/spanien/barcelona/forum/22892.aspx/spanien/barcelona/forum/22892.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-27 23:41
Anton.:

Jag tror du misstolkar att folk hugger. Vi ger bara vår syn på saken, inget annat.

Jag håller med om att vad websiter som Goal.com skriver oftast är dravel och plagiat från annan media. Seså, lugna ner dig lite nu. Det är ingen som försöker kölhala dig här. :D
Real Madrid JC Bogevik
2007-06-27 23:41
Grattis, enligt rätt säkra källor så är det klart att Capello får lämna real madrid, kommer officielt imorn

GRATTIS BARCA!
Barcelona Luça Toni #30
2007-06-27 23:40
Eric Abidal podría convertirse en las próximas horas en el tercer refuerzo del Barça para la temporada 2007/08, después de las incorporaciones de Thierry Henry y Touré Yaya.

nära nu killar..
Barcelona Anton.
2007-06-27 23:35
Herregud, vilka fans det finns här.Hugger såfort någon skriver något som inte "passar" de. Ursäkta mig, ska aldrig mer komma hit och skriva.
Barcelona Anton.
2007-06-27 23:33
Ämne: Anton //
Gillar int....
Ber om ursäkt om min attityd inte lät så väldans trevlig. Jag gillar Barcelona grymt mycket och avskyr Real. Önskade er vinsten iår, men tyvärr vann äckellaget, alá Milan, Real. Ucsh!

Det jag menade var att det Goal.com skriver är rena skitsnacket. Chivu lär inte bli klar för varken Inter eller Barca inom 24 timmar.

Och detta om att han vill till Inter. Barca och Inter har varit intresserade av honom länge. Hade han inte föredragit Inter framför Barca hade han väl inte sagt att han vill spela för Inter. Man måste ju ha lite fingertoppskänsla :)
Barcelona Puyol5
2007-06-27 23:31
Ämne: Enligt Inters offici....
Rena spekulationer. Det som är fakta är detta; Chivu har många gånger sagt hur mycket han älskar roma. Att då gå till en rival i ligan, är det att visa sin kärlek? Nej tror då han hellre vissar respekt och flyttar utomlands. Vilket ger oss Real och Barca som möjliga resmål, och Barca ligger bäst till för tillfället. Så om han verkligen älskar sitt Roma och stå för sina ord, är Inter bara ett lag som försöker värva honom, men som kommer få nej.
Barcelona Puyol5
2007-06-27 23:27
Ämne: Puyol5/ Det kommer n....
Vi får helt enkelt vänta och se. För jag tror personligen denna taktik funkar i praktiken. Med dem spelare vi faktiskt har så finns det inget tvivel om det enligt mig. Abidal, Chivu, Puyol, Zambrotta, Touré/Iniesta och Xavi som håller borta den första tryckvågen, för att sedan få understöd på kanterna från Henry och Messi. Säg vad ni vill, men jag ser det framför mig, och det funkar alldels utmärkt. Och sedan hur ofta är det vi inte är spelförande lag? Vilket gör att vi pressar tillbaks hela motståndarlaget förrutom kanske två eller tre spelare. Och då skulle det alltså inte funka menar du? Skillnad är väl om vi möter ett jämnstarkt lag, då är det fulltförståligt att man inte kan spela så många offensiva spelare samtidigt. Men större delen av säsongen funkar taktiken perfekt.
2007-06-27 23:25
Ämne: Enligt Inters offici....
Enligt Inters officiella hemsida vill Chivu till Inter?

Hehe, det är inte värt ett ruttet lingon. Vad förväntar du dig att Branca ska säga. Nej, Chivu vill inte till Inter men vi ska försöka värva honom ändå.

Barcelona kom till Roma med respekt, hörde sig först för hos klubben. Tvärtemot vad Inter gjorde, de försökte med en gång smörja spelaren istället för att anmäla sitt intresse hos Roma först.

Enligt AS i Madrid vill Chivu helst till Real Madrid. Förväntar mig inte att de skriver annat. Enligt annan press föredrar Chivu Barça osv. Inget konstigt med det. Jag tror inte att någon med säkerhet vet vad han faktiskt vill. Eller vad tror du?

En sak är dock säker. Roma verkar väldigt nöjda med Barcelonas senaste bud vilket Prade själv berättat sen han återvände till Rom från Barcelona. Bara att avvakta nu antar jag.
Barcelona les culés
2007-06-27 23:25
Anton = närvöst inter suporter
Barcelona ze nemo
2007-06-27 23:22
Anton //
Gillar inte din attityd, valt Barca som lag här på SF och sedan använder du termen "hos er" när du pratar om blaugrana. Och bara för att Chivu vill spela för Inter betyder det inte att han inte vill spela för Barca?
Barcelona Anton.
2007-06-27 23:14
Enligt Inters officiella hemsida vill Chivu spela för Inter. Inter kommer inom de närmaste dagarna att börja förhandla med Roma ordentligt. Så att ni skulle få svar inom 24 timmar är rena skitsnacket.

Får Chivu välja spelar han för Inter nästa säsong. Är det pengar som ska styra och Roma som är mer inne på att få mer pengar till vilket pris som helst (att de skiter i Chivus vilja) kommer han säkert att hamna hos er.

Vi får se..det lär bli spännande :)
2007-06-27 23:10
Tompa:

Det är riktigt underhållande när folk börjar jämföra och kalla Barcelona för det nya Galacticos. De vet inte vad de snackar om.

Okej, Henry är en lyxvärvning det är jag medveten om. En värvning man faktiskt kunder varit utan. Nu tror jag att Henry själv verkligen ville till Barça och det har varit lite av Laportas dröm att få hit honom. Förutom det då?

Har vi egentligen värvat några storstjärnor (galacticos) efter att Rijkaard tog över? Låt oss se efter lite närmare.

Första säsongen:
En stor värvning, Ronaldinho för ungefär samma pengar som Henry. Var han en storstjärna då då? Nja, en 23-årig mycket lovande brasse som hade potential, det var nog alla överens om som kommit lite på kant med ledningen i PSG. Var han en galactico redan då? Knappast.

Andra säsogen:
Samuel Eto'o värvas, även han 23 år och mycket lovande och snabb målskytt från mittenlaget Mallorca. Hur mycket galactico var denna värvning? Tja, det närmaste man kan komma galactico var väl att han till 50% ägdes av Los Galacticos. Kostade en slant ja, men det gör unga mycket lovande anfallare som har stor potential.

Henke Larsson kommer på fri transfer, knappast galactico.

Guily värvas, galactico-varning obefintlig.

Marquez värvas, galactico-varning obefintlig.

Edmilson värvas, galactico-varning obefintlig.

Deco värvas, ok en rutinerad och etablerad spelare som vunnit både CL och Uefa. Dock knappast en Galactico när det gäller status och lön, för att inte tala om transfersumma.

Messi flyttas upp till A-truppen, canterano sen 13-års ålder och kan väl knappast kallas för galactico-värvning.

Efter detta så har Barcelona stora framgångar. Man vinner la liga två säsonger i rad och CL förra säsongen. Under denna tid har Ronaldinho växt ut till en världstjärna. Så har även Eto'o och Messi. Vad ska man nu göra då? Sälja dessa spelare för att inte riskera att kallas för Galacticos? Jo tjena. :D

Men var i ligger Galactico-stämpeln här då? Förklara det den som kan.

Det är en helt annan sak att värva färdiga världsstjärnor för 700 milj (Zidane), 500 milj (Figo), Ronaldo för ?, Beckham för ? Samtidigt som presidenten går ut med Zidanes y Pavons. Samtidigt som alla de bästa defensiva spelarna lämnar klubben.
Barcelona tarrak
2007-06-27 23:10
Puyol5/ Det kommer nog inte att hända. Att ställa upp med endast två mittfältare som tar defensiva löpningar, verkar kanske som en kul tanke i teorin, men det blir nog inte vackert i verkligheten. Sen kan Henry och Messi möta boll bäst de vill...
Delarocha
2007-06-27 23:06
DavidVillaSanchez, en av våra bästa? Okey. Lär nog komma någon annan ska du se. Ni blev precis av med er bästa spelare till Villarreal, grattis haha.
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-27 23:04
Det verkar som att Chivu kan bli klar inom 24-48 timmar och att Barça ska betala ungefär 18M Euro för honom. Hoppas bara att det är sant.

Jag vill verkligen att Deco blir kvar minst en säsong till. Det känns som att han fortfarande har mycket kvar att ge. Men om han skulle gå så vill hoppas jag att vi köper en spelare som kan tåla att sitta lite på bänken. Inte någon som Diego som säkert vill vara helt ordinarie.

Visca Barça y Deco!
Barcelona Puyol5
2007-06-27 23:02
Jag tror absolut Ronaldinho som mittfältare skulle funka. Med Xavi som grovjobbar på mitten och som ny general efter Deco. Styr tempot i spelet. Sedan Touré eller Iniesta som även dem är bra på att jobba och då tänkt som defensivt detta år. Sedan har vi Henry och Messi som gillar att löpa ner i plan för att hämta boll, detta blir då även en taktiskt del i defensiven. Och som sagt, Ronnie ska inte jobba hem. Han får den fria rollen för att kunna rikta in sig på det offensiva, vilket leder till att vi "tappar" en spelare hemåt. Men med tanka på Eto'o, Messi och Henrys vilja att alltid springa och kämpa för laget kommer Ronaldinho inte saknas i defensiven. Alltså kan vi undvara en mittfältare som jobbar hemmåt!
Valencia DavidVillaSanchez
2007-06-27 23:01
giovanni van bronkhorst ni har just förlorat en av era bästa spelare grattis haha
Barcelona mbarca
2007-06-27 22:56
grabbar vet nån var dom kommer att visa spanska ligan nästa säsong??

jag hoppas att barca behåller marquez...han är rutinerad och jag tror faktist att han kommer att platsa för att han är bättre än både thuram och chivu när han är i bra form som för två år sen
2007-06-27 22:55
La Cibeles:

Chivu väntar inte på Madrid, ni är alldeles för långt efter där. Ni har inte ens startat att förhandla medans Inter och Barça har gjort i flera dagar nu.

Man kan inte göra som Mijatovic, ringa upp en av agenterna och tala om att man är intresserad och tro att det hjälper. Man följer reglementet och tar först kontakt med klubben och visar sitt intresse.
Barcelona tarrak
2007-06-27 22:52
Kan vi inte bara ta död på allt snack om Ronaldinho som mittfältare? Det finns inte en chans att spela 4-3-3, med en kille som lunkar omkring utan att hjälpa till i defensiven, på mittfältet. Och jag tror inte att Rijkaard har för avsikt att börja spela 4-4-2.
Barcelona Tompa
2007-06-27 22:50
King-Raul:
Henry hade givetvis stämplats som en "galacticos värvning om Perez hade köpt honom. Men det finns en del och stora skillnader:

1) Perez köpte 2001-2004/2005 bara in anfallare/offensiva mittfältare och sålde viktiga defensiva kuggar.

2)Barca värvar faktiskt defensiva spelare med, även försvarsspelare.

3) Barca (åtminstone med den nuvarande ledningen) skulle adrig sparka en tränare som vinner ligan.
Barcelona ze nemo
2007-06-27 22:50
Messi_CE_Iniesta //

Dos Santos är redan uppflyttad till A-laget, bestämt långt innan.
Barcelona Puyol5
2007-06-27 22:47
Hoppas verkligen vi kan få ett ordentligt budkrig om Deco, Chelsea, Inter, Milan och Arsenal kan nog pressa upp priset rejält. Sedan var det ju snack om att Man u var intresserade förrut, kan alltså bli en hel del storklubbar som rycker i honom. Vilket skulle göra oss otroligt glada, på vägen till banken alltså! Sedan tycker jag inte vi behvöer köpa in en erstättar på mittfältet, utan vi flyttar helt enkelt ner Ronnie på mittfältet. En fri roll som offensiv mittfältare. Och då kan vi verkligen lägga in enormt mycket krut på defensiva spelare. Så som Daniel Alves och Chivu. Kanske kan vi även få in Pique igen? Då skulle vi få en spelare av hög klass som kan tänka sig en hel del tid på bänken. En dröm eller? Tror det kan bli verklighet med hjälp av en försäljning av neråt gående Deco!
Barcelona H.C Xavier
2007-06-27 22:44
Har också läst att Roma har gett tillåtelse att förhandla om Chivu. Däremot har Chivu inte gett sitt godkännande. Allt enligt Sport
2007-06-27 22:41
Ämne: Tompa

Ja men sam....
Det är väl inte klart ännu?

Själv hoppas jag på att Capello får stanna. Jag är nyfiken på hur Madrid hade klarat sig mot dagens Barça, ett mera hungrigt och motvierat Barça och framför allt ett mycket bättre tränat och rörligt Barça.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-06-27 22:37
Borde inte Gio Dos Santos bli uppflyttad också?
2007-06-27 22:37
King_raul:

Förklara varför Barcelona nu kör en Galacticos-era? Enligt mig ett helt felaktigt konstaterande.

När det gäller Calderón, så har han själv skjutit sig i foten. Jag tror nämligen att han gjorde klart med Schuster redan i våras och står nu inmålad i ett hörn och vet inte hur han ska ta sig ur det. Är det helt klart att Capello lämnar?
Barcelona Barca Barca
2007-06-27 22:36
Nu när Henry och Yaya är klara plus att Chivu samt Abidal e på ingång så längtar man redan tills nästa säsong. Tycker att ledningen gör rätt att värva dom spelarna man ska ha ganska tidigt så att dom hinner komma in i laget och spela hela försäsongen samt acklamatisera sig i staden Barcelona. Är det bara ja som vill att sommarlovet ska ta slut snart?

Kommer barcelonas svenskafans redaktion göra någon resa till någon match nästa säsong? det vore något för oss här på forumet eller?

Visca EL Barca
Barcelona BARCALONETA
2007-06-27 22:34
Ge oss Abidal nu och ytterligare en hårdför back. Ge oss också ytterligare en pådrivare på mittfältet, Lampard kan vara ett bra alternativ. Låt oss behålla Deco. Vi vet ju alla att Rijkard är en försiktig general, men hoppas ändå att han ger Bojan chansen till inhopp och spel under den kommande säsongen.
Barcelona Tompa
2007-06-27 22:34
La Cibeles:
Valencia kan man inte räkna bort från guldstriden, definitivt inte. Är helt ense med dig på den punkten. Vad gäller Schuster så har han gjort dunderssuccé i lilla Getafe men om det räcker i Real tvivlar jag på. Du måste ju hålla med mig om att det är en nästintill hopplös uppgift för en tränare att uträtta något vettigt när han riskerar sparken efter 2-3 raka förluster. Jag gillar inte Capellos spelfilosofi men att han lyckades leda Real till guldet med en extremt turbulent omgivning är ändå imponerande.

Själv tror jag Shuster får sparken framåt våren. Tråkigt för Shuster men mycket tillfreddsställande för alla culés...
Annons: