/spanien/barcelona/forum/22858.aspx/spanien/barcelona/forum/22858.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid R-O-B-I-N-H-O
2007-06-29 19:38
Jag e inte ledsen over att Capello blev sparkad det finns ett par antal trenare som ockso e bra.

Ursekta for stavningarna jag kan inte skriva de 3 sista boksteverna
Barcelona Puyol5
2007-06-29 19:37
Ämne: Vet inte om klippen ....
Jo men där ska han stå och jonglera med en boll inför massor med fans som enbart vill se honom leka med bollen. Det kallar jag stor press på en spelare som inte fått sitt stora genombrott än. Han var troligen mycket nervös! OCh faktum är ju att Touré har ett otroligt bra passningsspel, väldigt duktig faktiskt. Hans kanske största egenskap efter styrkan han har är hans passningsspel!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-06-29 19:37
Nån som har Abidals presntation ?
Real Madrid R-O-B-I-N-H-O
2007-06-29 19:36
Snacka om att ni har bred trupp. Men lungt viii vinner ligan!
Barcelona pablo escobar
2007-06-29 19:34
Vet inte om klippen med Tourés mål var riktade till mig men jag har aldrig tvekat på att han kan springa eller skjuta. Däremot är jag mycket orolig för att han inte kommer att klara av Barcelonas kortpassningsspel.

Leta gärna upp klippet när han försöker trixa i samband med att han presenterades som nyförvärv.
Lukas.RP
2007-06-29 19:32
Ettfan

Härligt mål, ingen brist på bollkontroll där såvitt mina ögon inte snurrar.
Barcelona Puyol5
2007-06-29 19:31
Självklart skulle även jag vilja att alla världens spelare vill gå till oss. Men det stämmer ju tyvärr inte riktigt. Givetvis är det otroligt många som vill spela för Barca, men långt ifrån alla faktiskt, tro det eller ej. OCh grejen med Alves är ju följande, Sevilla vill ju undvika att sälja till en ligakonkurrent. Och skulle detta ske, vore det pga av en oerhörd stor summa pengar. Och jag tycker personligen han vore värd att lägga mycket pengar på. Med det gör tydligen inte klubbledningen. Och sen har jag faktiskt aldrig hört Alves själv säga att Barca vore intressant. Dock hört han säga de o Real tex!
Barcelona Ettfan
2007-06-29 19:30
En ännu bättre. LÄNK

Hoppas han kan prestera lika bra i Barca :)
Barcelona Ettfan
2007-06-29 19:26
pablo escobar, håll det för dig själv...
Barcelona Ettfan
2007-06-29 19:25
Kolla in LÄNKEN!

Ett klipp på Toure ;)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-06-29 19:25
La Cibeles:

Jag är säker på att de kommer att få sin chans, afrikanska mästerskapen kommer ta bort Eto'o ur spel i en månad eller mer. Där har man uttrymme att spela Bojan eller Dos Santos.

Mindre matcher i CdR/CL då man många gånger under turneringens början får möta lag som Badalona, Levski Sofia, Wisla Krakow o.s.v

Enstaka minuter mot mindre lag i lag liga då vi i princip vunnit matchen. Sedan får vi inte glömma att alla spelare skadas mer eller mindre under en säsong, alla upplever småskavanker och då kan Boja och Giovani bytas in.

Om 2/3 år så kommer Bojan och Dos Santos vara mer etablerade, deras chans att konkurera med Henry kommer således vara större och säkeligen mer lyckad

Jag tror som sagt att allt kommer fungera uttmärkt. Sedan har Bojan och Dos santos både uttalat sig många gånger om sin kärlek för klubben. De vet att de är unga och att de inte ska förväna sig för mycket speltid.
Barcelona pablo escobar
2007-06-29 19:24
Puyol5
Vad vet du om vilka som kan värvas och inte värvas? Barcelona är det lag som alla spelare drömmer om att spela för och hade bara viljan funnits hade både exempelvis Mascherano och Alves spelat i Barcelona för länge sen.

Problemet är att Beguiristain och Laporta letar efter fel typ av spelare. De senaste säsongerna har de, förutom Henry, köpt v. Bommel, Ezquerro, Thuram, Gudhjonsen, Zambrotta, Abidal och Toure när de istället hade kunnat köpt spelskickliga och brassar och argentinare för framtiden.

Om detta fortsätter några säsonger till är Barcelona snart ännu ett av alla de topplag som spelar som skit och vinner pga nån innickad hörna eller nån slumpartad kontring.
Barcelona Christian____
2007-06-29 19:21
vi behöver inte dani alves
Barcelona Puyol5
2007-06-29 19:17
Rekommenderar min länk för att visa lite av Yaya Tourés offensiva kvaliter!
Barcelona pablo escobar
2007-06-29 19:04
LukasR
Ska erkänna att jag iofs inte sett så extremt mycket av Yaya Toure men det utifrån det han visade i VM och det lilla jag sett från Monaco är min uppfattning av honom är att han är stor, löpstark och oteknisk och det är inte den typ av spelare jag vill se på Barcelonas mittfält.

Men nu är han här och jag får ge honom en chans och hoppas att han motbevisar mig.
Barcelona Isaac
2007-06-29 19:02
Årets bästa nyhet: Deco är inte till salu. Barcas kanske viktigaste spelare, skönt att stannar. Det kommer barca behöva i år, någon som håller ihop spelet och håller ihop stjärnorna.
Lukas.RP
2007-06-29 18:56
pablo escobar

Vad jag anser så är verkligen inte Yaya Touré någon gamling och ingen bolldrällare för den delen heller. Mycket stark, positionssäker och bra bollbehandling. En man tänkt för startelvan ett tag framåt, om jag fattat Laporta rätt. Abidal lite äldre men knappast för gammal för att vara försvare, det hade vart annat om vi värvat in en 31 årig mittfältare för dyra pengar.
Inga onödiga köp hitills i mina ögon.
Barcelona Puyol5
2007-06-29 18:56
Ämne: Puyol5
Enligt mig v....
Kan faktiskt inte hålla med om det, tycker truppen vi har är världens bästa. Och då ska man absolut inte göra några föryngringar i en större utsträckning. Vi har Messi, Dos Santos och Bojan i våra framtisplaner och det räcker gott och väl. Resten av truppen är inte gammal, ungefär 27år. Vilket är den perfekta åldern för en idrottsmänniska. Och hungern kommer att komma när vi köpt in konkurrans kraftiga spelare!
Sedan håller jag med dig om att Alves vore bättre än Abidal, men oxå otroligt mycket dyrare och svårare att få. Och sedan ska du ha otroligt klart för dig att Touré är en offensivare spelare än Mascherano är. Och honom skulle vi inte kunna få, han spelar redan i Liverpool och har bytt klubbar lika ofta som han bytt strumpor. Och nu har han hittat sin plats där han vill stanna!
Barcelona Ettfan
2007-06-29 18:53
Har Barca glömt D.Alves helt el?
Barcelona pablo escobar
2007-06-29 18:51
Puyol5
Enligt mig visade det dåliga spelet förra säsongen att Barcelona behöver föryngra genom att köpa nya hungriga spelare som man kan bygga laget kring.
Henry är tillräckligt bra men för gammal för att betyda något på lite längre sikt och löpen av Abidal och Toure är bara ett sätt att göra uppställningen mer defensiv.

Personligen hade jag exempelvis älskat att se bollsäkra spelare som Mascherano och D.Alves istället för de två sistnämnda.
Barcelona Ettfan
2007-06-29 18:49
Hoppas det som du säger stämmer, vill VERKLIGEN INTE att Ronadlniho lämnar :(
Barcelona Tip Harris
2007-06-29 18:49
hete presidenten inna laporta?
Barcelona Puyol5
2007-06-29 18:46
Ämne: Blev lite nervös när....
Nej det är långt ifrån sant. Laporta har sagt så här; Säljer jag Ronaldinho måste jag fly från landet. Och det betyder alltså att han absolut inte kommer sälja vår kära brasse!
Barcelona Puyol5
2007-06-29 18:45
Svårt att se hur värvningar av Abidal, Touré och Henry kan va dåliga för klubben faktiskt. Otroligt bra spelare som kommer till oss för att vi behöver förstärka just dessa positioner. Klockrena värvningar efter skolboken! Vi värvar spelare som går in i vårt nuvarande spelsystem ganska enkelt. Och ger samtidigt övriga spelare en extra motivation att kämpa för. Inte lika solklart vilka som spelar som de va förra året alltså. Sedan har vi ju plockat upp våra främsta talanger inför säsongen, för att långsamt matcha in dem i a-laget och allt som hör till detta. Helt efter skolboken även detta!
Barcelona Ettfan
2007-06-29 18:42
Blev lite nervös när jag lästa på svenskafans.se

Är det sant att Ronaldinho är i Milano och förhandlar om en flytt :S!!??
Barcelona Karlssoooon
2007-06-29 18:41
Ämne: Ämne: Rambla:....
Kolla upp hur gammal Bojan är först och främst...
Jag tycker det sänder positiva signaler till Bojan som på det här viset slipper axla ansvaret av att vara 2a eller 3 altenativet på anfallsposition i sitt FÖRSTA år i A-truppen, då tanken mest är att han ska vara med för att se och lära. Klockren värvning av Henry har svårt att se en enda sak som är negativ där faktiskt.
Barcelona pablo escobar
2007-06-29 18:38
Verkar bara vara positiva reaktioner på värvningarna här inne. Själv är jag ganska bekymrad.
Barcelona ska jaga de mest lovande och tekniskt skickliga sydamerikanska unga spelarna, inte köpa storväxta vattenbärare eller 30-åringar från andra toppklubbar.

Om dessutom en sån som Andrade kommer istället för Chivu är denna sommarens värvningar rena katastrofen.
Beguiristain och Laporta har helt fel inriktning på sitt värvande.
Barcelona Christian____
2007-06-29 18:32
Varför är real fansen så oroliga så dom måste skriva här?

Dom borde oroa sig om när deras Robinho slår igeom;)

Calderon: Ska värva Pelé och Maradona LO PROMETO!
Barcelona Christian____
2007-06-29 18:27
Finns det nån video på Abidals presentation än?
Barcelona Puyol5
2007-06-29 18:20
Tror truppen kommer vara hysat nöjd, det är de som utmärker Rijkaards fina ledaregenskaper. Han har själv spelat på högsta nivån och vet vad olika spelare känner och tycker. Därför kan han hålla nästan alla nöjda oxå. Självklart finns det alltid någon så som Saviola som inte är nöjd med situtionen, men endå kämpar på. Det tycker jag var vädligt tydligt i just Saviolas fall, att Rijkaard har bra koll på truppen och kan hålla ihop alla. Tror verkligen inte årets trupp kommer göra mycket väsen av sig, för att man är missnöjd. Nej tror snarare vi kommer få en glad och trogen trupp!
Annons: