/spanien/barcelona/forum/22812.aspx/spanien/barcelona/forum/22812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-05 23:00
el Flaco:

Ningunos problemas. Jag vill bara försöka få dig att gilla honom litegrann men jag överlever. ;)
Barcelona akiljo
2007-07-05 22:59
El flaco: Ok. Tack. det känns bättre :-)

PS. Känns riktigt bra med utvecklingen kring Chivu DS.

Visca el Barca...
Barcelona Leo_Messi19
2007-07-05 22:59
Ämne: Är det jag som är he....
Den går på Eurosport 2.
Barcelona el Flaco
2007-07-05 22:58
akiljo//

Matchen eftersänds i Eurosport imorgon kl.12.
2007-07-05 22:56
VnR #17:

Tror du att någon tar en puttefnask som dig på allvar? Stick iväg och spela tv-spel eller något.
Barcelona akiljo
Är det jag som är helt förvirrad, men är det inte en U20 match mellan Mexico och Portugal (se länktips). Fattar inte att jag inte hittar den i någon programtablå? Jag vill ju se Dos Santos
Barcelona tarrak
VnR #17/"Eva och Anton vet inte ens vad fotboll går ut på."

Jo, att få bollen i mål. Han gjorde det 21 gånger, vilket jag tycker är värt 8 i betyg.
Real Madrid VnR #17
Suñol /¨
Så du vill ha både Milito och Chivu? Du måste vara helt borta. Abidal då? Ska ni kasta honom på bänken? Abidal ska jag säga dig sitter knappast på bänken.. Hah.
Barcelona el Flaco
2007-07-05 22:55
Rambla//

Inte riktigt samma sak att jämföra Guddys dåliga säsong med Deco och Marquez för vi vet vad portugisen och mexikanaren kan göra när de är i normal form. Nåja, jag antar att vi inte delar samma syn när det gäller islänningen. Agree to disagree?
Barcelona r.Hyder
2007-07-05 22:53
VnR #17

21 mål talar sitt klara språk. Betygen bör sättas ur ett objektivt perspektiv, och då ska man inte väga med dem förväntningar som alla har/hade på Ronaldinho. Om exempelvis Higuain hade presterat exakt det som Ronaldihno hade gjort den gångna säsongen hade han troligtvis fått en 9:a eller liknande. Förstår du vad jag menar?
Barcelona Ronaldinhooo :)
2007-07-05 22:51
Ämne: Eva och Anton vet in....
Men då tycker jag att du kan komma till Barca och spela för oss och slå alla frisparkar och straffar, för det är ju tydligen SÅ enkelt!
Real Madrid VnR #17
2007-07-05 22:49
Eva och Anton vet inte ens vad fotboll går ut på. Riktigt horibla betyg de ger. Ronaldinho, 8? Öhm, han är inte ens värd en 5:a. 21 mål på formsvacka, inte så svårt när alla är på straffar och frisparkar som inte ens är straffar eller frisparkar. Haha, riktigt horibelt asså.
Pft.
Barcelona r.Hyder
2007-07-05 22:48
Guddy är en grymt bra tillgång på bänken. En spelare som har en vinnarskalle och goda kvaliteér. Om man har en sådan spelare på bänken samtidigt som han inte klagar ser jag som någonting väldigt bra. Eidur behöver även han tid att acklimatisera sig. Rent logisk så ska även Thuram och Zambrotta också gå om Guddy går. Men det gör dem inte för man ser att det finns kvalité, det som behövs nu är tid. Jag är övertygad om att nästa säsong blir vassare än den gångna för alla dessa tre, med förutsättning att Eidur får lite speltid.
2007-07-05 22:34
Shi:

Som jag ser det, inte som en spets i ett 4-3-3 nej. I Chelsea så bildade han ett av PLs vassaste anfallaspar ihop med Jimmy Floyd Hasselbaink. De var ruskigt effektiva, och då spelade Guddy som den mer släpande ja. Under Mourinho så användes han även som offensiv mittfältare och gjorde det riktigt bra. Nåja, jag tycker bara det är synd att ge upp hoppet om en spelare som har kvalitéer redan efter en säsong. Ska vi även kasta bort Marquez och Deco som heller inte gjort några lysande säsonger?

Suñol_:

Äntligen någon som förstår. Ja, han är en bra komplementspelare och det bästa av allt är om man kan få en sådan till att acceptera att vara det utan tjafs och gnäll i media pga utebliven speltid. De som inte får lika mycket speltid och som ska sitta mycket på bänken, kan vi inte begära ska vara toppspelare och världsstjärnor.
Barcelona Suñol_
2007-07-05 22:31
Angående Guddy så är han en bra kompliments spelare han stannar!
Tror att Milito går till oss och det skulle vara ett välkommet nyförvärv, det som talar för att Chivu kommer om allt går som det ska är att knäppa Madrid på näsan och att han är ett alternativ till vänsterbacken...
Real Madrid Shi
2007-07-05 22:28
I Chelsea spelade Guddy väl släpande anfallare/mittfältare, men i Barca har man använt honom som spets och det gick ju inte så bra, passar killen verkligen in i ert spel?
Flames
2007-07-05 22:20
Milito framför Chivu alla dagar i veckan
Skulle vara för att jävlas med facisterna =)
Spinbad
2007-07-05 22:17
Enligt Prade verkar Chivu stanna i Roma. Kan tänka mig att han vill gå som bosman nästa år och få en fet sign-on + lön av Inter?
Barca värvar Milito och Madrid får ingen? Låter rätt bra i mina öron.
2007-07-05 22:13
el Flaco:

Jo, han har spelat mycket viktiga matcher förut. Han var ju bla med och sänkte oss för två säsonger sen i CL. Minns du? Då var han riktigt j-a bra. Trots den rutin han besitter, så är det en helt annan sak att komma till ett nytt lag, där alla spelare har en grundteknik som många bara kan drömma om. Ett nytt land, en ny liga och ett nytt språk (han talar redan flytande spanska) osv. Det tar tid att smälta in och känna sig komfortabel med det. Jag tycker att han är en bra squad player (fånigt ord jag vet, men vet inte annars hur jag ska beskriva det) och det känns som om han verkligen vill lägga ner det hårda jobb som krävs för att lyckas. Därför tycker jag att det vore tråkigt om man slänger iväg honom efter bara en säsong. Jag anser att vi ska ge våra spelare fler chanser än så. Ha lite tålamod, det kan löna sig.
Barcelona el Flaco
2007-07-05 22:05
Rambla//

Visst, jag håller med att det var hans debut säsong och första clasico-match men vadå, har han inte spelat stora matcher förr unde sin tid i England (Man Utd, Arsenal & Liverpool)? Jag anser att han i dagslägret är överflödig för oss. Vi har Dos Santos och Bojan som back-up i anfallet och ett redan överbefolkad mittfält. Så jag måste tyvärr säga NEJ till isbjörnen.
Barcelona Duda
2007-07-05 21:57
Från det jag sett så är Milito just nu en bättre back än Chivu, där emot tror jag att Chivu kan nå en högre potential än Milito. Det kanske är alla Chivus skador som stoppat honom, men det verkar i alla fall ha gått bättre för honom den senaste säsongen. Milito är oftast bäst i stora matcher, Chivu lite mer anonym.

Frågan vi bör ställa oss själva är vad vi ska göra med Oleguer? Jag hoppas att han aldrig mer får spela en match för oss, inte ens i cupen. Jag har inget emot honom som person, men snälla rara, vad gör en spelare som Oleguer i världens bästa klubblag?
Delarocha
2007-07-05 21:57
Ja nåt i den stilen blir det väl att göra för att få stämpeln Gaspart eller Calderon har.
2007-07-05 21:50
el Flaco:

Av vad jag har läst och förstått så sa Guddys far att han inte kunde se Henri och Samu spela ihop precis hela säsongen. Han menade nog inte att skryta och att hans son skulle peta någon av dem. Utan snarare att han kommer att få speltid.

Läate att det från ledningen sagts: "Om du är nöjd och vill stanna, så är vi glada att ha dig här."

Visst var han seg och allmänt dålig i den matchen. Men kom igen, det var hans första el clásico. Inte precis lätt att direkt få det ansvaret när han vid säsongs början ställt in sig på att vara backup åt Samu, och sen går denne och skadar sig svårt. Som sagt, jag tror att om han blir kvar så kommer han att göra en bra säsong. Det är aldrig något gnäll eller klagomål från hans sida. Känns viktigt att ha sådana spelare i truppen.
Barcelona el Flaco
2007-07-05 21:26
Något jävligt korkat? Vad sägs som att sälja Ronaldinho till Milan, Puyol till Madrid och Eto'o till Liverpool. Messi kan han rea ut till det lägsta budet han får. Det är det som han måste göra i princip för att sjunka ner till en Gaspart/Calderon nivå i mina ögon. Ända sen han tog över har han (för det mesta) gjort ett korrekt jobb.
Delarocha
2007-07-05 21:22
Sant, tycker vår ledning agerar oerhört coolt och inte snackar massa skit. Bara för det kommer säkert Laporta gå ut och göra nåt riktigt jävla korkat men framtills nu har de agerat riktigt stiligt.:D
Barcelona el Flaco
2007-07-05 21:15
Laporta fick frågan idag om hur det går med Milito-övergången och han svarade att "det får ni fråga Txiki, som är ansvarig i den affären". Skönt och se att vår president försöker hålla låg profil och inte slå sig i bröstet och utrycka sig om varenda toppspelare i Europa, till skillnad från hans 'vita' kollega... ;)
Delarocha
2007-07-05 21:14
Stackars Milito om det inte blir det om han nu har hoppats så enormt på att gå till Barcá. Han har ju sagt till Zaragoza att han ska lämna, vore ju jävla tråkigt om han inte hittar någon klubb:P
Barcelona Barca 666
2007-07-05 21:10
Senaste nytt e att Sport.es kan säga att Barcelona har gjort klart med en back och imorgon kommer de säga namnet så vi får vänta en natt o så får vi vår nyförvärv.

Det e 50-50 mellan Chivu & Milito men som sagt det verkar som om vi får veta vad vår nya mittback heter imorron. Personlingen TROR jag d blir Chivu men för min spelar det asolut ingen roll vilken av de det blir jag gillar båda o båda har rätt ålder 26.

Forza Barca
Barcelona les culés
2007-07-05 21:06
undra om Chivu går till real om barca väljer milito :P vilket ängenämt problem barca har ändå, välja mellan två utav världens bästa backar :P
Barcelona el Flaco
2007-07-05 21:04
Mes Que Un Club!!!//

Sant där. Lika bra att sluta spekulera över "jag vill se honom istället för honom" snacket och bara vänta tills imorgon. Glöm inte att ställa in väckarklockan för att vara först ut.
Annons: