/spanien/barcelona/forum/22901.aspx/spanien/barcelona/forum/22901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona rebin_R10
2007-06-27 15:33
kan man få tips hur nästa säsongs startelva skulle se ut
Delarocha
2007-06-27 15:32
Looove_Barca, skojar du med mig?... Läs igenom de senaste dagars inlägg eller gå in på nån sida och läs... Det är nog inte så svårt att hitta.

Rebin_r10. Samma som i år men med Yaya Toure, Henry och kanske Chivu.
Barcelona LoOoVe_BARCA_!!!
2007-06-27 15:31
Ämne: Ämne: nee, ty....
Hej Har en fråga till dig. Tror du barca köper Chivu?
Tacksam för svar!
Delarocha
2007-06-27 15:31
M79, och förhoppningsvis en bra vänsterback. Jag ser gärna hellre att nån relativt ung kommer in istället för Abidal... Abidal är väl 28 år? Barcelona saknar riktigt unga backar som kan utvecklas.
Barcelona M79
2007-06-27 15:27
Rambla (Anims Puyi)//
Eng media är nästa lika illa som AS, Marca. Rent logisk finns de heller ingen anledning att Barca lägger pengar på Cesc, inte så länge Xavi spelar för Barca och han kommer nog lämna/sluta om ca 7år då Cesc kontrakt går ut....

Tycker Barca ska lägga ett ordentligt bud på Chivu, kan bli riktigt bra där bak då.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-27 15:12
Fattar inte var ifrån vissa personer har fått att Barcelona skulle vara ute efter Cesc. Det finns inga som helst uttalanden om detta, så det är lika bra ni lägger ner de tankarna på en gång. Det var en engelsk tidning där en skribent, Martin Lipton som för övrigt är Tottenham-supporter, spekulerade hej vilt i att nästa spelare som ska lämna Arsenal skulle vara Cesc. Brittisk press älskar att hålla på så här, speciellt nu när Arsenal säljer sin viktigaste spelare. Då tar vilda spekulationer fart med en gång om att nu kommer europeiska klubbar köpa upp alla deras viktiga spelare. Vilken smörja!

Glöm Cesc de närmaste åren, han har 7 år kvar på ett 8-årskontrakt. Han själv har uttalat sig om att han en dag vill tillbaka till Spanien och då till Barcelona för att spela i la liga, men knappast denna säsong.
Barcelona Çhabinho
2007-06-27 15:07
Zamii Puyol Chivu Abidal
Barcelona Puyol5
2007-06-27 14:59
Touré är tänkt som pivote. Det har barcelona gått ut och sagt själva. Och man får väl anta att dem talar sanning i det!
Barcelona Klint
2007-06-27 14:56
Ämne: Kolla mitt länktips,....
Hmm Elano! Han har ju lyckats bra i det brasilianska landslagets under Dungas ledning. Det kanske är något att tänka på, men högsta prioritet har fortfarande backlinjen.
Delarocha
2007-06-27 14:55
Är Fabregas ens nära Barcelona? Vi behöver inte ens honom

Jag föredrar att mittfältet ser ut som följer om vi ska spela 3 manna mittfält:
Toure Xavi Ronaldinho
Xavi är för mig helt given på mitten, sen kan Iniesta och Deco variera med Ronaldinho och Toure och Ronaldinho kan även flyttas upp i anfallet när det behövs. Men vet fortfarande inte om Toure är tänkt att ta pivoten? Håller han defensivt för detta?

Flexbi(?), gillar din beskrivning av Eto'o och Henry, de verkar vara mer eller mindre exakt likadana spelare=D
Barcelona Puyol5
2007-06-27 14:55
Man behöver inte änns spekulera i en startelva innehållande Fabregas. För han kommer absolut inte komma denna säsong. Och detta är ju ganska logiskt, Arsenal kan inte sälja deras två mest tongivande spelare. VIlket signal sänder detta till fansen? Skulle bli kaos, och efter redan dålig insatser av Arsenal är ju snarare det ett stort kliv mot mittenplatser i ligan snarare än toppen. Så det kan vi utesluta helt, Arsenal kommer inte sälja. Och sedan kan man ju se det då här, dem ska satsa ungt. Och Fabregas är en väldigt ung superstar. Alltså skulle även det sända ut fel signaler. Så tyvärr för er som hoppas, Fabregas kommer stanna i Arsenal en tid till!
Barcelona Sürer
2007-06-27 14:53
du kan ju glömma att man petar xavi. Xavi är i princip lika given som puyol i Barca.Det är helt onödigt att fortsätta värva mittfältae till klubben då vi redan har 6 st inkl marquez som ska ta 3 platser. Värva backar o kanske en målvakt.. vore inte fel med en målvakt som kan konkurrera kraftigt med valdes
Barcelona ze nemo
2007-06-27 14:44
Håller inte med dig felixbl. Om nu startelvan ser ut som din tror jag nog inte att Deco får starta, utan Xavi och han får rotera med Iniesta. Men om laget gör dessa supervärvningar är det en svår uppgift för Riijkard att forma startelvan. Tror dock att Xavi får fortsätta i startelvan, eller Iniesta.
Barcelona felixbl
2007-06-27 14:40
Ämne: Hehe tycker det är r....
Uppställningen du har gjort kommer föra Barcelona till La liga!!!!!!!!!!!!!!!!! Ny kille här bara och vill testa lite:P...
Va tycker ni om Silly Season rykten från igår att Cesc Fabregas e på G? hade varit kanon, då anser jag att ifall han och Chivu, och gärna Abidal andländer blir uppställningen extrem, och ser ungefär ut:
-----------Valdes-----------
Zambrotta-Puyol-Chivu-Abidal
----------------------------
Deco--Fabregas/Toure-Ronaldinho
----------------------------
Messi-Thierry Henry-Samuel Eto'o

Känner att de är svårt att peta deco men framförallt Ronaldinho, han gör alltid en står skillnad.. Anledningen att jag sätter Eto'o på vänstern är dels sammarbetet med Ronaldinho och jag såg en match, tror de var mot Levante, 1-0 seger Barca, när man flyttade in Ronaldinho centralt och Eto'o på vänstern och de blev bländande fotboll dirket! De ända problemet med en sådan här uppställning är kasnke, vilka tre av dessa fyra(deco fabregas, toure och Ronaldinho isåfall) ska vara med i elvan? jag har som sagt svårt att peta Deco, men man vet inte vem man isåfall ska peta av Toure och Fabregas, världsklasspelare båda två och Ronaldinho ska ha en garanterad plats i detta lag! Men ifall barcelona värvar fabregas och inte sätter ner Ronaldinho på mitt, vem tror ni petas av Thierry Henry eller Samuel Eto'o, känner med tanke på den talang båda har så är de nästan krona eller kvale om vem som ska spela, jag säger nog alltid ett halvtids byte, antingen in eller ut med t ex. Henry, för jag känner att båda förtjänar lika mycket speltid, för Henry med sin teknik, snabbhet och sin kyla i avsluten och Eto'o med sin extrema snabbhet, teknik, näsa för mål och löpningar i ljupled,, kommentera gärna vad ni tycker om en liknande förslag,, är ny som sagt och vill höra vad folket tycker!
Barcelona ze nemo
2007-06-27 14:39
Kolla mitt länktips, nu sägs det även att Barca har ögonen för brassen Elano. Om nu han ska värvas, vad innebär värvningen för honom och de andra mittfältarna?
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-27 14:34
Ämne: Ämne: nee, ty....Ok, Tack för tipset :)

Hoppas man får se Chivu i Barca tröjan tillsammans med Abidal.
Barcelona Klint
2007-06-27 14:26
Mes Que Un Club!!!

Vad har Ezquerro presterat i Barca förutom något enstaka mål i Katalanska cupen?
Barcelona Smogen
2007-06-27 14:21
ja, att Gio lämnar känns lite konstigt. Men jag antar (och hoppas) att det beror på att Barca är ganska säkra på att få både Chivu och Abidal. I så fall har man ju 3 möjliga världsspelare på
vänsterbackplatsen men dom två plus Zambrotta, och sen också Sylvinho. Då lär det inte finnas någon plats för Gio, även om han är bättre än Sylvinho.

Risken är väl att det är Gio själv som längtar till Holland igen. Gio verkar ju vara en av Rijkaards favorit spelare, som används både på backlinjen och på mittfältet ibland.
Barcelona Crosas
2007-06-27 14:19
Hade ju inte bangat på att ha Chivu som vänsterback heller vet att han håller grym klass där me om inte bättre??

Då skulle man kunna rikta in sig på Andrade istället för Abidal om det nu går in?? eller så kör man kvar med Marquez som mittback med Puyol??

Chivu-Andrade/Marquez-Puyol-Zambrotta
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-06-27 14:17
Klint:
Dissa inte Ezquerro så här för han är ju en väldigt bra spelare av vad jag har sett honom i Atletico och lite i Barca han har ju teknik och det har inte spelare som guddy eller saviola etc...
men tror att dett är bättre for honom om han går tillbaka till Atletico Bilbao!!
Barcelona Savve
2007-06-27 14:13
Lite synd att Gio lämnar med en säsong kvar på kontraktet, ser honom som stabilare än Sylvinho numer. Han har gjort en bra prestation i klubben och bara blivit bättre med åren, fick onödigt mycket kritik under första säsongen även om han förtjänade en del av den. Antar att han själv ville hem och avrunda karriären och därför fick gå gratis, nu blir ju dock värvningen av en vänsterback väldigt angelägen. Så om inte Abidal eller någon annan kommer har vi bara Sylvinho och Oleguer som backup på positionen bland a-lagsspelarna. Detta förutsätter ju såklart att Zambro fortsätter som högerback och att Chivu om han värvas spelar mittback.

Nu ryktas det om att även Motta och Ezquerro kommer gå gratis, tycker det är lite underligt att man ändå inte tar lite betalt typ 5-10 milj. E för spelare som ändå har ett år kvar på kontraktet. Motta lär ju vara värd en del trots skadorna med tanke på åldern.
Barcelona Klint
2007-06-27 14:08
Ezquerro

Anton:
Som maskot och mysfarbror: 10
Som spelare: 1

Haha! Klockrent!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-27 14:06
Ämne: nee, tycker inte det....
Du använder fel valuta, £ = pund.
Det har hela tiden talats om € = Euro.

15 miljoner euro tycker jag är en rimlig summa för Chivu.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-27 13:58
nee, tycker inte det är som du säger. Läste nånstans att Moretti skulle ge 14M Högst för Chivu.

Rambla, tycker du han är värd 15M£ eller ska vi satsa på Milito,Andrade ?
Barcelona rebin_R10
2007-06-27 13:57
kan man få tip hur nästa säsongs startelva skulle se ut
Barcelona Çhabinho
2007-06-27 13:57
Enligt Svt så är Gio klar för Feyoornod
Barcelona Myspys
2007-06-27 13:49
Ämne: Någon som vet hur de....
Det ryktas om att han ska lånas ut till Hristos Celta Vigo. Personligen ser jag hellre att man säljer honom då han inte håller mottet i en storklubb. Så man inte gör som i Saviolas fall, lånar ut honom till en ny klubb varje säsong och till sist blir tvungen att släppa honom gratis. Mycket bättre att sälja honom nu och tjäna några slantar.
Barcelona Sürer
2007-06-27 13:48
Om Riijkard nu väljer att starta med Henry Ronaldinho Etoo Messi så kanske han inte vill ha offensiva ytterbackar. Jag vet för lite om Abidal och hans offensiva kvalite men det jag läst på forumet så verkar han vara mycket bättre deffensivt och jag håller med. Han är bra deffensivt, han är ganska svår passerad vilket är bra. Jag tror iaf att Riijkard kommer att använda zambrotta och abidal (om han nu kommer) som mer tillbakadragna
Barcelona barca style
2007-06-27 13:47
Van Bronckhorst, 32, will leave FC Barcelona and sign a three-year deal with the Rotterdam club, Feyenoord said Wednesday.
hoppas att det stämmer
Barcelona Thierry Henry
2007-06-27 13:47
Fantastic Four:
The Invincible (Wo)Man: Ronaldinho, som vissa matcher kan komma bort helt, och vara osynlig helt enkelt.
Mr. Fantastic: Henry som stretchar så mkt att han ser ut som en balletdansör när han rycker förbi motståndarna, utan att det ens ser ut som han försöker.
The Human Torch: Leo Messi, han är väl on fire hela tiden, och det händer hela tiden nått nytt om honom. Hans guldiga skor kan vara elden när han sätter fart=)
The Thing: Samu Eto'o, förgör allt i sin väg för att nå sitt mål, som komiskt nog är målet.

Visca el Barca, Visca el Catalunya y Visca Los 4 Fantasticos!
Annons: