/spanien/barcelona/forum/22907.aspx/spanien/barcelona/forum/22907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-23 18:53
Bojan Krkic missar inte matcherna i Scotland, utan Bojan missar "the asian tour", Matcherna mot inter och bayern och kan ochså missa två la liga matcher!!
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-23 18:50
Bojan Krkic kommer inte och spela för barca i pre season!! enligt sport.es
han blev tagen till U 17 vm med spanien!:D
synd faktist.. skulle vara skönt och kolla på honom!!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-23 18:44
Barcelonito:

De vann CL senast med nuvarande trupp minus Ronaldo, så jag skulle inte räkna bort dem precis. Visserligen är det en annan sak att samtidigt slåss om ligaseger och vara långt framme i CL. Nog lär de handla lite spelare vad det lider, frågan är om det blir spelare från oss eller om det blir spelare som bara ska bredda truppen.

Berlusconi? Tja, en sak som är säker att han är bra mycket klyftigare än Calderón i alla fall.
Barcelona Barcelonito
2007-07-23 18:38
Rambla (Anims Puyi)

Det började ju med Zambrotta. Sen fortsatte det med Edmilson, Ronaldinho, Eto'o och nu Deco. Om Milan hade köpt de spelarna så skulle det betyda att de hade bänkat halva sitt lag för Barcaspelarna :D Låt Milan stirra sig blinda på våra spelare så de inte köper några alls den här sommaren, då får vi ett Champions League-rival mindre ;)

Berlusconi e dummare än Calderon. Det är faktiskt bedrövligt. Han tror att det är som i Italien då han kan bestämma över allt och alla.
Barcelona Barcelonito
2007-07-23 18:33
ibbos

haha.. Jag tror affären heter Jive. Mitt emot Centrum :D de har nog bara XL eller kanske L kvar nu :D
Barcelona Lion-E
2007-07-23 18:31
captain*
ahhaha fan va galna kineser är... haha
2007-07-23 18:29
Eftersom varken Samu eller Ronaldinho inte är det minsta intresserade av spela för Milan och vill stanna i Barcelona, vänder Berlusconi och Milan nu blickarna mot Deco. De bara ska ha en spelare från Barça denna säsong verkar det som. Varför kan de inte ta Maxi Lopez och Ezquerro istället?

Hursomhelst, Deco vill inte lämna och klubben vill inte sälja.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-23 18:17
Vad gör inte männsikor för pengar?...:D
Barcelona ze nemo
2007-07-23 18:11
Ämne: ze nemo
Varför inte....
Har redan beställt ett exemplar av den nya tröjan, men vill även ha ett exemplar av 06/07.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-23 17:44
En bra tränad och taggad Ronaldinho är alltid världens bästa fotbollsspelare i dagens läge. Fortsätter han bara träna och håller sig borta från gymmet så tror jag allt att han kommer att "återuppstå". Detta kommer sanneligen bli en väldigt grym säsong om inte skadorna tar sönder oss.

Förra året fanns det bara en motståndare som kunde stå emot truppens genialiteé och klass...spelarna själva. Som vi såg så dödade deras egna hybris alla våra framgångar, men iår... med en klass som klubblag sällan skådat i världsfotbollen och en hunger och villja som heter duga så kan detta lag gå hur långt som helst.

Fy f-n vad intressant det kommer att bli att följa detta lag iår!

PS: Truppen har anlänt i St: Andrews och tränar senare under dagen, under årets försäsong så kommer det utföras dubbla träningspass per dag, inga mer PR-jippon. Riktigt skönt!
Barcelona ibbos
2007-07-23 17:38
Barcelonito

haha jag bor med i jönköping, vart i jönköping finns tröjorna att köpa då?
2007-07-23 17:26
Ronaldinho ser enligt rapporter väldigt motiverad och taggad ut sen försäsongen drog igång.

Självklart går detta inte obemärkt förbi. Dagens Fubolitis i Sport.es:

Eto'o: "Broder, det märks att värvningen av Henry motiverar dig....du har tränat mer de här senaste timmarna än hela förra säsongen."

Hehe, fortsätt gärna på den inslagna vägen Gaucho. Då kan detta bli en trevlig säsong. ;)
Real Madrid Blauuugraana
2007-07-23 17:22
jag tycker det har viarit lite snålt på artiklar på senaste tiden men äntliger kom den!!! idag kom den första artikeln på 5(!) dagar...

Barcelona Barcelonito
2007-07-23 17:16
ze nemo
Varför inte den nya? Kom till Jönköping. Det är REA på Barcatröjor faktiskt :D
Barcelona Sürer
2007-07-23 17:09
se länk .. henry tillsammans med snoop dog:D
Barcelona ze nemo
2007-07-23 17:08
Är det någon som vet vart jag kan köpa Barcelonas matchtröja 06/07? Skulle passa på att köpa den från barcas officiella shop för en vecka sedan, men när jag kollade idag är tröjorna för 06/07 borta.
Barcelona el Flaco
2007-07-23 15:34
THOMAS JUNEBORG//

Din krönika var bra men jag vill bara rätta till en sak. Du skriver att Chivu är "girig" och det visade sig att det var snarare hans agenter som var giriga och krävde pengar under bordet för sig själva för att sälja Civu till antingen Barca eller Madrid. Bra krönika i övrigt.
Barcelona Kelkoo
2007-07-23 15:29
Läs reglerna. Spärrad! /red
Barcelona el Flaco
2007-07-23 14:59
Rambla//

Håller med dig angående Maxi. Han är ett utmärkt exempel av one-hit-wonder. Hade faktiskt t.o.m. föredragit en Ezquerro förre Maxi, då även baskern är mer allround än argentinaren. Nä, jag hoppas att Bojan stannar trots allt. Hoppas bara inte att den gode Hristo blir sårad.
2007-07-23 14:55
el Flaco:

Ska vi vara helt ärliga så duger han inte som anfallare i Barça, tyvärr. Han kan säkert med lätthet matcha Guddy på topp, men han är inte i närheten av Guddys mångsidighet som spelare. Det att islänningen kan spelas på flera positioner tror jag framför allt är orsaken till att Rijkaard gillar honom. Dessutom, så kan han bättre än vad han visade första säsongen.
Barcelona el Flaco
2007-07-23 14:51
Rambla//

Tills dess att han lämnar så är han en del av laget ju. Men självklart så tror jag, precis som du, att han lämnar på ett eller annat sätt.
2007-07-23 14:43
el Flaco:

Jag misstänker att Sky Sports inte hänger med riktigt utan lägger upp lite gamla rykten. Visserligen är de nya ryktena hämtade från holländsk media så det kan mycket väl ligga något i det (se länk).

Jag ser dock inte behovet av Drenthe i dagsläget. Den enda position skulle ju vara som vänsterback och då måste ju Sylvinho först bort. Kan ju dock vara så att han är tänkt för nästa säsong.

Du tror väl inte "el gallina" får stanna? Han verkar ju inte ha något föroende alls hos mister.
Barcelona el Flaco
2007-07-23 14:41
Rambla//

Naturligtvis är en Guddy som anfallare inget mayor katastrof direkt men vi har redan maxi Lopez. Det räcker nog med en "tronco" i laget. :)
Barcelona el Flaco
2007-07-23 14:39
Rambla//

Om inget nämns i SPORT eller Mundo om Drenthe så är det nog bara att ignorera övriga rykten i andra tidningar. Men det är bara min åsikt.
2007-07-23 14:33
Jaha, då är tydligen Barça med i racet igen när det gäller Drenthe. Han sparkade visst sin agent och Madrid ser sen dess ut att vara borta ur diskussionen. Det lustiga är ju dock om Drenthe förväntar sig att utmana om en ytterposition i Barça. Vi spelar ju inte med äkta yttrar utan spelare som Messi och Ronaldinho som har rätt så fria roller. Den enda äkta yttern var ju Giuly som nu är såld. Nåja, det kommer att bli intressant att se om det ligger någon sanning i de här ryktena. Jag tvivlar.
2007-07-23 14:27
el Flaco:

Jag håller delvist med. Ser hellre Bojan som anfallsalternativ än islänningen. Guddy är dock en bra backup som offensiv mittfältare, ja om han nu själv inte har några problem med det. Sen att han kan hoppa in som anfallare om nöden kräver det är inte precis negativt.
Barcelona Kim
2007-07-23 14:24
Svenska Fans regelverk §1
Vid klagomål på andra användares stavning skall vederbörande iaktta särskild försiktighet gentemot egna stavfel.

;)
Barcelona el Flaco
2007-07-23 14:17
Stoichkov vill att Barca lånar ut Bojan till Celta. Hristo har redan kommit i kontakt med Txiki om en eventuell låne-sejour och menar att Bojan kommer få fler minuter och en god erfarenhet.

Själv är jag lite kluven i det här. Å ena sidan så kommer Bojan förmodligen få mer speltid men å andra sidan vill jag även ha honom som back-up i Barcelona. Jag har inget förtroende för Guddy och skulle hellre vilja se Bojan som ersättare för Eto'o och Henry. Alla tänker nu säkert att Bojan är "för ung", men talang har ingen ålder. Är han tillräckligt bra så borde åldern inte spela någon roll. Särskilt när alternativet stavas Gudjohnsen.
Barcelona el Flaco
2007-07-23 14:07
Stjärnorna visar vägen. Ronaldinho anlände en halvtimme tidigare till träningen igår. Härligt att läsa sånt här när man vaknar på morgonen.

Suden la camiseta!
Barcelona Hallen81
2007-07-23 13:47
Ronaldinoo:) : noggrann stavas det...inte nogran, snacka om att kasta sten i glashus:)
Annons: