/spanien/barcelona/forum/22887.aspx/spanien/barcelona/forum/22887.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-30 14:01
Ämne: Pride of England

....
För att inte nämna Fernando Torrés som varit bofast i landslaget ett bra tag nu och då är han ändå bara 23 år.

David Silva är ett annat bra exempel.

sempre juventino:

Les Rambles eller La Rambla som det också nämns som ibland, är det stora 2km långa promenadstråket som går igenom centrum i Barcelona.

Varför anser du Abidal vara en dålig värvning?
Barcelona Woods
2007-06-30 13:57
Pride of England

Visst, jag tror dig. Men dessa har ju knappast slagit igenom i något av de största lagen i England. Så jämförelsen blir ju lite skev. Att som Iniesta och Messi som på senare år gått in i Barças A-trupp och det som firade storstjärnor. Ett till exempel är David Silva i Valencia. Det ser jag ingen motsvarighet till idag i England.

Visst de här U-21 killarna kanske blir kuggar i Liverpool, Man utd, Chelsea, Arsenal framöver. Återstår att se.
Barcelona T#11
2007-06-30 13:55
Hur många engelska spelare har liverpool i startelvan egentligen?
sempre juventino
2007-06-30 13:52
Vad är/ betyder Les Rambles?

btw så har ni tyvärr gjort bra ifrån är på värvningsfrontet, undantag Abidal.
Barcelona Messih!
2007-06-30 13:52
Barca har tillräckligt med talanger, för att ett par penga kåta av dom(deras föräldrar) ska kunna emigrera till england. Jag tror inte det är SPELARNA som bestämmer att dom vill flyga över till england direkt, inte när dom är 15-16 bast.

Jiraiya:
"Men vi skall ta god hand om er talang..,keep on the good work and well reap the rewards."

Hoppas du själv förstår hur patetiskt det låter?
Ni har tagit en spelare, som ja kan GARANTERA, du inte kännt till sen innan. reapa på rewardsen ni :)
Har varit 1 spelare (cesc) "ni" snott från oss och slagit igenom i england.
Men självklart är det värt att ni smutskasstar er själva som gamar, å tjuvar för möjliga framtids löften. Ni ploppar ju inte direkt fram världsstjärnor i hög fart.

Roliga är att dom flesta som lämnar vill tillbaka till Barca/spanien.
Många vill inte ha tillbaka dessa "förädare",
ja säger dock som innan, det är nog deras föräldrar som ville bort mer än dom :)
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 13:50
Woods//

Just de jag nämde framför allt ;) Richards är enormt viktig för ManCity. Ryktas vara på vägg till Arsenal nu.. Bale enormt viktig för Southamton (spelar i Tottenham nu). Vet inte om man kan ta det här exemplet med me, våran talang (Danny Guthrie) blev utlånad till Southamton med, och var en av orsakerna att de lyckades till kval till PL (där de dock misslyckades). Det finns fler talanger, men det för att nämna några ;-)
Brynäs Dackell
2007-06-30 13:46
Cristocea/

Ni kan ju inte va så bra om ett pinsammt engelskt lag slog ut er ur cl =)
Barcelona Woods
2007-06-30 13:44
La Cibeles

Var inte riktigt det jag menade.Visst kan deras U-21 killar bli morgondagens Premier Leauge stjärnor, absolut.

Men det jag vill se mer av i England är talanger som slår igenom.

Här i Spanien har Iniesta, Messi m.fl. kommit fram och är idag ytterst viktiga för sina lag. Säg mig vilka engelska talanger som på de två,tre senaste åren som kommit fram och betytt lika mycket för sina respektive lag?

Inte konstigt att blickar dras till Spanien när vi gång efter annan lyckas få igenom våra talanger till att bli riktiga superstars..
2007-06-30 13:39
Jiraiya:

Jag tror inte ens du själv vet vad det är du yrar om. :D
2007-06-30 13:38
Cristocea, kom igen nu. Försöka diskutera lite mer sansat och moget. :)
Real Madrid Jiraiya
2007-06-30 13:38
Ni gnäller över att pl importerar spelare.
Står rätt illa till i spanien med, speciellt i klubbar som barca, rm. Men då är det ok för de har hjärta för klubben.
Gud bevars, bespara oss den paradoxen.

Men vi skall ta god hand om er talang..,keep on the good work and well reap the rewards.
2007-06-30 13:37
La Cibeles:

Rykten säger att Saviola är bara ett försök att sätta press på Soldado så att han ska sänka sina lönekrav.

Fran Merida är inte på långa vägar lika lovande som Cesc. Jag skulle vilja hävda att Iago Falqué är bättre än Merida, vilket han också klart visade i senaste EM.
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 13:35
Cristocea//

Alla har vi olika smaker. Att kalla engelska spelare för värdelösa och som inte kan passa o.s.v. är bara fånigt.
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 13:32
Woods//

Det kommer fram talanger idag med (tro mig). Kan ta Micah Richards, Gareth Bale, Nathan Porritt, finns hur många som helst, som är på vägg att bli/är stor stjärnor.
Självklart finns det PL klubbar som är beroende av spelarimporter, men långt ifrån alla.
Barcelona Woods
2007-06-30 13:31
Ronaldinho skall inte lämna, nästan allt tyder på motsatsen. Ronnie blir kvar nästa säsong!
Barcelona Cristocea
2007-06-30 13:29
Pride of England [ LFC ]//

Snälla jämför du engelska spelare med Spanska underbara spelare? I england är det bara sparka och spring fotboll det är tack vare spanska och andra utländska spelare där ni äntligen kan börja köra ett passningspel. Pinsamma engelsmän gå till puben med er.

Inte konstigt att alla länder hatar er (förutom Sverige) när ni beter er så här svinaktiga.
Barcelona Woods
2007-06-30 13:28
Pride of England//

Jo, engelska fotbollsklubbar fick fram talanger för fem, sex år sedan Men varken Gerrard, och verkligen inte Scholes, är några duvungar längre. Premier Leauge idag är väldigt, väldigt beroende av spelarimporter. Undrar varför?
2007-06-30 13:27
Det är ju det som är det stora problemet. Vad tror dessa ungdomar att de är? Ska man betala ut hutlösa löner till 15-16 åringar? Kanske samma löner som spelare som Messi, Iniesta och Xavi har? Eh...knappast va.

Vissa spelare har dock lite förståelse och hjärta för klubben. Spelare som Bojan, Giovani, Messi, Iniesta. De har gått igenom alla ungdomslagen och haft en massa bra anbud på vägen. Trots det har de haft tålamod och väntat på sin chans. Älskar dessa spelare. Det är fan mer värt när en sån som Messi kysser klubbmärket efter ett hattrick på Camp Nou mot Madrid, än att se spelare som Ronaldinho göra det. Han skulle likväl kunna göra det på San Siro nästa sommar.
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 13:24
Cristocea//

Haha, okej. Gerrard, Scholes, och alla andra engelska spelare är ju sämst. Självklart!

*ironi*
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 13:23
Rambla//

Okej. £320 000 är ju en rätt bra summa isf till familj/spelaren.

La Cibeles//

Stämmer. Fast han hade kontrakt med Bilbao (18 år).
2007-06-30 13:21
La Cibeles:

Självklart är det inte Barcelona som drabbas av detta. Kanske uppmärkasammas det mer för att det är en så stor klubb och lite för att Cesc och Piqué lämnat på samma vis. Tråkigt för Madrid, så verkar de ju själva skrämma bort sina talanger till andra klubbar i Spanien, åtminstone har det varit så tills nu.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 13:20
De kommer till Spanien för att locka spanska talanger för de vet att engelska talanger har ingen framtid för de suger.

MIERDA INGLATTERA!!!!
2007-06-30 13:19
Pride of England [ LFC ]:

Alltså, du tycks inte förstå. Liverpool har inte alls betalat någon summa till klubben Barcelona, för han är inte under kontrakt. Det är inte tillåtet att skriva kontrakt med så unga spelare i Spanien. Den summan Liverpool betalar är till föräldrar och spelare.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 13:18
Har Gai lämnat Barca?
blend
2007-06-30 13:14
Asså om ja hade bestämt nu hade ja satsat allt ja hade på Pepe för att få nån stabil mittback
Jag tror att det skaulle vara fett bra Backlinje Pepe är nickstark ochså

Vad tycker ni Kommentera gärna??
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 13:12
Rambla//
Det är inte okej att göra så. Absolut inte. Men får jag fråga VART du har hört det?? Vi betallade trots allt en summa pengar till klubben. Vad säger att vi inte tog kontakt med klubben först?? Vill inte verka enögd, men varken jag eller du kan ju veta hur Liverpools ledning lockade över eran talang.
Det sista inlägget som jag skrev till dig, var att jag föröker absolut inte skryta. Jag har knappt hör ttalas om talangen innan nu då. Sen så skrev jag på vårat forum att han snittade 30 mål, precis som här inne skrev. Därför delade jag med mig av informationen till Liverpool folket. Så vart jag förökt skryta ser jag inte.

Captain Fantastic//

En spelare, alla spelare som är från Liverpool trakten har gjort samma sak som Gerrard. Han nämde att Owen & Carragher var i exakt samma situation som han (eftersom de är lika gammla). Det är också fler en så, som pluggar, får mat och spelar fotboll i våran akdemi från 12 års åldern och lägre ner.
Sen att vi inte har några "egna" talanger som vi satsar på (inte bara riktat till dig nu) så j´har vi imorse skrivit på kontrakt med 5 spelare i 17 års åldern som är från Liverpool trakten (spelat i akademin och allt) Även där kommer nog en ny Owen, Gerrard & Carra fram. Egna talanger finns.

EDIT: Sorry, om inlägget blev lågnt nu ;-)
2007-06-30 13:02
Pride of England [ LFC ]:

Nej, jag syftade inte på din intelligens

Det du inte tycks vilja förstå är att Liverpool i det här fallet utnyttjar kryphål i den spanska lagen, inte tar kontakt med klubben som sig bör, utan går direkt till pojkens föräldrar och "fixar" så att de på pappret köper sig ett hus utmed Mersey. Du tycks tycka att detta är helt okej. Jag gör det inte och det har ingenting med att göra att jag försöker framstå som Macho.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-30 13:00
Pride of England [ LFC ]

Åhhhhh, bra jobbat, ni lyckades med en spelare. ge Liverpool en medalj. Vi på motsatta sidan har ett helt topplag fyllt av egna stjärnor och ahr alltid haft det.

Tro mig, vårt "package" är nog mycket bättre än ert. Det är väll därför ni stjäl vår produkt!

BTW, ni lånar ut honom nästa säsong och om två spelar han inte ens med Liverpool och önskar en flytt tillbaka hit. Precis som Pique :D
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-30 12:57
Rambla:

Benitez, madridista som han är, sitter säkert hemma i fotöljen och skrattar åt att han tar våra talanger. Vi ser inte honom ta talanger från Madrid eller Valencia. Vill han verkligen berika Liverpools spel med spanska spelare kanske han borde jaga Aaron Ninguez. Men nej, han tränade Valencia. Plus så är nog Ninguez lika svårfångad som Krkic :D

Jag tror inte Gai kommer ha lika roligt lärandes sig saker från Ben Haim som från Messi och Ronaldinho. Men aja, hans eget idiotiska misstag :D
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 12:54
Rambla//

"Nej, specielt när han sen skryter och tycker det är coolt att Liverpool stal en spelae från Spanien på det egna forumet. :D"

Hahahah. Du är ju rolig du. Ska du inte vara lite mera macho?? :D, du försöker väll iaf ;-)
Annons: