/spanien/barcelona/forum/22897.aspx/spanien/barcelona/forum/22897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Exclusive
2007-08-19 11:44
Är matchen slut, Spanien-Honduras?
Barcelona Rambla
2007-08-19 11:38
Yaya Touré kostade €9m och Abidal €15m.

Hur Barça kommer att ställa upp vet endast Rijkaard. Det kommer garanterat att bli en del rotation bland anfallare, mittfältare och även försvarare. Åtminstone i början av säsongen.
Barcelona Myrran
2007-08-19 11:38
Det var bland det roligaste jag läst på länge. Balboa bättre än Bojan? Mycket möjligt med ge Bojan 5 år så kan vi jämföra Balboas nuvarande kvalitet mot Bojans kvalitet om 5 år för det är just så många år det skiljer dem i ålder. Balboa är 85:a och Bojan 90:a så kom tillbaka om typ 2-3 år så är Bojan bättre...
Real Madrid Robinho, Ikerman y Nistelrooy | Hala El Madrid!
2007-08-19 11:18
Tjenare. Hur tror ni att barcelona kommer ställa upp under säsongen? Tror ni att ni kommer spela med "fantastic four" mot topplag eller bara mot lag som ligger på den undre halvan?

Hur tror ni att ni kommer ställa upp mot topplag? (valencia, sevilla, madrid)

edit: Sen udnrar jag, hur mycket kostada Toure och Abidal?
Barcelona Exclusive
2007-08-19 11:08
Asså Bojan är ju hästlängder bättre än Balboa. Lönt att ens försöka jämföra?
Barcelona Et0
2007-08-19 11:07
Länge sedan jag skrattade så mycket!
Real Madrid LosBlancos!
2007-08-19 11:05
Asså balboa äger han tycker jag i allafal
Barcelona Barcelonista :D
2007-08-19 10:47
han har gjort 2 mål :D ser bra ut för lille bojan :D
Barcelona Rambla
2007-08-19 10:29
Gooool de Bojan!

Snacka om att vara het. :D
Barcelona Rambla
2007-08-19 10:22
Det tog Bojan 2 min att näta i Spaniens första match mot Honduras i U17-Vm. Den pågår just nu och Spanien leder med 2-1.
Barcelona Barca_Fan_87
2007-08-19 10:00
Man kan ju bara inte lägga skulden på Oleguer!! När hela laget spelade dåligt om man ser till föra säsongen!! Hela laget såg ut som att dom hade vunnit efter halva säsongen sen började dom spela slarvigare typ som om att dom var bästa laget i världen och att dom inte behövde kämpa för att vinna!!! Barca är världens bästa lag i världen om dom kämpar och spelar som man gorde för!! Hopas att dom lärde sig läxan från föra säsongen och att det inte upprepas igen!! Så sluta lägga skulden bara på Oleguer!!
Barcelona messi_xavi
2007-08-19 09:18
premiär startelvan enligt mig

----valdes---
zambri---marquez---thuram---abidal
--------yaya----------
-----xavi-----iniesta------
messi----etoo-----ronaldinho
Real Madrid Messidinho
2007-08-19 03:50
Mest spelat antal minuter under försäsong

Oleguer 520 xavi 479 thuram 450 yaya 417 iniesta 399 eto”o 355 zambrotta 355 henry 334 ronaldinho 331 abidal 313 giovani 280 valdez 270 sylvinho 219 jorquera 180 motta 149 ezquerro 137 deco 135 oier 90 belletti 90 crosas 88 olmo 57 maxi 48 messi 45 marques 45 milito 29 dimas 13

SJUKT att oleguer får så mkt speltid börjar nästan bli lite orolig
Barcelona tarrak
2007-08-19 03:45
Delarocha

Man kan hitta 100 enskilda tillfällen som kostade oss guldet. Någon enstaka miss av Valdés, någon missad målchans av Samu, ett gäng dåliga avslut av Gudjohnsen. Du väljer att fokusera på Oleguers misstag. Varför du inriktar dig på just honom förstår jag inte, men det verkar vara popoulärt nuförtiden.

Du verkar säga att man inte kan vinna titlar med en spelare som Ole. Vem har rätt? Det är inte alltför svårt att kolla upp. :D

Dessutom förordar jag inte Presas som ett namn i förstaelvan. Som back-up i backlinjen duger han utmärkt och jag förstår inte hur så mycket ilska och irritation kan riktas mot honom när i stort sett alla stjärnor underpresterade den förra säsongen. Barça tappade inte guldet på en misslyckad offside-fälla i näst sista omgången. Det skedde långt tidigare.
Delarocha
2007-08-19 03:26
tarrak; Jag är ledsen men kan tyvärr inte visa honom speciellt mycket kärlek när han kostar oss för mycket. Guldet kan man skylla på honom. Dels den missade offsiden mot Espanyol... Sen å andra sidan är det väl hela lagets fel att vi inte vinner guldet, men det är ingen tillfällighet att det var just Oleguer som misslyckades att ställa offside där, tyvärr.
När vi jagar titlar räcker det inte med hjärta. Då hade de ju kunnat spela med mig. Jag har också hjärta för Barcelona. Tyvärr måste spelarna hålla enormt hög klass för att vi ska kunna vinna allt som vi hoppas på?
Barcelona tarrak
2007-08-19 03:17
Skulle vi inte kunna starta en klubb där vi tillsammans ägnar oss åt att håna Oleguer? Trots allt har han bara medverkat till två ligaguld och en CL-seger. Dessutom har han alltid visat ett stort hjärta för klubben. Det är sådana spelare som förtjänar supportrarnas förakt..
Delarocha
2007-08-19 03:05
Om man tänker på att Marquez fortfarande antagligen har relativt stukat självförtroende från förra säsongen + att spelat bra i ett begränsat antal matcher i Copa America + att han inte är 100% borde det räcka för att inte låta honom spela när det finns spelare som är i bättre "form". Om nu Oleguer nånsin kan vara i bättre form än vad Marquez är oavsett om Márquez går med brutet ben eller inte.
Barcelona Barça-fan
2007-08-19 02:46
Gorredinyo.
Håller och håller. Det är väl inte riktigt det som det är frågan om. Förra säsongen så tyckte jag i vissa matcher att Thuram var en säkerhetsrisk bakåt, medan han i andra matcher spelade ganska bra. Ibland tycker jag att han varit aningen seg i löpningarna och missat lite i positionsspelet. Men han har väl som sagt åldern att skylla. En "fit" Marquez ser jag mycket hellre på plan än Thuram i dagsläget.

Oleguer hör inte hemma i någon startelva under någonsomhelst omständighet. Det är min personliga åsikt.
Barcelona Gorredinyo
2007-08-19 00:31
Vad har ni emot thuram här inne? han vinner mest höjddueller i straffområdet. han kanske är lite gammal men han håller än.
Barcelona r.Hyder
2007-08-19 00:12
Ämne: r.Hyder:
ok när bar....
Håller inte med dig. Är en spelare inte 100%ig ska han/hon inte spela om det finns andra som är 100%iga och kan göra ett hyfsat jobb. Rafa är hur grym som helst och jag hade gärna sett honom spela om han var i full form men han klarar inte 90 minuter, det är ett faktum. Och klarar han inte 90 minuter finns en stor risk att han kan göra bort sig i slutskedet av matchen, bara som ett exempel. Ska man då slösa 1 av 3 byten på att byta mittback? En risk som finns då är att den nyinkomna backen (troligtvis Oleguer) löper större risk att inte komma in i matchen på ett bra sätt än om han skulle lira från start. Vi tycker olika, inget fel med det :)

Visca El Barça!
Barcelona Ghazza
2007-08-19 00:11
Ojdå, Valencia ligger under mot Parma...
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-08-18 23:52
r.Hyder:
ok när barca spelar två tröga (som bäst) center back, Thuram-Oleguer , mot santander och sen vet vi vad santander kan göra och kanske förstöra båda, jag tror om vi spelar de här spelarna så vinner vi men vi kanske vinner svårt, och jag säger att vi vinner för att vi köpte abidal och YAYA toure och för att vi har valdes ( en bra målvakt) och vi har en så stark attack ( hmm kan jag höra fantastic 4), men jag skulle spela marquez det finns ett mindre chans att han skämmer ut sig!! :D
Barcelona r.Hyder
2007-08-18 23:43
Ämne: Steve-O:
han ville ....
Vad är det för fel att Rafa inte får eller är i 100%ig form för att spela? Han har endast tränat någon vecka och har spealt en enda halvlek sedan Copa America. Oleguer och Thuram har spelat ihop sig och bör duga gott och väl mot Racing. Vill du spela en Rafa Marquez som inte är i full form och sedan se honom göra bort sig (vilket jag iof inte tror, men Rijkaard vet bäst) och sänka hans självförtroende? Nej, man väljer dem som spelat sig i form och dem som tränat under en längre tid. Det är iallafall vad jag tycker.
2007-08-18 23:36
Steve-O:
han ville bara vila!
Barcelona Rambla
2007-08-18 23:35
Rafa kom tillbaka från en skada och var inte helt fulltränad när Copa America inledes.
Barcelona Steve-O
2007-08-18 23:34
Mes Que Un Club!!!

Kanske inte skadad men däremot var han sliten, därför spelade han inte Mexicos bronsmatch.
Barcelona Rambla
2007-08-18 23:33
Varför? Ja du, fråga Rijkaard. Det är så tränare resonerar. De andra spelarna är några veckor före i träning och har då fullt naturligt uppnått en bättre fysisk status. De har helt enkelt mera ork.

Inte heller Messi lär starta första matchen. Möjligtvis om han hinner i kapp nästa vecka. Han har sett het ut på de senaste träningarna enligt rapporter.
2007-08-18 23:32
Rambla:
okej jag misförstod vad du sa, vi kan stänga den här diskutionen :D
2007-08-18 23:30
Rambla:
men varför?? han var ju inte skadad och i så fall ska ju inte messi spela eftersom han spelade bara 45 minuter och han var ochså med i copa america!
Barcelona Ken
2007-08-18 23:29
Jag tror och hoppas att Rijkard vet hur han skall motivera spelarna som är på bänken gällande rangordningen i backlinjen så hade jag iaf satt Puyol,Milito,Marquez,Thuram å ollie i den ordningen men jag tror Rijkaard ser thuram som 2:a alternativ bakom puyi-milito tyvärr hoppas innerligt jag har fel, men jag hade inte gråtit floder om thuram lämna heller?? iofs tror ja d blir nästa år....
Annons: