/spanien/barcelona/forum/22835.aspx/spanien/barcelona/forum/22835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2007-07-03 20:15
La Cibeles

Inget illa menat, men hur vet du att Schuster vill ha Chivu? Det är inte ens säkert att vederbörande blir er nya tränare...
Barcelona Klint
2007-07-03 20:13
Vad är det egentligen med Chivu? Varför dröjer en eventuell affär? Är det Roma som vill trissa upp övergångssumman eller Chivu som bara är girig och låter klubbarna tävla om vem som ger den högsta lönen?
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 20:10
Med Zambrotta o sen belletti behöver vi inga högerbackar mer. Bara en mittback räcker då har vi världsklassbacklinje med bra ersättare på bänken.

Det som e skönt e att vi kommer att få en riktigt bra back. Chivu e knappast den bästa av de alternativ som finns. Det finns många världsklassbackar och Barcas ledning e smarta nog att köpa en av dem och betala en mänsklig summa för han och en lön som han e värd o inte mer.
Barcelona Joan Gamper.
2007-07-03 20:07
Frågan är lite hur Metzelder känner sig i en situation som denna.

Personligen tycker jag att Real Madrid visar prov på rädsla. Återigen känns det inte som det är någon tanke bakom nyförvärven.

Sen håller jag med Rambla angående Anderssons artikel, Blind för sitt eget lag. Patetiskt!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-03 20:03
Crosas:

Det är sant. Läste nyss att Roma tar en risk med att gå ut offentligt att en affär är klar. De är bara ute efter att få igen sina pengar de gav för honom, vilket man får förstå. Chivu själv har ännu inte uttalat sig om vart han vill. Det har ju tidigare sagts att han föredrar Inter, men jag antar att ett löneföreslag på €5m per år är lockande för rumänen.

Den hutlösa lönen, är det inte något marängen Andersson borde ta upp i sin artikel marängswiss? Det är lätt att håna andra spelares lönekrav som tex Torrés till Liverpool, när alla andra vet vilket lag som är det största skämtet när det kommer till transfersummor och löner.
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-03 20:02
Jag tror att allt Barca behöver är en mittback, och det måste bli Chivu eller Milito.. annars om dom inte kommer så måste Alex komma och annars måste vi spela Marquez, för ingen annan "realistik" köp är bättre än Marquez!!
och till alla er som vill köpa en höger back..
som kostar typ £25mill, som Alves eller Miguel, drömmer ni eller, okk om ni vill köpa en bra höger back(och jag vet inte varför) köp nån som M.Richards i Man city eller någon biligare spelare!.. fattar ni vad jag försöker o säja?
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 19:56
Coloccini e cool e han. en riktig mördare :D skulle va kul o se honom me Puyol i mitten me deras krull :D Robie Savage e en annan favorit hos mig som satsar friskt :D
Barcelona Crosas
2007-07-03 19:55
Ta det lugnt allesammans, Chivu själv måste väl ha en egen talan om vart han vill gå. Han borde väl själv kunna påverka egentligen vart han vill spela med ett uttalande och inte bli såld till högstbjudande. Så vitt jag vet så har jag inte hört något från han förutom att Roma verkligen försöker punga ut så mycket som möjligt för han. Vänta och se hoppas fortfarande han kommer till oss om det är det han vill??
Barcelona les culés
2007-07-03 19:55
in med Milito! han kommer att växa otroligt som spelare när han får spela brevid Puyol. det kommer även vara bra för både marquez och milito om det blir lite konkurans om första platsen, då jag inte tror att chivu hadde klarat av konkuransen.
2007-07-03 19:52
Ja, men erkänn att Coloccini är en skön lirare? Gillar honom, även om han givetvis är lite väl galen i sina satsningar. :D
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-03 19:49
messi_nr30

Lägg av, hellre Marques som verkar ha hittat formen tillbax isånnfall.
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 19:48
Coloccini kommer att vara avstängd i hälften av matcherna. han e brutal :D
Barcelona messi_nr30
2007-07-03 19:46
Jag tycker att Fabricio Coloccini är ett rätt bra alternativ om man inte får Milito som är mitt förstaval. dom är ganska likvärdiga i spelet, plus för Coloccini är att han kommer kosta mycke mindre än vad Milito skulle gjort.
Barcelona Barca33
2007-07-03 19:33
Ämne: Den bästa backen för....
De borde definitivt satsa på Milito tycker jag, men de har ju ändå Thuram, Puyol och Marquez så om de inte får honom så är det inte jordens undergång:P
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 19:30
Den bästa backen för Barca är Nesta vilken back han är! Men han är rätt så gammal men endå Väldigt grym är han! Men han skulle aldrig komma till Barca:( Men nu är Chivu klar för real. Då tycker ja vi borde satsa på Militio! Okej han kommer kosta mycket men det är han värd. Det finns inte så många bra backar just nu eller? Inte vad ja kan komma på. Lucio i bayern skulle vara bra alternativ vad tycker ni? Andrade är för långsam.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-03 19:26
Barcelonito

Jag gillar ditt tänkande där, en lång back som kompletterar Puyol?

Mertesacker anpassning skulle nog ta lite väl lång tid, Luizao tror jag skulle ha lättare för la liga. Intressant men jag tror inte just dessa är aktuella.

(14) HenRy))))

Vart får du dina information jag vill verkligen veta?

Holländaren

Äntligen nån som håller med, Andrade är en liten favorit hos mig. Han är lång och bra och skulle komplettera Puyol på ett bra sätt.

Att Soriano gått ut och sagt att det finns alternativ är inget mindre än Milito och Andrade, bägge dessa har utryckt önskan att komma till oss och inte vänder vi kinden till när så pass bra försvarare vill bli Blaugrana?

Barcelona Barcelonito
2007-07-03 19:21
Klint

oj vad negativt det e med en lång back...

hehe så långsam e han inte heller. Vi behöver ju långa spelare och speciellt backar. Sen så skulle nog Alex från PSV också vara bättre än både Chivu, Milito och även alla de andra som har nämnts.
Barcelona Joey
2007-07-03 19:11
Ämne: haslaren
DU FÅR NO....
Han lånas ut men med en utköpsklausul av 3-4 miljoner....
Barcelona (14) HenRy))))
2007-07-03 19:07
Det verkar som rijkaard vill ha Frank Lampard.
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-03 18:52
Barcelonito:
jag bor faktist inte i sverige..
Barcelona Titi#14
2007-07-03 18:43
haslaren
DU FÅR NOG TA DET LITE LUNGT Vi har redan gjort vårt nyförvärv men nu är det upp till REÖL madrid.Förresten nån som vet om MAXI ska lånas ut ellr sälja.
TACKSAM FÖR SVAR
VISCA EL BARCA
Barcelona haslaren
2007-07-03 18:38
Värkar som att fc barcelona har gott under jorden. man hör ingenting om dem längre
Barcelona Klint
2007-07-03 18:12
Mertesacker!!! En lång och långsam tysk i Barcas mittförsvar? Nej tack. Det räcker med att Madrid tror att Metzelder är La Liga material.
Barcelona Barcelonito
2007-07-03 18:09
Soriano säger att man har mer spelare i tankarna än bara Chivu och Milito. Så panikvärva kommer inte hända i Barcelona. Själv tror jag att Mertesacker eller Luizao skulle passa Puyol och Barca bäst.
Barcelona Ghazza
2007-07-03 18:08
razao,

...?
Barcelona razao
2007-07-03 18:06
Rambla//
Cannavaro har ju varit inblandad i några bytesaffärer i RMA så man kanske kan byta Gudjohnsen mot Cannavaro
Barcelona Ghazza
2007-07-03 18:06
Om vi nu inte skulle få Milito så finns det inte mycket mer att göra. Att panikvärva blir alltid fel, och det tror jag inte ledningen är beredd att göra. Faktum är att vi fortfarande har kvar Marquez som kanske bildade Europas bästa centrallås för två säsonger sen med Puyol.

Det är för tidigt att säga, men jag tror att Rafa kan komma upp i gammal god form. Bara han får chansen.
Barcelona r.Hyder
2007-07-03 18:05
Barcelonito

Ja, men då kommer han lägga av ungefär samtidigt som Puyol eller i varje fall kommer hans karriär dala nedåt något. Därför skulle det vara bra om vi kunde få en yngre back. Men 6 år på toppnivå räcker egentligen också, det är bra.
Barcelona razao
2007-07-03 18:03
det var ju meningen för nästa säsong kommer vi ju vara så överlägsna:)
2007-07-03 18:02
Ok, detta är en helt personlig åsikt men jag hoppas verkligen inte vi går efter Andrade. Han verkar vara på väg utför. Sen skadan så ser han tyngre, långsam och allmännt otajmad ut i sitt agerande. Visst, det tar kanske en säsong att komma tillbaka i samma form som innan skadan men anser ändå att det är en stor chansning. Visst, någon tar säkert upp att vi värvade Thuram som är äldre, men han fick vi med i paketet med Zambrotta. Det räcker med en åldring i backlinjen.

Svårt att hitta någon annan mittback än Miltio. Alexis gick ju till Valencia. Jag fattar inte varför man inte var mer på hugget när det gäller honom. Han har dessutom Puyol som stor idol.
Annons: