/spanien/barcelona/forum/22863.aspx/spanien/barcelona/forum/22863.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona messi_ftw
2007-07-01 16:30
Jag tycker att barca borde värva flera argentinska fotbollspelare. Jag tycker så därför at argentinska spelare bjuder på konster och schowar och det är för mig viktigast. Ett ex är messi har ni sett ngra såna rörelser med boll förut ??:S
Barcelona tarrak
2007-07-01 16:05
Rambla (Anims Puyi)/Jag brukar inte ha mycket till övers för giriga fotbollspelare, men jag kan ha en viss förståelse för Lampards krav. Det handlar nog inte så mycket om pengarna i sig, utan att han inte känner sig uppskattad, då både Sheva och Ballack har högre lön.

Barcelona r.Hyder
2007-07-01 15:43
En skön prick, Eric Abidal. Han säger att han är en 100%ig vinnare och har en attityd som hjälper laget att drivas frammåt mot seger. Han säger även att hans favoritposition är mittback men att han alltid spelar vänsterback för laget.

Den här sortes spelare är precis vad vi behöver i dagens barça. Inte för att exempelvis Puyol inte har en liknande karraktär men det finns alltid plats för flera.

Jag gillar Abidal och tror att han kommer hjälpa till att höja försvaret till en hög lägsta nivå.
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-07-01 15:17
Det ser ut som om jag har kommit till ett Rese Forum och inte Barcaforum?

:S
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-01 15:13
Lampard grinar över ett nytt kontrakt, han är inte nöjd med den veckolönen som han erbjudtis. Så mycket för hjärta för klubben. Han är som alla andra, vill ha så bra betalt som det bara är möjligt. Varför skriva nytt kontrakt när han har 2 säsonger kvar på det nuvarande?

Enligt engelsk press så har hans agent erbjudit honom till flera europeiska klubbar, men ingen vill ha honom.
Real Madrid beresor.se
2007-07-01 15:08
Ride_The_Big_One:

Jag är inte orolig...

Gillar inte Chelsea...Verkligen inte...
Kan inte tänka mej att de säljer många spelare...Kan nämna ett par som de med stor sannolikhet kommer sälja:

Shevchenko
Wright-Phillips
Ballack (kan nog gå till Serie A)

Det räcker med offensiva spelare för Barca tror ja...
En Makelele eller Gattuso hade inte vart fel annars...Bollvinnare
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-01 15:02
beresor.se

Henry var en ikon för henry och han gick, men jag tror inte Lampard kommer till den Spanska ligan hans sätt och spela passar inte in i Barcas sätt och spela. Därimot bör du oroa dig för att några Chelsea spelare packar sina väskor och drar till den italienska ligan.

Barcelona Hallen81
2007-07-01 15:00
Men sifotbollsresor är ju från Sverige, Kungsbacka...

Jaja, det kommer i vilket fall bli ett roligt år och jag ska försöka åka ner så många gånger som möjligt. Längtar till programmet kommer.

Var på Espanoyl matchen i juni, fy fan vilken match dte var fram tills den 89 min, den bästa jag varit på...jag ska GARANTERAT åka på den sista hemma matchen även nästa år. Tänk att få fira guldet på plats:)
Real Madrid beresor.se
2007-07-01 14:55

Lampard går inte till Barca.
Tror inte ens han lämnar Chelsea för i så fall gör han lika stort misstag som när Henry gick till Juventus...Nån som kommer ihåg?

Lampard är en ikon för Chelsea och för viktig för dom så jag tror inte det, men jag heter tyvärr inte Abramovitch...
Barcelona Alonso_nr 14
2007-07-01 14:55
Hallen81:

okej tack men som du säger så oroväckande att biljetterna kommer på matchdagen....Dom vill man helst få hemskickade. Snacka om nervös väntan fram tills man får biljetterna =)

Jaa fan det bästa är ju att ha allt klart när man kommer ner, färdiga paketresor må va dyrare men det känns mer säkert i alla fall.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-01 14:53
(14) HenRy))))

När ska du lära dig att länka när du görs sånna påsåelser?
Real Madrid beresor.se
2007-07-01 14:48
Hallen81:

Det bästa är att boka via ett företag i Sverige som har paketresor.

Skulle en match ställas in eller flyttas från sön till lör, så får man hela summan tillbaka.

Hände mej när jag åkte med beresor.se och matchen flyttades till lör kväll... Matchen var Milan-Roma förra säsongen...
Åkte gratis men missade matchen...
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-01 14:48
Lampard är på väg till Barca! Han vill inte skriva nytt kontrakt med Chelsea. Om jag har läst fel så säg de:)
Barcelona Hallen81
2007-07-01 14:47
Alonso: Jag har åkt med dem innan, allt gick bra men biljetterna kom först på matchdagens morgon vilket var lite oroande..
Real Madrid beresor.se
2007-07-01 14:43
Mot Nya Tider:

Tror inte d e så lätt att hitta matchbiljett till Barcas första match utanför arenan...

I så fall är priset det fyrdubbla...Inte så kul...

Vänta med att boka tills schemat har kommit ut.
Har bara hört 16 juli. Inte säker.

Barcelona Hallen81
2007-07-01 14:43
Det är olika vad som ingår, men som de andra har skrivit, boka flyg billigt med Ryan Air eller sterling, det dumma med Ryan ir från göteborg och malmö är att de landar på lördag natt, och vissa matcher flyttas ju till lördagen.

Det som ingår i de flesta paketen är hotel/matchbiljett och det ligger runt 2000-2500 kr för 2 nätter. Inte mot Real då förståss...

Jag gjorde en snabbkoll nu på lite olika sidor, det står inga datum någonstans för när programmet läggs.

Men en sak har jag reflekterat över, jag har åkt med sifotbollsresor.se som sagt. Och de är visst någon partner till FC Barcelona. Om man tittar uppe i högra hörnet på deras sida så har de ett special emblem.HAr för mig att de sa att de var den enda utanför Catalonien som var sådana. Vad betydr det?

Det som var bäst med dem var att biljetterna skickades hem innan avresa. som beresa skirver, man hör ju ofta om folk som blivit lurade och biljetterna inte legat på hotellet. så detta var väldigt tryggt..
Barcelona Alonso_nr 14
2007-07-01 14:42
Ser att ni pratar resor till spanien =) Är det nån här som har bokat resor via LA Travel?? Har dom färdiga paket där flyg ingår eller måsteman boka flyg själv?? Tack på förhand!
Barcelona Mot Nya Tider
2007-07-01 14:33
beresor.se

Jo okej, tacksam för lite mer info =D

Men du säger att det bästa är att köpa färdiga paket från härifrån, men vad är det som ingår där egentligen, och har hört att det blir ganska dyrt?

Jag hade tänkt åka slutet av aug/början av september, en vecka, besöka staden och hopningsvis se Barcelona's första ligamatch.
Flygresan hade jag tänkt ta via Ryan Air, boende har jag hittat ett hostell på stan, för vi kommer ändå inte vara så mycket där, så varför betala extra? Men mitt problem är som sagt matchbiljetterna. Ligaschemat släpps som du sa 16 juli. Vill helst boka allt så fort som möjligt, så att man har det klart. Hör av folk som varit där att man ska fixa biljetter utanför arenan? Skulle vara surt att boka resan dit, och sen få reda på att Barcelona's första match inte alls spelas hemma, utan borta:/ Men att se match där är för mig en stor bonus ändå:p Staden gör inte nån besviken har jag hört =D
Real Madrid beresor.se
2007-07-01 14:33
Haha...

Hade vart nåt o driva ett sånt företag...

Skön du e...Hehe
Barcelona JAG
2007-07-01 14:29
Driver du bereseor möjligtvis? Vill lura oss på pengar här bara...=)
Real Madrid beresor.se
2007-07-01 14:26
Jag har varit i Barcelona 8 ggr tror jag...

Från flygplatsen (Girona) är det ca 160 km till Barcelona...

Ska man boka hotell från Sverige kan man hamna var fan som helst och vill man köpa matchbiljetter till så kan de vara slut (hände oss 2 ggr). INGEN KUL ALLS!

Det bästa är att köpa färdiga paket från Sverige innan man åker så slipper man stressa där...
Det är för underbar stad för att stressa i...Koppla av vid hamnen på dagen och sen promenera på Las Ramblas på kvällen med en massa uteserveringar.

Sedan kan man gå till ett uteställe som heter Catwalk (hip hop/rnb) Grymt bra!
Bredvid finns en hel del ställen men man får ta taxi dit för det är en bit.

Ställena i stan är skit och alla begär att man ska ha me sej tjejer för att komma in samt vip lista o sånt...Pallar inte...

Ska man åka till Barcelona ska man bo i stan och inget annat...Helst nära Las Ramblas eller hamnen beroende på vilken månad man åker...
Barcelona Mot Nya Tider
2007-07-01 14:18
beresor.se

Resan till Barcelona ska man ju ta via Ryan Air. Billigt.

Biljetterna är asså bäst att köpa nån dag före matchdag? Första omgången börjar 1 sep, hoppas bara Barcelona spelar hemmamatch då, för jag hade tänkt boka 2 biljetter dit snart.

Nån som har varit där själv som kan ge lite tips om matchbiljetter, boende osv? Tror många skulle vara tacksamma =D
Real Madrid beresor.se
2007-07-01 14:09
JAG:

Jag har bara "preliminär bokat" dem via beresor.se
Jag bokar alla mina fotbollsresor via dom...
Billigast i Sverige tror ja...har letat som fan men dom har fan alltid billiga resor.

Dom e inte som andra företag som ringer 3 dar innan avresa och säger att de inte fått biljetter till matchen...

Råkat ut för det 2 ggr...FLIPPADE
Real Madrid beresor.se
2007-07-01 14:06
16 juli släpps spelschemat för La Liga...

Bäst o boka långt i förväg, annars blir det dyrt som fan...

Barcelona JAG
2007-07-01 14:04
beresor.se :

Var har du bokat dina resor? Tänker själv se Barca ett par gånger i år också...
Barcelona Joey
2007-07-01 13:55
Ta nån billig resa med Ryan Air... brukar ligga runt 400-700 kr tur o retur.... sen kan du boka från camp nou....billigare där än nätet eller annat bolag... det går att köpa för 40 euro till 300 euro... allt beror på platsen... cupen och motståndet !!!
Barcelona AlexC
2007-07-01 13:54
@Janne W

I framtiden bestäms spelschemat. Allvarligt talat, så kunde jag inte hitta något datum på fotbollsförbundets hemsida men jag skulle bli förvånad om det inte släpps nu i juli.

Biljetter köper man enklast uppe vid arenan. Kommer du ett par dagar innan matchen får du garanterat tag på biljetter i luckorna inne på Camp Nou, kommer du med lite kortare varsel så kan man även boka via hemsidan, (se länktips).

Mitt tips är att avsätta ett par timmar på ett besök av Camp Nou. Kolla träning, gå i megashopen, besök muséet och gå den guidade touren.
Barcelona Joey
2007-07-01 13:53
Det blir både El clasico för min del... och Barca - Villareal som jag alltid har kollat på... sen förhoppningsvis Barca - Valencia...
Real Madrid beresor.se
2007-07-01 13:51
En sak är säker för min del...

Barcelona kommer ha stor problem kommande säsong...

3 st superheta anfallare och alla vill verkligen spela varje minut...

Lite tufft och byta ut Henry, Etoo eller Messi...

Helt rätt köp ang Henry men kan nog orsaka en hel del problem med tanke på Etoos humör.
Blir han utbytt ett par ggr så lär han inte bli glad och då blir stämmningen inte lika kul i truppen längre...

Ska åka på 4 Barca matcher i år...
Barca - Espanyol
Barca - Sevilla
Barca - Real Madrid
Real Madrid - Barca

Nån som skall me? Hehe...

Ha det gott
Barcelona Kamelen
2007-07-01 13:42
Rekommenderar att du åker med travellink samt köper biljett på Camp Nou. Förutsatt att du inte skall gå på El Clasíco el. mot Espanyol. Biljetterna ligger på runt €45-130 allt givetvis på hur bra platserna är.
Annons: