/spanien/barcelona/forum/22915.aspx/spanien/barcelona/forum/22915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Unisef
2007-09-20 13:45
någon som vet vilken kanal som e till tänkta att sända matchen på lördag?
Barcelona Taherinho
2007-09-20 13:43
Angående matchen igår

Bra spel och mycket bra kontroll av spelet. Men jag tycker inte att det var en uppvisning. Som nån skrev här nere, det saknas fortfarande det där lilla extra som brukar stavas Ronaldinho. Men det kommer säkert!

Annars var Messi helt otrolig igår tillsammans med Toure och faktiskt Deco. Jag tycker av dem matcher jag hittills har sett har Deco varit bäst. Han är mycket, mycket bättre i år än han var under hela förra året. Verkar som de samtal de hade med honom har funkat.

Angående Xavi tycker jag det är mycket bra att han startar. Det ska han göra nästan varje match. Iniesta är alltid en injektion när han kommer in och vi behöver den injektionen. Xavi är en mästare på att rulla runt bollen och väcka laget med sina passningar. Henry har väl ganska mycket kvar till sin form hoppas jag för det ser inte jättebra ut. Jag gillar Henry men jag saknar otroligt mycket Eto'o!! Saknar hans spel med Dinho och Messi. I alla fall bra med 3-0 vinst och jag hoppas nu på den ännu viktigare matchen tycker jag mot Sevilla. Hoppas på uppvisning då.

Visca Barca
Barcelona Oromoyo86
2007-09-20 13:41
Jag säger bara ut med Henry när eto är tillbaka. Meesi eto o ronaldinho hittar varandra mycket bättre och är efektivare. Henry har inte varit sig själv dom senaste två åren. Xavi är hjärtat i laget. Vi vinner championsligue och torskar i ligan i år.
Barcelona Tompa
2007-09-20 12:50
Messi är en magisk spelare, om han inte är världens bäste spelare redan så kommer det inte dröja länge innan han är det. Bäst på planen igår.

Vid sidan av Messi gjorde Yaya Touré en suberb insats på pivoteplatsen. Grymt imponerad av Yaya, han kan mycket väl bli säsongens bästa nyförvärv! Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir islossning i målskyttet även i ligaspelet. Med det spel man visade upp i går är det svårt och tänka sig att Sevilla inte får stora problem till helgen.
Barcelona Messidinho_10
2007-09-20 12:28
Baltasar00,
Jag håller med dig fullständigt. Den killen kommer bli världens bästa spelare genom tiderna. Men redan nu är han världens bästa spelare enligt mig han är MAGISK som sagt.

Visca Barca!
Barcelona Baltasar00
2007-09-20 12:20
Messi är det förkortning för Messias? I vilket fall så är han Barcelonas stora frälsare för tillfället! Magiskt
Länktips: www.betsmart.se
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-20 12:14
Zoran, är du säker?
Jag trodde det bara gällde i Barca, att han var yngst någonsin i Barca som spelat i någon europacup.
Barcelona Ken
2007-09-20 11:42
Grym match igår förvånad över att vi spela så stabilt mot lyon, hoppas helt klart på denna uppställning i fortsättningen försvaret e fan världsklass nu med milito-marquez släppte fan itne till mycket. Grymt med ungtupparna som får spela i slutet med cred till rijkaard för det!!
Atlético zoran
2007-09-20 11:18
Det faktum att Bojan fick göra debut i Champions League gör att han är den yngste spelaren att någonsin ha spelat i den här turneringen.

Kanske kommer han att bli den yngste att någonsin göra mål också?

Alltså gjorde han debut i UEFA Champions League när han var 17 år och 24 dagar gammal. Han har ett antal dagar på sig att bli den yngste att någonsin göra mål i denna turnering då den numera glömde ghananen Peter Ofori-Quaye var 17 år och 198 dagar gammal när han gjorde mål.
Barcelona Sóm més que un club
2007-09-20 10:18
Lite tankar frân plats utan att ha tillgâng till repriser.
Det bästa var resultatet och att försvarsspelet ser väldigt stabilt ut. Mittlâset funkar. Abidal och Zambrotta löser sina uppgifter defensivt och kan tillâta sig rejäla offensiva räder.
Man ser korta utbrott av det flytande passningsspel vi blivit bortskämda med, naturligtvis saknas en Dinho i form.
Messi är matchens lirare och skapar farorna. Vi kunde dock gjort ett par mâl till. Messi vill otroligt gärna vända upp för att avgöra med sin starkaste fot och det hindrar ibland honom för att även vara en naturlig "killer". Den rollen skall naturligtvis Henry ha igâr men det saknas ännu mycket. Hoppas att mâlet ger självförtroende. Det var mycket hängande huvud innan det.
Deco var bra utan att glänsa.
Yaya fortsätter att vara mycket viktig därför var det trist med det gula kortet som kan vara dyrt när det drar ihop sig. Henrys kort var ocksâ onödigt.
Lyon var sämre än väntat men vi tillâter dem inte att vara de heller. De fâr ta frisparkarna pâ ett avstând som inte ens Juninho är bekväm med.
Ett steg framât som sagt men ännu saknas flytet, fläkten och spetsen som stavas Ronaldinho.

Edit: Notering: i vâr matchartikel figurerar publiksiffren 76 689. Rätt siffra är 78 689.
Barcelona Beautiful_Barca
2007-09-20 09:58
Ruskigt spännande det kommer bli att se matchen mot Sevilla efter gårdagens uppvisning.

Tycker att samtliga spelarna spelade bra.
Det syns att både Henry och Ronaldinho är ur form just nu. Det som gjorde mig glad igår var att man såg Ronaldinho försöka. Fortsätter han med det så är han på god väg. Även att Henry spelade på rätt position. Han måste få spela där om han ska spelas in rätt. Han kom i offside lite väl mycket igår.

Vill även se mer av Zambrotta. Framförallt offensivt.

Yaya är säsongens utropstecken! Hade aldrig förväntat mig att han skulle vara så här bra. Spelar med elegans. Fantastisk teknik och säkerhet. Precis vad vi behövde på den platsen.

Var han verkligen så här bra när han spelade i Frankrike?
Barcelona Tompa
2007-09-20 09:40
Härligt med en rejäl seger igår, det behövdes efter den tveksamma inledningen på säsongen. Barca spelade ut Lyon efter konstens alla regler och det måste kännas skönt för Henry att han spräckte "nollan".

Ska man hitta något negativt så brände man även i går för många riktigt heta målchanser som man borde gjort mål på. Ändå, ett stort steg i rätt riktning.

FORCA BARCA!

Barcelona Daninho [Antonio Puerta, descanse en paz..]
2007-09-20 09:17
aaah sött med vinst igår! snart puyol tillbaka också, nu är vi åter att räkna med! (för dom som har tvivlat dvs)

Visca Barca.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-20 09:13
Euferin sitter fortfarande i såhär på morgonkvisten.

Kan gå med ett stort leende hela dagen!
Barcelona barca style
2007-09-20 08:33
va heligt att vi vann hoppas att spelar lika bra mot svellia.. V i e på gång skönt att se
Barcelona Barca-I Hjärtat
2007-09-20 07:19
Fc Barcelona / Ronaldinho
Vad heter programmet som du göra dina video med?

Tack på förhand!
Barcelona Callè
2007-09-20 02:55
JOSE MOURINHO LÄMNAR CHELSEA! det är officielt nu på deras hemsida
Barcelona Criff
2007-09-20 02:23
Rambla, jag är ingen nyhetsrapporter eller vill skapa någon kontroversiell grej.
Men enligt mig i det ansiktet Ronaldinho hade när man såg han sitta bakom Rijkard och Rijkard förklarade något för Neskens, såg han dock knappast inte alls vänlig ut. Har aldrig sett honom se ut så och den blicken han tittade på Rijkard med var också halvskum. Någon annan här inne nämnde det också.
Och high fiven såg också lite skumt ut. Såg ut nästan antingen att Dinho va sur och ville inte ge den eller som han inte trodde att Rijkard skulle ge honom en.
Som sagt det var de jag såg, och sen i stundens hetta med tanke på målet och allt så tog jag säkert i lite drastiskt.
Men så tyckte jag det såg ut :)
Skit i det nu, nu vann vi och hoppas magikern kommer tillbaks mot Sevilla och visar varför han ska spela 90 minuter :)
Godnatt.
Las Palmas Van Banktoast
2007-09-20 02:21
Nä ja tror att det är dags att damma av Glenn Hysén nu, Han gjorde ju underverk med FCZ.

Han tänker iallafall innan han pratar.
Taktiken tar Tore hand om.
Barcelona Kapten11
2007-09-20 02:08
Känns som lite Capello/R.Madrid över det här. Chelsea har spelat en tråkig fotboll sett till dom spelare man har att förfoga över. Jag har dock svårt att se att Roman kan hitta en värdig ersättare den här säsongen.
Las Palmas Van Banktoast
2007-09-20 01:57
Kapten11 //

Jag tror att Roman sagt så här: Antingen så avgår du självmant lr så sparkar vi dig.
Barcelona Kapten11
2007-09-20 01:51
Ämne: MOURINHO HAR AVGÅTT!....
Läste precis detta, låter otroligt. Måste vara nåt slags bråk mellan honom och Roman som ligger bakom.
Barcelona Kapten11
2007-09-20 01:48
Skön vinst mot ett förvånansvärt blekt Lyon. Extra plus till Abidal och Xavi som gjorde fläckfria insatser. Messi, matchens spelare såklart, kommentarer överflödiga.

Jag tycker att Marquez gör en bra match defensivt, men hans uppspel var stundtals slarviga, vilket förvånar mig, med tanke på att det brukar vara hans starka sida.

Tycker att Ronnie gör en godkänd insats, och är bättre än Henry, vilket gör bytet svårförklarligt. Kanske ville Rijkaard att Henry skulle få lite självförtroende, vilket han förhoppningsvis fick iom målet. Kanske tyckte han att det hade blivit uddlöst någon renodlad anfallare på plan, vem vet.
Jag tror dock att det är viktigt att Ronnie inte blir utbytt varje match, det kommer skada i längden. Saknar dock hans spel en mot en, han har inte visat upp några dribblingskonster än så länge.

Hur som helst, skön seger, och det känns faktiskt redan nu som att vi är klara för avancemang.
Las Palmas Van Banktoast
2007-09-20 01:46
MOURINHO HAR AVGÅTT!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-20 01:00
Nice med en 3-0 vinst mot Lyon och att spelet höjts lite grann.

Det tog lite tid men nu gör vi spelmål också haha, många får inte glömma att Henry är långt ifrån toppform och kan i nuläges inte jemföras med tex lejononet Eto som har en hög lägstanivå.

6månader skadad och skillsmässa sätter sina spår, vår kaizer råkade ut för en skillsmässa tidigt förra säsongen och ni kommer väl ihåg Marques usla form förra året?

Gör som mig och sätt ner ribban, Henry magi kommer vi nog inte få se förren 1 månad eller så.

Resten ska ha cred för att de höjde sitt spel, hoppas vi inte ändrar alltför mycket till Sevilla matchen.

Älska Barcelona i vått och torrt!
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-20 00:54
Hoppas vi kör samma Start elva mot Sevilla. Vilka backar vi har! Tänk er när Puyi kommer tillbacka. Då blir det bröderna fluff i mitten.
Visca Henry!
Barcelona JAG
2007-09-20 00:45
Många får beröm ser jag men ni glömmer en av planens bästa spelare ikväll, Abidal! Vilken styrka snabbhet och beslutsamhet. Killen har kraft, energi. Precis vad Barca ville ha inför denna säsongen, spelare med längd styrka som i Henry, Yaya, och Eric.
Messí är på en heel annan nivå nu, större självförtroende än någonsin. Geovanni kommer in i matchen precis som om han gör sin 5:e säsong i A - laget och Bojan är en riktigt målgörare som snart kommer att presentera sig.

Inte riktigt bra än, stundtals bra spel men inte riktigt som laget är kapabla till. All heder till Henry men Etóo är världens bästa anfallare.
Barcelona Sancho Panza
2007-09-20 00:43
Jag satt på en stream, det är grinigt jobbigt! Men såg lite av matchen, så skönt att Henry äntligen får göra mål, hoppas det släpper snart i ligan också.
Barcelona diiinhho
2007-09-20 00:30
Riijkkarrdd blir gaaalet glad när henry gör sitt mål!
Barcelona diiinhho
2007-09-20 00:27
man kan kolla alla målen där!
Annons: