/spanien/barcelona/forum/22841.aspx/spanien/barcelona/forum/22841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-04 12:53
Milito har sen länge visat ha smygsympatier för Barcelona, precis som även Andrade har. Självklart är de knappast culés sen barnsben som spelare som Xavi, Iniesta, Puyol, Messi osv. Skulle Milito erbjudas så mycket mer i lön hade han nog fått en tankeställare. Det är ju en absurd situation.

Inför varje ny säsong blir det svårare att få in los trés pequinos i startelvan samtidigt. Min förhoppning är att de får tillräckligt med speltid med lite rotation och att de nöjer sig med detta. Det ska väl gå att ge alla 75% speltid vilket borde räcka för att hålla dem på gott humör. Eller?
Barcelona Jocke77
2007-07-04 12:46
Rambla

Nu hoppas jag förstås att vi behåller Iniesta, eftersom han råkar vara en av mina absoluta favoritspelare, men problemet kvarstår inför nästa säsong: Får vi plats med både honom och Xavi på samma mittfält? Deco får väl ses som given och på den defensiva mittfältsplatsen vill Rijkaard förmodligen ha en mer fysisk spelare.
Barcelona r.Hyder
2007-07-04 12:45
Rambla (Anims Puyi)

Inte ens för 50m Euro om du frågar mig.
Barcelona Jocke77
2007-07-04 12:44
Just nu är det mycket prat om Militos stora Barça-hjärta, men frågan är ju hur mycket sanning det ligger i det. Det är väl massor av spelare i världen som inte skulle tacka nej till att spela i FCB, eftersom det är ett av världens bästa fotbollslag. Men hade Milito verkligen agerat annorlunda om han var i Chivus situation tror ni? Hade Milito helt kallt bara nobbat ett real-kontrakt som innehöll den smått absurda lön som Chivu nu har erbjudits? Eller är det kanske så att Militos stora Barçahjärta är en effekt av att Barcelona faktiskt är intresserade av honom just nu?
2007-07-04 12:40
Fiorentina är intresserade av Iniesta enligt italíensk media. Priset skulle vara €17m. Problemet är bara att Barcelona inte visat några som helst tecken att vara intresserade av att sälja.

17 miljoner? Skulle inte tro det, inte ens för 25 miljoner.
Barcelona Ronaldinho_barca
2007-07-04 12:36
Gabriel:

Jag håller med dig, tack vare pengarna så blir man lite fundersam, har han verkligen hjärtat för att spela med Barca, eller är Milito en bättre spelare för oss? Enligt mig är Milito en back i värdsklass, utan tvekan, jag skulle lätt kunna ranka honom i top 5, hans 2 senaste säsonger i Zaragoza har varit enormt bra och han har visat att han är en riktigt bra spelare och han har desutom hållt en riktigt bra form säsongen ut.

Till slut blir det Milito för oss, vänta och se!
Barcelona Crosas
2007-07-04 12:35
Gabriel//
Håller helt med dig om din syn på Chivu, hade personligen hellre sett honom än Milito men det är väl hugget som stucket kanske för att han e en gammal favorit som är spelförande???

Hittade lite om Rosellas uttalande, Chivu har inte uttalat sig om vart han vill gå än.....

Står även lite om att Messi förösker övertala Milit till Barca=)aldrig fel med broderskärlek i klubben om man nu kan säga så=)
Barcelona Gabriel
2007-07-04 12:31
Det är lite synd att Chivu ska vara så girig. €3.5m i lön per år är knappast några dussinpengar, han lär ju kunna försörja sig själv på detta, plus en hel del till, det är knappast så att han inte har råd med mat i munnen eller tak till huset. Jag hade gärna sett Chivu som en förstärkning, han är bra. Men allt detta pengatjaffs har gjort att jag tappat lusten totalt när det gäller honom. Milito till skillnad från Chivu verkar mer än sugen på att spela för oss. Tror att han kommer göra något liknande som Abidal gjorde, dvs pressa sin klubb att sälja honom till oss. Och då ska vi även komma ihåg att även Milito har "flickvänner" precis som Chivu har, i form av Juve.

Milito visar mer hjärta för att spela hos oss, satsa på honom. Däremot gillar jag inte alls våra "plan B's". Andrade, Pepe och Heinze? Isånnafall Pepe, men det ligger en stor skillnad på Milito och Pepe.
Barcelona Ronaldinho_barca
2007-07-04 12:28
Jag vill se Milito i Barca _MYCKET_ mer än Chivu, med detta menar jag inte att Chivu är en dålig fotbollsspelare.

Jag har alltid beundrat Milito, och han är bättre än chivu defensivt, vilket alla vet och det är en sån spelare vi söker för tillfället.

Alla real-fans som skriver massor med skit kan inte fotboll, och speciellt inte Barca. "Chivu kan skjuta frisparkar, vad kan Milito?" Bara så ni vet så kan Ronaldinho, Henry, Messi, Deco och Xavi också skjuta frisparkar.

-Zambrotta Puyol Milito Abidal-
Finns det ett bättre försvar?
Barcelona Crosas
2007-07-04 12:27
grabbar sett färdigt U20 matchen mellan Brasilien-korea nu och kan bara säga att kilen alexandre Pato kommer bli grym i framtiden!!!

Hoppas det blir någon klarhet i Chivu affären idag e så trött på detta kan han inte bara uttala sig om vart han vill gå!!!
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-07-04 12:26
enligt marca så bjuder vi 15 miljoner + guily för chivu ? nejtack om jag får besstäma milito är bätre
2007-07-04 12:00
M79:

Han var nog förstavalet om man får tro tidningar. Klubben anser dock inte att han är värd mer än €14m och €3.5m i lön per år. Till skilland mot Madrid som slänger ut €18m för spelaren och nära €5.5m i lön per år.

obbe:

Har svårt och tro Saviola hysa några större känslor för Madrid. Det skulle väl i så fall vara lönekuveret han erbjuds. Kan dock se honom välja Zaragoza, där han skulle få mer speltid. Strunt samma för oss, han är ju ändå inte önskvärd i Barcelona. Lite tragiskt bara om han säljer sig och går till Madrid.
Barcelona M79
2007-07-04 11:49
Vek Barca ner sig angående Chivu el var de för mkt pengar/lön? ointresse från spelaren?
El menar klubben att Milito är bättre ?
Real Madrid obbe
2007-07-04 11:45
Tror inte saviola går till galatasaray, lär väl gå till Madrid.

Har varit tillgänglig för att prata med klubbar ett bra tag nu, men självklart väntar han på ett telefonsamtal från Real Madrid.

Tycker det vore en bra värvning av oss, liknar lite david villa i sin spelstil, sen får vi ju honom gratis.

Galatasaray tror jag inte, han är för bra forward för det..
Barcelona Myrran
2007-07-04 11:33
Ojojoj vilka poeter det va i Real, någon gång hört talas om en limerick? Kul att dem kan glädjas åt något iaf, har ju inte varit så mycket på några år nu.

Ne nu vill jag snart se en nyförvärv av en mittback. Milito eller Chivu spelar nästan ingen större roll vem det är, både har sina fördelar. Skulle ju vara lite hemskt om man inte känner igen favoriten Puyol i mitt låset om Milito kommer.
2007-07-04 11:04
så smal han har blivit efter han stack till milan .
2007-07-04 10:51
jag tror barcelona höjer till 14 miljoner + motta 6 miljoner det blir 20 miljoner men jag tror dom vill ha 20 miljoner cash för militoo
Barcelona Klint
2007-07-04 10:32
Sóm més que un club

Haha! Först lägger Delarocha upp en nakenbild på S. Ramos och nu detta på deras forum. Jag mår illa. Vilka små poeter de är dessa maränger.
Barcelona Evička
2007-07-04 10:24
Sóm més que un club

Tack för tipset! Riktigt vacker sommarpoesi :D
2007-07-04 10:16
Sóm més..:

Haha, skrattar fortfarande. Så träffsäkert och passande formulerat.

Jocke77:

När det gäller Santi Ezquerro så vet jag att både Athletic och Osasuna är intresserade. Läste också på Villarreals Silly Season-artiklar att han nämndes även där, men det är nog mindre troligt att de är intresserade.

Belletti har jag inte hört något mer sen Chivu var på tal och eventuella byten. Han lär nog stanna. Ja, så vida det inte dyker upp bud nu under sommaren.
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-04 10:16
Jocke77.
Dâ skall du se pâ Madrids forum nu, det är humor pâ hög nivâ. De skriver smâ dikter om sin säsong och det är helt sanslöst pinsamt att läsa, men man kan inte lâta bli. Det är som att âka förbi en trafikolycka.
Barcelona Gencler
2007-07-04 10:15
hej jag kan säga att Turkiska Besiktas är interiserad av Motta och Galatasaray jagar Saviola
(kolla på länkerna)

http://www.sporx.com/detail.php?Type=1&kategori=29&takim=102&go=70434
Barcelona Jocke77
2007-07-04 10:04
Sóm més que un club

"Real Madrid´s metod att värdera är mer som en hagelbössa än ett prickskytt vapen. Man bara smackar pâ och det som faller ned sätter man i laget."

och

"Ungefär som den feta killen i lumpen som följde i spâren pâ de andra när det var orientering."

...var två fantastiskt roliga och, till skillnad från real, pricksäkra formuleringar. Tack för ett gott skratt! :)
Barcelona Jocke77
2007-07-04 10:02
Rambla

Ajdå. Vet du hur det ser ut för t.ex. Ezquerro och Belletti?
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-04 10:00
Ämne: Nu vill alla ha G,Mi....Klart att nâgra ville ha Chivu men inte till vilket pris som helst. Man gör en bedömning av värdet och om man inte ár överens sâ blâser man av. Real Madrid´s metod att värdera är mer som en hagelbössa än ett prickskytt vapen. Man bara smackar pâ och det som faller ned sätter man i laget. Oftast behöver man höra ett rykte att andra storklubbar är intresserade av en spelare för att fatta att han skulle kunna vara intressant. Ungefär som den feta killen i lumpen som följde i spâren pâ de andra när det var orientering.
2007-07-04 09:58
Läste att man igår fört samtal med Chivu personligen och inte helt gett upp hoppet om honom. Det finns ju tidigare indikationer på att han verkligen vill spela just i Barcelona, men då ska det nog till ett bättre anbud, så han väljer nog Madrid trots allt tack vare lönen.

Det känns att de gör helt rätt i att inte ge honom några fantasilöner. Om han verkligen vill till Barcelona, så bryr han sig inte om lönen i första hand.

Jocke77:

Tyvärr så verkar det svårt att inkludera spelare i värvningarna. De har ju själva en egen idé om var de vill spela. Dessutom så vill de oftast ha fribrev för att lättare kunna hitta en klubb. Nu verkar Giuly bråka också, hans agent tycker att Barca begär för mycket för honom och sänker de inte sina krav så kan det bli att han sitter av sitt kontrakt precis som Saviola.
Fotbollsfantasten
2007-07-04 09:56
Kolla in Messis mål 06-07!
http://www.fotbollsfilmer.se/film.asp?id=272
och
http://www.fotbollsfilmer.se/film.asp?id=273
Barcelona Tompa
2007-07-04 09:30
Hoppas vi värvar Milito nu när Chivu av allt att dömma går till Real Madrid. Förresten, är det kanske lika bra det. Det verkar ju som han föredrar Real före Barca...
Barcelona Jocke77
2007-07-04 09:21
ROnaaaaldooo-R9 - Jag vill egentligen hellre ha Chivu än Milito, men när det nu ser ut att vara kört i fallet Chivu så känns det ju rätt meningslöst att kladda ner forumet med inlägg om hur gärna jag skulle vilja se det hända, eller hur?

Rambla - Verkar rätt logiskt att det budet förkastas av Zaragoza, men samtidigt skickar det ju signaler om att Barcelona verkligen menar allvar. Känns som att Milito kommer att vara klar snart.
Det här med att erbjuda spelare som betalning verkar inte fungera så ofta. Jag är faktiskt lite förvånad över det. Det känns som att det borde vara vanligare och FCB har ju en del spelare som är på väg bort eller som vi, i ärlighetens namn, inte skulle gråta om vi blev av med.
2007-07-04 09:12
Jakten på Milito har tydligen intensifieras. Redan igår tog man kontakt med Zaragoza och ett första bud på €12m + Motta gavs. Motta värderas till €6m av Barcelona. Detta bud förkastades av Zaragoza men nu är i alla fall jakten igång.
Annons: