/spanien/barcelona/forum/22880.aspx/spanien/barcelona/forum/22880.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kapten11
2007-07-01 00:01
Rambla

Helt otroligt. Dessutom så är det kul att se att det kommer fram så olika spelartyper, alltså inte bara defensiva eller bara offensiva spelare.
Vet att du tidigare nämnt att det hade varit intressant att se vad en tränare som Wenger kunde göra med våra ungdomar, håller med dig fullt ut där.
Vid närmare eftertanke så är nog Wenger den topptränare i Europa just nu som jag helst skulle vilja se som Rijkaards efterträdare.
Barcelona Myrran
2007-06-30 23:59
Verkar som vi fick pengar för Pacheco, £350,000, för tok för lite egentligen.
Barcelona Kamelen
2007-06-30 23:59
Rambla

Tyvärr finns den inte att läsa på Offside hemsida vad jag kan hitta men det var endast det som stod. De skrev även lite om Bayern Münchens Toni Kroos, Chelseas Michael Woods samt Genoas Fernando Martin Forestieri.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-30 23:57
Ämne: Rambla

Haha, jag ....
Hm, intressant läsning. Finns inte den artikeln att läsa på webben?
Barcelona Kamelen
2007-06-30 23:56
Rambla

Haha, jag tyckte väl att det var mer än mitt inlägg som blev kursivt.
Barcelona Myrran
2007-06-30 23:55
Rambla

Tänk dig 5 år framåt, kanske inte Oleguer och Motta finns kvar men då kanske Merida, Pique och Pacheco gjort någon skillnad? Eller iaf finnas med i a-truppen. Plus tex. Valiante, Crosas och Asulin. Blir en mängder av egnaprodukter.
2007-06-30 23:54
Bra jobbat Kamelen, du lyckades få halva sidan kursiv nu. :-)~
Barcelona Kamelen
2007-06-30 23:53
Tänkte dela med mig av ett stycke ur senaste Offside där de skriver om unga lovande spelare.

Hans kristallklara ögon och fina ansiktsdrag måste ha skapats som en bild av oskuldsfullhet. Han är fortfarande 16, och när man ser hans ansikte är det svårt att tro att han någonsin kommer att vara annat än en pojke.
Sedan ser man honom spela fotboll och vet inte vad man ska tro: FC Barcelonas Bojan Krkic, pojken med den tunna kroppen, snurrar upp försvarare med en erfaren anfallares säkerhet.
Det är hans mål som folk pratar om. Målet han gjorde i sin A-lagsdebut i en träningsmatch mot Al-Ahly, jämsides Ronaldinho vid 16 års ålder, och målen som vann honom priset som U-17 EM:s bäste spelare både 2006 och 2007.
Men det är rörelsemönstret som fånger ögat när man ser honom spela, som en pojke bland män i Barças reservlag. Anfallasspelare behöver åratal av träning för att till perfektion behärska konsten att slinka igenom ett försvar. Bojan Krkic gör det, 16 år gammal. Han uppträder redan som en mogen seniorspelare.
Hans far är serb och spelade i Röda Stjärnan innan han hamnade i Röda Stjärnan. Modern är katalanska. Han (Bojan) kallades för »den nye Leo Messí«, men det är nonsens. Bojan Krkic behöver inte jämföras med någon, det räcker med ett ord för att beskriva honom. »Bojan?« säger Barcelona-stjärnan Xavi. »Pffff!«
2007-06-30 23:51
FCB:

Nja, Dani Pacheco är inte tillräckligt bra för att komma till a-truppen. Den ende som hade gjort det är Cesc av de som stuckit.

Det roliga är ju att de för eller senare mer än en gång berättar för de som är intresserade av att lyssna hur de drömmer att en dag få återvända till Camp Nou.
Barcelona BARCALONETA
2007-06-30 23:48
en back o en mittfältare av klass till.Och både CHampion"s o la liga titeln ska dit där den hör hemma d v p på NOU CAMP
Barcelona FCB :)
2007-06-30 23:46
Rambla

Ja det har du rätt i, det är imponerande, men det skulle kanske vart ännu fler om inte alla engelska lag utan talanger snor våra...
Barcelona akiljo
2007-06-30 23:42
FCB: Tackar...
2007-06-30 23:41
Nu när två canteranos blir uppflyttade till a-truppen så har vi 9 potentiella egna produkter i truppen.

Valdés, Oleguer, Puyol, Motta, Iniesta, Xavi, Messi, Bojan och Giovani.

Ok, Motta lär ju inte bli kvar men 8st är inte så illa pinkat det heller. Helt sjukt egentligen. Säg en annan toppklubb som kan stoltsera med det?
Barcelona Myrran
2007-06-30 23:41
Oj då, Abidal är klar för Barca och Dani Pacheco går till Liverpool.

Skönt med förstärkning på vänsterkanten kan ju inte säga något annat. Prislappen kommer jag inte ihåg men det var väl ett rimligt pris? Tur att Barca har agerat snabbt på marknaden iår så kan slipper att kallsvettas inne på sensommaren.

Att dessa j-a Engelska klubbarna snor spelare från oss då och då är förjävligt. Egentligen vill jag inte ens börja prata om detta "snattande" av alla våra talanger, se Cesc, Merida, Pique. Jag fattar inte varför proffisionella klubbar som Liverpool, Arsenal, Man U och Chelsea ska värva talanger från en annan proffisionell klubb som tex. Barca som är den mest utsatta av alla spanska klubbar. Kan dem inte utveckla egna talanger ute på öarna? Finns det inte några bra engelska talanger? Okej att de hälften av de mest lovande spelarna på La Masia är från andra länder än Spanien men för att visa hur Barca har hjälpt dessa talanger i sitt liv så kan vi ta Messi, Barcelona köpte han tillväxthormoner för att han skulle klara av att spela fotboll till den talang han hade och dessa hade inte familjen Messi råd med själva då flyttade de till Barcelona och Barca hjälpte till med detta. Bojan Krkic fader jobbar väl som scout för Barcelona? Men vad gör de engelska klubbarna? Jo de stoppar ner några miljoner i fickan hos föräldrarna så de går med att flytta till ett främmande land. Något är fel med fotbollsvärlden. Tycker det bara är synd att klubbar som Arsenal, Liverpool och Man U får sina mest lovande spelare från Barcelonas ungdomsa akademi. Blir så j-a arg på det bara. Aja vi spottar ju ut talanger så det är väl bara att vänta ett år så ;)
2007-06-30 23:38
Captain:

Money's the key. Släpper man Ludo billigare än man har tänkt sig så kanske en del extra sköna euros hamnar i den lille fransmannens ficka. Nåja, detta är bara vad Sport spekulerar i. Det behöver ju inte bli något utav det.
2007-06-30 23:38
Kamelen

ska skärpa mig :) Jag kan om jag vill
Barcelona akiljo
2007-06-30 23:36
vart kollar ni på U21?
Barcelona Kamelen
2007-06-30 23:36
FCB :)

Allvarligt talat, börja använd länktips eller skriv inget överhuvudtaget.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-30 23:35
Hur ska detta fungera med Giuly och Roma. Han vill ju inte ingå i en utbytesaffär. Han vill välja sin egen klubb och just nu verkar han vara nära Monaco.

Jag vet inte om han går med på att dra till Roma för att Barca ska få ner priset på Chivu...
2007-06-30 23:35
här kan du köpa:

http://www.spainticketbureau.com/tickets/fc-barcelona.aspx
Barcelona Kamelen
2007-06-30 23:33
Rambla

Jaha, vart inne på Romas forum och sökte igenom lite och precis som du sade så verkar det som om Esposito inte klarade läkarundersökningen.
Då får vi väl hoppas att de väldigt gärna ser Ludo i Rom nästa säsong.
Barcelona akiljo
2007-06-30 23:31
Någon som vet vart man kan köpa biljetter till Inter-matchen den 29:e augusti? Jag kollade på Barcas hemsida, men matchen var ännu upplagd.

Tack på förhand
Krönika Torreschko
2007-06-30 23:26
Härligt med Henry till Barca. Men lite sur att att Torres går till PL. Skulle gärna sett att den unga stjärnan kom till oss och att den gamla veteranen gick till PL. Henry kommer dock att göra en del mål säkerligen.
2007-06-30 23:25
Kamelen:

Jag undrar om det köpet gick igenom, läste att han inte klarade läkartestet. Han har ju varit långtidsskadad. Dock osäker.
Fattar inte hur Liverpool kan punga upp 380(!)miljoner för F.Torres...
Barcelona Barça-Ronnie10
Ämne: Jag tycker vi borde ....
Lucio är väldigt intressant men jag tror inte Bayern släpper honom så lätt och så är han väl runt 30?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-06-30 23:23
Jag tycker vi borde lägga ner större kraft på att ro hit Chivu. Då killen hade varit perfekt i barca. Han kan ju som bekant spela vänsterback också vid behov. Vilket hade gett oss en utomordentlig teckning även på den positionen. Tänk er själva hur det skulle sett ut om Abidal blev långtidsskadad. Och vi hade blivit tvungna att förlita oss på Sylvinho! Nä usch.

Men eftersom det tyvärr ser ut som vi gett upp Chivu. Så tycker jag vi sattsar på Lucio då han hade varit perfekt i barca då han är brytningssäker och snabb. Vilket man måste va i en backlinje till ett så anfallsbesatt lag som oss. Där man ofta åker på kontringar. Se bara hur det har gått för Thuram. Som normalt sett är en världsback och lever på sin placeringsförmåga. Han har ju tyvärr inte snabbheten kvar av naturliga själ. Och då har han också fallit offer för vårat spelsätt.
Barcelona Kamelen
2007-06-30 23:22
Vad ska Roma med Giuly till? Enligt Cagliaris president så har Roma köpt halva Mauro Esposito från just Cagliari och att han kommer att spela för laget från Rom. Men vill de nu ha Giuly så är det klart att vi skall utnyttja det.
Barcelona Ghazza
2007-06-30 23:20
Det låter bra. Vi skulle antagligen inte få mer än €6M för Guily ändå.

Och nu till något helt annat, hur brukar publiksifforna vara på Trofe Joan Gamper? Brukar det vara lätt att få tag på en biljett?
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-06-30 23:20
Ämne: Enligt katalanska TV....
Hoppas affären går igenom. Giuly måste ju ändå bort så varför inte byta honom mot Chivu och ge ungefär €10-12M.

Men jag tror ändå att om Chivu och hans agent får bestämma så går han till Inter för att dem ger honom en högre lön. Om han bara spelar för pengar så ska han absolut inte komma. Men hoppas att jag har fel och att han tillslut väljer att komma till Barça för att han vill spela för världens finaste klubb.
Annons: