hjälper ett lag att vinna ligan två gånger är fan inte slöseri med pengar
2007-06-26 00:31
Rambla:

Om du hade läst lite mer vad jag skrev tidigare så skrev jag också att han var mycket bra den första säsongen när han fick mycket mer speltid, men han fick mindre och mindre, och han va aldrig 100% ordinarie på samma sätt som Deco, Ronaldinho och Puyol är eller har varit.

Och att värva en spelare som man bara tänker använda i en, kanske två säsonger framöver är enligt mig slöseri med pengar. Även om han inte var dyr så kostar lön och en massa saker därtill som inte syns i papperna, så är det i alla klubbar.
Barcelona Messilona
2007-06-26 00:30
men sen ska ni tacka barca för deras slappa fotboll iår.. med samma poäng förra säsongen hade ni nog tappat guldet när d va 3-4 matcher kvar..
Delarocha
2007-06-26 00:30
Ningun Cerebro, Guti, egen produkt? Han har spelar för Barcelona vet du va.. I vårt ungdomslag.

Visserligen var jag sarkastisk med Cassano och Guti då jag anser de vara ganska mediokra fotbollsspelare.
Barcelona Messilona
2007-06-26 00:29
aiht.. men ta o klaga hos reals styrelse jag kan knappt göra er situation bättre:D tycker bara att d onödigt att d ända jobb han kom för o fixa, d gjorde han.. ändå ska han få sparken.. haha
2007-06-26 00:27
Messilona:

vad är annars tränarens jobb? jag trodde det var att vinna så mycket som möjligt. Och det där med kritiken att vi spelar tråkfotboll känns löjlig, det är klart att vissa matcher måste man "stänga" matchen men det är minst lika ofta som det bjuds på riktigt bra anfallsfotboll också. Problemet med varför vi spelade sämre fotboll denna säsongen va för att spelarna inte gav 100% i början av säsongen.
2007-06-26 00:25
Ningún cerebro:

Åter igen är du ute och cyklar. Läs noga nu. Giuly värvades inför säsongen 2004-2005 som första alternativ. Då var Messi 15 år. Tror du att Giuly redan då var tänkt som Messis backup. Vet du en sak, det tror inte jag.

Två bra säsonger, en tredje lite mindre bra, något som han knappast är ensam om i truppen denna säsong.

Tyvärr, du har fortfarande inte lyckats övertyga mig om att det är en skitvärvning eller onödig värvning. Tvärtom, det flesta culés skulle nog anse det vara en riktigt bra och sund värvning. Men det är vi det.

Dessutom så tycks du ha missat en sak. Giuly blir inte kvar till nästa säsong. Bojan kommer att ansluta A-truppen och få pröva på hetluften.
Delarocha:

Cassano är väl mer ett problem än vad han är tillgång, men visst Guti är en mycket bra spelare och borde väl spela i en annan klubb där han är ordinarie egentligen, men eftersom han är en egen produkt så kan man väl inte kalla honom för ett köp. Även om jag förstår vad du menar, och jag håller med om att Real har en hel del spelare på bänken som är väldigt lyxiga att ha (i alla fall så hade dom det tidigare år). Men jag gillar det inte, föredrar att man släpper fram yngre spelare istället ifrån dom egna leden
Barcelona T#11
Giuly är inte nöjd med att sitta på bänken och det ryktades att han var på väg till juve.
Barcelona Messilona
2007-06-26 00:24
onödigt är att fixa en tråkig tränare.. ENDAST föratt vinna titlar.. sen när han väl vinner primera.. så sitter ni på tanken att sparka han..
Delarocha
2007-06-26 00:24
Som 16 åring har väl inte många fått chansen i La Liga? Och eftersom Saviola, Esquerro drar och kanske även Giuly och Gudjohnsen lär det nog finnas chanser för Bojan med ska du nog se. Du behöver inte oroa dig för världens bästa 16 åring. Han kommer nog göra mål i el clasico snart ändå ska du se=D
2007-06-26 00:20
Är det kritik för att jag tycker att ni köper in spelare som känns lite överflödiga?

Visst "skit värvning" va fel ordval, en onödig lyxvärvning passar bättre. Visst nu har han gjort mycket bra under dom första säsongerna, men sanningen är faktiskt att han inte fått mycket speltid alls denna säsong och jag tror inte det blir mer nästa heller.

Jag skulle istället föredra att ha tex Bojan med på bänken några matcher så att han kan få känna på hetluften i La Liga tidigt och utväcklas ännu mer. För enligt mig så är Giuly en för bra spelare för att ha som inhoppare
2007-06-26 00:18
Ämne: Rambla, Messi är ing....
Ja, jag påstår inget annat om Messi heller. Är det då så konstigt att Giuly sitter på bänken mer än de två första säsongerna när Messi spelar som han gör? Något som Giuly även själv har sagt inte ha några problem med.
Barcelona Puyol5
2007-06-26 00:16
Jo men skillnaden är väl att det trots allt är lite häftigare att spela med barca och alla dessa världsspelare än med Arsenals ungdomstrupp. Yaya vet absolut att konkurransen är stenhård, redan från det att han kommer.
Delarocha
2007-06-26 00:16
Så överdrivet bra är han ju inte... Ni har ju Cassano och Guti på bänken^^ Är inte det överdriven lyx=D
2007-06-26 00:15
Ämne: Om det är så så låte....Du har fortfarande inte förklarat logiken i att Giuly var en skitvärvning. Hur kan en spelare som värvades just för att bredda högerkanten så att Barça får en stor bredd i sitt spel, ses som en skitvärvning? Han gjorde sitt jobb som ytter som slickade linjen, gjorde en hel del mål första säsongen.

Alltså, det är en sak om du med säkerhet vet varför han värvades, precis som Rijkaard visste varför han ville ha honom. Din sk kritik är inte befogad och faller pladask.

Hm, har du ens en susning om hur mycket speltid i minuter och spel från start han hade de två första säsongerna?
2007-06-26 00:13
Rambla:

vad var det som inte var logiskt? Giuly är/var en fantaiskt bra spelare och det är slöseri att ha en sånn spelare på bänken, det är lite överdriven lyx, något som jag anser att även Yaya är (ända tills jag blir överbevisad efter den gågna säsongen isåfall).
Barcelona Puyol5
2007-06-26 00:13
Giuly var alldels perfekt att ha i truppen. Som sagt en oerhört duktig spelare som kunde komma in och spela det spelet vi faktiskt lirar. Inga krångel med att byta taktik alltså. Sedan klagar han inget på sin roll i laget, då han vet att han inte kunnat peta nån av topp trion. Därför kan man säga att han varit den ultimata spelaren på bänken. Och säsongern innan var han en alldeles utmärkt spelare i vårt anfall.
Delarocha
2007-06-26 00:12
Rambla, Messi är ingen talang längre:D Han är en av de bästa spelarna i världen alla kategorier med den äckligt bra målformen han har i slutet.
2007-06-26 00:11
Om det är så så låter det ungefär som den roll Flamini hade i Arsenal under en längre tid, han spelade bara matcherna mot storlagen då kan gick in som en balans spelare och tog bort deras bättre spelare helt ur matcherna. Men han tröttnade och började gnälla.
2007-06-26 00:09
Ämne: Rambla:

tror du f....
Jag fick svar ja, men knappast något svar med någon som helst substans eller logik. Visserligen inget jag förväntade mig att få heller. ;)
Annons: