/spanien/barcelona/forum/22886.aspx/spanien/barcelona/forum/22886.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Christian____
2007-06-29 19:21
vi behöver inte dani alves
Barcelona Puyol5
2007-06-29 19:17
Rekommenderar min länk för att visa lite av Yaya Tourés offensiva kvaliter!
Barcelona pablo escobar
2007-06-29 19:04
LukasR
Ska erkänna att jag iofs inte sett så extremt mycket av Yaya Toure men det utifrån det han visade i VM och det lilla jag sett från Monaco är min uppfattning av honom är att han är stor, löpstark och oteknisk och det är inte den typ av spelare jag vill se på Barcelonas mittfält.

Men nu är han här och jag får ge honom en chans och hoppas att han motbevisar mig.
Barcelona Isaac
2007-06-29 19:02
Årets bästa nyhet: Deco är inte till salu. Barcas kanske viktigaste spelare, skönt att stannar. Det kommer barca behöva i år, någon som håller ihop spelet och håller ihop stjärnorna.
Lukas.RP
2007-06-29 18:56
pablo escobar

Vad jag anser så är verkligen inte Yaya Touré någon gamling och ingen bolldrällare för den delen heller. Mycket stark, positionssäker och bra bollbehandling. En man tänkt för startelvan ett tag framåt, om jag fattat Laporta rätt. Abidal lite äldre men knappast för gammal för att vara försvare, det hade vart annat om vi värvat in en 31 årig mittfältare för dyra pengar.
Inga onödiga köp hitills i mina ögon.
Barcelona Puyol5
2007-06-29 18:56
Ämne: Puyol5
Enligt mig v....
Kan faktiskt inte hålla med om det, tycker truppen vi har är världens bästa. Och då ska man absolut inte göra några föryngringar i en större utsträckning. Vi har Messi, Dos Santos och Bojan i våra framtisplaner och det räcker gott och väl. Resten av truppen är inte gammal, ungefär 27år. Vilket är den perfekta åldern för en idrottsmänniska. Och hungern kommer att komma när vi köpt in konkurrans kraftiga spelare!
Sedan håller jag med dig om att Alves vore bättre än Abidal, men oxå otroligt mycket dyrare och svårare att få. Och sedan ska du ha otroligt klart för dig att Touré är en offensivare spelare än Mascherano är. Och honom skulle vi inte kunna få, han spelar redan i Liverpool och har bytt klubbar lika ofta som han bytt strumpor. Och nu har han hittat sin plats där han vill stanna!
Barcelona Ettfan
2007-06-29 18:53
Har Barca glömt D.Alves helt el?
Barcelona pablo escobar
2007-06-29 18:51
Puyol5
Enligt mig visade det dåliga spelet förra säsongen att Barcelona behöver föryngra genom att köpa nya hungriga spelare som man kan bygga laget kring.
Henry är tillräckligt bra men för gammal för att betyda något på lite längre sikt och löpen av Abidal och Toure är bara ett sätt att göra uppställningen mer defensiv.

Personligen hade jag exempelvis älskat att se bollsäkra spelare som Mascherano och D.Alves istället för de två sistnämnda.
Barcelona Ettfan
2007-06-29 18:49
Hoppas det som du säger stämmer, vill VERKLIGEN INTE att Ronadlniho lämnar :(
Barcelona Tip Harris
2007-06-29 18:49
hete presidenten inna laporta?
Barcelona Puyol5
2007-06-29 18:46
Ämne: Blev lite nervös när....
Nej det är långt ifrån sant. Laporta har sagt så här; Säljer jag Ronaldinho måste jag fly från landet. Och det betyder alltså att han absolut inte kommer sälja vår kära brasse!
Barcelona Puyol5
2007-06-29 18:45
Svårt att se hur värvningar av Abidal, Touré och Henry kan va dåliga för klubben faktiskt. Otroligt bra spelare som kommer till oss för att vi behöver förstärka just dessa positioner. Klockrena värvningar efter skolboken! Vi värvar spelare som går in i vårt nuvarande spelsystem ganska enkelt. Och ger samtidigt övriga spelare en extra motivation att kämpa för. Inte lika solklart vilka som spelar som de va förra året alltså. Sedan har vi ju plockat upp våra främsta talanger inför säsongen, för att långsamt matcha in dem i a-laget och allt som hör till detta. Helt efter skolboken även detta!
Barcelona Ettfan
2007-06-29 18:42
Blev lite nervös när jag lästa på svenskafans.se

Är det sant att Ronaldinho är i Milano och förhandlar om en flytt :S!!??
Barcelona Karlssoooon
2007-06-29 18:41
Ämne: Ämne: Rambla:....
Kolla upp hur gammal Bojan är först och främst...
Jag tycker det sänder positiva signaler till Bojan som på det här viset slipper axla ansvaret av att vara 2a eller 3 altenativet på anfallsposition i sitt FÖRSTA år i A-truppen, då tanken mest är att han ska vara med för att se och lära. Klockren värvning av Henry har svårt att se en enda sak som är negativ där faktiskt.
Barcelona pablo escobar
2007-06-29 18:38
Verkar bara vara positiva reaktioner på värvningarna här inne. Själv är jag ganska bekymrad.
Barcelona ska jaga de mest lovande och tekniskt skickliga sydamerikanska unga spelarna, inte köpa storväxta vattenbärare eller 30-åringar från andra toppklubbar.

Om dessutom en sån som Andrade kommer istället för Chivu är denna sommarens värvningar rena katastrofen.
Beguiristain och Laporta har helt fel inriktning på sitt värvande.
Barcelona Christian____
2007-06-29 18:32
Varför är real fansen så oroliga så dom måste skriva här?

Dom borde oroa sig om när deras Robinho slår igeom;)

Calderon: Ska värva Pelé och Maradona LO PROMETO!
Barcelona Christian____
2007-06-29 18:27
Finns det nån video på Abidals presentation än?
Barcelona Puyol5
2007-06-29 18:20
Tror truppen kommer vara hysat nöjd, det är de som utmärker Rijkaards fina ledaregenskaper. Han har själv spelat på högsta nivån och vet vad olika spelare känner och tycker. Därför kan han hålla nästan alla nöjda oxå. Självklart finns det alltid någon så som Saviola som inte är nöjd med situtionen, men endå kämpar på. Det tycker jag var vädligt tydligt i just Saviolas fall, att Rijkaard har bra koll på truppen och kan hålla ihop alla. Tror verkligen inte årets trupp kommer göra mycket väsen av sig, för att man är missnöjd. Nej tror snarare vi kommer få en glad och trogen trupp!
Barcelona Caller
2007-06-29 18:20
nästa säsong blir barca tunga.det lär ju räcka till liga-guldet.henry, touré och abidal säger väl en del, eller?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-29 18:18
La Cibeles

Nu försöker du väll ännu en gång knyta ihop dagens Barca till Galacticos eran :D

1) Ska en klubb som Barcelona förlita sig på att 16 årige Bojan ska göra jobbet i kvartsfinaler och semifinaler av CL? Nej, han och Dos Santos är allt för unga för att pressas så hårt och hård press kommer på den nivån. Matcha in de sakta säger jag.

2) Gai Assulin spelar i Juvenil A, det sista han ska bry sig om just nu är om hur Henrys ankomst kommer att skada hans chans för A-lags spel, som i dagsläget ligger på 0. Och om han väljer att gå till Chelsea så bevisar det exakt som du säger att han snarare tänker på sina pengar istället för sin karriär. Ingen ung kille med framtidsdrömmar om toppfotboll ska till Chelsea.

3) Om det är något Barca har gjort under Rijkaards tid, så är att testa nya talanger gång på gång. Jag har för mig att Rijkaard släppt förbi dryga 20 olika spelare från utvecklings lagen. Rossell snackar bara en massa skit för att slå ner på Laporta. Anledningen till att så få kommer upp i vanligt A-lags spel (Messi, iniesta os.v) är för att de måste utkonkurera världstjärnor. Och världstjärnor är något alla toppklubbar behöver för att klara sig kvar på den abslouta toppen.

Ungdommarna ska ha tålamod, deras chans kommer alltid. Iår tar vi upp tre nya (?) Crosas kanske skillt, då han vill hjälpa Guardiola ta upp B-laget igen. Nästa år? Vem vet, Jeffren Suarez, Valiente, os.v Många står på kö, men utan att visa Barcelonism och framför allt tålamod kommer de aldrig få chansen eller sumpa den själva.

En sak har dock varit säker under dessa senaste år, och det har varit att våra talanger får chansen trots världstjärnorna :D
Barcelona Puyol5
2007-06-29 18:16
Löjligt att vi inte längre kan skirva i Reals forum. Jag förstår att dem inte vill ha massor med onödiga provokationer, men en diskution borde man väl få föra även med dem? Löjligt är ordet. Hade några ganska trevliga samtal där för någon dag sen, där allt gick korrekt till. Men nu är det tydligen inte möjligt. Reals redaktion kanske försöker härma deras klubbledning, vem som kan vara mest oförståelig =)
Lukas.RP
2007-06-29 18:13
roropiero_79

Ja precis, "monster trupp". Utan att ta i det minsta, ska bli lika kul och intressant för mig. Tror vi kommer nå stora framgångar närmaste åren om Mister Rijkaard får ihop det, utan tvekan. Finns dock risk för intriger mellan missnöjda bänkade spelare och tränare med ett så fullspäckat lag av stjärnor som vi har. Rijkaard har löst det bra än så länge, så jag tror ej att det blir några problem! :-)
Barcelona Tip Harris
2007-06-29 18:07
jo men va fan ni såg ju deras spel..helt sjukt va de..

Taherinho*
ja har för mig att Man U. köpte loss Anderson o nani.. de galet förvär där ed faktist... men jag är jävligt nöjd med vad barca har köps loss den senaste månden.. jag säger inte mer än så tills jag ser dom sela ihop en gång...
jag håller också på brazil de kommer ja alltid göra men jag hatar DUNGA nått så frukansvärt mkt de går inte ens å beskriva det.. värdelös förbundskapten får du leta efer
Villarreal roropiero_79
2007-06-29 18:06
Grattis till Abidal. Vilken jävla monster trupp ni har nu.

Ska bli intressant att följa er.
Barcelona Taherinho
2007-06-29 17:56
Tip Harris

Såg också Argentinas match igår och även om jag är BrazzeFAN så älskar jag Argentina också, så länge dem inte splear mot Brasilien...hahaha men de var faktiskt rent usla igår. Messi och Ayala klart bäst igår... Och Brassarna trots förlust mot Mexico var otroligt bra i den andra halvleken...Asså Robinho var helt magisk och den där Anderson.OJOJOJOJOJOJJ Barcs borde värva denna kille en gång alltså Han kommer o bli såååååååååååå stor...

Visca Barca
Barcelona Puyol5
Ämne: Fyfan Argentina spel....
Håller med dig fullt ut. Veron var den absolut sämsta på plan. Varför inte flytta ner Messi till yttermittfältet där han får utnytja sina kvaliter bättre och sedan få in Tevez på plan oxå! Crespo, Messi, Tevez och Aimar var bäst i Argentina, och bara hoppas deras förbundkapten inser att alla måste spela från start nästa match. Aimar och Messi på yttermittfältet och Crespo - Tevez på topp! Tror det borde bli mer rörlighet och fart i Argentina på det sättet.
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
Varför får inte vi skriva i reals readaktion för eller va det heteR?
Barcelona Tip Harris
2007-06-29 17:48
Fyfan Argentina spelade riktigt uselt igår jag är ruggigt besviken. Fattar inte vad Veron gör i landslaget. Räcker med en seg speluppläggare (Riquelme). Aldrig har jag sett så många felpass från ett argentinskt mittfält som jag såg igår, Veron hade inte ett rätt i passningsspelet och både han och Riquelme använde för många touch, sen slutade det alltid med en bakåtpass också.

Fruktansvärda försvarsmissar av klasspelare som Zanetti och Milito också, att Heinze skulle göra bort sig ett par gånger räknade jag med. Den enda som får godkänt i backlinjen är Ayala.

Det var Aimar som räddade matchen med sitt inhopp där han bidrog med kreativitet och framför allt FART som Veron och Riquelme saknar. Bra spelat av Messi, Crespo och det lilla Tevez lirade var också med beröm godkänt.

Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-29 17:28
Rambla:

Jo visst kan han ta sitt pick och pack och gå om han känner att han redan nu i Juvenil A inte får tillräckligt med speltid. Men jag ställer mig fortfanade frågandes till rapporterna, Sport rapporterar om det mesta (nästan allt) och nu efter att ha scrollat runt där utan att hitta något om det så tror jag allt mindre på trovärdigheten.

Sedan är det oförklariligt för mig varför en ung kille väljer det där pengakåta laget utan en enda egen produkt. Man borde ju ha lite självuppfattning och förstå att man kommer att ruttna bort som 15-16 åring i en sådan klubb.

Hoppas bara att han inte lämnar, en sådan talang ser man väldigt sällan.
Barcelona tuner
2007-06-29 17:20
Ämne: Ämne: Ämne....
afrikanska cupen är inte över en måndad lång, den spelas den 20de januari till 10de februari. så skulle de gå till final vilket inte är säkert så blir han inte borta en månad ens ändå.
Annons: