/spanien/barcelona/forum/22853.aspx/spanien/barcelona/forum/22853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 17:35
Chivu e en världsback men jag tror inte det finns nån pengakåt spelare i Barcelona. Om Chivu ska till Barcelona så ska han inte komma för pengarnas skull.
1. Att tillhöra en klubb med bästa möjliga ryckte i världen.

2. Motivationen att spela bredvid världens bästa back och kapten Puyol.

3. En spelare ska komma till Barcelona för att främst prestera på plan och föra det goda rycktet vidare sportsligt.

Inte ens en idiot skulle välja real nu att spela för om man inte brydde sig så mycket om pengar. Henry, Eto'o, Messi, Ronaldinho, Xavi, Iniesta, Puyol, Zambrotta.... Vem vill inte spela bredvid dessa spelare? Att sticka till en Real som har mer obalans i ledningen nu än va de hade innan de vann ligan betyder bara att man bryr sig mer om pengar.
Barcelona Messih!
2007-07-03 17:22
Hoppas verkligen vi får Milito, tror han kommer växa ännu mer utav att spela bredvid Puyol.
Chivu skulle vara fint också, dock har ja vart orolig ända sen ja hört att han är skadebenägen,
inte en till Motta tack :)
Jag är inte ett dugg orolig dock om r.madrid tar honom, en skade drabbad nochalant back är han då, från att vart en spelförande back me stil haha, allt är beronde på vart man spelar! :)
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-03 17:21
(?)
Make that two.

Zambrotta kommer aldrig ingå i en trebackslinje, och speciellt inte Yaya.

M79:
Andrade har inte varit sig själv sen den svåra knäskadan. Ser tyngre och långsammare ut. Visst har han fortfarande pondus men i ärlighetens namn så behöver du minst en säsong att komma tillbaka efter en sådan skada. Det samma gäller ju Xavi som trots att han blev frisk på rekordtid hade svårt med tempo och timing i minst en halv säsong efteråt.

Jag skulle bli förvånad om man gick efter Andrade, det skulle då vara som sista alternativ.
Barcelona Jocke77
2007-07-03 17:18
Barcelonito

Hehe, det var ungefär så jag kände mig också.
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-03 17:18
Ämne: Sóm més que un club ....
Blend:
Jo Barças vicepresident säger att de eventuella várvningarna av Chivu och Milito inte är de enda alternativen. skulle de ine komma överens har man fler dörrar öppna och de hâller kontakt / förhandlar om fler spelare. Det verkar helt bestämt att man köper en kvalitetsspelare pâ den positionen men att man inte ger sig in och krigar med Real / Inter och betalar dum-priser.
Barcelona Jocke77
2007-07-03 17:17
La Pulga

Rijkaard fick väl lova att aldrig spela med trebackslinje när han anställdes?
Erfarenheterna från Van Gaals dagar var ju inte så goda.

Det spelsystem du föreslår ser märkligt ut i mina ögon. Tror aldrig jag sett något lag spela så.
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 17:17
La Pulga

Jag ser ut som ett frågetecken just nu...
Barcelona La Pulga
2007-07-03 17:11
Rijkaard kan använda killerna på det sättet också,han kan välja och vraka hur han vill nu.
Både Zambra och Puyol två spelare som gällar att gå på offensiv och dom kan springa i 95minuter non stop.
Vara tre defensiva mittfätare är också mycket bra på det offensiva arbetet.
Alla vet vad Messi och Henry kan göra i anfallsspel man dom kan också jobbet hem om det skulle behövas hjälp där i bak.
Det systemet skulle vara a la 1974 hollands landlaget.all rund spel. Eller Diamanten som så populart kallas.

---------Valdes--------
Zambra--Toure--Puyol

Iniesta--Xavi--abidal

Messi--Ronnie--Henry

-------Eto'o-------
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 17:09
Chivu verkar dra ut på tiden o låta klubbar höja lönen hela tiden. En taktik som östeuropeer e ganska bra på. Jag tror att Soriano och Txiki gör det bästa av situationen och gör rätt val för klubbens skull, vad de än gör. Jag litar otroligt mycket på dem o Rijkaard och Laporta.

Skiter de i Chivu o köper Någon annan så e jag helt säker på att det kommer att bli en perfekt värvning.
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 17:01
blend

Hejar du på Valencia som det står på din profil?
Barcelona el Flaco
2007-07-03 16:57
(14) HenRy)))) //

Den nyheten är hämtade från den engelska tidningen The Sun, som är experter på att hitta på bullshit historier. Gör dig själv en tjänst och tro inte på det ryktet.
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 16:47
Oj enligt sport.es så har barca lagt ett stort bud på lampard.
El Barça ofrecerá 18 millones por Lampard
blend
2007-07-03 16:42
Sóm més que un club

Enligt Soriano förhandlas det pâ fler plan än Zaragoza/Roma för den platsen. Det sker mer diskret än de mer öppna förhandlingarna.

Förstog inte vad du skrev kan du förklara lite nogranare ??

Tacksamför svar
Barcelona Jocke77
2007-07-03 16:19
M79

Jag tror inte att Rijkaard kommer att spela Deco, Dinho, Eto'o, Henry och Messi på samma gång. Första halvan av Rijkaards första säsong spelade Dinho som offensiv mittfältare, men då använde sig Rijkaard av ett 4-5-1-system med två defensiva mittfältare bakom Dinho (Xavi och Gerard för det mesta, vill jag minnas). Eftersom det gick så dåligt bytte han till det 4-3-3 med en tydlig pivot och två offensiva innermittar som vi spelar med idag. Detta system kräver dock att de båda offensiva mittfältarna tar ett hyggligt stort defensivt ansvar också, och det tror inte jag att Dinho kommer att fixa och jag har en känsla av att Rijkaard är inne på samma linje.
Visst, det skulle säkert bli underhållande, men kanske mest för motståndarnas supportrar?
Jag tror att Ronaldinho kommer att fortsätta i anfallet och således får Eto'o finna sig i att nöta bänk en del.
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 16:16
Andrade har det varit tyst om det har du helt rätt i. Men juventus har lagt ett bud på Andrade. Men det skulle vara bra glömma Chivu och satsa på Milito och köpa Andrade. Vad tycker ni?
2007-07-03 16:13
Enligt Soriano förhandlas det pâ fler plan än Zaragoza/Roma för den platsen. Det sker mer diskret än de mer öppna förhandlingarna.
Barcelona r.Hyder
Cristocea

:-)
Barcelona Cristocea
r.Hyder//

Jadå, du har säkert rätt.
Barcelona M79
2007-07-03 16:11
Chivu sticker ev till Reöl, kommer Barca se efter Andrade igen? Har varit tyst om honom ett tag nu, hur bra är han idag? har inte sett honom spela på ett bra tag.
Abidal o Zbrotta på varsin kant ?

Går det att spela Deco, Dinho, Etoó, Henry och Messi på samma gång samtidigt med så offensiva ytterbackar? Anfall är bästa försvar men de känns som de lätt kan straffa sig...
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 16:09
Cristocea

Jag ser att du har ett sinne för ironi. Chivu värderas inte lika mycket som Hansson enligt någon. Att Chivu är värd 40m euro är ett stort skämt. Om en summa på 20m euro skrämmer iväg dem flesta kommer du och pratar om det dubbla? Chivu är riktigt duktig inget snack om saken men att han skulle värderas till ett sådant pris är bara dumt och jag tror att du vet det också. Hade jag sagt att Gabi Milito skulle värderas till 40m euro hade nog du också reagerat på det sätt som jag gör, han är ju inte rumän så att säga.
Barcelona Jocke77
2007-07-03 16:08
r.Hyder

Jag har ingen aning om vilket pris klubben satt på Giuly. Du är säkert inte ute och cyklar, jag tyckte bara det lät högt. Har svårt att tänka mig att någon skulle betala så mycket för en spelare som inte presterat mer de senaste säsongerna.
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 16:05
Jocke77

Jo, det är så sant som det är sagt. Jag anser inte att Giuly är värd så mycket pengar, för det är han verkligen inte i mitt tycke. Han är bara en utfyllnads spelare i våran trupp som inte tillför speciellt mycket när han får chansen. Men jag har för mig att klubben har satt ett pris på den lille fransmannen på 6m euro. Men jag kanske är helt ute och cyklar? :-)
Barcelona Cristocea
2007-07-03 16:04
r.Hyder//

Ja säkert. Chivu värderas då lika mycket som Peter Hansson. Och Hansson i mina ögon är en mycket bättre back.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-03 16:03
Men snälla. Chivu är inte ens värd €20m och du tar upp fantasisummor som 30-40 miljoner euro.

Finns knappt någon försvarare på planenten som är värd de summorna.
Barcelona Jocke77
2007-07-03 16:02
14 Henry Efter att ha lagt ut stora pengar på Abidal lär han vara tänkt för startelvan. Skulle vi då köpa Alves så skulle det innebära att Zambrotta (kanske världens bäste ytterback de senaste åren) skulle få nöta bänk. Inte så troligt va? Ett köp av Dani Alves känns ungefär lika nödvändigt som om vi skulle värva Torres i nuläget.

r.Hyder 6-7 miljoner euro låter lite mycket för Giuly tycker jag. Var det inte ungefär den summan vi köpte honom för? Då var han nyckelspelare i ett lag som spelade final i CL. Idag är han en bänknötare och dessutom äldre.
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 16:00
Cristocea

Jag tycker verkligen inte att Chivu skulle vara värd 30-40m euro. Han måste blomma ut i en riktig storklubb först. Han måste prestera mer och vinna stora titlar då kan han nämnas i sammanhang med Puyol, Nesta, Terry osv. Men det är bara min åsikt. 30-40m euro är en jävla massa pengar, tror inte någon klubb i värden hade värderat rumänen till en sådan summa.
2007-07-03 16:00
Ämne: Ämne: (14) He....
Problemet med Alves är att bâde RM och Chelsea är ute efter honom. Inegen av klubbarna är kända för att betala underpriser.
Sevillas president Del Nido har gjort det till tradition att lura av Real HELA utköpsklausulen och lär försöka i âr igen. Lyckas antagligen och skrattar hela vägen till banken. Tror att det är 60M€ i detta fall.
Gör han inte det sitter han kvar med en av världens bästa pâ den positionen. A win-win situation för Sevilla.
Barcelona BarcaLoover
2007-07-03 15:58
Vi behöver inte Alves ´grabbar vi har Abidal nu
Barcelona Cristocea
2007-07-03 15:57
Chivu var egentligen värd strax över 30-40 mille Euro. Men bara för att han inte skrivit på ett kontrakt så kan få honom på Rea pris.
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 15:56
(14) HenRy))))

Snälla du, för att få Dani Alves skulle vi vara tvungna att lägga ut en fantasisumma som förmodligen skulle vara en stor del av våran budget. I verkligheten fungerar det inte att köpa spelare bara sådär. Man har en vävnings strategi och den har ledningen följt hittils. Jag skulle mer än gärna vilja se Alves i barça-tröjan men ekonomin sätter stopp för det, kan du inte förstå det? Man lägger inte ett jättebud på Alves för att man vet att man inte har pengar för att finansiera vävningen. Om man skulle göra det gräver man i sin egen grav gällandes skulder och den ekonomiska situationen. Som sagt, sådana jättebud gör man på FIFA 07 där man inte har kännedom om hur den ekonomiska verksamheten i en klubb fungerar, det har man tyvärr (?) i verkligheten.
Annons: