/spanien/barcelona/forum/22903.aspx/spanien/barcelona/forum/22903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2007-06-27 22:50
King-Raul:
Henry hade givetvis stämplats som en "galacticos värvning om Perez hade köpt honom. Men det finns en del och stora skillnader:

1) Perez köpte 2001-2004/2005 bara in anfallare/offensiva mittfältare och sålde viktiga defensiva kuggar.

2)Barca värvar faktiskt defensiva spelare med, även försvarsspelare.

3) Barca (åtminstone med den nuvarande ledningen) skulle adrig sparka en tränare som vinner ligan.
Barcelona ze nemo
2007-06-27 22:50
Messi_CE_Iniesta //

Dos Santos är redan uppflyttad till A-laget, bestämt långt innan.
Barcelona Puyol5
2007-06-27 22:47
Hoppas verkligen vi kan få ett ordentligt budkrig om Deco, Chelsea, Inter, Milan och Arsenal kan nog pressa upp priset rejält. Sedan var det ju snack om att Man u var intresserade förrut, kan alltså bli en hel del storklubbar som rycker i honom. Vilket skulle göra oss otroligt glada, på vägen till banken alltså! Sedan tycker jag inte vi behvöer köpa in en erstättar på mittfältet, utan vi flyttar helt enkelt ner Ronnie på mittfältet. En fri roll som offensiv mittfältare. Och då kan vi verkligen lägga in enormt mycket krut på defensiva spelare. Så som Daniel Alves och Chivu. Kanske kan vi även få in Pique igen? Då skulle vi få en spelare av hög klass som kan tänka sig en hel del tid på bänken. En dröm eller? Tror det kan bli verklighet med hjälp av en försäljning av neråt gående Deco!
Barcelona H.C Xavier
2007-06-27 22:44
Har också läst att Roma har gett tillåtelse att förhandla om Chivu. Däremot har Chivu inte gett sitt godkännande. Allt enligt Sport
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-27 22:41
Ämne: Tompa

Ja men sam....
Det är väl inte klart ännu?

Själv hoppas jag på att Capello får stanna. Jag är nyfiken på hur Madrid hade klarat sig mot dagens Barça, ett mera hungrigt och motvierat Barça och framför allt ett mycket bättre tränat och rörligt Barça.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-06-27 22:37
Borde inte Gio Dos Santos bli uppflyttad också?
2007-06-27 22:37
King_raul:

Förklara varför Barcelona nu kör en Galacticos-era? Enligt mig ett helt felaktigt konstaterande.

När det gäller Calderón, så har han själv skjutit sig i foten. Jag tror nämligen att han gjorde klart med Schuster redan i våras och står nu inmålad i ett hörn och vet inte hur han ska ta sig ur det. Är det helt klart att Capello lämnar?
Barcelona Barca Barca
2007-06-27 22:36
Nu när Henry och Yaya är klara plus att Chivu samt Abidal e på ingång så längtar man redan tills nästa säsong. Tycker att ledningen gör rätt att värva dom spelarna man ska ha ganska tidigt så att dom hinner komma in i laget och spela hela försäsongen samt acklamatisera sig i staden Barcelona. Är det bara ja som vill att sommarlovet ska ta slut snart?

Kommer barcelonas svenskafans redaktion göra någon resa till någon match nästa säsong? det vore något för oss här på forumet eller?

Visca EL Barca
Barcelona BARCALONETA
2007-06-27 22:34
Ge oss Abidal nu och ytterligare en hårdför back. Ge oss också ytterligare en pådrivare på mittfältet, Lampard kan vara ett bra alternativ. Låt oss behålla Deco. Vi vet ju alla att Rijkard är en försiktig general, men hoppas ändå att han ger Bojan chansen till inhopp och spel under den kommande säsongen.
Barcelona Tompa
2007-06-27 22:34
La Cibeles:
Valencia kan man inte räkna bort från guldstriden, definitivt inte. Är helt ense med dig på den punkten. Vad gäller Schuster så har han gjort dunderssuccé i lilla Getafe men om det räcker i Real tvivlar jag på. Du måste ju hålla med mig om att det är en nästintill hopplös uppgift för en tränare att uträtta något vettigt när han riskerar sparken efter 2-3 raka förluster. Jag gillar inte Capellos spelfilosofi men att han lyckades leda Real till guldet med en extremt turbulent omgivning är ändå imponerande.

Själv tror jag Shuster får sparken framåt våren. Tråkigt för Shuster men mycket tillfreddsställande för alla culés...
Delarocha
2007-06-27 22:33
Drente och Nasri är ju knappast klara för er? Och är Robinho en talang fortfarande?...
2007-06-27 22:33
La Cibeles:

Samu till Chelsea tror jag inte på alls. Inte denna säsong åtminstone. Jag tror att ingen kan få iväg honom från Barcelona nu när han äntligen får chansen att spela med Henry. Sen vet man ju inte vad som händer om Henry snor alla rubriker och Samu blir lite lynnig, det har ju hänt för liksom. Det du läste handlade nog om att Milan nu enligt viss media ställt in siktet på Drogba och att Mourinho länge varit intresserad av Samu. Jag tror bara det är fria tolkningar av media när Drogba uttalade sig om att vilja prova lyckan i någon annan liga i framtiden. Vips är drevet igång.

Inget är klart med varken Chivu eller Abidal. Jag väljer att ligga lågt. Det känns som om det svänger och ändras varje kvart typ.
Barcelona Klint
2007-06-27 22:32
Ämne: Tompa,
Håller med d....
Förstår inte eran hysteri att ni inte har värvat någon spelare än. Transferfönstret har inte ens öppnat. Om inte jag missminner mig så gjorde ni ganska "sena" värvningar förra sommaren också.

Det som borde oroa er däremot är beskedet om vem som ska tränare er 07/08.
Barcelona Jojjje
2007-06-27 22:32
Har läst på forumet här nu och har sett att det spekulerats en del kring eventuella ersättare till Deco. Först vill jag bara säga att enligt mitt tycke är både Iniesta och Xavi bättre fotbollsspelare än Deco, så jag är inte orolig. Och om man nu nödvändigtvis ska leta ersättare, så måste jag bara instämma med tidigare inlägg att Diego måste vara prio 1. Killen är sjukt bra, tom bättre än självaste Deco om ni frågar mig.

Sen är jag väldigt skeptisk till en som det verkar nu trolig värvning av Abidal. Jag ser mycket hellre att man satsar på Chivu och kanske eventuellt flyttar upp Valiente. Ni får ju inte glömma att vi har en av världens allra spelskickligaste backar i Rafa Marquez.

Visca Barca
Real Madrid King_raul
2007-06-27 22:29
Tompa,
Håller med dig fullständigt, Calderón är vår Gaspart, en ulv i fårakläder som tagit sig in i ledningen likt houdini.
F-n, JAG hade skött det bättre! Men men, hoppas dem använder denna "downperiod" som det kommer bli att bygga med talanger typ Drenthe, Nasri, Robinho, Higuain så kan ni få köra med er copy/paste galacticos era nu då ;)

Barcelona Klint
2007-06-27 22:27
Har ni tänkt på att de 30.000 som var och kollade när Henry presenterades sjöng mer än under vissa matcher den gångna säsongen. Vet inte riktigt vad man ska tycka och tänka om det.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-27 22:20
Ja man får ju verkligen tacka Madrid ledningen för all deras galenskap. Inte nog med att de sparkar en tränare som just vunnit ligan åt de på 4 år, utan vem tar de in? Jo, en soci i FC Barcelona (även om Schuster verkligen inte visat den käleken på länge). Calderon är riktigt märklig.....fast på ett bra sätt :D
Barcelona Tompa
2007-06-27 22:18
La Cibeles:
Ja, hur kan man bara komma på tanken att sparka Capello. Ni gör själva anspråk på att vara den största klubben på jordklotet men den sköts fruktansvärt dåligt. Sen Del Bosque fick foten har ni förbrukat tränare i minst samma takt som Jesus Gil gjorde i Atletico Madrid.

Men som Barcafans är det bara att tacka och ta emot. I samma stund som Ramon Calderon fotar Capello har han givit Barca rejäl hjälp med att återföra ligabucklan till Camp Nou.
Barcelona el Flaco
2007-06-27 22:17
ronaldinh0//

Gå in på fcbarcelona.com o scrolla ner, där ska hela försäsongs schemat finnas.
Delarocha
2007-06-27 22:14
De gör en Hammarby med andra ord. Sparkar den enda tränaren som vunnit Allsvenskan åt dem=D

De är säkert intresserade av att köpa, men Barcelona är inte intresserade av att sälja och tror inte han är intresserad av att lämna.
Barcelona ronaldinh0
2007-06-27 22:14
hej undrar om vart man se kan hur barcas försäsongs matcher ser ut??

tacksam för snabb svar
2007-06-27 22:06
La Cibeles:

Tydligen har El Real som policy att sparka den tränare som vinner ligan åt dem. :D
Barcelona el Flaco
2007-06-27 22:04
Delarocha//

Crosas är 19 år gammal.
Barcelona ze nemo
2007-06-27 22:04
Delarocha //

Marc Crosas är 19, och enligt Wikipedia ingår Crosas i A-laget.

http://en.wikipedia.org/wiki/Marc_Crosas
Delarocha
2007-06-27 22:01
Underbart med Bojan som sagt.
Hur gammal är Marc Crosas?
Barcelona Klint
2007-06-27 22:01
Haha vilken anfallsuppsättning vi har för närvarande.

Fantastic 4 + Gudjohnsen, Giuly, Ezquerro, Bojan och Dos Santos. Men troligtvis försvinner Giuly (Juve,Monaco?) och Ezquerro (Bilbao?) samt att man räknar med Gudjohnsen som mittfältare till nästa säsong.
Barcelona Cristocea
2007-06-27 21:59
Gorredinyo//

Installera TVU där du fångar perfekt stream med GolTV som sänder live alla Coppa matcher.

Länktips!
Barcelona el Flaco
2007-06-27 21:57
Roligt att Alexis nobbade Madrid för Valencia och att Tevéz har sagt att han föredrar Inter före Madrid också. Medan vi har inga prolem att dra till oss stjärnor. Trots att de vann ligan iår är det ingen tvekan vilka som dominerar egentligen.
Barcelona el Flaco
2007-06-27 21:56
Kamelen//

Redan innan säsongen var slut var det bekräftat från klubben att Dos Santos ska flyttas upp till A-laget
Barcelona Kamelen
2007-06-27 21:48
Ooh.. Bojan i A-laget redan iår. Vad ska man säga egentligen? Tänk er bara med hans potential samt få träna dagligen med spelare som Ronaldinho, Henry, Messí, Samu mfl. Det ser onekligen lovande ut.

Hur är det med Giovani, är det klart att även han ska ta steget upp i A-laget?
Annons: