/spanien/barcelona/forum/2286.aspx/spanien/barcelona/forum/2286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-06-29 20:25
@petersays:

Inte med glappkäften till agent i allafall
Barcelona Gabriel
2015-06-29 20:13
MD rapporterar återigen om att Pogba fortsätter att kräva 12M€ netto i årslön. Alltså, om detta är en taktik från Raiola för att få upp hans lön så mycket som möjligt (fortfarande under 12) eller inte kan jag inte svara på, men om det stämmer att det är vad Pogba kräver så kan han sätta sig på en kaktus seriöst. Aldrig i livet att han ska tjäna mer än Iniesta, Neymar och Suarez, finns inte en chans.

Vad har han gjort för att tjäna den lönen? Vad hände med att faktiskt förtjäna lönen man får som förr i tiden? Idag räcker det att man är ung och talangfull samt att du har en drös med klubbar som vill ha dig för att få årets monsterlön i fotbollsvärlden. En äcklig utveckling de senaste 10 åren. Pogba må vara kanske just nu världens mest eftertraktade fotbollsspelare, och han är en exceptionellt stor talang, men någonstans måste man vara logisk också, han har inte uträttat i närheten någonting för att tjäna den lönen. 7-8M€ hade varit mer logiskt, men 12, no way José.

Jag stör mig inte ett dugg på övergångssumman då jag kan ha mer förståelse för att Juventus klarar av att trissa upp priset på Pogba med tanke på att han jagas av alla klubbar i världen. 80+10 är enormt mycket pengar, men it doesn't bother me alls på samma sätt som dessa 12M€ netto i lön ryktena gör.

Så här resonerar jag, det finns massa med klubbar som är villiga att ge honom den lönen - säkert mer därtill också (City, Chelsea, PSG och Real Madrid), men då kan han gå till de klubbarna om han prioriterar en fet lönecheck före att spela tillsammans med Messi, Neymar och Suarez. Om han prioriterar ett sportsligt projekt i en speciell klubb och den mest framgångsrika klubben de senaste decenniet så väljer han att sänka sina lönekrav. Barcelona är världens bästa och största klubb de senaste 10 åren, det är garanti för framgång och titlar när du som spelare går till Barcelona, en garanti som ingen annan klubb i världen kan ge i samma utsträckning som Barcelona kan. Och Pogba är ung, gör det bra och leverera och du kommer att få lönehöjning - det har vi sett med flera av våra nyförvärv som spelat bra. Men att börja sin Barça karriär med 12M€ netto. GTFO!

Nej, Pogba, prioritera rätt.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-29 20:01
@Flavía:
Att Spaniens ligaföreningspresident ens går ut och öppet erkänner att han håller på en klubb, med eller utan passion som han nu påstår sig ha haft mer av förut, är ytterst märkligt med tanke på den makt han faktiskt har. Den delen av citatet som du påpekar inte togs med i Barcastuffs tweet ändrar inte det faktumet ett dugg. Tebas påstår sig inte hjälpa något lag, trots att han sympatiserar med Real Madrid, men då är det väldigt märkligt att LFP exempelvis helt plötsligt får för sig att ändra tid på flertalet av Barças matcher till 16.00 (då laget statistiskt spelar sin sämsta fotboll) när hans älsklingar i vitt halkat efter lite i tabellen. Och du tipsar mig att vara lite källkritisk, så här kommer ett tips tillbaka; ta inte Tebas ord på allvar.
Barcelona dinho the artist
2015-06-29 19:58
Alltså, att Pogba är hypad och att priset därav skjuter i höjden är ingen hemlighet. Jag tänkte dock på en sak: Är Pogba som varumärke tillräckligt stort för att man kan se på en eventuell transfersumma och rycka på axlarna? Neymar är ju definitivt en sådan spelare. Oavsett vad han kostar så kommer hans enorma popularitet/mediabevakning/sponsoravtal vara gynnsamt för klubben.

Är Pogba den spelaren? Är han verkligen spelaren som alla barn vill vara? Spelaren som säljer mest tröjor? Jag vette tusan alltså. Jag kan t.ex. inte komma på på rak arm vilket skomärke Pogba har. Att Neymar är en stor Nike-symbol vet nog de flesta. Likaså Ronaldo, Bale/Messi hos Adidas osv.

Känns bara lite som att Pogbas prisinflation är ganska ogrundad. Okej om han vore ett enormt varumärke likt Neymar som för två år sedan var till synes oprövad, men Pogba är inte riktigt den spelaren än. Han har dock en skicklig agent som vet hur man tjänar pengar.

Summan av kardemumman är väl mest att jag känner att en investering på nästan en miljard ska ha många "perks" förutom det sportsliga. Det är en sådan värld vi lever i och Barcelona som klubb måste tänka på det, när spelaren kostar som han gör.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-29 19:48
@11-9-10:

Varför köper du inte hans lönekrav?
Barcelona 11-9-10
2015-06-29 19:33
Så länge klubben har råd att värva utan att sätta sig i kris så säger jag köp
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 11-9-10
2015-06-29 19:31
Petersays Alves hade inte varit kvar ifall det inte hade gått så bra som det har gjort. Vad säger dig att pogba kommer bli en flopp att du tar föregivet att han kommer lämna med svansen mellan bena efter någon säsong Varje värvning är en chansning inget nytt i fotbollsvärlden på den fronten, ju högre kapital ju högre risk så inget nytt i den finansiella aspekten heller. Frågan OM hen kommer vara kvar/lyckas/misslyckas kommer alltid finnas oavsett vem det handlar om Pogba har gått ut sagt att Barcelona är hans favoritklubb så varför skulle han vilja lämna ifall det går bra? Han tackar samtidigt nej till högre lön från dom brittiska öarna (rykten) för att spela just i Barcelona. Så att han vill vara i barcelona är glasklart Visst priset är högt, inte så konstigt när ett träben som bale går för en miljard Han har en idiot som agent, men pogba är ödmjukare än Zlatan så det problemet tror jag inte att vi kommer ha heller. Lönekravet som sägs ligga på 12miljoner € köper jag inte
Barcelona petersays
2015-06-29 19:15
@11-9-10:

Fast nu handlade ju inte diskussionen om huruvida han är bra eller inte. Utan sannolikheten i att han stannar i klubben 10 år för att "betala av" den dyra transfersumman. Alves är väl den utifrån värvade spelare som stannat längst på bra många säsonger med sina 7 år. Stoichkov hade väl 7-8 år. Att en äventyrslysten 22-åring som värvas utifrån skulle stanna här i 10 år är helt otänkbart från alla håll och kanter.
Barcelona Nemesis 10
2015-06-29 19:12
@( Xaviesta ):

Som ni såg så skrev jag att han KAN spela för oss 10 år framåt, jag menar inte att det kommer ske men självklart finns den möjligheten om han skulle stortrivas i Barcelona och att klubben skulle vara nöjd med hans prestationer.
Jag minns snacket som gick när vi höll på att värva Neymar, folk dömde ut honom ungefär som vissa dömer ut Pogba nu.
Ingen vet om en spelare blir succe eller flopp men det är också tjusningen i det hela när man bygger ett lag, ibland får man ta risker och gå på känsla.
Men ni kanske vet mer om framtiden än någon annan?
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-29 18:53
Petersays Ungefär min tanke där ;) Inte en enda handjävel uppe där inte. Jag håller förvisso med om att Pogba är en spelartyp som inte växer på träd direkt och kanske den mer intressanta ur den aspekten men att tro att han blir en 10 års investering hos oss är att ta i så man skiter på sig. Folk bara slänger ut siffror åt alla håll utan att addera lite logik i ekvationen.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-29 18:19
@Gabriel:

Petr Cech är ren och skär klass både som spelare och person. Det glädjer att se honom lämna Chelsea så att man kan tycka om honom mer.
Barcelona Gabriel
2015-06-29 17:34
Har ni läst Cechs avskedsbrev till Chelsea? Klass rakt igenom, det är inte ofta man kan säga sånt som har något med den äckliga klubben o göra.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-29 17:23
Hade det inte varit för Cech så hade vi vunnit CL 11/12 också. En läskigt bra målvakt i sina stunder.
Barcelona 11-9-10
2015-06-29 17:18
Pwteesays Min hans har varit uppe nu i en månad, han kommer bli en världsspelare (är redan men ändå). Han är i den åldern där han lär sig att anpassa
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-29 17:16
César Rodríguez Álvarez, stort stort grattis på födelsedagen o rip. men idag fick Cesar mig att tänka på hur stor vår messi är grabbar.

förut läste man bästa målskytten, assist, spelare osv i barca gått bort eller gjort si o så. och det sjuka är att vår 28 åriga kung Leo gjort alla dessa stora legender till att bli kallade en av dom bästa, alltså inte den bästa längre. hajar ni hur stort det är grabbar. och det sjuka är att det är så över hela europa o världen.

Leo du är fööööör stor!!!!
Barcelona petersays
2015-06-29 17:12
"Visst är priset för mycket men om man tänker i det långa loppet så är det en spelare som kan spela hos oss i 10 år framåt."

Handen upp alla som tror att Pogba stannar tio år om han kommer!

Ingen hand uppe? Nä, tänkte väl det.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-29 16:35
Petr Cech officiellt klar för Arsenal, sicken värvning!
Barcelona the cameroonians
2015-06-29 16:29
Flavia

Nej, juryn består av professionella spelare som har kännedom om såväl La Liga som Segundan.

Det handlar dock om vilken makt en president har i detta fallet. Tro du jag är dum?
Barcelona 11-9-10
2015-06-29 16:22
Nja inte lika tveksamt med tanke på hur mycket inflytelse han har
Flavía
2015-06-29 16:08
@the cameroonians:
Tveksamt om Tebas själv bestämmer vem som får priset som månadens spelare... I övrigt har Atlético har vunnit utmärkelsen hela 6 gånger (rekord) medan inga andra lag har vunnit mer än 3 gånger.
Flavía
2015-06-29 16:00
@SOMISEREM1899:

Inte för att vara den men citatet var taget ut sitt sammanhang. Tebas sade även de följande orden nedanför, något som Barcastuff "glömde" bort att nämna i sin tweet:

"... although I no longer have the passion I used to have. That doesn't mean I make decisions to help any one team, though".

Ett tips: Var källkritisk till allt du läser...
Barcelona Liunil Masse
2015-06-29 15:54
@MessiStats: Only 5 of Messi's last 15 goals for @Argentina were created by teammates. The rest: 6 penalties 2 solo goals 1 free kick 1 rebound Det är skrämmande dåligt, tycker synd om Messi.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-29 15:43
HAHAHA Tebas jävla råtta. 11/12 säsongen var en present till dina barn va!? Svin.
2015-06-29 15:11
@SOMISEREM1899:

Nej inte precis.
Inte så konstigt att Barcelona inte vann någon "månadens spelare" denna säsong.
2015-06-29 15:08
Benedito gick hårt åt Bartomeu och den provisoriska ledningen idag.

- Det är en skandal att ledningen kan och får ta beslut i det gäller affärer som Pogba och Deulofeu. Men de behövde uppenbarligen de €6 miljonerna för att bättra på balansräkningen till fördel för en viss kandidat.

- Jag ber Ramos Adell (tillförordnad president) att agera enligt Fair Play och sluta fatta beslut som är monumentala för klubben.

- De (tf ledningen) har även ringt upp medlemmar och ställt frågor för en viss kandidats behållning - jag har inte ens tillgång till de uppgifterna i Cencus (systemet där alla medlemmar är reggade).

På frågan om de kontrakt med Neymar som läckt ut i Marca och kanske kommer leda till ytterligare stämningsansökan mot klubben, Bartomeu och Rosell svarade Benedito att han hoppas och önskar att det inte kommer leda till åtal då det skulle vara förödande för klubben att se två presidenter åka in i fängelse.

Benedito var även missnöjd med den senaste mätningen (2%) och menade att medlemmarna nu hade möjlighet att rösta på någon som kan ena klubben och få slut på alla anklagelse mellan Barto och Laporta.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-29 14:00
Grattis på födelsedagen Joan Laporta! Och grattis César Rodríguez som skulle fyllt 95 idag!
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-29 13:46
Tebas (Liga president): "My four children are Real Madrid fans, so it's not hard to know which club their father is fan of..." [ser]

Förvånande... Nja.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-29 12:31
@zick9:

Det hade han inte? Kommer ihåg starkt att han förlängde sitt kontrakt sista säsongen i Malaga för att höja sin klausul till 30m euro och därför pensionerades hans nummer i Malaga.
Barcelona Nemesis 10
2015-06-29 12:03
@zick9:

Sanningen är att när man är världens bästa lag så är det svårt att göra laget bättre, man måste värva dom absolut bästa spelarna och dom bästa talangerna för att räkna det som förstärkning.
Isco är en klass spelare men det finns en del spelar typer där ute som tillhör kategorin "kortväxt tekniker". Pogba däremot är en väldigt unik spelartyp som är otroligt svårt att hitta, han kombinerar sin stora fysik (runt 188cm) med en brilliant teknik och jag kan faktiskt inte komma på någon spelare som är lik Pogba. Man kan väl jämföra honom med Yaya då båda har den där genombrottskraften i mittfältet och målfarligheten, Pogba har dock bättre teknik och är den spelaren som har gjort flest mål utanför straffområdet den senaste säsongen.

Som sagt att hitta en spelartyp som Isco är definitivt lättare än att hitta en spelartyp som Pogba och därför tycker jag att man ska gå för Pogba. Han är dessutom yngre än Neymar och har mycket utrymme för utveckling vilket gör köpet ännu mer intressant.
Visst är priset för mycket men om man tänker i det långa loppet så är det en spelare som kan spela hos oss i 10 år framåt. Pogba är ett guldkorn som kan bli hur bra som helst så det är inte konstigt att alla stor klubbar är ute efter honom.
Han har också sagt att hans dröm var att spela för Barcelona när han var yngre så för mig känns det som att det är runt 75% chans att han hamnar hos oss!
Barcelona LennyRomario
2015-06-29 11:50
(Xaviesta) Angående yngre/äldre. Du kan ha också ha rätt. Och om vi båda har rätt återstår frågan, vem fan röstar på Bartomeu :)
Annons: