/spanien/barcelona/forum/22910.aspx/spanien/barcelona/forum/22910.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kapten11
2007-06-27 21:09
Ja, Diego är en underbar spelare.
Ska bli intressant att se hur han gör ifrån sig i Copa America, nu när både Kaka och Ronnie inte är med. Mycket ansvar på hans axlar, och en betydligt högre prislapp om han lyckas?

Vad är en rimlig prislapp på Deco, om han lämnar?
200 mille?
Barcelona ze nemo
2007-06-27 21:06
Nu står det på sport.es att Barca och Roma kommit överrens och att det nu är upp till Chivu.
Härligt att vi äntligen får in Chivu i laget.

"Roma y Barça habrían llegado a un acuerdo por Chivu. Ahora falta que el jugador dé el visto bueno a la operación"
Barcelona Barcelonito
2007-06-27 21:06
Romas ledning säger själva att Chivu e nära Barca. Så det borde bli klart inom kort.

Schuster är medlem i Barcelona :D Låt honom ta över Real :D haha..
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-27 21:04
Vet någon (Evicka?) hur det ligger till med Diego? Det känns som att ingen klubb riktigt jagar honom, jag har hört väldigt lite om honom denna silly season.

Skulle inte förvåna mig om typ Laporta gömmer sig någonstans tyst i det mörka och bara värvar honom, som en blixt från klar himmel :D
Barcelona les culés
2007-06-27 21:02
deco pengar för att köpa in dani alves ? hadde vart helt underbart att få se han i barca asså. chivu nära nu asså, hoppas hoppas det blir klart snart :D

haha e Schuster barcelona suporter asså ?
Barcelona Barcelonito
2007-06-27 21:02
haha om Capello sparkas imån och Schuster tar över så är han den första Barcamedlemmen som tar Över Madrid :D hahaha det skulle va det roligaste som nånsin hänt :D
Barcelona Kapten11
2007-06-27 20:58
Ämne: Elano är en liten br....
Den ende som möjligtvis skulle peta Ronnie från frisparkstagandet, är Juninho, och han är knappast aktuell.

Ronaldinho och Valdes(!) får sig ett par kängor i införrapporterna till nattens matcher i CA.

Jag kan förstå att Inter är intresserade av Deco, han skulle nog passa bra där, men Motta?
Barcelona Gabriel
2007-06-27 20:56
Hoppas inte Deco lämnar men gör han det så hoppas jag pengarna läggs på Diego!

Roma har för övrigt gett Barça tillåtelse att förhandla om Chivu. En deal ligger nära!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-27 20:52
"Inter have made their interest in the former Porto star known as Barça's vice-president, Ferrán Soriano, is due to fly to Milan in the next few days to discuss both Deco and Motta."

Hoppas detta inte stämmer bara.
Barcelona Barcelonito
2007-06-27 20:47
les culés

Milan letar desperat efter en världspelare för att lugna deras fans. Berlusconi skulle kunna byta ut hela sitt lag mot Barcaspelare verkar det som. Inter har alltid hängt efter Deco. Även Arsenal skulle vilja ha honom.
2007-06-27 20:45
Inter är intresserade av Deco, har varit länge. Skulle han vara uppsatt på transfer skulle det inte förvåna mig om en viss Mou i västra London vaknade till liv. Vampyren har väl gått i idé nu annars.
Barcelona les culés
2007-06-27 20:44
vart skall deco gå ? dev var ju chelsea och barca som slogs om honom när han gick ifrån porto. e de celshea som skall köpa han nu ? då måste vi en hel del pengar för han.
Barcelona Abu_barca
2007-06-27 20:42
Snälla deco kan inte lämna barca
om han lämnar då e mitt halva hjärta borta
Barcelona The Legend
2007-06-27 20:41
Nää håller med. Jag anser att värva Quaresma skulle vara otroligt dumt. Sats pengarna på annat
2007-06-27 20:40
Captain:

Quaresma passar utmärkt i ett 4-3-3, han spelar ju i Porto som kör 4-3-3, dock inte i Barças variant då han inte petar något av alternativen.

Quaresma är något överskattad, mest berömd för sina yttersidor, det är därför så många småkillar trånar efter honom. Deco har lika fina yttersidor, även om han inte lycktas göra mål med någon ännu. Quaresma är ingen lagspelare, vilket bevisades i Barça när han var här. Visserligen var han riktigt ung då. Rijkaard och han går nog inte ihop riktigt.
Barcelona Barcelonito
2007-06-27 20:40
Elano är en liten bra deffensiv spelare även om han e väldigt bra offensivt också. Men i Brasiliens landslag spelar han framför Gilberto Silva och bakom Kaka. Hjälper till o springer väldigt mycket deffensivt.

Hans frisparkar är sjukt bra. Ronaldinho skulle få en rival där om han kom till barca
Barcelona el Flaco
2007-06-27 20:36
Även MARCA skriver att Chivu är nära Barcelona.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-27 20:35
Om Deco lämnar så är en het kandidat Elano, från Shaktar Donetskt, detta står i dagens Sport. Enligt de så har Barca ögonen på honom.

Sedan är en annan kandidat till Decos plats, Ricardo Quaresma. Rykten har funnits det senaste året som länkat honom med Barca, och just nu är han i Barcelona----Fast på semester med familjen :D Jag ställer mig dock emot en värvning av honom, visst kommer han inte att floppa som senast (han är ju en världstjärna nu) men han passar inte in i ett 4-3-3 system, speciellt i Barca där Ronaldinho ska vara "kantspringaren", det passar helt enkelt inte att spela med honom.

Bäst vore helt enkelt om Deco stannar (vilket jag önskar mest av den resterande silly season, tillsammans med Chivus inträde). Annars är Elano det tredjebästa, hårt arbetande, små teknisk kille, skulle nog inte göra oss beskvikna.

Men om Deco lämnar så måste vi satsa som galningar på Diego från Werder, han är det nästbästa :)
Barcelona Kamelen
2007-06-27 20:31
Rambla (Anims Puyi)

Tror du verkligen det? Jag menar Yaya kan säkerligen även han axla en roll som en något mer offensiv lagd mittfältare á la van Bommel.

Hoppas verkligen att Chivu kommer men att både han och Abidal kommer känns som lite för mycket då jag är en stor beundrare av Rafa Marquez som visserligen inte hade sin bästa säsong någonsing men både Rijkaard & Txiki vet vad han går för.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-27 20:31
Vill inte att Deco lämnar. Han är kung när han är i form, är han inte bäst av alla våra mittfältare?. Hoppas att det inte är sant!

Riktigt skönt med Abidal och Chivu om dem kommer :) Tack för Nyheten el Flaco :)
2007-06-27 20:30
Ämne: Jag tror att deco lä....
Chivu är inte ens nära Real Madrid. Barça har förhandlat i flera dagar, så även Inter.
Barcelona BobMarley9001
2007-06-27 20:30
Henry o Nistelrooy de e som o gemfora Ronaldinho med Higuain
Barcelona el Flaco
2007-06-27 20:29
Jag har inte läst något om att Deco ska flytta på varken, Sport's Mundo's eller Barcas egna officiella hemsida. Hoppas att han stannar.

Visca Deco Deficador!
Barcelona The Legend
2007-06-27 20:28
Rambla//
Jag tror inte att det är så enkelt. Som jag sa tidigare så kommer det troligen fungera i medgång, dock inte när det börjar gå lite sämre. då vill de stora stjärnorna ta ansvar och visa sin storhet osv. Då har de inte "tid" att sitta på bänken.

Riktigt tråkigt om Deco lämnar. Anser att han är en av Barcas viktigaste spelare. Även om han inte hade sin bästa säsong i år så var han trots detta otrolit viktigt, assisterade trots allt till 13 mål i ligan den här säsongen.

Men får han plats i ett lag där Ronaldinho, Eto'o, Messi och Henry ska spela? Jag vet inte, jag hoppas man kan lösa det på ett bra sätt.
Barcelona BobMarley9001
2007-06-27 20:28
Men endo tenk om Henry vinner skytteligan fan vad soft
Real Madrid robinho_ronaldo
2007-06-27 20:25
Jag tror att deco lämnar barca:D men grattar er för nyförvärvet henry, det e nog det bästa ja sett nog. 220 milj är nästa ingenting för henry, men det e ett mkt bra köp!! Sen hoppas ja att chivu kmr te oss:D
Barcelona el Flaco
2007-06-27 20:24
"Abidal, muy cerca del Barca" = Abidal, mycket nära Barca.

Enligt nyheten från RAC1 kan fransmannen komma till oss för 15 milj. euro och affären skall knytas ihop inom de närmaste dagarna.
Barcelona BobMarley9001
2007-06-27 20:22
Whaa lämnar Deco
2007-06-27 20:22
Tragiskt om det med Deco stämmer, jag tror att han har mer i sig.

Då kan vi räkna med en värvning av ytterligare en mittfältare.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-27 20:21
Legend

Varför måste de stå mellan Henry och Rto?, varför är det inte realistiskt att bägge spelar på topp?

Annons: