/spanien/barcelona/forum/22820.aspx/spanien/barcelona/forum/22820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
11/22/2007 23:08
Rambla

Ja det är klart han har spelat i Barcelona. Sen han började spela och nu för första gången lämnade han Barca för Girona. Finns många produkter från Barcas ungdomslag. Eller han hade 2 år i USA College men kom tillbaka till oss efter det igen.
Barcelona Rambla
11/22/2007 22:56
La Bomba är fantastisk. Det känns dock som om laget var lite för beroende av honom när han var med. Då skulle han alltid träda fram när det krisade. Nu är det fler spelare som tar ansvar och laget känns mer stabilt.

En fråga till. Pau Gasol är ju egen produkt från Barcelona men hur ligger det till med hans bror Marc? För han spelar ju inte i Barcelona. Eftersom jag inte hängt med så där jättemycket historiskt när det gäller basket, men har Marc Gasol spelat i Barça tidigare?
Las Palmas Pio pio
11/22/2007 22:53
Såg Barcelona möta Gran Canaria det året man vann Euroleague, 2003 tror jag det var. Med spelare som Jasikevicius, Navarro, Bodiroga, Fucka. La Bomba var ju bara så fantastiskt bra!
Las Palmas Pio pio
11/22/2007 22:49
Rambla

Nä, inte canterano men från Katalonien. Kom från Akasvayu Girona. Ja, Lakovic har en sån speed i kroppen! Gillar även Acker, han var bra idag..Han har varit skadad ett halvår, knäet. Så man har lite sparkapital där med..
Barcelona Barcelonito
11/22/2007 22:46
Å va skönt med segern. Det trots att La Bomba inte finns med längre och det inte går o ersätta en sån grym spelare i Europa. Men Laporta bryr sig mycket om även Basketlaget. Lakovic är en rejäl snubbe o skulle va en tillgång i alla lagen i NBA också. Skönt
Barcelona Rambla
11/22/2007 22:34
Underbar basketmatch. Barça körde fullständigt över Madrid i första halvlek. Vilket spel, vilken speed och teknik. Det är ungefär som när fotbollslaget spelar och allt funkar. Efter det så somnade man självklart in i tredje kvarten, spelade helt bedrövligt och Madrid kom igen och utjämnade. I sista kvarten trampade man gasen i botten igen och spelade ut Madrid. Det finns ingen Jaka Lakovic i Madrid. Vilken lirare slovenen är.

Pio:

Bojan blev även intervjuad innan matchen, fast utan ljud för oss tittare då. Den där Trias, är inte han canterano?
Las Palmas Pio pio
11/22/2007 22:32
Som jag skrev innan en viss Iniesta har växt till sig till en ledargestalt i omklädningsrummen. Det var han som blev "talesman" för spelartruppen ikväll efter mötet truppen har haft där Edmilson har förklarat sig men även bett om ursäkt.
Las Palmas Pio pio
11/22/2007 22:29
Barcelonito

Madrid kom igen men på slutet så ryckte Barcelona ifrån igen. Acker - som har varit skadad - kom in och var 100% på både två poängarna och tre poängarna. När han satte en trea så dök helt plötsligt upp på bild en viss Bojan som var där och tittade på =) Slutade 73-62!
Barcelona Brunito
11/22/2007 22:20
Titta på bilden på Sports hemsida, väldigt rolig. Översättningen är ungefär...
"Och hur bör de svarta fåren vara som Edmílson syftar på?"
Lägg länkar i "länktips" så underlättar du för andra användare och förstör dessutom inte layouten på sidan, / Red
Barcelona FCB-Fanatic
11/22/2007 22:17
När Etoo och Deco är tillbaka så tror jag att det kommer att lösa sig på bortaplan. Alla lag skulle ha vissa problem utan deras bästa mittfältare och målgörare, dessutom så blir Ronaldinho bättre när Etoo är med, dom två verkar förstå varann riktigt bra
Barcelona Barcelonito
11/22/2007 22:15
roooonaldinho

Där har du länken du kan ladda ner matchen ifrån. Men du får vänta i 130 minuter innan du kan ladda ner varje del för att det är 8 delar. Annars kan du betala 50 kr som jag gjorde och få matchen på 20 minuter.
Barcelona roooonaldinho
11/22/2007 22:13
nån som har hela matchen mellan real och barca 05/06 när barca vinner me 0-3

vill få dom goda minnerna tillbaka
tacksam för svar
Barcelona Jycken
11/22/2007 22:05
det jag vill se av en tränare som ska träna barca är mer aggresivitet. ett knäpp på näsan på alla spelare.. fan dom måste ju förstå att dom spelar för laget inte lapparna.. vill dom bara ha pengar kan dom vell ställa sig o sälja korv iställe =)
Las Palmas Pio pio
11/22/2007 21:52
Barcelonito

Ja, för det verkar som basketlaget har samma problem som fotbollslaget dvs. det kan inte vinna på bortaplan..Går lite trögare, Madrid har tajtat till försvaret nu lite, fast Real får inga billiga poäng heller. 52-42
Barcelona Sahandinho Kamal
11/22/2007 21:51
Vampíro

som Barcelonito säger och som du säger, så är laget inte i bästa form, det här kanske får dem och tänka till lite vad dem borde prioritera högst, fotbollen eller pengarna? visst behöver dem pengar för att överleva men att ha det i tankarna, och massa fester och sånt trams är fel.
Barcelona Barcelonito
11/22/2007 21:47
Pio pio

Jag har bara ettan :( Kul att de leder iaf. Det är en riktigt viktig match.
Barcelona Barcelonito
11/22/2007 21:46
Vampíro

Han kan inte vänta o tajma det när det går bra för Barca. Då är det ingen vits med det hela. Han vill lagets bästa och nu går det dåligt och nu vill han att de spelarna tar mer ansvar för laget.

Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*

Jag tror vi får in en ny högerback nästa säsong. Lahm eller Alves snackas det om och båda två är tillgängliga. Men jag tycker fortfarande att Zambrotta är bra och gör aldrig bort sig deffensivt. Men Lahm eller Alves på högerkanten? Det blir så bra att man inte vågar tänka sig det.
Las Palmas Pio pio
11/22/2007 21:42
Barcelonito

Den går på Viasat Sport 3...48-36 i halvlek
Barcelona Barcelonito
11/22/2007 21:39
Pio pio

Vart ser du matchen? jag kan inte få tag på nån sida ja kan se matchen :(
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
11/22/2007 21:26
Vad tror ni om Alves ryktena?
Vi hade fått en Fantastisk höger kant må jag säga :)
Barcelona Vampíro
11/22/2007 21:25
För att vi inte är i någon bra form och media kommer att uttnytja detta på bästa sätt. Det kommer säkert också att bli dålig stämmning i omkläningsrummet och "det svarta fåret" kommer inte vara så glad på Edmilson. Själv hoppas jag dock att detta får en positiv effekt.
11/22/2007 21:20
Ämne: Tajmingen är inte de....
varför tycker du att tajmingen inte var bra?
Barcelona Vampíro
11/22/2007 21:18
Tajmingen är inte den bästa av Edmilson men mycket utav det han säger är rätt. Äntligen någon som inte blundar för sanningen. Det känns som att varje gång vi gör en dålig match(på bortaplan) så glömms det bort om vi vinner veckan efter. Spelarna måste verkligen börja ta ansvar och kämpa för varrandra precis som Edmilson säger. Det räcker inte att spela bländande fotboll på hemmaplan för att nästa match vara helt värdelösa. Nu hoppas jag att spelarna vaknar till och visar att de verkligen vill spela för Barcelona. Annars kommer det bli ännu en titellös säsong.

Visca Barça!
11/22/2007 21:14
Ämne: Ämne: Haha är....
för att du skriver att han inte ger nånting till laget på plan, för att han nu drar upp det här? tycker du inte att det är bättre att gå ut och vara ärlig och säga som det är, istället för att hålla det inne, och som vi ser så har det inte hänt ett skit på ett tag nu i barca? knappast dem barca som var för 2-3 år sen? Leende på allas läppar! perfekt av Edmilson som gick ut i press och drog det där, bra för laget,

Skiter i den som bara tänker på pengar och allt det andra, blir sur och ledsen för att Edmilson går ut med det här, kanske börjar tänka till att i barca lirar man inte för pengarnas skull! eller ska jag säga det borde vara så IGEN?
Las Palmas Pio pio
11/22/2007 21:06
24-13 första kvarten! Trias är ju en favorit! =)
Barcelona FCB#19
11/22/2007 20:58
har ni ngn länk där zlatan drver om ekwall vill så gärna se den ^^
Las Palmas Pio pio
11/22/2007 20:50
Rambla

Detsamma gäller mig, som du kanske har sett på mina tidigare inlägg. Han har rätt och säger en hel del sanningar därav att det kanske svider för många. Men som sagt tror detta kan vara något positivt, laget kan kanske enas när det väl har vädrat ut allt i omklädningsrummen.
Barcelona Rambla
11/22/2007 20:22
Delar av intervjun med Edmilson översatt från EMD. Ju mer jag läser om hur han resonerar så kan jag inte låta bli att tycka att han har så rätt i det mesta han säger. Han verkar på något sätt sorgsen och längtar tillbaka till hur det var när laget var som bäst. Hur alla kämpade för varandra tills de fick kramp.

Se bara på hur han beskriver matchen mot Milan i CL på San Siro där Giuly gjorde målet. Man kan inte låta bli att dra på smilbanden.

Jag minns matchen mot Milan, när vi vann med 1-0 efter ett mål av Giuly, som var markerad av Serginho.

Under hela matchen, gjorde Giuly 50 eller 60 ruscher på 60m och var nästan död i slutet av matchen, men han gjorde det för laget.

Det är vad vi saknar i dagsläget, ett enat lag och familjekänsla.
Barcelona Barcelonito
11/22/2007 19:56
Glöm inte El Clasico ikväll i Basket. De möts i Euroleague.

JAG

Messi är inte sig själv på bortaplan mot sämre motstånd. Xavi hittar inte rätt då heller så mycket. Ingen av spelarna tar de nödvändiga löpningarna och bollen går runt för långsamt. Förutom när Iniesta har bollen. Då blir det lite bättre direkt. Men i Ronaldinhos fall så är det ett snäpp sämre än de övriga.
Barcelona Captain Fantastic!
11/22/2007 19:50
ooggyy /

Sedan dagen han kom. Deco jobbar mest av alla spelare i laget som spelar på den offensiva planhalvan, hans deffensiva jobb är kanske det värdefullaste som vi har.
Annons: