/spanien/barcelona/forum/22816.aspx/spanien/barcelona/forum/22816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-04 15:12
el Flaco:

Barcelona uppträder korrekt. De kontaktar klubben före den kontaktar spelare och agent. Helt i sin ordning. När de sen får tillåtelse av Zaragoza så kommer de att kontakta Militos agent och börja förhandla.

Annars är det en sorgens dag idag. Barça Winterthurs bästa spelare La Bomba Navarro lämnar för NBA. Han går till samma klubb som Pau Gasol spelar i, Memphis Grizzlies. Han har varit i Barça i 10 år, sen han var 17 år.

Önskar honom lycka till i NBA.

Molt Gracies, La Bomba!
Barcelona Barcelonito
2007-07-04 15:11
Cristocea

Det hade säkert funkat. Men Kungen ska va i mitten.

Calderon säger i intervjun att han vill att hans lag ska försvara med 4 eller 5 man, inte med 11. :D stort fotbollskunnande hos Calderon.
Barcelona el Flaco
2007-07-04 15:09
Överenskommelse eller ej, jag tycker att man knappast kan kalla honom för svikare, lögnare eller liknande. Sen är det ju kul att hon placerar Torres i samma fack som Puyol, Raul och Del Piero. De tre sistnämnda spelar i klubbar där titlar är realistiska drömmar. Det är de inte i Atletico.
B-I
2007-07-04 15:09
Milito kommer gå till juve till slut gubbar, han har själv sagt att han vill spela i turin där hans förfädrar kommer ifrån. Ni måste ge honom ett fett jävla kontrakt för att övertyga honom det kommer inte hända. Barcelona har redan Marquez,Pouyl och thuram. vad behöver ni fler mittbackar till`?
Barcelona Cristocea
2007-07-04 15:08
Rent hypotetisk fråga:

Hade backlinjen kunnat fungera så här?

Abidal-Chivu-Milito-Puyol?
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-04 14:53
Ämne: Är det bara jag som ....
Tycker att det verkar som att det fanns en tyst överenskommelse att om Atleti inte kvalade in till CL vilket var mâlsättningen skulle de inte sätta käppar i hjulen om det fanns intressanta bud.
Barcelona Golazo de Messi!
2007-07-04 14:52
Intressant:)
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-04 14:51
Ämne: Det är lite synd att....
Gabriel

Pepe tycker jag ocksâ verkar intressant, det lilla jag sett. Men det verkar som att de lagt pâ luren när buden är under 20M€!
Barcelona el Flaco
2007-07-04 14:36
Förlåt, nu är det så att vi har erbjudit 12 miljoner + Motta men Zaragoza tackat nej, som väntat.
Barcelona el Flaco
2007-07-04 14:34
Just därför så tror/hoppas jag klubben agerar i smyg gällande Milito. Men, än så länge har Barca inte erbjudit någon summa.

Sommaren är kort...
Barcelona Ghazza
2007-07-04 14:32
De kanske inte vill sätta press på Juventus? Får italienarna nys om att vi satsar allt, kanske de gör samma sak och höjer priset ytterligare?
Barcelona el Flaco
2007-07-04 14:29
Är det bara jag som känner att Ninas artikel om Fernando Torres "svek" mot Atletico är en anning hård? Klubben och presidenten har gått ut och sagt att han gör det rätta och även fansen verkar inte ha något emot att han tar ytterliggare steg i sin karriär och stödjer hans beslut. Känns som alla hennes artiklar är fulla med hat.
Barcelona BeLaGi
2007-07-04 14:28
Spärrad för omotiverad startelva!/ Red
Barcelona el Flaco
2007-07-04 14:25
Eduardo Gamarnik, Gabriel Militos representant, säger att ingen från Barcelona har kontaktat honom och att inget är signerat med Juventus.

All den här väntan dödar mig. Jag skulle hellre vilja läsa artiklar om att Txiki och Soriano satsar allt på att köpa in Milito. Något gör de säkert, men i såna fall är det i smyg.
Barcelona BeLaGi
2007-07-04 14:21
jaa vadå dom har redan avbytare plus kan dom ta in några nya tex som dos santos, Crosas eller nåt sånt
Barcelona Barcelonito
2007-07-04 14:21
BeLaGi

för att det ska finnas nåt i laget som heter avbytare :D
Barcelona BeLaGi
2007-07-04 14:20
jag förstår ente varför ente barca säljer gudjohnsen, motta, edmilson, saviola, giuly beletti och oleguer så dom får pengar och bjuder på chivu eller milito ungefär 18 mille euro och ungefär 25 mille euro på daniel alves dom har endå ingen nytta av alla dem spelarna ente just nu iaf
Barcelona Jojjje
2007-07-04 14:05
Jag ser det som absolut uteslutet att Barca väljer att släppa Iniesta. Med tanke på att killen bara 23 år gammal att gemföras med Decos 30. Lägg där till att Iniesta var klart bättre än både Deco och Xavi den gågna säsongen. Mitt tips är att om någon av våra mittfältsgenier lämnar så blir det Deco, detta är också min personliga förhoppning.
Snacket om att vi eventuellt ska värva en ny mittfältare hoppas jag verkligen att Txiki tar död på snart. Bättre att behålla vår nuvarande uppsättning och kanske lyfta fram Crosas om så skulle behövas.
Det värsta som hade kunnat hända enligt mig är att ledningen får hybris nu under silly season och värvar en medelmåtta som Lampard.

Visca Barca
Barcelona Ronaldinho_barca
2007-07-04 14:01
joey

Vad har du tänk o göra med Henry Etoo Ronaldinho och Messi? INGEN av dom lär sitta på bänken.
Tanken är att någon av Messi och Ronaldinho får spela på mittfälltet framför toure/xavi Xavi/deco osv.
Barcelona kalle7
2007-07-04 13:55
Släpp INTE Iniesta. Jag kan inte välja mellan Deco, Xavi, Iniesta och Toure. Alla är otroliga fotbollsspelare enligt mig. Att ha fyra stycken så pass skickliga spelare på innermittfältet är mycket bra. Har råd med någon avstängning och skada. Även Edmilson finns ju antagligen där.
Barcelona Valdes!
2007-07-04 13:31
ViVa BARCA!
Barcelona Joey
2007-07-04 12:57
Jocke 77

Jag tycker att vi borde spela med Iniesta o Xavi o Touré i mittfältet... Hoppas att mister vågar bänka Deco, för Iniesta var underbar att skåda den senaste säsongen, men mycket snack går om att The Fantastic Four ska va från start, isf tror jag att Messi får spela i mittfältet, då får stackars Iniesta bänkas, det e synd för att han e på väg upp, men jag tror att det blir Messi Xavi och Touré för balansens skull i mittfältet, hursomhelst, ska bli intressant att se första startelvan!!!

Visca El Barca
2007-07-04 12:53
Milito har sen länge visat ha smygsympatier för Barcelona, precis som även Andrade har. Självklart är de knappast culés sen barnsben som spelare som Xavi, Iniesta, Puyol, Messi osv. Skulle Milito erbjudas så mycket mer i lön hade han nog fått en tankeställare. Det är ju en absurd situation.

Inför varje ny säsong blir det svårare att få in los trés pequinos i startelvan samtidigt. Min förhoppning är att de får tillräckligt med speltid med lite rotation och att de nöjer sig med detta. Det ska väl gå att ge alla 75% speltid vilket borde räcka för att hålla dem på gott humör. Eller?
Barcelona Jocke77
2007-07-04 12:46
Rambla

Nu hoppas jag förstås att vi behåller Iniesta, eftersom han råkar vara en av mina absoluta favoritspelare, men problemet kvarstår inför nästa säsong: Får vi plats med både honom och Xavi på samma mittfält? Deco får väl ses som given och på den defensiva mittfältsplatsen vill Rijkaard förmodligen ha en mer fysisk spelare.
Barcelona r.Hyder
2007-07-04 12:45
Rambla (Anims Puyi)

Inte ens för 50m Euro om du frågar mig.
Barcelona Jocke77
2007-07-04 12:44
Just nu är det mycket prat om Militos stora Barça-hjärta, men frågan är ju hur mycket sanning det ligger i det. Det är väl massor av spelare i världen som inte skulle tacka nej till att spela i FCB, eftersom det är ett av världens bästa fotbollslag. Men hade Milito verkligen agerat annorlunda om han var i Chivus situation tror ni? Hade Milito helt kallt bara nobbat ett real-kontrakt som innehöll den smått absurda lön som Chivu nu har erbjudits? Eller är det kanske så att Militos stora Barçahjärta är en effekt av att Barcelona faktiskt är intresserade av honom just nu?
2007-07-04 12:40
Fiorentina är intresserade av Iniesta enligt italíensk media. Priset skulle vara €17m. Problemet är bara att Barcelona inte visat några som helst tecken att vara intresserade av att sälja.

17 miljoner? Skulle inte tro det, inte ens för 25 miljoner.
Barcelona Ronaldinho_barca
2007-07-04 12:36
Gabriel:

Jag håller med dig, tack vare pengarna så blir man lite fundersam, har han verkligen hjärtat för att spela med Barca, eller är Milito en bättre spelare för oss? Enligt mig är Milito en back i värdsklass, utan tvekan, jag skulle lätt kunna ranka honom i top 5, hans 2 senaste säsonger i Zaragoza har varit enormt bra och han har visat att han är en riktigt bra spelare och han har desutom hållt en riktigt bra form säsongen ut.

Till slut blir det Milito för oss, vänta och se!
Barcelona Crosas
2007-07-04 12:35
Gabriel//
Håller helt med dig om din syn på Chivu, hade personligen hellre sett honom än Milito men det är väl hugget som stucket kanske för att han e en gammal favorit som är spelförande???

Hittade lite om Rosellas uttalande, Chivu har inte uttalat sig om vart han vill gå än.....

Står även lite om att Messi förösker övertala Milit till Barca=)aldrig fel med broderskärlek i klubben om man nu kan säga så=)
Barcelona Gabriel
2007-07-04 12:31
Det är lite synd att Chivu ska vara så girig. €3.5m i lön per år är knappast några dussinpengar, han lär ju kunna försörja sig själv på detta, plus en hel del till, det är knappast så att han inte har råd med mat i munnen eller tak till huset. Jag hade gärna sett Chivu som en förstärkning, han är bra. Men allt detta pengatjaffs har gjort att jag tappat lusten totalt när det gäller honom. Milito till skillnad från Chivu verkar mer än sugen på att spela för oss. Tror att han kommer göra något liknande som Abidal gjorde, dvs pressa sin klubb att sälja honom till oss. Och då ska vi även komma ihåg att även Milito har "flickvänner" precis som Chivu har, i form av Juve.

Milito visar mer hjärta för att spela hos oss, satsa på honom. Däremot gillar jag inte alls våra "plan B's". Andrade, Pepe och Heinze? Isånnafall Pepe, men det ligger en stor skillnad på Milito och Pepe.
Annons: