/spanien/barcelona/forum/22864.aspx/spanien/barcelona/forum/22864.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2007-06-30 17:01
Det är tydligen av allas intresse att läsa om FC Barcelona för närvarande.
hindefelt
2007-06-30 16:57
Kolla "Dagens mest lästa". :]
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 16:50
Ghazza//

Haha, precis ;). Själv kostade min resa 302 kr :D, känns för bra nästan ;)
Barcelona Kamelen
2007-06-30 16:49
Ryanair är verkligen skit men det är värt det med tanke på pengarna det kostar.
Barcelona Ghazza
2007-06-30 16:47
Pride of England [ LFC ],

Tack! Hittade en resa tur & retur för bara 378kr. Det känns nästan lite för billigt...
Barcelona dinho_R10
2007-06-30 16:44
snälla nån länktips om barcelonas nya tröja
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 16:41
Jobbigt att det inte går att editera inläggen då!

Ghazza, glömde skriva det. Var inne på deras hemsida nyss (ska till Marseille) i veckan, och priserna ligger mellan 1 kr till 500 kr. beror på hur långt i förväg du är.
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 16:39
Ghazza//

Ryan air är alltid billiga ;)
Barcelona dinho_R10
2007-06-30 16:39
skulle man kunna få länktips om barcelonas nyra tröja tack
Barcelona Ghazza
2007-06-30 16:37
Är det någon som kan tipsa om ett billigt flyg ner till Barcelona tur & retur? Uppskattas!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-30 16:28
Camparn på nou

Nej, det har jag i alla fall inte hört något om. Mcyket pappersarbete sker inom klubbarna som media många gånger aldrig får reda på. Men någon offensiv mot lagändring har jag inte hört. Men det skulle, som du säger, ligga i alla spanska klubbars fördel att starta någon sådan gemensam kampanj.
Spanien Dansken_
2007-06-30 16:24
Ämne: Didier & Essien//
....
för det första så var det inte platini som sa det, utan en talesman för uefa (gailard?). hela utspelet var ett försök att lägga hela skulden på lfc-fans för att det blev sådant kaos som det blev i athen, då flera hundra el tusen med giltiga biljetter inte fick komma in på arenan.. rick parry hade redan i förvag medelat uefa om att det florerade massor av falska biljetter men uefa gjorde inget för att ta tag i det.
Barcelona dinho_R10
2007-06-30 16:23
kan man få nån länktips på barca tröjan
Barcelona Camparn på nou
2007-06-30 16:22
Captain Fantastic

Tack för svaret, jag menade mer om det pågår något gemensam process från de spanska klubbarna i de två högsta divisionerna för att reglerna ska ändras till de samma i England och Italien. Ekonomiskt borde det ligga i alla klubbarnas intresse. Men uppenbarligen inte det skulle man ha hört om.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-30 16:15
Den har disskussionen har totalt spårat ur, det behövs en Rambla som dommare ibland för att det ska föras disskusioner med röda trådar i :D

När detta startade imorse sa jag att problemet ligger att engelska lag stjäl våra talanger som är uppfostrade sedan länge i klubben. Vi spenderar stora summor pengar på de, allt från mat, träning och boende. Mitt problem var att klubben inte får betalt för de.

Nu är disskussionen på ett helt annat spår. Om England kan skapa talanger? Klart de kan...Klart att Liverpool har sina talanger (säkert jävligt grymma) men de ska hålla sig till dem. Inte börja rota i våra -ett-steg-ifån-proffspelare- som ska slå igenom i klubben. Det hatar jag med engelska klubbar...

Camparen på Nou//

För att svara på din fråga längre ned angående ändring i regelverket. Det finns inget Laporta kan göra för att ändra byråkratin i huvudstaden. Han kan kämpa mer och tjata i media. Men det är i princip allt Laporta kan göra. Det är nationalla lagändringar det handlar om här, så påverkandet minskar karftigt...
Barcelona Cristocea
2007-06-30 16:11
Didier & Essien//

Rumänien sänkte England alla gånger de mötte. 98 och 2000.

Hagi lekte med ert landslag upp och ner båda två gångerna.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 16:07
Ok jag måste erkänna. Min moder är 50% Argentinare. Kanske därför jag har fått Engelsk hat i mina ådror?

Hoppas i alla fall Messi sänker England med hela handflatan denna gången när de möter England i framtiden...

Sevilla Alves!!!
2007-06-30 16:07
Cristocea/

Lägg ner nu du är bara löjlig. Inte ens baraca fansen tycker du är normal.
Pride of England [ LFC ]
2007-06-30 16:05
Crisdocea//

De kunde spela så pass bra så de kunde få 3 lag till semifinalerna i Cl iaf. Eller vem vet, de kanske var dåliga..

Zamboza//

Om jag ska säga min åsikt, så är Torres lite överskattad. Visst snabb, och är en bra spelare. Kanske behöver han en ny miljö för att fortsätta blomma ut. Jag hade exemple sett Tevez hellre men men, Torres är inte så dålig värvning iaf ;) Tror också han skulle trivas.
Barcelona Ghazza
2007-06-30 16:05
Amunt!

Jag sätter min högra räkmacka på att Bojan gör debut i A-landslaget före Aarón. Och då bryr jag mig inte om att Aarón är ett år äldre ;)
Barcelona Camparn på nou
2007-06-30 16:04
Cristocea

Gör dig inte ännu mer löjlig. I vår egen cantera finns det spelare från en rad olika länder och varav ett flertal från de yngsta lagen är ifrån Kamerun.

Självklart får engelsmännen fram sina egna "stortalanger" däremot får fram lika många och förädlar de lika skickligt som i Spanien. En anledning till att de söker i större grad utifrån.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 16:01
Didier & Essien//

Även Platini sa att Engelsmän och Liverpool fan är de svinaktigaste som finns. Don´t shoot the messenger.
Valencia Amunt!
2007-06-30 16:00
Grejen med England är att deras regler är totalt vrickade med att man måste bo inom en viss radie för att kunna ta vara på dessa talanger etc.

Sedan är ni inte några trevliga änglar med talangutveckling heller, det är mycket som är taget från andra klubbar...

Sedan så vill jag bara hälsa Rambla:
Krkic är fortfarande ingenting mot Aarón ;)
Pride of England [ LFC ]
Cristocea//

Kan du inte bara lägga ner. Du svamlar så du vet ju knappt vad du skriver. Ett tips till dig är att innan du nämner något om PL, engelska spelare o.s.v. är att du tittar ett par gånger och kanske läser något om det. Du vet vem Terry är va?? Gerrard?? Lampard?? Rooney?? Scoles?? Lennon?? Kan sluta rabla där, finns hur många engelska superspelare som helst.
Barcelona Cristocea
Alves!!!//

I mina ögon så kan de i alla fall inte spela fotboll.
Barcelona Zamboza
2007-06-30 15:58
Pride of England [ LFC ]

Eftersom Forlan tydligen är klar för Athletico så lär nog F Torres gå till er. Helt ärligt ser jag hellre att pool värvar han än Chelsea eller Milan. Tror han kan bli riktigt bra i er klubb då ni har en massa spanjorer, så chansen är väl liten att han inte skulle trivas.
Barcelona Cristocea
2007-06-30 15:58
Ghazza//

Jag sa redan för 4 5 dagar sen att Chivu kommer inte bli värvad. Så jag vet nog hur länge jag kommer vara här på forumet.
Barcelona Ghazza
2007-06-30 15:53
Cristocea,

Är inte du Romanista? Kommer du vara lika mycket på Les Rambles om inte Chivu värvas?
Sevilla Riquelme!
Så ni säger att lag i Premier League är beroende av utländska importer? Självklart. Men det flesta engelska lag har även nyckelspelare från England. Kolla Lampard, Terry, Gerrard, Scholes och så vidare.

Sen om man tittar på Barcelona så är dom ju också beroende av utländska importer. Så även Real Madrid.
Sevilla Alves!!!
Cristocea/

Att säga att att engelsmän inte har footboll i blodet måste vara nåt av det dummaste som nånsin har sagts här på svenskafans.
Annons: