/spanien/barcelona/forum/22890.aspx/spanien/barcelona/forum/22890.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-27 00:59
Ämne: Jaha. Vet att klausu....
Kan han väl visst det, han har nyss skrivit på ett kontrakt till 2012. Alves själv har själv sagt att en flytt till annan klubb inte är något som brådskar. När det gäller del Nido skulle jag inte utesluta någonting. Alves har sagt att inte vill lämna Sevilla genom bakdörren som Ramos gjorde. Han lär respektera del Nidos önskan. Helst så släpper de nog honom till en klubb utomlands skulle jag tippa.
Barcelona Ardan
2007-06-27 00:58
verkar som att Gio kommer att lämna oss!

Tack Gio för allt..

visca barça
Delarocha
2007-06-27 00:58
Pilma, ingen alls antagligen. Hörde faktiskt inte när han sa det, jag kanske var och hämtade mat. Uruguay är för övrigt bedrövligt dåliga. De som velat ha Diogo som högerback kan ju slå på canal + sport och kolla. Sämst i Uruguay hittils typ. Står för felpass efter felpass...

Vet inte hur mkt pengar Barcá vill lägga men jag hade inte blivit ett dugg missnöjd om vi valde att lägga så mycket pengar på Dani Alves som 200-300 miljoner.
Det går ju inte att hitta en bättre ytterback och han håller ju i många år.
Sen är ju frågan om ens Dani Alves vill komma till Barcelona...
Antar att han inte hade uppskattats i Sevilla-lägret efter den flytten isåfall.
Barcelona Myspys
2007-06-27 00:54
Jaha. Vet att klausulen är 60 milj men Del Nido förväntar sig knappast att någon betalar en summa i närheten av det priset. Det är nog något han sa för att skrämma iväg eventuella köpare. Men vill Alves lämna så kan Del Nido inte hålla honom mot hans vilja. Missnöjda spelare håller inte. Däremot tror jag att Sevilla hellre säljer till någon icke spansk klubb än till Bárca eller Real.

Förresten strandar förhandlingarna med Chivu (om han nu är så pengakåt) så är nog Milito bästa alternativet. Zaragoza vill ha 18 milj euro och J
Juve bjuder bara 12. Lyckas inte Juve komma överens är det upplagt för Barca :)
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-27 00:53
Ser det ljust ut angånde Chivu ?

Jätte Tacksam för svar!
Barcelona Evička
2007-06-27 00:49
Ämne: Canal plus "sat....
Ja, det känns ju tryggt att de har koll ;)
Barcelona PILMA
2007-06-27 00:47
Kapten11
Vilket ``skytteliga" vann Forlan??spanska*?elr?
2007-06-27 00:45
Ämne: Rambla (Anims Puyi) ....
Nej, del Nido har gått och sagt att priset €60M, klausulen, och inget annat. 30 millar är ren spekulation.
Barcelona Myspys
2007-06-27 00:29
Rambla (Anims Puyi)

Har Sevilla gått ut och sagt att prislappen ligger på 30 millar? Om priset är så högt är en värvning av Alves klart onödig då Barca redan har spenderat mycket transfrpengar och kommer att spendera mycket till.
Barcelona Kapten11
2007-06-27 00:26
Canal plus "satsar" på copa america.

Kommentator Anders Fredriksson: "Forlan gjorde 19 mål den här säsongen och vann givetvis skytteligan".

Suck.
Barcelona Myspys
2007-06-27 00:24
Amunt!

Yaya är värvad till den defensiva mittfältsrollen i förstahand, har ledningen meddelat. Med all respekt, jag tror nog Barcaledningen som hållt ett öga på Yaya ett bra tag (sen han var i Beveren har jag för mig), har lite bättre koll på Yayas styrkor och svagheter än dig. Eller? Men vad vet jag å andra sidan, du kanske ligger inne på en dold talang. Kanske har du ett bättre öga för att se vilka spelare som passar in var.
2007-06-27 00:21
Ämne: Ämne: Om ni m....
Visst kan man det. Tror ändå inte man är beredd att lägga ut 30 millar på en högerback, lägg där till den lön han lär kräva.
Barcelona Myspys
2007-06-27 00:18
Ämne: Om ni menade på att ....
Man kan lika gärna värva en högerback och flytta över Zambo på vänstern. Han är lika bra på båda sidorna, så det spelar nog ingen större roll om det är en VB eller HB vi värvar.
Barcelona PILMA
2007-06-27 00:16
Vet nån varför Yaya har föredragit Toure Yaya än
Yaya Toure ?
har hört att det var hans hustru som valde detta namn åt honom Eller vet ni något annat än detta.

(*LÄNK*)???? Barca´s hemsida!

VISCA EL BARCA
2007-06-27 00:10
Om ni menade på att jag var kritisk till en värvning av Alves, så är det rätt. Jag menar inte att det precis hade försämrat Barça som lag, tvärtom. Men om ni tror att han går för under €30M så lär ni bli överraskade. Det är enligt mig i dagsläget en allt för dyr affär för Barça att göra. Vi behöver en mittback pronto, Puyol borta kanske 4 månader. Vi behöer en vänsterback illa kvickt. Varför inte koncentrera sig på det i första hand. Det lär inte bli gratis.
Barcelona Puyol5
2007-06-27 00:00
Tror absolut en värvning av Alves är möjlig att genomföra. Sevilla är fortfarande en "liten" klubb, vilket gör att giganterna Barca och Real kan plocka deras bästa spelare. Nu har dock Sevilla lyckats väldigt bra, vilket höjer värdet på alla deras spelare. Men faktum kvarstår, det är finare att spela i Barca än Sevilla. Vilket ger oss en enorm fördel om vi vill värva Daniel Alves!
Barcelona Puyol5
2007-06-26 23:54
Mellan 200-300 miljoner svenska kronor. Vilket är dyrt, ja! Men med tanke på hans ålder och den kvaliten han besitter vore det en underbar värvning att genomföra! Vår egen Roberto Carlos kanske? Fast på andra sidan planen =)
Delarocha
2007-06-26 23:53
Jo antagligen sant. Del Nido släpper nog inte honom till Barcá för en liten peng då han vet hur mkt han kan få för Dani Alves och dessutom vill han nog inte "skänka" bort lagets bästa spelare(?) till en konkurrent i ligan. Men vore utan tvivel en fin värvning men lär nog inte ske då Barcá redan spenderat relativt mycket pengar?
Barcelona che_niels
2007-06-26 23:51
avgå slött bredband!!!
Barcelona che_niels
2007-06-26 23:50
trippel, suck...
Barcelona che_niels
2007-06-26 23:50
Dani Alves skulle väl vara makalöst dyr...
Barcelona Puyol5
2007-06-26 23:48
Såg inlägg längre ner där någon var kritisk till Dani Alves i Barca. Tycker dock detta vore en kanon värvning. Alla som vet hur barca spelar, vet oxå att ytterbackarna ska följa med högt upp i anfallen för att spelet ska bli som bäst. Därför vore Daniel Alves den absolut bästa ytterbacken i Barca. Där hans offensiva spel är välkomment, och sen ska alla ha väldigt klart för sig att han är duktig även hemmåt. Alltså; Den bästa värvningen på ytterbacksplatsen.
blend
2007-06-26 23:42
Asså ni tror att Abidal e katastrof där uppe han e grym offensivt ochså men inte jätte annars skulle han inte spela i Lyon det räcker att duga offensivt vii har redan tillräckligt med offensiva spelare han gör sitt jobb defensivt och offensivt

Vad tycker ni??
Barcelona PILMA
2007-06-26 23:35
Gio var väl en jätte prima forsvarare och förstklassig spelare kommer minsann rejält sakna honom.
Men att Abidal saknar offensiva kvalitet är något som vi inte tarvar på något sätt betraktar jag när vi har där uppe (*THE FANTASTIC FOUR*)

VISCA EL BARCA
Delarocha
2007-06-26 23:35
Google... Ditt första inlägg gav ju en seriös bild av dig... Sen är det väl dels möjligt att dra ner ROnaldinho till mittfält, byta till 4-4-2 med Messi och Ronaldinho på kanterna eller just rotera dessa 4 spelare på de 3 platserna längst upp. Jag vet inte varför styrelsen skulle gå ut och ljuga för alla fans om att de inte har någon plan alls på att sälja Eto'o, isåfall mister jag enorm respekt för Laporta m.m som jag respekterar enormt. Så jag tror inte det är uppenbart alls att Eto'o går till Milan...
Barcelona sölta
2007-06-26 23:34
Ämne: Ämne: Är ocks....
Okej, kan hålla med dig om att det kan vara bra för konkurrensen, bredden och rotationsmöjligheterna.

Varför jag frågade var dock för att jag hade hoppats att du skulle vara på min sida angående Henrys kvaliteér som spelare. Tycker ofta du brukar ha vettiga åsikter om spelare.

Själv tycker jag att Henry är lite överskattad faktiskt. Inte många som håller med mig om det, och det är väl förståeligt efter hans facit. Tycker bara att han lever allt för mycket på sin snabbhet och fysik, och är det verkligen det som Barcelona behöver? I mina ögon är Eto'o lika bra.

Hoppas dock att han gör succé och att det kan bli naturligt att rotera alla i anfallet så att inte någon blir tjurig och vill lämna inför nästa år.
Barcelona Suñol_
2007-06-26 23:31
Rambla// Jag vet inte om hon är så vass på analysera Dostojevskij och att jämföra några fotbollsspelare med ett par fiktiva romanfigurer tycker inte jag har någon poäng förutom hon försöker skryta om hon läst en bok med mer än ett par hundra sidor...smått patetiskt även om jag gillar Dostojevskij fast då mer den svarta komedin "anteckningar från ett källarhål"
Barcelona che_niels
2007-06-26 23:26
Abidal tillsammans med Malouda är oerhört bra. Abidal utan Malouda är dock ingenting, tyvärr.
Barcelona Holländaren
2007-06-26 23:26
Ämne: Är också benägen att....
Jag tycker att värvningen av Henry är mycket, mycket bra. Det är en spelare som kan spela på både Ronaldinhos och Eto'os positioner vilket är mycket välkommet eftersom det saknats kvalitativa ersättare på de positionerna under säsongens gång. Det såg horribelt ut när Eto'o var borta i fem månader t.ex., det var Henrik Larssons flytt som gjorde skillnaden.

Thierry Henry kommer inte vara nöjd med att sitta på bänken, det var inte Henrik Larsson heller, men precis som Henrik Larsson kommer han att hålla truten stängd och göra sitt bästa för att få mer speltid. Detta sätter grymt hård press på de andra anfallarna, eftersom Henry i grunden är bättre än allihop, och detta kommer att ta fram det bästa ur REM.
Barcelona sölta
2007-06-26 23:20
Är också benägen att hålla med Holländaren lite angående Gio.. Jag är också intresserad av att höra just Holländarens syn på värvningen av Henry, och vilken status han har som spelare?

Annons: