/spanien/barcelona/forum/22818.aspx/spanien/barcelona/forum/22818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol_
2007-07-07 00:32
Det pratas om att Nordkorea och Sydkorea ska ställa upp med gemensamt lag inför OS i peking, det tycker jag är ett bra insiativ. Vi ska inte glömma att Sydkorea var styrd av en U.S.A stödd militärdiktatur tills sent 80 tal. Och att det var OS i seul som var början till slutet för den regimen...
Barcelona Crosas
2007-07-07 00:31
Grabbar gå in på Romas forum och checka fan vad dom känner sig svikna av Chivu....
Barcelona Brankt
2007-07-07 00:31
är det någon som kan bekräfta att det är Afrikanska Mästerskapen i jan/feb -08? I så fall tappar vi ju Etoó och det är ju ett tungt avbräck. Hoppas att Bojan får lite speltid i så fall.
Barcelona tarrak
2007-07-07 00:30
Delarocha/Förmodligen! Under världsmästerskapet i Sydkorea och Japan, sa de på nordkoreanska nyheterna att de spelade i Australien om jag inte har fel för mig. Och att grannländerna nådde stora framgångar nämndes inte heller.
Delarocha
2007-07-07 00:27
Nej nej laget i säg har ju ingenting emd regeringen att göra. Men det är tråkigt att det inte går att följa Nordkoreansk fotboll p.ga stollen vid makten. Visserligen hade jag inte gjort det ändå men det är synd iallafall.
Barcelona Suñol_
2007-07-07 00:25
Delarocha// Nordkorea är inget oävet lag någon kanske har sett bilder på deras hjältematch mot portugal i vm 66? Förvisso var Eusebio nummret för stort men endå...
Men är det något man kan hålla på med i diktaturer är väl sport!? Ett av få sätt att få bra reklam för landet.
Själv är jag beundrare av Sovjets gamla fotbollsfilosofi dom hade två krav du ska vara snabb och kunna skjuta som en häst. Ta och kolla på VM 86 när dom tyvärr blev utfuskade av domaren i åttondelen mot belgien...
Delarocha
2007-07-07 00:25
Antar att Kim Jong Il ljuger för folket att laget vunnit hela turneringen sedan i efterhand?
Barcelona tarrak
2007-07-07 00:23
Delarocha/Idrott har alltid varit ett viktigt sätt för diktaturer att visa upp sig och stärka den inhemska patriotismen. Inte för att det senare spelar någon roll i Nordkorea där i stort sett alla "nyheter" är lögner.
Delarocha
2007-07-07 00:18
Tycker det känns skumt att Nordkorea spelar? Trodde fan inte de fick hålla på med nånting i det landet. Kanske är mina extrema fördomar men blev riktigt förvånad att det inte var Sydkorea...

Aguero känns väl lite för bra för u-20 vm va? Han borde nog varit med copa america kanske?
Barcelona Joan Gamper.
2007-07-07 00:11
Ämne: Haha denne Acosta nu....
Jag tycker våran sida är riktigt läcker faktist, hehe.

Men om det skall bli några ändringar hade det vart kul att göra det som en liten tävling :)
Barcelona Crosas
2007-07-07 00:03
Haha denne Acosta nummer 20 ser ut som en mini Puyol me krullet å bandaget, lite sprattlig me av vad jag sett av han, bra kämpe däremot!!!

Tycker man borde förnya barca sidan till nästa säsong den här börjar kännas Antik nu när valencia redaktionen mfl.. gör om sina så dom ser bra ut, vad tycker ni andra??
Real Madrid Hushh
2007-07-06 23:47
@ Henk Ten

Håller med dig, Millito är väldigt duktig i uppspelsfasen. Det är uppenbart att Rikjard vill ha lite utav en spelfördelare även i backlinjen. Han försökte ju med Thuram noterade jag under en den av sässongen (även mot Real Madrid). Inte så jätte lyckat. Millito håller hög klass där.

@ Crosas

Att han är för lik Puyol i sitt spel är endast positiv. Puyol bemästrar alla försvarsbitar och ännu en sådan spelare till mittlåset hade ju varit prima.

@ Rambla

Om jag ska vara ärlig så trodde jag att Barcelona gick till väges ännu en lysande sässong. Första gången jag såg Zambrotta och Thuram i er tröja var en match som (rätta mig om jag har fel) ni vann 5-0. Vet inte om det var i ligan (tror inte det) eller någon vänskapsmatch i början av sässongen eller innan den började.

Zambrotta behöver bara komma till sin rätt. Han var utan tvekan en av dem viktigaste spelarna i Juventus och jag tror att han bara behöver lite tid för att anpassa sig. Han har ännu inte kommit upp i den klassen han egentligen håller.

Angående Garay så håller jag med dig, killen kommer bli stor och Juve har redan visat intresse för honom. Men tyvärr anser jag inte att han är den rätte som ska spela brevid Andrade. Vi har redan ett relativt ungt lag men där bak föredrar jag mindre chansningar, mer rutin. Meira eller Barzagli känns troligast just nu även om Grygera också är en het kandidat till den platsen.
Real Madrid Los Blancos en Malmoe
2007-07-06 23:40
Vet nån hur mycket pengar ni har för att köpa spelare?
Barcelona Meley
2007-07-06 23:35
Oj fint mål hah :)
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-07-06 23:15
Crosas//

Den stora skillnaden mellan Milito och Puyi kommer vara att Milito sköter uppspelen mera. Han har en riktigt fin vänster. Även om Puyol har fullt godkänd teknik så ska vi väl inte sticka under stol med att han inte är den bästa, spelupplägande mittbacken. Därför kommer Milito till sin plats i Barca förhoppningsvis.

Annars så är dom ganska lika varandra i spelet. Vinnarskall, ger aldrig upp och väldigt tuffa mem rättvisa. Frisyren är också sig lik =)
Barcelona Crosas
2007-07-06 23:09
Skall bli väldigt intressent nu att se vad som händer med Milito framöver känns som banan är utstakad för att värva han nu. Är dock fortfarande lite skeptisk eftersom jag tycker Puyi och Milito är för lika i sitt spel???

Fortfarande är jag bedrövad över Chivu som person trodde inte han var en så pengakåt spelare tappat mycket av min respekt för honom efter denna mercato oavsett var han går.

Det bästa han skulle kunna göra nu för att rentvå sitt rykte efter denna utdragna historia är väl att skriva på för Roma? för jag kan itne tänka mig att några supportrar vill ta emot han med öppna armar när han påstås heja på barca sen barnsben å sen dra till Real eller Inter???

Skall bli grymt intressant att se U20 nu Argentinarna är grymma me Aquero i spetsen!!
Barcelona Kamelen
2007-07-06 23:03
Äh, Txiki & Soriano vet vad dem sysslar med. Tror inte en sekund att dem spenderar mer än vad de kan göra av med. De håller sig garanterat 'inom ramen'.

Gabi Milito är en oerhört grym mittback som inte viker sig för någon. Kan hålla ihop ett försvar på egen hand lik Puyol. En utmärkt värvning förutsatt att han nu kommer.

Kan säkerligen bli att Rafa får spendera mestadel av sin tid som han får på planen uppe på mittfältet. Yaya verkar oerhört intressant men är ändå oprövad i La Prímera än så länge.
Barcelona Dinho!
2007-07-06 22:58
Ämne: Nu borde vi kunna pr....
Jag har inte sätt Milito spela speciellt mycket den här säsongen men i copaamerica har han sätt ganska svajig ut.

Själv föredrar jag Marquez bredvid el capitan!
Barcelona Dinho!
2007-07-06 22:58
Ämne: Nu borde vi kunna pr....
Jag har inte sätt Milito spela speciellt mycket den här säsongen men i copaamerica har han sätt ganska svajig ut.

Själv föredrar jag Marquez bredvid el capitan!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-06 22:52
Nu borde vi kunna pruta någon mille på Milito. :D

Jag har blivit lite snål den senaste tiden. Vi sprider euros omkring oss som aldrig förr. Håll i slantarna för tusan Soriano.
2007-07-06 22:48
Hushh:

Ja du. Det såg riktigt bra ut på pappret även inför säsongen som just avslutats. Redan i Supercupen mot Sevilla såg man vad som komma skulle. För dåligt motiverade spelare, vissa av dem åtminstone. Alldeles för dåligt tränade, speciellt Ronaldinho, pga idiotisk försäsong med turné i USA-Mexiko.

Jag hoppas att både ledning och spelare lärt sig av förra säsongens misstag och ger järnet under nästa säsong istället. Skärper alla till sig så kan det gå riktigt bra. Puyol är borta i 3 månader. Han lär väl komma tillbaka några omgångar in på ligan.

Japp, Zambrotta har gjort en riktigt bra avslutning på säsongen. Har gjort 3 mål under sin första säsong i Barça, och riktigt snygga sådana också. :D

Som sagt, vi får se. Om Juve är smarta så köper de Garay från Racing. Det är en blivande storback, är överygad om det. En härlig talang.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-07-06 22:48
Du kan nog säga grattis, hehe =)

Nu måste jag säga att det mesta talar för en Milito-affär. Andrade till Militos möjliga nya klubb, Juve. Kan inte tänka mig något annat senario än att Milito går till oss.
Dock så lär han inte kunna presenteras första efter Copa America. Hoppas Argentina åker ut i förtid så Milito och Messi kan komma hem till Barca och vila lite innan försäsongen :P
Barcelona Evička
2007-07-06 22:45
Ämne: Evièka/Lutherhjälpen....
Förstår att det gnagde på samvetet. Som om inte dessa barn hade det illa nog....
Real Madrid Hushh
2007-07-06 22:42
@ Rambla

Hoppas att han är den mittbacken vi letat efter ganska länge nu. Jag har redan läst den, tack för tipset i alla fall, den är riktigt bra!

Det verkar som att ni får Millito. Han och Puyol tillsamans i mittlåset kommer att vara stensäkert. Ska bli riktigt kul o se dem spela tillsamans hehe. Sen med Zambrotta på den ena kanten och Abidal på den andra. Vet inte riktigt vad jag ska säga?
Barcelona tarrak
2007-07-06 22:36
Evièka/Lutherhjälpen, sen ångrade jag bittert att något stackars afrikanskt barn skulle behöva gå omkring med skiten på sig.
2007-07-06 22:35
Hushh:

De nada. Andrade är en klippa, en spelare med stor karaktär och en riktig ledargestalt. Läs gärna den utmärkta krönikan om Andrade som Depor-redaktionen skrivit. Riktigt läsvärd. Jag hoppas att Andrade kommer upp i gammal god form, då är han en av världens bästa mittbackar.
Barcelona Evička
2007-07-06 22:33
tarrak
Bränd tröja förmodar jag? Eller ligger den i bankfack?
Barcelona tarrak
2007-07-06 22:32
Rambla/Självklart hade han chansen att tacka nej, det är ju därför han är så hatad. Jag försökte bara förklara att Barça inte kunde göra något för att stoppa honom.

Gissa vem som köpte sin första Barçatröja och vilket tryck tröjan hade, bara några veckor innan han lämnade? :(
2007-07-06 22:28
tarrak & cabron:

Oavsett klausul så hade ju F*go den fria viljan att tacka nej. Han sa väl bara några dagar innan att han aldrig skulle kunna lämna Barça för Madrid? Trots det så stod han där med ett brett flin brevid Florentino och höll i den vita tröjan vid presentationen.

Det ryktades ju att Florentino hade gjort en pakt med F*go (en pakt med djävulen?) och fått honom att skriva på något slags personligt kontrakt, där det stod att F*go skulle bli ersättningsskyldig till Florentino om han inte höll sitt löfte att gå till Madrid. En rätt så ansenlig summa dessutom. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det.
Real Madrid El cabron
2007-07-06 22:18
Jo jo men risken är inte stor i mina ögon iallafall. Skit i det nu, den här killen kan han kire på flera positioner och var i startelvan skulle du stoppa in han.
Annons: