/spanien/barcelona/forum/22870.aspx/spanien/barcelona/forum/22870.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ze nemo
2007-06-30 01:31
Tror det är deras brist på pengar som Barca tar det lugnt just nu. De kanske vill sälja lite spelare innan så de är säkra. Just nu har de gjort av med 48m euro (24 för Henry, 15 för Abidal och 9 för Touré).
Barcelona Kamelen
2007-06-30 01:26
Ettfan

Vadå? För tillfället spelar han Copa America med Mexico. Var även matchens bästa spelare i vinstmatchen mot Brasilien (2-0).
Barcelona Ettfan
2007-06-30 01:24
Någon som vet vad som hänt med Marquez förresten?
Barcelona Ettfan
2007-06-30 01:22
Ämne: JC Bogevik//

Txik....
Undrar faktist varför Barca inte köper Chivu för priset Roma vill ha han? :S. Man är ju i stort behov av backar, vilka ska man köra med nästa säsong som det ser ut nu?
Thuram vill jag inte ens se...
Real Madrid The Emperor
2007-06-30 01:08
Vet nån hur mycket Chivu kommer att kosta på ett ungefär?
Barcelona Cristocea
2007-06-30 00:55
Hade jag inte rätt när jag sa att Chivu inte kommer till Barcelona?
Barcelona el Flaco
2007-06-30 00:43
Det krymper ner bacl-listan rejällt. Chivu och hans agent verkar lite giriga och vill ha mer pengar än vad Barca har erbjudit. Som du sa kräver Zaragoza runt 25 milj för Milito. Vilka fler backar finns det att köpa in?
Barcelona Kamelen
2007-06-30 00:41
Även jag hade väldigt gärna sett Chivu i Barça inför kommande säsongen. Dock är det väl inte hela världen om han nu inte kommer, finns andra alternativ.

Gabi Milito är en väldigt duktig mittback som är tuff att möta. Han känns dock en aning för dyr, Zaragoza krävde väl närmare €25M för honom vilket åtminstone jag anser vara för mycket.

Andrade vill jag inte se. Han har blivit något otoligt seg sedan han kom tillbaka efter sin skada. Det kan säkert 'gå över' efter en lång försäsong men jag känner att han är lite av en chansning.
Barcelona el Flaco
2007-06-30 00:34
Tråkigt att Chivu dealen stannat av, hade velat se honom i blaugrana dräkten. Men hade hellre sett G. Milito. Undra varför/om Barca-ledningen slutat förhandla med Zaragoza om överföring. Mitt personliga tredje alternativ är Andrade pga hans erfarenhet i spanska ligan, nära vänskap med Deco och tuffa spelsätt.
Barcelona Kamelen
2007-06-30 00:31
el Flaco

Tror mycket väl att både Mijatovic och den populäre Calderón gör någon värvning för att lugna ner fansen. Skulle inte förvåna mig ett dugg, de känner säkerligen pressen efter att ha sparkat Don Fabio. Inga braniacs dem där två, det är ett faktum.
Barcelona el Flaco
2007-06-30 00:27
Kamelen//

Jag var minst lika förvånad när jag läste det. Känns osannolikt. Calderón och Mijatovic är inte direkt de diskreta typerna. Hade de gjort några moves hade man läst om det. Känns mer som en smökridå för att lugna ner ilskna fans. Eller va säger du?
Barcelona Kamelen
2007-06-30 00:25
JC Bogevik

Nae du, Deco kommer inte att 'sälgas', Txiki har redan gått ut och sagt att han inte är till salu.

el Flaco

Det verkar väldigt skumt då man ofta brukar gå igenom värvningar med en tränare och med tanke på att marängerna för närvarande står utan tränare så... Inte kan dem väl ha fört sådana diskussioner med Schuster redan?
Barcelona el Flaco
2007-06-30 00:24
JC Bogevik//

Txiki gick ut idag och sa att klubben har inga planer att sälja Deco. Läs lite innan du skriver.

OBS! Läs ej Aftonbladet.
Real Madrid JC Bogevik
2007-06-30 00:21
Haha, sälg Deco ni, smart...

Hoppas att ni tycker att det är en idiotisk idé annars vet jag inte vad!!!
Barcelona el Flaco
2007-06-30 00:19
Jag vet inte om någon rean tagit upp detta men enligt Marcas första sida så är Saviola, Toldo, Metzelder och Drenthe klara för madrid-klubben. Konstigt då ingen spelare har presenterats och ingen ny tränare har bekräftats.
Länktips: www.marca.com/
Barcelona Rubén
2007-06-30 00:12
Jag antar att det har duiskuterats innan, men vad gör vi med anfallet?...Visserligen sticker väl Samu till Afrikanska mästerskapen (även yaya) men jag tycker inte om detta med Henry, nae.. inte när vi hade lovat Giovanni spel redan denna säsong..

vad tycker ni?
Barcelona Lillen_91
2007-06-30 00:03
Abidal är en kanonvärvning asså. Har sätt han några matcher och jag tycker han är en av europas bästa vänsterback denna säsongen. Kanske ska Barca värva en back till. Då ser det väldigt bra ut
Barcelona PILMA
2007-06-29 23:55
Vet nån några andra kanaler än GOLTV som sänder Copa America vill se Messi nästa match och Marques om han håller sin före fina form.
brukar telecapri (italy Sport) sända Copa America Matcherna elr CCTV6 ellr andra kanaler?

TAcksam för svar???????
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-06-29 23:54
om vi inte får chivu så hoppas jag på andrade eller gabriel militoo han skulle sitta fint
Barcelona Puyol5
2007-06-29 23:49
Sitter och läser vilka Marca tror är aktuella för dem spanska klubbarna. Och jag blir så otroligt glad när man ser hur Reals sitution ser ut just nu. Det mesta verka gå emot va det gäller spelarköp!
Pepe (porto)
Saviola (libre) - Väljer inte ärkerivalen?
Kaká (Milan) - Milan säger nej
Robben (Chelsea) - Chelsea behåller honom
Cesc (Arsenal) - Arsenal säljer inte sin stora stjärna efter att man sålt Henry
Alves (Sevilla)
Zapater (Zaragoza)
Dudek (Liverpool)
Ibrahimovic (Inter) - Inter släpper inte Zlatan
Gaby Milito (Zaragoza)
Tévez (West Ham) - Väljer bort Real
Toldo (Inter)- Vill inte va så pass klar tvåa
Drenthe (Feyenoord)
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-06-29 23:39
Allt handlar om anpassning och inställning först och främst från spelaren.

Se på spelare som Arteta, Cesc, Tevez, Sheva, Luís Garcia osv. Alla de har eller behöver tid att anpassa sig och för eller senare så formas de av tempot och spelsättet i PL och smälter in precis som alla andra där. Lägg där till att de har unika egenskaper som oftast brittiska spelare helt saknar.
Barcelona Puyol5
2007-06-29 23:38
För övrigt ser jag nu att Inter accepterar inbjudan i Gamper! Det är ganska roligt faktiskt, blir ett otroligt bra Inter som på pappret har en hög med världsspelare... och även Figo!
Barcelona Puyol5
2007-06-29 23:35
Väl talat Rambla! Det är ju väldigt tydligt att inte pl har lika många sydamerikanska spelar som spanska och italienska ligan. Och detta kanske pga fördomarna som du skriver. Dock har ju Tevez och många innan dess vissat att det funkar lika härligt för dem även i engelska ligan! Drogba är en annan spelare som verkligen vissat att det går och att det är en myt som borde slås hål på. Men fram tills dess får vi som följer spanska ligan, se dessa suveräna spelare i varje match!
2007-06-29 23:29
Torres precis som Eto'o har väldigt bra fysik. De klarar av att ha två försvarare på varsin sida, axel mot axel, att ändå ha kontroll på boll och det i hög fart.

Det resonemanget som vissa som följer PL alltid har som argument att spanska och även sydamerikanska spelare inte skulle hålla i PL är lite konstigt. Det innebär att spelare som tex Tevez inte skulle hålla i PL. Det faller pladask ju. Det är upp till spelarna själva, att de inte är för bekväma och ser till att anpassa sig.
Barcelona dinho_R10
2007-06-29 23:29
vet nån om chivu kommer komma till barca eller ligger vi bra till
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-29 23:24
Cé solo un re #14

Underskattar den spanska ligan rejält eller vad är det frågan om?, Torres har stannat lite i sin utveckling men förr eller senare så blomstrar han ut till en fullfjädrad världstjärna. Som Rambla påpeka det är helt upp till han själv.
Barcelona Puyol5
2007-06-29 23:21
Självklart försvinner ett hot mot oss, men samtidgt älskar jag att se bra fotbollsspelare i spanien. Och då även hos våra konkurrenter. Desto fler stjärnor spanien har, desto större respekt för spanska ligan. Och där med även Barca =)

Cé solo un re//
Så du tycker spanska ligan är så pass mycket sämre alltså? Att han inte skulle göra succe i ett topplag i england där hans kamrater kan passa honom och sånt på ett bättre sätt, än att spela i ett mittenlag i spanien där hans lagkamrater absolut inte håller samma klass!
2007-06-29 23:20
Ämne: Puyol5// Torres komm....
Nja, är inte så säker på det. Det är helt upp till honom själv. Torres har löpsteget med och utan boll. Han är stark i kroppen och kan hålla undan försvarare. Dessvärre så utnyttjar många spelare i Spanien domarnas tafatthet att bedöma situationer ochlägger sig därför lätt väldigt ofta i närkamper. Det måste han se till att bli bättre på i PL.
Cé solo un re #14
2007-06-29 23:17
Puyol5// Torres kommer floppa i Pl. Han håller inte där. Han har ju till och med varit lite loj under dom senaste 2 säsonger i A.madrid!
Barcelona BIGBarcelona
2007-06-29 23:17
När har det egentligen varit roligt att se A.Madrid förutom när de blev överkörda av oss, men Torres e en stor spelare som visar klubbkänsla och därför tror jag att han inte byter till en spansk klubb om han nu ska byta klubb
Annons: