/spanien/barcelona/forum/2283.aspx/spanien/barcelona/forum/2283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 22:42
enkos

vrf ska finalen spelas i gerogien?
Barcelona enkos
2015-06-28 22:40
Barcelona ska spela första final matchen mot Bilbao den 8 augusti för att bara tre dagar senare resa till Georgien och finalen mot Sevilla och ytterligare tre dagar senare returen mot Bilbao. . Märkligt med tre matcher på så kort tid när ligan inte är igång
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-28 22:40
@Vampíro:

De bestämde straffen kanske ligger mer åt finger pulandet.
Har du tänkt på det?
Barcelona Barca4life98
2015-06-28 22:34
Tycker att Jara borde ha blivit avstängd i 3-4 månader istället...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-06-28 22:33
[QUOTE=Gabriel]Jara, som fingrade Cavani, blir avstängd i 3 matcher och missar resten av Copa America. Skönt, då slipper vi oroa oss för Messis behind... [/QUOTE] Hmm, finger-rape ger 3 matcher medans Neymars skott i ryggen ger 4. FIFA logic.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 22:22
tycker fan synd om benedito. nån som vet hur det går för han? diggar faktiskt hans ideer...kommer hänga mig sjäv ifall barto vinner.

vi behöver presi som skapar lugn runt klubben. en med klara ideer. laporta känns som ett säkert kort, man vet lixom vad man får. men tyvärr så är han lite loco av sig hehe så litet minus.

hjärta= laporta
hjärna= benedito

så röstar jag hehe

UT ME BARTO O QATAR.

Enkos

benedito sa att det finns företag som erbjuder mer cash än qatar. så sjuka frågan är vrf behåller barto qatar på tröjan. dom har säkert mutat han
Barcelona the cameroonians
2015-06-28 22:08
Den senaste mätningen kommer ju från Marca, och den gjordes under en basketmatch. Marca utgav sig för att komma från klubben vilket så klart kan ha påverkat vad de som svarade sa. Man kan ju alltid fråga sig varför de gjorde så. Inte vet jag.

Det är egentligen först i debatterna nästnästa vecka som allt kommer avgöras, hittills saknas svaren på många viktiga frågor - inte minst vad det gäller Bartomeu som knappt avslöjat något alls förutom satsningen på Espai Barca och det fortsatta samarbetet med Qatar.

Saken är också den att Barto har många gamla så kallade "Nunistas" i sin bas bland medlemmarna. De kommer inte att rösta för någon annan, förutom möjligen Freixa om denne nu kan nå 2534 för-röster). Min uppskattning är att de står för cirka 75% av rösterna på Barto, om inte mer.

Därför gäller det för de andra, och inte minst Laporta, att attrahera de som är mer osäkra så att rösterna inte sprids ut för mycket. Eftersom valdatumet är mitt i sommaren på en icke matchdag är risken för lågt valdeltagande stort och det gynnar Barto eftersom de yngre medlemmarna (som arbetar) förmodligen drar på semester vid denna tidpunkt plus att de internationella inte kommer vara lika intresserade att dra ner bara för att rösta.

Skulle nu Barto ändå vinna är det bara att hoppas att han blir fälld i Neymar-gate och att det blir ett nytt val igen nästa år. På ett eller annat sätt måste han ut ur klubben.
Barcelona Gabriel
2015-06-28 22:00
Jara, som fingrade Cavani, blir avstängd i 3 matcher och missar resten av Copa America. Skönt, då slipper vi oroa oss för Messis behind...
Barcelona LennyRomario
2015-06-28 21:59
@( Xaviesta ):
Min känsla är den motsatta. Ju äldre man är ju längre har man supportat en klubb utan reklam som stod för något slags ideal och fostrade egna spelare? Ju yngre man är ju kortare period har man supportat Barcelona, och kanske till och med blev ett fan under Rosell/Bartomeus period och nu solar sig i glansen av en trippel med dyra anfallsstjärnor?
Barcelona Gabriel
2015-06-28 21:57
enkos

Vad sägs som att ta en chillpill och lära dig respektera att många culés inte gillar att klubben förknippas med Qatar? Precis som att man var tvungen att välja Qatar just av allt som sponsor på tröjan. Please, en klubb som hade vunnit trippeln och var världens bästa lag då också, och en klubb som aldrig någonsin haft en tröjsponsor innan. Som att spnsorerna inte radade upp sig.

Tycker synd om dig som tror så blint på allt denna ledningen sagt. Tyvärr resonerar väl folket i Barcelona precis som dig och det förklarar också varför Barto leder opinionsmättningarna.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-28 21:56
enkos Avregistrera dig för fan. Du har varit ett sorgligt inslag i forumet sedan du tog klivet över hit från Aftonbladets kommentarfält förra decenniet. Vi är många som tycker synd om dig.
Barcelona LennyRomario
2015-06-28 21:54
@enkos:

Är det du Ney?
Trippeln hade varit omöjlig utan Qatar? Jag tycker synd om dig.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-28 21:54
Någon som sitter på statistik över vilka åldersgrupper det finns bland socios? 30-40 år si och så många procent, 50-60 år så många procent osv. Jag är nyfiken på om det finns en övervägande skara medlemmar som är i dom övre åldersklasserna då magkänslan säger mig att vi yngre verkar vara dom ända som vill se Bartomeu försvinna åt helvete så fort det bara går.
Barcelona enkos
2015-06-28 21:46
Ni som spottar på Qatar inse att Barca hade inte kunnat köpa Neymar och Suarez utan alla miljarder från just Qatar och att trippel hade inte varit möjlig utan Qatar. . Så ni som spyr bara hat här och leker smarta och tror ni kan bättre än ledningen tycker synd om er
Barcelona Gabriel
2015-06-28 21:43
Ja, alla som trodde att Laporta skulle vinna valet enkelt kan ju skippa de tankarna redan nu. Herregud vad nojig man blir, seriöst, ska man behövas dras med Barto och hans äckliga Qatar framtidsplaner i 6 år till? Nej, det kan inte bara få hända. Snälla...
Barcelona enkos
2015-06-28 21:41
Puyol hyllar Messi som en utomjording som brukade förnedra Puyol på träningarna och att det gick inte att stoppa Messi.. Denna Barcelona senaste tio år kommer att bli ihågkommen som Messis Barcelona säger Puyol och hävdar att Messi idag är bättre än Messi för 4 år sedan eftersom Messi idag läser spelet bättre än då
Barcelona Tiki-Taka
2015-06-28 21:00
Denna ledning har smutsat ner klubbens image och tröja, fått transferförbud och varit anklagade för massa brott. Denna trippeln kom lite olägligt så att säga....i januari skulle denna junta gått ut med huvudet före. Hoppas på laporta!
Barcelona Tiki-Taka
2015-06-28 20:47
Enligt senaste opinionsundersökningen leder bartomeu med 8%, han har 35%, medan laporta har 27%. Dem som har röstat på honom menar att han inger mer förtroende än vad laporta gör!? Men att laporta har mer karisma och personlighet. Hur fan kan bartomeu inge mer förtroende när han är anklagad för skattebrott och korruption!?!? Jävla eftetblivna medlemmar som röster på honom
2015-06-28 20:40
( Xaviesta )

Mitt tips till dig, och alla andra som är intresserade av la Masia, är att följa det nygamla twitterkontot @Youngcules

De har precis återupptagit sitt rapporterande från akademin och har lyckats knyta väldigt kunniga folk till sitt konto.

De verkar ha stenkoll på det mesta som händer och allting twittras på engelska vilket gör det lätt att följa flödet.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-28 20:35
cameroonians Kul att dom vann, men fan va drygt att behöva se en match efter att den spelats. Fotboll skall avnjutas live! Har du någon länk där man kan följa dessa guldkorn direktsänt när det vankas matcher på något sätt? Även deras träningar är något som hade varit intressant om det nu filmas vill säga.
2015-06-28 20:22
@LeoMessi:

Sevilla gjorde både 1-0 och 2-1, men sen tog det roliga slut för andalusierna. Barcelona vände nämligen och vann med 5-2 efter bland annat en fin frispark (länktips) från Baldé.
Barcelona KristoferDelija
2015-06-28 20:21
@KiNg-PuYi:

Nej inget skoj. Han sa Negrito bara spontant såhär till Evra. Kan tänka mig att han sa nånting i stil med "ej du negrito" sen sa han nåt annat i efter det.
Men Evra hörde ordet Negrito bara för Evra kan ingen spanska så han trodde han sa neger och då trodde Evra att det var nåt rasistiskt.

Tänk själv Suarez kan ingen engelska eller franska, detta va i början utav Suarez tid i Liverpool.

Evra kan ingen spanska.

Omöjligt för både Suarez och Evra att veta vad dom sa. Evra lever mycket på att han hörde ordet Negrito enbart och trodde det va rasistiskt.
LeoM3ssi10
2015-06-28 20:04
Om ni inte har något för er en tråkig söndagskväll så rekommenderar jag er till att titta på den lilla dokumentären om Ivan Rakitics familj och hur han träffade sin fru. Jättekul.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 20:01
Vampiro

1 mille för 2 års lån haha. allsvenskan säljer/ lånar dyrare. så jävla löjligt. kicka hela skithögen som styr vår klubb.

barcas status hos andra klubbar. hej här har vi sommar rea, rena outlet i barca varje sommar. helt sjukt!
Barcelona Vampíro
2015-06-28 19:52
Inter Milan will soon announce the signing of Martin Montoya (24), who will join on a 2-year loan worth 1M, with an 8M buy option [gazzetta] Varför lån? Så jävla efterblivet, denna ledning kan inte sälja spelare om deras liv hänger på det.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 19:39
Z_Z haha så sant så sant. men xavi som coach så kommer han att bestämma spelarna som ska in. likt lucho idag=). mer respekterade herrar får man ju leta efter=)
Barcelona Z_Z
2015-06-28 19:29
@KiNg-PuYi:

Sett till värvningar så har ju dock inte Peps tid direkt ingett någon tillit i att ha honom som sportchef. Om det är något han verkligen inte lyckades med under sin tid som coach så var det ju värvningsbiten.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 19:18
vrf har jag känslan av att puyol o xavi kommer att leda barca tillsammans en vacker dag?. tänk er om 3-4 år.

sportchef : pep
coach: xavi
assisterande : iniesta
fystränare/assisterande: puyol

maskiner hade vi blivit haha
Barcelona LeoMessi
2015-06-28 19:14
Cameroonians Vilka vann matchen då?:) Sitter på en buss långt hemifrån så jag kan inte streama:/
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 19:12
KristoferDelija

suarez och evra hatar varann, det var inte på skoj.

Ton

jag är med dig där, suarez är inte rasist men attack är en attack.
Annons: