/spanien/barcelona/forum/22811.aspx/spanien/barcelona/forum/22811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-06 16:45
juvee:

Om Gabi Milito verkligen vill till Juventus så lär han också gå dit, inget att oroa sig över då ju? Nu tror ju jag personligen att han vill till Barca, vilket han har velat snart i 3 års tid. Att han skulle föredra Italien och Juventus är något italiensk media har kokat ihop. Samtidigt så förstår jag din frustation över att han kanske inte går till Juventus, men det kan du ju knappast klandra oss på forumet för.
Spanien Giovanetti
2007-07-06 16:44
Fan ta Barca! Lämna Milito ifred!
Barcelona Crosas
2007-07-06 16:43
Kommer garanterat bli rotation i Barca med tanke på att man ställer upp i La liga, copa del rey och CL så finns det inget annat val spelarna skulle aldrig orka att jämt spela och vara på topp.... lägg därtill att det alltid tillkommer avstängningar svackor personliga problem osv... och då satsar amn automatiskt på den med bäst form och motivation!!!

vill att denna mittbacksfrågan skall bli avklarad nu så fort som möjligt så man kan börja se över truppen, vilka det är som skall bort och hur man skall göra med vissa spelare som att låna ut dom eller sälja???

Hade gärna sett en utlåning av både Bojan ocj Santos där dom skulle få regenbunden speltid helst i la segunda med Stoichkov hade inte varit fel.

Angående det här med Milito så är det långt ifrån klart Juve vill fortfarande ha han och med Chivu hängandes över sig så vet man aldrig, skulle inte förvåna mig om Roma tog första bästa för att bli av med han me tanke på denna följetång som blivit har på bara tappat mycket av min respekt till en av mina favoritspelare.....

Känns mycket märkligt????
Valencia juvee
2007-07-06 16:41
Det är så jäkla onödigt av er.
Ni har ju Puyol, Marquez och Thuram som mittbackar. Barca behöver inte Milito lika mycket som juventus. Sen fick ni Thuram och Zambrotta löjligt billigt.
Sen vill ju G.Milito komma till Juventus!
Delarocha
2007-07-06 16:30
På svar till frågan om Giovani dos Santos och Bojan Krkic Perez kan bli kända...
De är båda relativt kända redan nu... Bojan har väl blivit kallad världens bästa 90:a sedan han började spela mer eller mindre. Han kommer bli något stort utan tvivel. Att vara med i u-21 landslag, vinna u-17 skytteliga som 15 åring med begränsad speltid och vara med i barcelona´s a-trupp som 16/17 åring säger ju det mesta...
Giovani dos Santos är väl mer eller mindre samma sak med men att han är 1 år äldre. De är väl bland de största talangerna som finns mer eller mindre?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-06 16:29
Barcelonito

Jag ser så här på saken, många hårda matcher där anti fotboll spelande lag är ute efter skada kommer tvinga våra spelare vila. Vi hade många skador förra året och nu har vi bredd som aldrig förr och jag vägrar se de negativa i det hela.

Önsketänkande att tro att våra nyckelspelare kommer vara hela och friska hela säsongen. Vem som ska bänkas frågar du?, ja du den som spelade i förra matchen och inte visat lika mycket hunger som de andra kanske på träning.

Jag välkomnar Rotation
Barcelona Barcelonito
2007-07-06 16:26
Rambla (Anims Puyi)

haha lite orättvis mot honom nu. Tror inte att någon av dom skulle kämpa för att värva honom i två år om de inte precis visste hur man skulle spela. De har gått genom det ordentligt med Rijkaard. Jag e helt säker på det.
2007-07-06 16:24
Soriano är ekonom och en utmärkt förhandlare när det gäller att slutföra värvningar när det gäller priset och spelarnas kontrakt. Skulle tro att han inte har en susning om hur Rijkaard funderar över vilka spelare som ska spela ihop på topp. :D
Barcelona Älska BARCA!!!
2007-07-06 16:21
Va gött att Milito kommer skriva på för BARCA! Ja vet allt är inte klart men ja vet han kommer hamna i BARCA!!! Så glad e man så puyi och afro ojojoj KRIGARE SÄGER JAG BARA!
Barcelona Barcelonito
2007-07-06 16:17
Ride_The_Big_One(6)

Rotation låter mest troligt JA. Men tänk dig själv matcherna mot Real hemma och borta. Vem vill sitta på bänken? Det e inga småspelare vi har på topp vet du va. Inte bara den matchen. Valenciamatchen, Sevilla också........
Sen kommer det viktigaste. Viktiga matcherna i CL. Vem ska bänkas? Nån eller några kommer bli förbannade om man roterar. Gissar på Ronaldinho som kommer bli intresserad av Milan isåfall. Och även Eto'o.

Soriano har redan sagt att Henry kommer att spela tillsammans med Eto'o på topp. Hur tolkar man det? låter som 2mannaanfall.
Barcelona Acar
2007-07-06 16:01
"Enligt Cruyff var den främsta anledningen till Barcelonas uteblivna ligaguld Ronaldinhos och Puyols bristande form och entusiasm."

Man kan undra om Cruyff har sett samma matcher vi alla andra har. Puyol, bristande form och entusiasm.. Ursäkta mig men Cruyff verkar vara en riktig dåre. Visst har inte Ronaldinho varit i den storform han är kapabel till men 21 mål, jag skulle snarare säga att han var anledningen till att Barcelona kunde hamna på samma plats som Real Madrid.
2007-07-06 15:55
Trots att vi hade mindre lycka förra säsongen så kommer nog 4-3-3 att kvarstå, det var inte fel på taktiken utan motivationen på samtliga. Som Rambla om och om igen försökt förklara så kommer det roteras.
Barcelona Älska BARCA!!!
2007-07-06 15:53
Men ja vet att han kommer skriva på för BARCA! Vem ska vi annars köpa Andrare nää slö är han! Milito!!
2007-07-06 15:52
Älska BARCA!!!

Inget är klart än!, av att döma av sidan elmundodeportivo.es så förhandlas det.

Ta inte ut segern i förskott.
:D
2007-07-06 15:50
Berzzz:

Du glömde Eric Abidal, och två canteranos med stor potential, Bojan och Giovanni, som flyttas upp till A-truppen.

Nästan omöjliga frågor det där.

Jag tror att Rijkaard kommer att köra Yaya som DM. Henry och Eto'o, Messi kommer att få minst 75% speltid var och en. Fram till jul så är schemat fullspäckat, liga, CL och landlagsspel. Så det är bara bra om Henry får lite återhämtning med tanke på hans ryggproblem förra säsong. Messi behöver också vila mellan varven.

Hm, jag som trodde vi spelat 4-3-3 tills nu. Byta?

Milito är inte alls klar.
Barcelona Älska BARCA!!!
2007-07-06 15:49
Jag är så glad att Milito är klar för BARCA!!!
Barcelona reffaN
2007-07-06 15:48
Jag tror att barcelona kommer att byta spelsystem till 4-3-3
anfallet kommer att bestå av leo messi och henry
Som släpande forward kommer ronaldinho att agera, mellan mittfältet och anfallet kommer han att passa med sin passningsskicklighet och bra skott.
Mittfältet kommer att bestå av touré,xavi och deco
bollvinnandet kommer touré och xavi stå för, och xavi kommer även att vara den stora härföraren på mitten.
med Decos nya omgivning på mitten så kommer han att få koncentrera sig mer på anfallsspelet vilket han är mycket bra på. Som tränaren Frank sagt "när deco är på humör så kan jag sitta lugnt och njuta"
Om milito kommer in i backlinjen så lär det bli centralt med puyol som för tillfället är skadad och kommer med största sannorlikhet att missa säsongsupptakten och kanske någon match av la liga.
Berzzz
2007-07-06 14:58
Ville bara titta in och gratta er till ett väldigt lyckat i mina ögon Silly season!
Milito(inte helt klar men snart),Henry och yaya.
Riktigt duktiga spelare tycker jag som kommer gör ert redan starka lag ännu starkare.

några frågor bara om ni kan besvara?
Tror ni Yaya tar plats i startelvan? om ja isof på vems bekostnad?
Tar Henry plats i startelvan? isof på vem bekostnad?

så, hoppas på svar!

Mvh/En Liverpool supporter
Barcelona r10_ronaldinho_ronnie
2007-07-06 14:57
vad tror ni om bojan krkic och giovanni dos santos tror ni dom har stor chans att bli kända spelaree =)???
2007-07-06 14:57
blend:

Som alltid vid sådana här förhandligar så är aldrig sista ordet sagt förän man skrivit kontrakt med spelaren. Hör Roma av sig, är villiga att sänka priset, så tror jag nog att Barca lyssnar. Tror inte ett ögonblic på att Chivu föredrar Inter, utan han vill till Barca, samtidigt som han givetvis vill ha en bra lön. Problemet för Barca är ju att de inte är beredda att betala mer än €14m för honom. Först då är de villiga att kanske höja lönen lite. Vi får se vad som händer.
Barcelona r10_ronaldinho_ronnie
2007-07-06 14:56
Lägg ner att spamma, och försök redigera ditt inlägg istället för att skapa en massa nya. /red
2007-07-06 14:49
Robinho, Ikerman

Är det inte en fråga för Valencia folket?
Barcelona ante´
2007-07-06 14:48
Ghazza: Du kanske menar Diego Capel.
blend
2007-07-06 14:47
Rambla

Har nu läst att Milito är det man satsar på nu skiter man i Chivu nu ellr för att jag läste ditt inlägg där Roma har tagit kontakt med Barca kommer Barca ändo satsa på Milito om Roma ändo sänker Priset på Chivu ??

Tacksam för svar
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-07-06 14:46
Så här står det i Juves silly season om Milito

"Sport.es: Gabriel Milito kommer skriva på för Barcelona. Budet på €17 miljoner plus Esquerro och Motta tilltalar Zaragoza. Juves slutgiltiga bud på €14 miljoner räcker inte. Zaragoza har varit tydliga med att Juventus varit först i kön och att man inte förhandlat med Barca förrän man vetat vad Juve skulle erbjuda"

Kanske Milito är klar?
Real Madrid Robinho, Ikerman y Nistelrooy | Hala El Madrid!
2007-07-06 14:44
Är inte Mata klar för Valencia?
2007-07-06 14:41
Robinho:

Jo, han kanske borde tona ner sina uttalanden till pressen lite. Det verkar som om han känner sig lite osäker och försöker göra sig mer populär. Han borde lära av Laporta, som nästan aldrig uttalar sig om spelare på det sätter utan låter Soriano och Txiki sköta den biten.

Ghazza:

Det var inte vår Toni Calvo? Han spelar ju ytter. Annars kan det vara Madrids Juan Mata, han är liten och jag tror att han är vänsterfotad.
Barcelona Ghazza
2007-07-06 14:40
Öhm, trodde det var ganska uppenbart, men spanien såklart =)
2007-07-06 14:38
Ghazza

Du kan börja med att säga vilket u-20 landslag? : )
2007-07-06 14:38
Rambla (Anims Puyi)

Jo, och det är ju inga stora pengar. Du fattar itne hur irriterade alla madridistas är på honom. Killen ljuger hela tiden: "Vi har överenkomelser med Cesc, Robben och Kaka, dom kommer nu i sommar". JA MEN TJENARE.

Annons: