/spanien/barcelona/forum/22874.aspx/spanien/barcelona/forum/22874.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lukas.RP
2007-06-30 21:30
FCB

Eller varför inte Guddy(går för rätt så mycket), Giuly, Motta, Beletti.
Barcelona dinho_R10
2007-06-30 21:30
är det sant att ronadinho kommer lämmna barca för milan
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-30 21:29
Lukas.RP

Ja, Vidic skulle nog gå på drygt sådana pengar. Man köper Anderson och Nani för 25 miljoner, två relativt oprövade spelare i den absoluta toppen. Då tror jag defenitivt att de säljer sin kanske tredje/fjärde viktigaste spelare denna säsong för sådana summor.

Brist på pengar? Nej, men vi har daltat med skulder i ca 6 år sedan Gaspart tiden. Skulder till alla världens lag, te x River Plate, även om den kanske har försvunnit nu. Det finns ingen anledning att lägga ut så mycket pengar för honom.

Sedan så säljer United aldrig.
Barcelona FCB :)
2007-06-30 21:28
Ämne: Skulle Vidic gå för ....
ja skulle t.ex motta, maxi, belletti säljas så är det möjligt att köpa han..
Lukas.RP
2007-06-30 21:25
Skulle Vidic gå för 30 milj euro? Overkligt i mina ögon, och inte har väl Barcelona brist på pengar, åtminstånde inte när man har gjort sig av med alla som ryktas lämna klubben. Eller?
2007-06-30 21:24
Ja, men med tanke på att Man U näst intill har mer utav det änn oss, så ser det inte bra ut.
Som sagt drygt 30 mille, inget bra alternativ alltså
2007-06-30 21:21
nej, allt handlar ju om pengar..
2007-06-30 21:20
FCB :)

Omöjlig att få...Eller så säljer Man U honom för...säg 30 miljoner euro. Inget bra alternativ med andra ord.
2007-06-30 21:18
Jag tycker att Vidic i man utd hade varit perfekt i barca :) Nickstark, tuff, snabb..
vad tycker ni?
Lukas.RP
2007-06-30 21:15
Gudjohnsen försvinner, det är jag nästan 100 % säker på. Annars lär Iceman värma läktaren.
Barcelona Scorpius_Cx
2007-06-30 21:12
hur blir det med Iceman iår " Guddy " om dos santos kommer upp till A-truppen så har vi då 5 anfallare

Barcelona (14) HenRy))))
2007-06-30 21:11
Ska jag vara ärlig så tror ja själv att milito kommer gå till juventus eller madrid! Chivu går till Inter eller madrid dom som ger mest cash för han vill ha pengar bara! Den backen barcelona kommer köpa är Andrade vänta o se
Lukas.RP
2007-06-30 21:04
Milito skulle va sprakvärvning, tror han skulle göra succé direkt, dock som du nämner är han rätt lik Puyi, men om ändå Puyol är borta så skadar det väl inte ha en som är näst intill lika duktig. Det handlar väl i det här fallat tyvärr om pengar.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-30 21:04
Ämne: Jag tycker inte att ....
Jag håller faktiskt med. Alla de gånger jag tänkt på Milito som en möjlig barçaspelare har jag alltid kommit fram till att Gabi har samma spelstil som Puyol fast 10ggr så mycket gula kort. Det enda som skiljer är att han är vänsterfotade och lite bättre i huvudspelet än Puyol. Hellre då en mer spelande mittback som Rafa eller Chivu. Det är annars dessa spelartyper som oftast gör mer misstag då de alltid försöker vara så kreativa och ska lösa allting så snyggt. En dålig dag, med låg koncentration och det blir idiotmisstag. Vilket vi sett en del från Rafa denna säsong.
Barcelona Crosas
2007-06-30 21:03
Grymt med Polen leder med 1-0 mot Brassarna, fan dom börjar visa klassen kanske i fotbolseuropa helt klart en nation på uppåtgående!!
Barcelona Kapten11
2007-06-30 21:01
Jag tycker inte att man ska värva Milito. För lik Puyol i sin spelstil, men vansinnigt mycket fulare.
Hellre en försvarare som är duktig med boll, och kan sköta uppspelen. Föredrar Rafa före Milito alla gånger, och Milito är för dyr för att köpas in som bänkvärmare.
2007-06-30 20:57
Milito är väl det säkraste kortet, åtminstone på kort sikt. Han har flera års rutin av la liga och är kompromisslös i sitt spel, lägger inga fingrar emellan, dessutom så är han vänsterfotad. En klassback helt enkelt.

Pepé har jag hört mycket gott om men sett alldeles för lite för att kunna uttala mig om. Har Txiki och Rijkaard honom på sin lista så måste det betyda något. Dock så är han minst lika dyr som Milito, Porto vill ha €20M för honom. Alldeles för dyrt enligt mig. Han ska anpassa sig till spansk fotboll också, har vi tid med det?

Kanske Rafa tar tag i sig själv nu under Copa America och gör bra ifrån sig? Tar han med sig det in i försäsongen så är mycket vunnet. En Rafa i form, då skulle åtminstone inte jag ha varken Milito eller Chivu. Ok, att ha både Rafa och någon av dem är ju ännu bättre, men hur mycket konkurrens tål dessa tre?
Barcelona felixbl
2007-06-30 20:50
jg hoppas Chivu kommer iäven ifall chansen vekar bara bli mindre och mindre... Men Barcelona MÅSTE ha en ersättare i början av Säsongen för att ersätta the one and only..Puyol...
2007-06-30 20:48
A_A_W//

Om jag förstått din danska eller norska rätt? Så borde svaret på din fårga vara runt ett nyförvärv till, en mittback. Det kan bli två men med tanke på att vi redan spenderat ca 50 miljoner euro iår så tror jag mer på 1 värvning.
Barcelona (14) HenRy))))
2007-06-30 20:45
Ämne: Maxi Lopez lär i vär....
Hej Rambla det verkar som Chivu vill till Inter. Om han går dit vem tycker du barca ska köpa? Det skulle vara kul och se pepe i porto väldigt bra back. Vad tycker du själv? Men det skulle vara underbart att se Chivu i Barca! Han har en härlig vänster skjuter bra frisparkar. Stabil helt enkelt.
2007-06-30 20:34
Maxi Lopez lär i värsta fall bli utlånad, Barças ledning har tidigare varit bra på att slarva bort inkomster på det sättet. Se bara Saviola. Maxi har 2 år på konraket. Sälj nu säger jag bara när han ändå inte ingår i planerna så man får något för honom.
Barcelona Kamelen
2007-06-30 20:32
Crosas

Vadå pengakåta? Det är väl klart att de vill få in så pass mycket pengar de bara kan? Allt annat vore nonsens.

€18M för Gabi vore en överenskomlig summa. En otroligt duktig back som dessutom är vänsterfotad. Det är väl dock även Chivu om jag inte kommer ihåg fel.

A_A_W

Ryktas om en ny mittback, Chivu alternativt Gabriel Milito.
Mallorca A_A_W
2007-06-30 20:29
Hvor mange spillere skal Barca hente inn denne sommeren?`henry, toure, abidal, maxi (tilbake på lån) - hvem flere?
2007-06-30 20:25
Jag tror att Zaragoza nöjer sig med €18M för Gabi Milito. Juventus har bjudt 16 om jag minns rätt. Milito har flera gånger sagt att Barcelona är den klubb i Spanien han vill spela för när han lämnar Zaragoza.
Barcelona Crosas
2007-06-30 20:24
Haha fan vad pengakåta dom e Roma säljer till högstbjudande hade vart intressant att veta vilket lag Chivu egentligen hade velat dra till??
Barcelona Ettfan
2007-06-30 20:19
Undrar fortfarande vilken back Barca ska köpa in härnäst?

Vad tror ni?
Barcelona kalle7
2007-06-30 20:11
Det är bra att en de flesta nyförvärven blir av nu snabbt och direkt så att laget får så lång tid på sig som möjligt att träna ihopa sig.
Barcelona Joan Gamper.
2007-06-30 20:03
Ämne: Ni har inte tänkt på....
Håller med dig helt och hållet Rambla. Barca gör helt rätt som inte går in i några bud-krig.

Om nu Chivu väljer annat alternativ, så snälla Laporta köp Gabriel Milito.
Barcelona Myspys
2007-06-30 20:03
Milito är det bästa mittbacksalternativet i mina ögon. Spelat i La Liga länge nu och känner till spelet väl. 20 milj euro vill Zaragoza ha, men frågan är om priset är 20 millar även spanska klubbar. Är det det så tycker jag att Barca ska slå till. Ett säkrare kort än Chivu enligt mig.
Barcelona Woods
2007-06-30 20:00
Patrik Andersson//

Det visar vilken bra affär vi gjorde ang. Henry. Med den statusen och den kvalitet Thierry besitter så var det en superbra affär!
Annons: