/spanien/barcelona/forum/22876.aspx/spanien/barcelona/forum/22876.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alenoinho
2007-07-01 19:52
Ämne: Men klart man väljer....
Nej du argentinare är inte bäst i världen.. Sen att du tar milito för han är argentinare... Pinsamt.. ser hellre chivu i barca för han är både brytningssäker och grym vänsterfot..
Barcelona Cristocea
2007-07-01 19:33
Men klart man väljer en Argentinare i form av Milito. Argentina har de bästa fotbollspelarna i världen så det är ett säkrare kort. Jag är inte partisk. Jag är bara realistik.
Barcelona Kamelen
2007-07-01 19:29
Men buhu, hemskt vad synd det är om alla rumäner. Att man kan vara så jävla partisk som du är är fanimej tragiskt. Öppna ögonen pojk.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-01 19:26
Jag tänkte att det kanske var någon som var sugen på ett nytt wallpaper med allas vår TH14?

Faktiskt ganska snyggt. ;)
Barcelona Cristocea
2007-07-01 19:24
Klart man väljer en sydamerikan i form av Milito än en rumän. Har jag inte rätt? Klart, inte vilken sydamerikan som helst. ARGENTINARE! De har de bästa fotbollspelare i världen. SÅ MILITO till Barca.
2007-07-01 19:15
Som det har utvecklat sig den senaste veckan så spelar det ingen roll vem för mig. Bara vi inte går miste om båda. Gabi Milito har ju nu hintat om att han verkligen vill till Barça. Så hade man gått lite mer ihärdigt för honom kunde det redan ha varit klart.
Barcelona Smogen
2007-07-01 19:11
Låter väldigt spännande med Chivu. Däremot är jag lite tveksam till vem jag helst har i laget av Milito och Chivu. Jag har ju inte sett Chivu särskilt mycket och det jag har sett av Milito är väldigt lovande. Känner att jag nästan hellre har honom i laget. Vad tycker ni andra?
2007-07-01 19:07
Chivus agent Becali är sen igår i Barcelona och förhandlar med Txiki och Ferran Soriano (skönt att han är med). Barça erbjuder lite lägre lön än vad Inter gör, men istället så erbjuder de ett 5-årskontrakt mot Inters 4 år. Enligt Marca, hur trovärdigt det nu är, så är Barça överens med Roma och behöver nu bara komma överens med Chivus agent.

Fortsättning följer.
Barcelona krullo
2007-07-01 18:33
Nån som har bra koll på Dani Pacheco som verkar vara klar för Liverpool.

Yaya Toure känns som en vettig värvning har haft lite svårt för Edmilson. Vet inte om Abidal är värvad som vänsterback eller mittback men jag tror ledningen behöver värva en back till.
Barcelona Fredrik90
2007-07-01 18:19
Ämne: Ämne: Aha oke....
"His favorite soccer club is Barcelona and Ronaldinho Gaucho is his role model."

Tja, varför inte locka honom till Barca?! Snacka om potential. Dock har andra klubbar också visat intresse för honom, bl a Man United
Barcelona T#11
2007-07-01 17:52
Ämne: Aha okej. Laporta & ....
Sjukt vilken teknik den lillen hade, bara 12 år!
Barcelona Ettfan
2007-07-01 17:52
Vill se Ronaldinho på toppform med sina underbara finter och mål. Hoppas han inte blir en "mindre" målgörare bara för Henry anlände.
Lukas.RP
2007-07-01 17:48
Janne W

Jag bodde också vid Diagonal nu senast jag var nere i april, väldigt enkelt att ta sig fram via metron.
Barcelona Janne W
2007-07-01 17:46
Tack!
Barcelona Joey
2007-07-01 17:45
Janne W

Det åker bussar hela tiden från girona in till staden...tar ca en timme dit... o bussen kommer till arc de triumphe....där tar du metron till diagonal... det e 2 stationer ifrån !!!
Barcelona Janne W
2007-07-01 17:43
Tackar för all info:-D Är det någon som vet hur man bäst tar sig från flygplatsen (girona)till Barcelona ska bo med familjen vid Diagonal(2+2)?
Barcelona r.Hyder
2007-07-01 17:39
När Thierry Henry ryktades vara på väg till oss för ett tag sedan var jag väldigt skeptisk till den vävningen. Vi har redan R-E-M och ingen ska komma och splittra våran magiska trio. Det kommer kanske uppstå konflikter osv. vilket också talade emot vävningen av fransmannen. Men faktum är att vi behöver en till riktig klassanfallare med ett stort register som Henry har. Ledningens uppdrag är att täppa igen de hål som funnits i truppen den gångna säsongen, dem ska se till att problemen i truppen löses på ett bra sätt. Defensiven har varit rejält svajig därför värvar man nya backar, en är klar hittils och en till på gång. Man har rustat upp den defensiva mittfälltspositionen för avv väga upp defensiven lite. Vi hade problem i denna lagdel och därför förstärker man den. När Eto'o och Messí var borta hade vi inte tillräckligt med krafter frammåt vilket ett lag som vi bör ha. Gudjohnsen kunde inte infria de förväningar man hade på honom och klarade inte av att axla Eto'os roll på ett åtminstone ganska övertygande sätt. Messí ersattes många gånger av Giuly, komentarer överflödiga. Ronaldinho har även han varit borta X antal matcher och det har gått som det har gått i dem matcherna, vissa gick det bra i och vissa inte. Ledningen har hittat ett nytt problem i en annan lagdel. Att ersätta någon i R-E-M är oerhört svårt, vi hade inte dem resurser i truppen som krävdes för detta. Eftersom man vill lösa problemet värvar man Henry. Logiskt nog. Det ledningen gör här är att lösa ett problem vilket är ens skyldighet. Sedan kan det givetvis disskuteras hur vida man ska kunna tillfredsställa alla dessa 4 klass spelarna. Jag är övertygad om att Rijkaard och ledningen har sina planer klara. Dessutom om vi skulle drabbas av skador/avstängningar i anfallet så är problemen lösta då vi har 4 stycken klass spelare på 3 positioner. Jag ser inte värvningen av Henry som överflödig längre utan som ett sätt för att lösa problemen som vi har haft den gångna säsongen. Det är i alla fall vad jag tycker.
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-07-01 17:36
Ämne: Enligt den franska t....
Jag skule helst vilja se Milito för att han har spelat i La Liga rätt länge. Chivu är väldigt bra också men det verkar som att han och hans agent bara är ute efter pengar. Chivu är också väldigt skadedrabbad, men om han väljer Barça så skulle han nog vara billigare än Milito. Men jag vill fortfarande att Milito kommer.
Barcelona Joey
2007-07-01 17:30
Enligt den franska tidningen så verkar Milito komma till oss... han säger att Real är helt uteslutet och Barca är hans dröm... kan det vara sant? och det står även att Chivu inte har valt vad han ska göra än.... hoppas vi får in nån av de snart... jag vill helst se Chivu... vem vill ni ha?
Barcelona Joey
2007-07-01 17:29
Enligt den franska tidningen så verkar Milito vilja komma till oss... han säger att Real är helt uteslutet och Barca är hans dröm... kan det vara sant? och det står även att Chivu inte har valt vad han ska göra än.... hoppas vi får inte nån av de snart... jag vill helst se Chivu... vem vill ni ha?
Barcelona Sürer
2007-07-01 17:19
köpet av henry är inte ett dugg onödigt. Vi har just värvat världens bästa anfallare när han är skadefri. Ronaldinhos sjuka passningar till henry desamma gäller etoo men etoo har enligt mig dåliga avslut. Glöm inte att etoo ska på afrikanska mästerskapen också då behövs ju henry
Barcelona Crosas
2007-07-01 17:13
Läste att Abidal föredrar mittbacksplatsen mer en yutterbacken emn att han spelar där han gör sig bäst för laget. Ifall det är så, så hade en värvning av Chivu varit grym om man flyttar han på kanten där jag tycker han gör sig bäst och använder Abidal som ittback ifall han övertygar. Skall dock sägas att jag aldrig sett han som mittback däremot.... men helt fel hade det inte vart om nu chivu kommer!!!
Barcelona Barça-Ronnie10
2007-07-01 17:09
Har vart inne o på Romas forum och enligt dem så är Chivu klar för nästan madrid. Någon mer som har hört något om detta?

Om det är sant så tycker jag att Barça ska satsa allt på Milito, han kanske är lite dyr men man ska ju sälja några spelare och så har han ju själv sagt att han vill spela för Barcelona.
Barcelona Fredrik90
2007-07-01 16:56
Aha okej. Laporta & co kanske ska rikta in sig på denna killen istället? ;) (länktips)
Barcelona BARCALONETA
2007-07-01 16:53
Under säsongen 06/07 åkte vi till Barcelona ett flertal gånger. Vi bokade flyg via Ryanair. Det går att få bra priser beroende på vilka veckodagar man åker. Matchbiljetter och hotell har vi bokat via SI Fotbollsresor. De skickar hem biljetter och hotellvoucher i god tid innan avresa. Skulle det bli ändrad matchdag (flyttas från sönd - lördag) skickar de ut meddelande om detta. SI har ett par hotell som de använder varav Amrey Diagonal är det bästa. Det ligger inte mitt i citykärnan, men ändå på bra avstånd till både kommunikationer och till strandprommenaden nere vid havet.
Är man medlem i FCB får man 20% rabatt på matchbiljetterna (vissa matcher 5%). Men då måste man köpa biljetterna direkt av dem.
Barcelona Kamelen
2007-07-01 16:41
Fredrik90

Vad jag hörde så krävde turkarna alldeles för mycket pengar för honom.
Barcelona Fredrik90
2007-07-01 16:40
Någon som vet om Barça värvade Muhammed Demirci? Eller väntar man tills han har fyllt 13, har för mig att jag läste någonstans att man måste ha fyllt 13 innan man kan köpa en spelare?
Barcelona BARCALONETA
2007-07-01 16:39
Spanska ligan startar helgen 25-26 augusti enligt FCB:s egen hemsida
Viera_Marcelo
2007-07-01 16:33
Grattis Barcelona för värvningen av Yaya Toure. Det är en grymt bra spelare som påminner om Patrick Viera. Han håller samma klass Diarra.

Men Henry, tycker jag att ni missade på det. Varför`? Jo, man köper en skadebenägen spelare(minns ni Overmars, Petit) som håller minst 2 år. Ni skulle siktat in er på Fernando Torres.....
Barcelona r.Hyder
2007-07-01 16:31
tarrak

Lampards nya kontrakt som han nobbade skulle ge honom den högsta lönen i laget. Jag tycker att han borde acceptera det kontraktet om han ens har lite hjärta för klubben. Vill aldrig se en sådan girig spelare i Barcelona, dem hör inte hemma hos oss. Inte nog med att jag inte tror att hans fotbollskunskaper räcker för vårat spel utan han har ett sinne för girighet också.
Annons: