/spanien/barcelona/forum/22884.aspx/spanien/barcelona/forum/22884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2007-06-30 12:53
Verkar som det är lika bra att glömma Chivu och Milito. För varje dag som går är Chvi ett steg närmare Milano där det inte finns Ronaldinho's, Henry's eller Puyol's men där det finns pengar och Zaragoza verkat förhandla med Juve ett bra tag nu. Vilka andra mittbackar kan vi värva?
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-30 12:50
Captain:

Nej, specielt när han sen skryter och tycker det är coolt att Liverpool stal en spelae från Spanien på det egna forumet. :D

Något jag som jag tycker är konstigt. Rafa Benitez som själv har erfarnehet från spansk ungdomsfotboll, han var ju tidigare i Real Madrid Castilla, tycker att detta beteende är okej att sno åt sig ungdormar från Spanien med dessa metoder. Han om någom borde ju ha förståelse och lite sympati för de spanska klubbarna?

Det stämmer när det gäller Gai Assulin. Som du tidigare varit inne på, Chelsea har mycket israelisk koppling inom klubben, så det är kanske inte så konstigt att dessa personer jagar en israelisk talang.
Barcelona dinho_R10
2007-06-30 12:48
aså varför ska ronaldinho lämmna
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-30 12:44
Rambla:

Mmm, jag märker det allt oftare med dessa kidnappare :D

En fråga bara: Var det inte Gai Assulins farsa som kom och bad Barcelona med en träningsvideo av Gai, att träna hans son? Och nu ska han sticka iväg till Chelsea, tack för dubbelmoralen pappa Assulin!
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-06-30 12:42
så alla här ni e mina barca bröder ! ligan är vår nästa år inte bara det champions leauge oxå
2007-06-30 12:41
jag vill bara säga att jag älskar alla som älskar barca:D!
2007-06-30 12:40
Captain:

Ingen idé att försöka förklara, han kommer aldrig att förstå ändå.
Barcelona Woods
2007-06-30 12:37
Ironin framgick mer än väl.
2007-06-30 12:36
Pride of England [ LFC ]

Jo, visst håller alla på med det. Men Barcelona värvar spelare (lagligt och inte smutsigt) vid 12 års ålder. Vi fostrar, tränar, ger de skola och formar de till blivande män. Det är ett helt "package" som barcelona erbjuder, vilket inget annat lag i Europa gör. Det är just därför vi drar till oss så många. Vi innehar ca 100-200 talanger totalt, detta kostar oss runt 11 Miljoner Euro /år. Inte trevligt för oss när andra klubbar stjäl (ja, det är just det de gör) våra spelare just ett steg ifrån att bli erkända proffsspelare.

De enda 16 åringarna Barcelona kan ta, spelar i Katalonien, som te x Puyol var (har jag för mig). Vi ger oss inte på resor till Rom eller London för att scouta Chelseas eller Romas framtida stjärnor. Det är en stor skillnad att ta en spelare från Lleida, Badalona (som inget mer vill än att spela för Barcelona, som te x Puyol) än att ta de från Milan eller Ajax (där de kommer för pengarnas skull).
Barcelona Woods
dinho_R10//

Japp, jag snackade med Ronnie igår. Han har tröttnat på den spanska matkulturen!
Så här ligger det till när det gäller spanska fotbollsungdomar.

Enligt spansk lag så vill man beskydda ungdomarna så de inte blir livegna hos klubbarna. Ungdomarna ska vara med sina föräldrar. Detta kan man ju tycka är helt i sin ordning.

Om ungdomarnas föräldrar vill flytta till en annan stad eller till ett annat land. Vad ska klubbarna säga då? "Nä nä, ni får inte flytta med era föräldrar, för du är vår!".

De engelska klubbarna insåg att man kunde utnyttja denna lag. Allt som behövdes var att göra lite administrativa arbete och ändra föräldrarnas adress. De flyttar tex till London för att har hittat ett jobb där. Självklart bor de fortfarande kvar i Barcelona, men detta ger spelaren möjlighet att flytta till London.

Spelaren försvinner från klubben och det utan ersättning. Föräldrarna får väl en saftig summa som kompensation. Ja, och spelaren får självklart ett kontrakt av den engelska klubben.

Barcelona dinho_R10
2007-06-30 12:34
är det sant att ronaldinho kommer lämmna barca för milan
Barcelona The Number 19
2007-06-30 12:33
Men allt är ju inte engelska klubbarnas fel. Det är mest spelarnas eftersom dom inte tror på sig själva att dom ska till Barcelonas A-lag.
Barcelona The Number 19
2007-06-30 12:32
Just nu är jag riktigt sur på engelska klubbar!
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 12:27
Captain Fantastic//

Alla klubbar (toppklubbar) i Europa är nog precis likadana. Var det inte ni som värvade en spelare i 14 års åldern?? Precis likadant. Sen är det säkert fler spelare som ni "tagit" runt 15,16 års åldern.
Barcelona Woods
2007-06-30 12:27
Fy fan!

Blir förbannad över engelska klubbars smutsiga metoder för att fiska upp våra unga talanger!

Och vad fan, Liverpool? Arsenal lirar ju i alla fall vacker fotboll!

Usch!
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 12:25
Rambla//

I våran akademi så rekryterar vi spelare i den åldern. TKan ta Gerrard, Carragher, Fowler, MacManaman som exempel. De går i akademin från de är i den åldern + skolgång på sidan av. Det sköter Liverpool ledningen så de kan gå i den skolan och ha plugg och allt på sidan av. Precis som ni tror jag. Sen när det är 15,16,17 år då plockas de över till "Melwood" där de då tränar med A-laget och går till fotboll på mer "heltid".
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 12:21
Lion0//

Kanske för att våran ledning fortforande vill ha det bästa U-18 laget i England. Så hämtar man även in "topp talanger" från andra länder, där det behövs plats.

GiovanniDosSantos//

För 3:e gången, vi HAR EGNA. Men vi vill precis som ni vill ha topp talanger på varje position.
2007-06-30 12:21
Pride of England [ LFC ]

Låt mig säga såhär. Det finns ingen spelare som finns på La Masia med dålig teknik. Alla, och då menar jag alla, från Målvakt till anfallare har bra teknik. Ett krav i detta lag och Sydeuropa.

Om ni har så många bra talanger i er akademi, varför jagar ni små oprövade spelare i Barcelona?

Men jag är inte lack att han går till England och Liverpool (det är bara bra för hans karriär). Det jag är lack på är att ni använder oschyssta metoder för att lura honom dit. Och att vi inte för en krona för honom, efter att ha investerat tusentals i honom.

Robbery på hög nivå!
2007-06-30 12:18
Ämne: Lion0//

Vi skapar....
Ni skapar egna talanger? Ok, låt mig fråga då. Har ni en egen akademi som tar in pojkar vid 10-12 års ålder, formar dem och lägger grunden för dem som fotbollsspelare. Eller gör ni som Chelsea och Arsenal, köper upp (hm, fel ord köper kanske) spelare världen över i övre tonåren som redan är utvecklade i andra klubbar?

Dani Pacheco är inte en av de största talangerna från La Masia, som tidigare nämnts så spelar han i Cadete A och är anfallare. God målskytt och bra teknik som alla spanska spelare. Men någon ny Bojan Krkic är han inte på långa vägar.
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 12:17
Lion0//

Glömde skriva en sak i mitt inlägg till dig (går ju inte editera inlägget..). I England ska det stå också.
ORKA TA VÅRA TALANGER!. KAN DOM INTE GÅ O SKAFFA EGNA ELLER ?? klart man är missnöjd. men det är inte som att han är vår bästa talang vi har mer :), dos santos . föresten om vi inte får chivu kommer vi ha kris pyuol skadad då har vi ingen stabil mittback BARCA TA UT PLÅNBOKEN OCH BJUD PÅ GABRIEL MILITO. chivu bryr sig bara om pengar när barca bjuder mer än inter han säger barca är mitt favorit lag när inter bjuder mer vill han plöstligt gå till inter jag vill inte ha en kille i vårt lag som BARA TÄNKER PÅ PENGAR HAN SKA SPELA MED HJÄRTAT!

va tycker ni?
ORKA TA VÅRA TALANGER!. KAN DOM INTE GÅ O SKAFFA EGNA ELLER ?? klart man är missnöjd. men det är inte som att han är vår bästa talang vi har mer :), dos santos . föresten om vi inte får chivu kommer vi ha kris pyuol skadad då har vi ingen stabil mittback BARCA TA UT PLÅNBOKEN OCH BJUD PÅ GABRIEL MILITO. chivu bryr sig bara om pengar när barca bjuder mer än inter han säger barca är mitt favorit lag när inter bjuder mer vill han plöstligt gå till inter jag vill inte ha en kille i vårt lag som BARA TÄNKER PÅ PENGAR HAN SKA SPELA MED HJÄRTAT!

va tycker ni?
Barcelona Lion0
Pride of England [ LFC ]

Okey, så du säger att ni skapar egna talanger. Varför spelar ni inte med era talanger och försöka förbättra dom än att kolla andra lags talanger och sedan ''ta'' dom. Om ni skapar egna talanger kom då inte hit då !
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 12:16
Captain Fantastic//

Okej, bra målsnitt alltså ;-)
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 12:14
Lion0//

Vi skapar egna talanger med. Finns enormt mycket akademier som håller absoluta toppklass. Om jag ska tala enbart för Liverpools del, så har vi 2 stycken nu som ligger världigt nära A-lags spel, som är från våran akademi.

Rambla//

Kanske det. Men vad är hans "spets egenskaper"?? Vet att han är anfallare. Men är han snabb? Bra teknik?
2007-06-30 12:14
Ämne: Pride of England [ L....
Haha!
Och självklart ska de brittiska tabloiderna sätta stämpeln Wonder Boy på spelaren. Liverpool fiskade upp en ny Messi i Barcelona typ. :D
2007-06-30 12:11
Pride of England [ LFC ]

Missnöjd? Hell yes...En av de bästa talangerna? Hell no...Det finns många andra som utklassar honom. Men en grym spelare trots det. Spelar i Cadete A, vilket är just snäppet över knattarna och sníttar ca 30+ mål/säsong (kom dock ihåg att dessa mål görs mot 15 åringar). Dribblings säker och obviuoulsy mål farlig.
Barcelona Lion0
2007-06-30 12:07
F*N VAD JAG HAR TRÖTTNAT PÅ ENGELSKA LAG SOM TAR VÅRA TALANGER. FABREGAS, MERIDA, NU PACHECO ? SEN RYKTAS ATT MAN USA & CHEL$KI VILL HA GAI ASSULIN. NU HAR JAG TRÖTTNAT. SKAFFA EGNA !

Caps Lock på, jag vet men är så förbannad att jag var tvungen !
2007-06-30 12:07
Ämne: Här är även ett länk....
Missnöjda? Tro fan det när engelska klubbar kommer till Spanien för att fiska hos klubbarna. De går direkt till föräldrarna och smörjer dem. Tror du att de kommer till klubben och säger att de är intresserade av spelaren som sig bör? Knappast.

Barcelona utbildar pojken från 12 års ålder i deras akademi La Masia, och det gäller inte bara inom fotboll. Sen när killen fyller 16 kommer en engelsk klubb och tar honom utan ersättning tack vare de spanska lagarna som förbjuder klubbarna att skriva proffskontrakt med spelarna.

Tror fan att klubben blir irriterad.
Annons: