/spanien/barcelona/forum/22877.aspx/spanien/barcelona/forum/22877.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMA
2007-06-28 09:52
Drogb..."He is the new Patrick Vieira," said the Ivory Coast skipper.
"He has the same physique, power and impressive ability, but it was not up to me to sign him [for Chelsea].
"When I returned from the African Nations Cup, I spoke with Jose and asked him to look at Yaya because I thought he would be sensational for Chelsea."

Drogba spår att sin landsman kommer att bli den nya Vieira (inter)

VISCA BARCA Y YAYA
Barcelona Der Afro
2007-06-28 09:48
Inget ont om Gio men jag är glad att Silvinho blir kvar. Han är en av mina favoriter.

Såg precis att Kviborg skriver om Copa America. Ska man aldrig få slippa hans långtråkiga, barnsligt vinklade och politiskt ignoranta floskel-krönikor på pekoral-nivå.
Real Madrid Robin K
2007-06-28 09:37
Ämne: Robin K

Ställ in....
Förlåt inte meningen:P jag såg inte matchen men det säger ju sög självt att man inte kan ha två mötande anfallare på plan.
Tror du att man kan spela med Ronaldinho-Deco-Iniesta och Xavi på mitten då, jag menar alla vill ju ha bollen nästan hela tiden..?
Barcelona BARCALONETA
2007-06-28 09:32
Robinho han skulle bli den nya RONALDINHO sas det.Ha killen är inget o kommer inte bli nåt heller.Uppenbarligen tror han att han äger bollen o därmed har ensamrätt på densamma.Hoppas vår Mex vän Rafa stannar hos oss.Abidal vi vill ha besked nu det antyds han kommer t barca i dag.!!?? http://blogg.expressen.se/barcaloneta Allt om fc b på denna vår övningssida
Barcelona Klint
2007-06-28 09:31
Robin K

Ställ inte sådana frågor du uppmanar du indirekt till en massa fantasielvor och dom är jag innerligt riktigt trött på! Men REM+Henry+Deco är helt olika spelartyper. Visst vill samtliga ha bollen, men Henry och Eto'o går mycket i djupled.

Praktexemplet hur man inte ska formera ett anfall lyckades Sören Åkeby med i måndags, om man får prata allsvenskan, när han ställde upp med Junior och Skoog. Två som bara möter och ingen som går i djupled. Katastrofal coaching.
Real Madrid Robin K
2007-06-28 09:24
Ämne: Grabbar så som maque....Har alltid gillar Marquez men killar tror ni att han kommer prestera under hela nästa säsong, som sagt jag gillar honom men jag tror inte att han är rätt man för erat försvar..
Barcelona Crosas
2007-06-28 09:21
Grabbar så som maquez spelade igår så e det inget snack. Marquez-Puyol miuttbackar och Chivu vänsterbak där han e som bäst all the way.

Så slipper vi värva Abidal, då e jag grymt nöjd men Chivu skall bara in om han nu vill spela för klubben som sagt spetsen måste breddas då e han grymt nyttig speciellt på kanten om Marquez spelar som inatt=)
Real Madrid Robin K
2007-06-28 09:01
Jag förstår, just att han är egen produkt är viktigt också. Anledningen till att jag frågar är att han har fått stämplen " säkerhetsrisk " men om jag ska vara ärlig så har jag alltid tyckt att han har en skön målvaktsstil. Han är ju inte så lång för att vara målvakt (183) men ska man vara ärlig så har han ju inte alltid haft ett så säkert försvar framför sig.
Killar en annan sak som jag undrar är, om ni ställer upp ett lag med REM och Henry tror ni inte att det blir för många spelare som vill ha boll då..Sen är ju Deco en spelare som gillar att styra, chansen finns väll, eller vad säger ni:)?
Barcelona Klint
2007-06-28 08:34
Robin K

Visst har Valdes gjort en del grodor, men under den gångna säsongen så har han verkligen visat sin klass. (Kanske inte mot Liverpool hemma, men överlag sett). Skulle faktiskt inte vilja byta ut honom mot någon annan målvakt eftersom han håller måttet, han är även en egen produkt samt att han har många år kvar i sin karriär.

Sen ska det också sägas att saker har flygit och farit i mitt hem pga diverse helt oförklarliga utflykter, snesparkar och dylikt. Värst var nog mot Valencia hemma 05/06.
Barcelona PILMA
2007-06-28 07:50
ingen tack
Valdes är en mycket bra målvakt som har släppt in näst minst mål i LA Liga så snälla börja inte en ny debattt....

VISCA EL BARCA Y VICTOR VALDES
Real Madrid Robin K
2007-06-28 07:20
Utan att bli påhoppad så måste jag fråga, skulle ni inte vilja ha en ny målvakt istället för Valdes. Jag vet att han var bra förra säsongen men trots det så borde ni ha en bättre målvakt. Vem skulle ni isåfall vilja ha? Detta är rent hypotetiskt så jag kan säga att om vi skulle byta ut Casillas mot någon så skulle det vara en yngre Gregory Coupet, jag gillar honom skarpt. Fast jag är inte så intresserad av att byta ut Casillas, han är kung. Så tolka frågan såhär, om ni fick välja, vem skulle ni vilja ha i Barca istället för Valdez..?

Ha en bra sommar på er:)
Barcelona PILMA
2007-06-28 07:10
Goda Nyheter:D

(*LÄNKEN*)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-28 05:57
Jag såg matchen, Brasilien var under all kritik. Alfonso alves hade en hel halvlek att bevisa att han inte håller, Robinho var en av de bättre men killen vägrar släppa bollen. Diego och Robinho som skulle ha mest boll i Brasilien spelade alldeles för svårt, därimot funkande samarbetet Anderson och Robinho bättre och det var nära att resultera.

Nu kunde matchen ha slutat annorlunda då målvakten i Mexico gjorde en kanon match, men jag vidhåller att om det ska bära frukt så måste laget spela enklare där fram.

Madrid fans

Robinho är en bra fotbolls spelare ingen tvekan om saken, men han saknar spelförståelse som en playmaker ska ha. Robinho ska ligga längre fram i mitt tycke, ingen slump att han föredrar att dribbla än att kolla passnings alternativ. Anderson därimot hade snäppet bättre spelförståelse då han släppte bollen betydligt snabbare.

Kan ni åtminstånde hålla med om denna punkt utan att ta det på ett negativt sätt?

Gonatt fotbolls fans
Barcelona Älskade Barça
2007-06-28 05:07
arsa

visst var han duktig men han kanske släppte bollen i tid en gång på hela matchen annars så springer han bara och fintar tills han tappar bollen och i mina ögon så är inte de så värst bra.
Barcelona Football Club Barcelona
2007-06-28 05:06
och om han var bra till vilken nytta...
Real Madrid arsa
2007-06-28 05:04
Grabbar va kan ni om fotboll. Såg ni matchen äns?.Båda ni och jag vet att Robinho va bäst på plan.Om ni såg matchen sa startade Robinho varje anfall.Jag förstör att ni tycker illa om han för att han spelar i Real men man kan inte förneka hur bra han va den här matchen.
Barcelona sölta
2007-06-28 05:00
Fantastisk match av Rafa. Man märker att han njuter av det extra ansvaret han får i Mexico
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-28 04:59
Mycke bra match av Marques, hoppas han fortsätter spela på det här sättet. Nu ska jag lägga mig mina Cule bröder och drömma om Chivu,Abidal .
Barcelona Cristocea
2007-06-28 04:57
Efter Marquez prestation idag så behöver vi inte Chivu längre(jag älskar honom fortfarande)men Rafa-Puyol skapar mittlås samt Abidal på vänsterkanten.

Så Chivu, hai vino la Steaua!! Hagi väntar på dig.
Barcelona tarrak
2007-06-28 04:57
Rambla (Anims Puyi)/Onekligen, men några läckra överstegsfinter lurar de flesta maränger. Han hade ca 30 minuter där han var riktigt bra, men det ledde inte till någonting som vanligt.

Nu är det nog dags att lägga sig, börjar jobba om tre timmar.

Bona nit!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-28 04:56
Ämne: Grattis kapten Marqu....
eftersom dem har sett dribbla bort Marques tror dem att han kommer bli världens bästa spelare när han är 25 år .

Roligt :)
Barcelona Messi 10
2007-06-28 04:54
robinho gjorde en bra match men släpper bolen fel och avsluten håller ingen vidare klass jämför med Messi ; ) som Laporta sade en gång i tiden varför värva Robinho när vi har Messi ; ) för ett tag sedan innan Messi slagit igenom bra fotbollsöga där Laporta !
Barcelona tarrak
2007-06-28 04:53
Grattis kapten Marquez! Äntligen en medgång för Rafa.

I Puerta del Sol jublas det över att Robinho dribblade bort Rafa en gång och det snackas om att den förstnämnde är på väg att bli bäst i världen. Men får vara glad för det lilla... :D
Barcelona Messi 10
2007-06-28 04:52
Marquez bästa match detta året tror jag bestämt en gång blev han bortgjord på mittplan räddare ett öppet läge a la Puyul samt en brytning och direkt dummie lyftning över en anfallare samt därefter ta bollen på andra sidan lägg därtill nästintill felfritt passningsspel och underbara krossbollar. Han verkar äntligen kunna koncentrera sig på fotboll efter sin tunga skilsmässa kul att se hoppas ändå Chivu kommer lite konkurrens är aldrig fel ; ) Nu måste jag sova ska snart jobba ; (
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-28 04:51
tarrak:

Haha! Jag vidhåller, Robinho är för mycket show off. Visst är han bra, men han får lära sig att avväga när han det är dags att släppa bollen. Det visar väl hur många mål han gjorde i ligan. Halvtaskig avslutare är han också.
Barcelona Cristocea
2007-06-28 04:24
Mexicos målvakt måste bara komma till Barca!!

Olé Olé Olé Olé ADIOS BRASIL!!
Barcelona L-B
2007-06-28 04:21
tjenna gott folk =)
Barcelona Cristocea
2007-06-28 04:17
VILKET SKOTT AV ALVES!!
Barcelona tarrak
2007-06-28 04:03
Marängerna är bra fräcka när de sitter på sitt stängda forum och hånar det som skrivs på Les Rambles. Hög klass...
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-28 03:59
Dani Alves spelade CdR-finalen i helgen. Sen att flyga till Venezuela med tidskillnad gör ju att han bör vara lite trött 4-5 dagar senare.
Annons: