/spanien/barcelona/forum/22825.aspx/spanien/barcelona/forum/22825.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-22 21:17
hehe....
Barcelona Plankton
2007-10-22 20:49
Messi_CE_Iniesta

Haha, posta den i reals forum ^^!
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-22 20:36
(Länktips)

Är det inte en Real spelare? :D
Barcelona PILMÀ
2007-10-22 19:39
Ämne: Veckans CL matcher: ....
Jaså så vi ska Kolla våre käre Barça?Härligt.
Förresten vem vet om Bojan kommer in som (CF) och Henry som (VF) och Messi som (HF)och om man tar ner Ronaldinho som (VM) eller vem kommer in Som mittfältare om Deco och Toure skadad.
Blir det Crosas som får chansen?=
Barcelona ZARM
2007-10-22 18:05
Programmet var verkligen underbart...Lite för kort bara;) Jag blev imponerad över hur organiserat allt är.

Pio pio//

Vad spännande att det verkar vara som att Gudjohnsen får spela, du har rätt i att han medför tyngd. Jag är inget fan av honom men han gjorde en bra insats mot Liverpool i våras och han tar förhoppningsvis sin chans imorgon och visar att han kan!

Rambla//

Jag längtar också efter att det ska lossna för Ronaldinho!
Barcelona Rambla
2007-10-22 17:47
Underbart progam. Man blir så stolt över våra spelare som tar sig till a-truppen från canteran. ;)
Las Palmas Pio pio
2007-10-22 17:44
mmandela

Se länktips!

Edit: Rambla verkar snabbare än mig! =)
Barcelona Rambla
2007-10-22 17:44
Det gick i går kväll på SVT24 och senare på SVT1. Det går att se på nu i efterhand från SVT:s websida. Se länk.
Barcelona mmandela
2007-10-22 17:08
Ämne: Såg ett reportage om....
Var såg du det? jag blir interesserad
Barcelona mmandela
2007-10-22 17:02
Hej allihopa, jag håller verkligen med om att laget har ett alldeles för hårt spelprogram. Det är ju inte konstigt att spelarna blir skadade stup i kvarten. Nu saknar vi en del stora spelare... jag tycker att det var extra synd att Deco blev skadad, han är ju så viktig.
Pio har helt rätt i att det blir extra tufft för lag med utomeuropeiska spelare. Jag måste säga att jag blir lite orolig för laget när många spelare är slitna eller skadade.
Barcelona Boswin
2007-10-22 16:25
Såg ett reportage om barcas ungdomsakademi igår... De var riktigt bra! ;)
De är ganska många supertalanger som växer upp där!!
Håller också med om lovorden till bojan... Han kan bli riktigt stor!
Barcelona Rambla
2007-10-22 15:37
Två viktiga spelare saknas för Rangers i morgon. Alltid något.

Pio:

Det är värst för de klubbar som har sydamerikanska nyckelspelare som vi. De får ju resa över halva jordklotet. Okej att Milito och Messi måste spela vm-kval i Argentina och Venezuela, men en jippomatch mot borta i Australien?
Las Palmas Pio pio
2007-10-22 15:31
Rambla:

Kan bara hålla med. Att Fifa och/eller UEFA inte gör något åt detta!? Sen att Laporta fick kritik för att han begärde ek. ersättning av det olika fotbollsförbunden för sina spelare är obegripligt. Förbunden tjänar stora pengar på dessa jippovänskapsmatcher, självklart ska då klubbarna få en ekonomisk vinst på dessa. Det är ju trots allt dem som betalar ut lönen till spelarna i slutet på månaderna. Ta Madrid nu t.ex. fick både Robben och Heinze tillbaka från landslaget med skador. Och nu vi Deco i söndags.
Barcelona Rambla
2007-10-22 15:25
Pio:

Med alla dessa landskamper så är det inte så konstigt att vissa spelare skadar sig. Milito, Messi, Deco, Abidal, Henry spelade alla 90 min förra lördagen. Lägg där till 90 min på onsdagen, för att sen spela en svår bortamatch i ligan i lördags mot Villarreal. Det är 3 matcher på 7 dagar. Det kan inte vara hälsosamt! För att inte tala om Militos och Messis 12 tim flygresa från Venezuela till Barcelona. Hur fan ska en tränare kunna förbereda laget till match med de förusättningarna?
Barcelona Taherinho
2007-10-22 15:23
Rambla

Jag såg Ronaldinho spela för Brasilien mot Equador, han var inte lysande och han ser fortfarande trögare (eller mycket trögare)än ett tag sedan. MEN, hans aptit för spelet ser mycket, mycket ljusare ut. Det börjar lysa runt om honom igen, även om det går sakta, jag tror och är övertygad om att han kommer komma tillbaka till gammal toppform. Helt ärligt.

Känns att Eto'o kommer hjälpa honom till det när han kommer tillbaka. Eto'o och Ronaldinho känns ibland för mig som en gång i tiden Lemieux och min älskling Jaromir Jagr i NHl hockey. De är både magiska och tillsammans lyfter de sig flera snäpp. Jag tror på Barca i år. magin är på väg tillbaka...På Allvar!!

Visca Barca
Las Palmas Pio pio
2007-10-22 15:17
Rambla:

Ja, fast läste någonstans att Márquez också tränade..Jaja, vi får väl se. Det enda jag hoppas är att spelarna själva inte pressar (och pressas) för att spela så snabbt som möjligt. Vill inte att någon återfaller i samma skada igen..
Barcelona Rambla
2007-10-22 15:09
Pio:

Nja, snarare Zambro än Rafa va? Zambro och Tourés sågs träna på La Masia igår.

Ja Valverde är synnerligen ett intressant namn som efterträdare till Rijkaard. Frågan är bara om Rijkaard är beredd att gå efter denna säsong? Han har ju som sagt ett år kvar på kontraktet.

Jag tror också att det blir Guddy på Decos plats. Marc Crosas är allt för oerfaren för att ställas in för blodtörstande skottar på Ibrox. Snälla, låt det äntligen lossna för Ronaldinho. Vi behöver verkligen hans magi nu.
Las Palmas Pio pio
2007-10-22 14:17
Häromdagen så skrev vi ju lite om Valverde och att Cruyff hade mer än gärna sett honom som efterträdare till Rijkaard när han väl väljer att lämna klubben. Idag skriver även Batlle i Sport lite om detta. Tänkte bara att det kunde vara intressant och läsa och något som vi nämnde lite lätt för några dagar sen.

ZARM

Det verkar som att Guddy ska starta som mittfältare mot Rangers. Han har faktiskt spelat en del matcher där när han tillhörde Chelsea. Han har iallafall en del tyngd som kanske Xavi och Iniesta saknar och den kan definitivt behövas mot skottarna..

Som Rambla säger så räknar man med att både Toure och möjligtvis Márquez kan vara tillbaka till matchen mot Almeria.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-10-22 13:53
Giovani kanske får spela lite mittfält nu ?
Barcelona ZARM
2007-10-22 13:44
Rijkaard har onekligen mittfältsproblem, vad tror ni om att Gudjohnsen får en plats där?
Barcelona Rambla
2007-10-22 13:13
AlexC:

Barça är en klubb som alltid går ut för att vinna sina matcher ja, men det måste väl inte alltid vara med joga bonito? Speciellt inte när alla defensiva alternativ på mittfältet går skadade, huvudparten av startelvan spelade i lördags mot Villarrel sin 3:e match på 7 dagar. Flera av dem lider av jetlag med tanke på 12 timmars flygresa från Sydamerika. Hur kan man då begära att man ska spela blixtrande anfallsfotboll? Ett utvilat Barça utan skador kör normalt sett äver Villarreal på Camp Nou med 3 eller 4-0, men med de förusättningar som var och match på El Madrigal så borde man enligt mig tänka till lite.

Sóm més que un club:

Han räknas väl vara tillbaka mot Almeria? Ja, Deco är ett stort avbräck. Han har var lysande fram till landskampsuppehållet.
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-22 13:00
Deco borta minnst 5 veckor.
Märkligt att han själv säger att han hade känning direkt frân matchstart och fick behandling i halvtid. Neeskens hävdade i en radiointervju att Deco inte sagt nâgot om detta och att han blivit utbytt direkt med den sortens ljumskkänningar.
Tungt med 5 veckor utan Deco, han har varit riktigt bra.
Nâgon som vet hur det gâr för Yaya?
Barcelona AlexC
2007-10-22 12:13
Rambla

Ditt sista stycke är intressant, den taktiska tänkaren inom mig är beredd att hålla med men vi är Barça och det Barça jag har lärt mig att älska anpassar inte sig till motståndaren med en defensivare uppställning (as true as it's crazy).
Barcelona Rambla
2007-10-22 10:38
Med Deco borta så har jag svårt att se hur vi ska kunna rubba ett nu i storform Rangers. I den här matchen, borta mot heltaggade skottar och en galen publik, behövs spelare som Yaya och Deco.

Sen så anser jag att Rijkaard gör ett stort fel när vi spelar borta och samtidigt har en desimerad trupp pga skador. Han ställer upp sitt vanliga 4-3-3 och försöker spela på som vanligt. Mot Villarreal var det dömt att misslyckas. Tack vare alla landskamper så hade truppen inte tränat ihop på nästan två veckor. Endast Valdés, Jorguera, Ezquerro, Oleguer och Sylvinho var kvar i Barcelona, medans Villarreal säkert hade mer än halva truppen kvar under uppehållet.

Ett tröttkört Barcelona där laget måste spela med hög press för att vårt 4-3-3 ska fungera var dödsdömt att misslyckas. Precis som Abidal säger i en intervju, så borde Rijkaard inse detta och gå in för en lite mer defensiv attityd och försöka spela på omställningar istället. Ett 4-5-1 hade varit att föredra. Detta gäller även matchen i morgon mot skottar, men envis som Rijkaard är så lär han säkert välja att spela som vanligt.
Barcelona Barca 666
2007-10-22 08:45
Tjena alla,

har inte varit här inne på länge o tänkte d e dags hälsa på er igen. MEN vilken debatt vissa har här inne vem ska bänkas Henry lr Eto'o.....Tycker att detta e en fråga för Sr Rijkard o hans beslut lär väl tas på vem som har bäst form.....nu lägger jag ner detta o hoppas ma kan diskutera lite Glasgow!!!!

Barcelona Shqipi
2007-10-22 00:06
Cnizri

Du snackar om Henry när han var som bäst. Då var han kanske bättre än Eto'o men i dagsläget väljer nog alla barcafans Samuel framför Thierry som redan haft sin peak så att säga...
Las Palmas Pio pio
2007-10-21 23:18
B-laget vann idag igen mot Vilanova med 3-2! =) Dessutom så fick Gai Assulin hoppa in också. Inte illa! Oier i målet verkar ha visat att han är en duktig målvakt och imponerade tydligen idag. Gött och se! =)
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-10-21 22:36
Japp
Barcelona tribente_magico
2007-10-21 21:50
är det om barcelona på fotbollskväll på svt 1 23.20??
Barcelona AntonAronzon
2007-10-21 21:33
Härligt att se :)
Annons: