/spanien/barcelona/forum/22844.aspx/spanien/barcelona/forum/22844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 17:56
r.Hyder

En 27årig back har minst 6 år till på toppnivå. och kommer snart att spela på sitt högsta nivå.

Holländaren

Touré e inte helt omöjlig :D Med lillebrorsan i laget så skulle han nog vilja komma till oss :D:P

Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-03 17:55
så här måste Barca spela nästa säsong! ("dont worry rambla,jag ska explenera!!) :
Etoo/Henry--Henry/Etoo--Messi
Ronaldinho
Toure--Iniesta/Xavi
Abidal--Puyol--Milito--Zambrotta
---------Valdes--------
Till er som inte känner G. Milito, han spelar just som kung Puyol, snabb, bra med huvuden, nickar bra, spelar med hjärtat, har bra teknik..
så vad jag vill säga är att han är en kopia av Puyol, "identical twin":D och vem här vill inte ha två Puyol`s I lagen?!?
om du frågar mej så skulle fyra Puyols inte vara så dåligt! :P
jag bryde mej inte om Barca köpte Milito eller Chivu, men som jag har sett så vill Milito komma eftersom han sa att han vill komma och Chivu..,
a chivu har ju inte sagt nått och som jag har sett det så vill chivu gå till klubben där han får mer pengar, i så fall kan han gå till RM eller Inter...
och vi behöver inget ytterback som Miguel eller Alves eftersom det är jätte onödigt att köpa en spelare som vi inte behöver som ochså kostar så mycket!!, och då måste zambrotta vara på bänken och det skulle vara en mardröm!..
Barcelona razao
2007-07-03 17:54
Woops skicka visst två gånger
Barcelona razao
Varför inte Gabriel Milito????
Barcelona razao
Varför inte Gabriel Milito????
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 17:52
Jag gillar både Milito och Chivu. Men helst av allt skulle jag vilja ha en ung back, någon som håller lika länge som Puyol har spelat och kommer att spela. Värvar vi en ung back kan denne lära sig vårat system och etablera sig till en stor spelare för att sedan axla Puyols roll när denne lägger av (vill inte tänka på det). Det är bara vad jag tycker i alla fall men skulle inte gråta av sorg om Milito kom, han är riktigt bra men 27år.
Barcelona Holländaren
2007-07-03 17:52
Ska vi ha en mittback har jag en liten lista med namn jag skulle vilja se:
Kolo Touré, som är omöjlig.
Pepe
Jorge Andrade
Ron Vlaar
Khalid Boulahrouz

Egentligen är det nog bara en av dem som är aktuell, och jag tror också att han kommer att bli klar för oss - Jorge Andrade.
Barcelona Holländaren
2007-07-03 17:49
Ämne: Jaha....ni menar ger....
Hehe njae, det är lite skillnad. Gerard Lopez var en något stel och trist spelare men bra på huvudet och jobbade alltid hårt. Hade inte haft något emot om han ersätter Edmilson när denne lär flytta i januari.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-03 17:49
Moderator? Nja, jag sköter mig själv istället. Aktiv är jag till och från, när jag har dötid på jobbet eller fritiden. Tack ändå.
Barcelona razao
2007-07-03 17:48
på tribalfootball.com står det att feyenoord har pratat med Gudjohnsens pappa om att låna Gudjohnsen...
Synd att dom inte ville köpa honom
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 17:48
Rambla

hahaha.. eller hur. Han går väl i de andra Realsportchefernas fotspår. Bara olika namn.

Hade Real köpt Henry så skulle de utan tvekan betala det dubbla av det Barca betalade för honom. Sen så e de så nervösa för Barcas värvningar nu att de ger sig på alla de Barca ska ha. Därför kommer Barca satsa på sånna som Milito eller Andrade som båda har sagt vill spela för Barca.

Abidal tackade nej till många klubbar för att han ville BARA spela för Barcelona. Zambrotta gjorde likadant förra året. Så gjorde också Toure och Henry nu. Messi tackade nej till Sjukt hög lön från Inter när han va 19 år. Puyol tackade nej till bättre lön när de ville förbättra hans kontrakt.

DET E RIKTIGA CULES. Inga spelare ska komma till oss för pengarnas skull.
Barcelona Golazo de Messi!
2007-07-03 17:41
Jaha....ni menar gerard lopez...trodde ni menade steven gerard:P
Barcelona Tip Harris
2007-07-03 17:41
Rambla*
vill du blir moderatör här för du verkar vara väldigt aktiv här inne.. för mer info skriv till min PM
2007-07-03 17:39
Barcelonito:

Alla spelare i världen drömmer nog att få förhandla med Mijatovic, han som ser ut som en nyrik pizzaägare. :D
Barcelona Holländaren
2007-07-03 17:38
Ämne: Ämne: M79

....
2000-2005.
Barcelona Golazo de Messi!
2007-07-03 17:36
Ämne: M79

Jag tror inte....
När spelade Gerard i barca?
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 17:35
Chivu e en världsback men jag tror inte det finns nån pengakåt spelare i Barcelona. Om Chivu ska till Barcelona så ska han inte komma för pengarnas skull.
1. Att tillhöra en klubb med bästa möjliga ryckte i världen.

2. Motivationen att spela bredvid världens bästa back och kapten Puyol.

3. En spelare ska komma till Barcelona för att främst prestera på plan och föra det goda rycktet vidare sportsligt.

Inte ens en idiot skulle välja real nu att spela för om man inte brydde sig så mycket om pengar. Henry, Eto'o, Messi, Ronaldinho, Xavi, Iniesta, Puyol, Zambrotta.... Vem vill inte spela bredvid dessa spelare? Att sticka till en Real som har mer obalans i ledningen nu än va de hade innan de vann ligan betyder bara att man bryr sig mer om pengar.
Barcelona Messih!
2007-07-03 17:22
Hoppas verkligen vi får Milito, tror han kommer växa ännu mer utav att spela bredvid Puyol.
Chivu skulle vara fint också, dock har ja vart orolig ända sen ja hört att han är skadebenägen,
inte en till Motta tack :)
Jag är inte ett dugg orolig dock om r.madrid tar honom, en skade drabbad nochalant back är han då, från att vart en spelförande back me stil haha, allt är beronde på vart man spelar! :)
2007-07-03 17:21
(?)
Make that two.

Zambrotta kommer aldrig ingå i en trebackslinje, och speciellt inte Yaya.

M79:
Andrade har inte varit sig själv sen den svåra knäskadan. Ser tyngre och långsammare ut. Visst har han fortfarande pondus men i ärlighetens namn så behöver du minst en säsong att komma tillbaka efter en sådan skada. Det samma gäller ju Xavi som trots att han blev frisk på rekordtid hade svårt med tempo och timing i minst en halv säsong efteråt.

Jag skulle bli förvånad om man gick efter Andrade, det skulle då vara som sista alternativ.
Barcelona Jocke77
2007-07-03 17:18
Barcelonito

Hehe, det var ungefär så jag kände mig också.
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-03 17:18
Ämne: Sóm més que un club ....
Blend:
Jo Barças vicepresident säger att de eventuella várvningarna av Chivu och Milito inte är de enda alternativen. skulle de ine komma överens har man fler dörrar öppna och de hâller kontakt / förhandlar om fler spelare. Det verkar helt bestämt att man köper en kvalitetsspelare pâ den positionen men att man inte ger sig in och krigar med Real / Inter och betalar dum-priser.
Barcelona Jocke77
2007-07-03 17:17
La Pulga

Rijkaard fick väl lova att aldrig spela med trebackslinje när han anställdes?
Erfarenheterna från Van Gaals dagar var ju inte så goda.

Det spelsystem du föreslår ser märkligt ut i mina ögon. Tror aldrig jag sett något lag spela så.
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 17:17
La Pulga

Jag ser ut som ett frågetecken just nu...
Barcelona La Pulga
2007-07-03 17:11
Rijkaard kan använda killerna på det sättet också,han kan välja och vraka hur han vill nu.
Både Zambra och Puyol två spelare som gällar att gå på offensiv och dom kan springa i 95minuter non stop.
Vara tre defensiva mittfätare är också mycket bra på det offensiva arbetet.
Alla vet vad Messi och Henry kan göra i anfallsspel man dom kan också jobbet hem om det skulle behövas hjälp där i bak.
Det systemet skulle vara a la 1974 hollands landlaget.all rund spel. Eller Diamanten som så populart kallas.

---------Valdes--------
Zambra--Toure--Puyol

Iniesta--Xavi--abidal

Messi--Ronnie--Henry

-------Eto'o-------
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 17:09
Chivu verkar dra ut på tiden o låta klubbar höja lönen hela tiden. En taktik som östeuropeer e ganska bra på. Jag tror att Soriano och Txiki gör det bästa av situationen och gör rätt val för klubbens skull, vad de än gör. Jag litar otroligt mycket på dem o Rijkaard och Laporta.

Skiter de i Chivu o köper Någon annan så e jag helt säker på att det kommer att bli en perfekt värvning.
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 17:01
blend

Hejar du på Valencia som det står på din profil?
Barcelona el Flaco
2007-07-03 16:57
(14) HenRy)))) //

Den nyheten är hämtade från den engelska tidningen The Sun, som är experter på att hitta på bullshit historier. Gör dig själv en tjänst och tro inte på det ryktet.
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 16:47
Oj enligt sport.es så har barca lagt ett stort bud på lampard.
El Barça ofrecerá 18 millones por Lampard
blend
2007-07-03 16:42
Sóm més que un club

Enligt Soriano förhandlas det pâ fler plan än Zaragoza/Roma för den platsen. Det sker mer diskret än de mer öppna förhandlingarna.

Förstog inte vad du skrev kan du förklara lite nogranare ??

Tacksamför svar
Barcelona Jocke77
2007-07-03 16:19
M79

Jag tror inte att Rijkaard kommer att spela Deco, Dinho, Eto'o, Henry och Messi på samma gång. Första halvan av Rijkaards första säsong spelade Dinho som offensiv mittfältare, men då använde sig Rijkaard av ett 4-5-1-system med två defensiva mittfältare bakom Dinho (Xavi och Gerard för det mesta, vill jag minnas). Eftersom det gick så dåligt bytte han till det 4-3-3 med en tydlig pivot och två offensiva innermittar som vi spelar med idag. Detta system kräver dock att de båda offensiva mittfältarna tar ett hyggligt stort defensivt ansvar också, och det tror inte jag att Dinho kommer att fixa och jag har en känsla av att Rijkaard är inne på samma linje.
Visst, det skulle säkert bli underhållande, men kanske mest för motståndarnas supportrar?
Jag tror att Ronaldinho kommer att fortsätta i anfallet och således får Eto'o finna sig i att nöta bänk en del.
Annons: