/spanien/barcelona/forum/22829.aspx/spanien/barcelona/forum/22829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2007-07-06 19:57
Okay, vart spelar dessa pojkar? Aktuella för stora klubbar eller är de redan i Europa?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-07-06 19:56
tarrak//

Ferdinand har likt resen av sina engelska mittbackskollegor en förfrlig bollbehandling. Puyol är ljusår förre honom på den biten.
Barcelona Kamelen
2007-07-06 19:55
Delarocha

Ever Banega samt Mauro Zarate verkar båda oerhört intressanta. Värt att hålla ett extra öga på iaf.
Delarocha
2007-07-06 19:51
Någon som vet om det finns några intressanta spelare i Argentinas u-20 lag? De spelar idag mot Sydkorea (tror jag det var) 23.00 på eurosport och tänkte kolla om det finns några intressata lirare att kolla in. Spelar Ustari eller är han för gammal?
Barcelona Duda
2007-07-06 19:51
tarrak /
Jag tror att Vidic skulle komplettera sig själv ganska bra faktiskt :D
Nae, men ärligt talat, jag kan inte riktigt hålla med dig om att Ferdinand har så bra bollbehandling (eller att Vidic har så dålig?). Tycker att han slarvar ganska ofta till skillnad från hans kompanjon. Passningsspelet kan jag dock hålla med dig om, där emot så ligger både Vidic och Ferdinand bakom många av Uniteds uppspel, men till skillnad från engelsk fotboll så vill ju inte vi slå långa bollar på våra anfallare. Mycket bättre enligt mig :)
Barcelona tarrak
2007-07-06 19:49
Ride_The_Big_One(6)/

Ja, det skulle jag vilja påstå, åtminstone för att vara mittback. Visst kan han göra en del misstag men det beror mest på att han kan vara väldigt nonchalant. Mina vänner från Manchester går t o m så långt att de anser honom vara den mest tekniska mittbacken i världen, vilket jag avfärdar som en överdrift. Men såna är de, anglofilerna... :)
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-06 19:42
Det var därför jag för ett litet ögonblick ansåg att Chivu hade varit det bästa alternativet för oss. Det var innan den här såpan hade urartat som den gjort. Nu kan sitta på Romas läktare och lyssna på nidsånger om sig själv och sin girige agent.

Milito vill som alla andra ha bra betalt, precis som Ronaldinho, Eto'o, Henry osv. Make no mistake, alla spelare vill ha bra betalt och ingen spelar bara för att de älskar att spela fotboll. Men man kan ju sköta saker lite smidigare och lite mer verklighetsförankrat än de där giriga rumänerna åtminstone.

Milito tar jag emot med öppna armar nu. :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-06 19:39
tarrak

Har Ferdinand ett jätte bra bollbehandling samt passningspel?

Har inte sett så mycket av bolltrillande från hans sida för att att ens göra en bedömning. Av det jag sett så spelar han väl oftast lätt och blandar lite övermod med det hela. kortpassningar och mycket sidles. Men du måste väl ha superkoll antar jag, lita på att jag kommer studera hans sätt och spela nästa gång han spelar.

:D
Barcelona tarrak
2007-07-06 19:34
Duda/Nja, jag tycker nog att det känns mer som Vidic-Vidic. Varken Gaby eller Puyi är väl i närheten av Ferdinands bollbehandling och passningsspel.
Barcelona Duda
2007-07-06 19:29
Vad jag har förstått så har Milito sagt att han vill spela för Barca redan när säsongen slutade. Milito känns helt rätt! Det känns som att vi har ett "Ferdinand-Vidic"-par om Milito kommer till oss...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-06 19:21
Brankt

Kalou gör sig bäst på kanten eller längre upp i banan och inte som nån offensiv mitt mitt!
Delarocha
2007-07-06 18:34
Den "krönikan" av marängen är ju tragiskt rolig att läsa.
Verkar vara krav på att sakna självkritik, ödmjukhet och självsubstans för att bli maräng. Ruskigt skumt skrivet... De har nog mycket att hämta i CL nästa år:D
Barcelona haslaren
2007-07-06 18:34
Varför klagar folk på att Thuram och Zambrotta lämnade juventus men inte att capelo lämnade?? jag förstår inte. Han är väll lika myck svikare han eller??
Barcelona Kamelen
2007-07-06 18:25
Puna

Det är sedan tidigare klart att både Giovani och Bojan ska tillbringa den kommande säsongen i A-laget.
Barcelona Puna
2007-07-06 18:23
Vilka från B-laget ska komma upp till A-laget?
Barcelona Kamelen
2007-07-06 18:20
För att inte tala om Iago Falque.
Barcelona r.Hyder
2007-07-06 18:06
Brankt

Det där med att Kalou skulle vara ung och kan utvecklas i framtiden spelar inte så stor roll. Vi har redan gott om sådana spelare; Dos Santos, Bojan, Gai Assulin (senare), Calvo (om han stannar). Sedan ska man ha ett par som är rutinerade, så jag tycker inte att en vävning av Kalou skulle vara perfekt, men det är bara min syn på saken.
Barcelona Klint
2007-07-06 17:54
Ämne: Herr J. JANERIQUE ve....
Det verkar vara en väldigt speciell typ av människor som söker sig till deras redaktion...
Barcelona Suñol_
2007-07-06 17:51
Herr J. JANERIQUE verkar vara ödmjukheten själv
lite som Mijatovic och grabbarna.
Pinsamt var ordet!
Barcelona Brankt
2007-07-06 17:29
Jag menar inte att Kalou skulle ta över Decos roll utan det skulle i så fall Iniesta göra. Iniesta som förövrigt redan är en bättre spelare än vad Deco är. Nä, Kalou kan användas på alla positioner offensivt och han är ung och kan utvecklas mycket de närmsta åren så det borde vara en perfekt värvning om han inte blir för dyr.
Barcelona V ValdeS
2007-07-06 17:29
Ämne: Jag skulle gärna se ....
Brankt !

MENAR DU ALVAR?
Deco är DECO, utan deco kommer inte alls funka Barcas offensiv spel.
Salomon Kalou? eh inte en chans att ta decos plats en av barcas bästa spelare.
Barcelona Klint
2007-07-06 17:24
Salomon Kalou på Decos plats? Först och främst tycker jag att Kalou kan ha varit den sämsta värvningen i Premier League den gångna säsongen. Sen om Deco ska ersättas ska han göra det med en mittfältare och inte en ytteranfallare av medelklass. Men det är bara min syn på saken.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-07-06 17:24
Om nu Milito kmr så ska det bli riktigt intressant att se hur han och Puyol arbetar tillsammans. Två sten-Tarzans som mittbackar. :D
Barcelona Brankt
2007-07-06 17:23
Jag skulle gärna se en ny mittfältare på Decos bekostnad. Salomon Kalou från Chelsea skulle vara ett bra nyförvärv tycker jag.
2007-07-06 17:20
Senaste nytt från Txiki idag.

Milito har bekräftat att han inget annat önskar än att bli värvad av Barcelona. Med spelaren har de en fullständig överenskommelse. Nu har man pratat lite med Zaragoza och det som skrivs är att Zaragoza kommer att få sänka sina krav lite medans Barcelona kommer att få höja sitt bud en aning. Txiki ville i det här stadiet inte gå in på några siffror.

Skönt att spelaren inget hellre vill än att få bli blaugrana. Det är så vi fans vill ha det. Hoppas det går vägen nu då.
Barcelona les culés
2007-07-06 17:19
det har vart mcyket prat om att brca behöver nån som e bättre en milito på huvet men vad jag har sett av milito så e han riktigt duktig på huvet, men han är ju inte den längsta backen. någon som vet om Chivu e bättre på huvet än milito?
Barcelona Klint
2007-07-06 17:19
Ordem e Progresso

Tackar. Var nästan säker på att han var det dock. Han är argentinare och när man är argentinsk medborgare verkar man automatiskt vara medborgare i EU också. Iallafall om man är fotbollsspelare.
2007-07-06 17:17
Giovanetti:

Ok, det finns alltid två sidor av myntet. Jag förstår din synvinkel.

Jag har bara svårt att förstå hur fans kan klanka ner på spelare som vill spela någon annanstans än i oglamorösa Serie B. De blir ju knappast yngre. Nåja, nog om det.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-07-06 17:16
Klint

Japp, italiensk medborgare.
Barcelona Klint
2007-07-06 17:14
Rambla (Anims Puyi)

Jag har absolut inte något emot spelare som är heta på gröten (vad roligt uttryck om ni tänker på det). Dock behöver man inte gå så långt som Materazzi tenderar att göra. Milito har inte en spelstil som man förknippar med en argentinare, men enligt min mening har han varit en av spanska ligans absolut bästa spelare de senaste säsongerna. För övrigt, han har EU-pass va?
Annons: