/spanien/barcelona/forum/22810.aspx/spanien/barcelona/forum/22810.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Holländaren
2007-07-07 19:00
Royston Drenthe är en spelare som slår fantastiskt bra inlägg med båda fötterna. Han kan spela vänsterback, vänstermittfältare, högerback, högermittfältare och även som ytteranfallare men där är det svårare att utnyttja hans defensiva kvaliteér.

Feyenoord har redan värvat en ersättare till honom så jag antar att han går nånstans.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-07 19:00
Barcelonito:

Självklart är Feyenoord tacksamma för att de fick en rutinerad spelare som Gio gratis med tanke på sin ekonomi. Visserligen tror jag nog att de vill ha pengar och det snabbt, från vem spelar nog mindre roll. Det är nog spelaren som fått lite hintar från Gio. Att Barça sen har en holländsk tränare gör nog inte saken sämre. :)
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-07 18:59
Tack så mycket för informationen. Snällt.
Barcelona r.Hyder
2007-07-07 18:56
Inte nog med att jag vill ha en bättre back-up till Abidal. Vi kan ju inte vara utan en holändare i laget! :-)
Barcelona sölta
2007-07-07 18:55
Y. Toure, Xaviiii m.m google, wikipedia, youtube m.m är en bra källa för fakta och videos på spelare. Vad jag förstått så är detta stället till för att diskutera saker angående Barcelona - inte fråga de kunnigaste om saker man lätt kan ta reda på själv!

Sedan står information om Drenthe bara några inlägg ner!
Barcelona les culés
2007-07-07 18:54
Y. Toure (17)

han heter Royston Drenthe vet inte vart han spelar men kolla länktipset, en ronaldinho på vänsterbacken :D vilka överstegare aså :D
Barcelona Barca Barca
2007-07-07 18:53
Royston Drenthe är en kopia av Davids.

http://www.youtube.com/watch?v=REo_9Oi1NHc

Barcelona Barcelonito
2007-07-07 18:53
Tror ni inte att det e så att Gios närvaro i Feynoord och Att Barca släppte honom så lätt till dom o att de har samma position har något med saken att göra? Kan faktiskt ligga nåt i det.
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-07 18:50
lite fakta: ålder, klubb, land ??

tacksam för svar
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-07 18:50
lite fakta: ålder, klubb, land ??

tacksam för svar
Barcelona les culés
2007-07-07 18:47
Rambla (Anims Puyi)

fan va goa nyheter du har då :D värkar ju som alla väljer barca iställer för real för tillfället,det vackra spelet lönar sig :D
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-07 18:46
ok Tack så mycket Rambla.
2007-07-07 18:40
Xaviiiiii:

Tyvärr, har aldrig själv sett honom spela, möjligt att jag sett en gång när de mötte Ajax utan att ha hört talas om honom då. Han sägs påminna om Davids till spelsättet, ska vara lika ettrig och aggressiv.

När jag nu läser att det i Italien skrivs om att Roma kan tänka sig att ta både Belletti och Sylvinho, och att Barcelona inte verkar ha några invändningar att de förhandlar med spelarna utan att blanda in någon Chivu-affär.

Enligt Sport.es så har Barça redan lagt ett bud på Drenthe. Vi får väl se om det stämmer.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-07 18:34
Ämne: Xaviiiiii:

Huruvi....
Rambla har en till fråga. Han Drenthe vill själv till Barca. Han barca varit intresserad av han?
Skulle du kunna ge lite fakta om Drenthe har aldrig sett han spela. Vilket lag spelar han för.
Har han samma spel stil som Daniel Alves. Eller emanuelsson i ajax.
2007-07-07 18:30
Xaviiiiii:

Huruvida de tänker köpa honom harr jag inte en aning om. Annars så ser jag ju hellre en ung talangfull vänsterback för €6m bakom Abidal än en 33-årig Sylvinho.

Suñol_:

Ungefär som AS, där de som vanligt skriver att spelaren skriver på vilken stund som helst. :)
Barcelona Suñol_
2007-07-07 18:26
Rambla// Visst är Sport partiska men jag tycker dom brukar vara trovärdiga...Intressant om det stämmer.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-07 18:23
Hej Rambla tror du vi kommer köpa Drenthe? Eller räcker det med Milito abidal Henry toure?
2007-07-07 18:21
Suñol_:

Ännu ingen 100% pålitlig källa, men om Barça lagt ett bud så har de koll på det åtminstone. Sen huruvida han föredrar något speciellt lag skulle jag ligga lågt med.
Barcelona Suñol_
2007-07-07 18:19
Rambla// Källa?

Jag fullkomligt älskar Fotbollströjor med snörning, West ham var sista laget att skrota den varianten om jag inte minns fel...
2007-07-07 18:17
Oj då, denna Drenthe har tydligen på egen hand stoppat förhandlingarna med Madrid då han hellre vill till Barça. Nu kan det bli liv i luckan. :D

Varför inte, Sylvinho är 34 nästa år så han får gärna avsluta karriären redan nu i Barcelona, Drenthe och Abidal hade varit fina alternativ på vänsterbacken. En defensiv och en ung extremt offensiv.
Valencia Alexander den store
2007-07-07 18:11
Om någon är intresserad av att köpa en Barcelona replica-tröja från 1929, kolla länken.
Barcelona El Gitáno
2007-07-07 16:23
Ze nemo, blocket.se? ;)
Barcelona tarrak
2007-07-07 16:22
Savve:

Det här är så klart rena spekulationer, men jag tror att Oleguer hade samma problem som Marquez den senaste säsongen. Personliga problem som gjorde att de spelade sämre, de tappade självförtoendet och snöbollen var i rullning.

Jag håller med om att Oleguer är dålig som avbytare.
Barcelona ze nemo
2007-07-07 16:17
Rambla: Jo tack, den tröjan såg jag också. Bara det att XXL är lite för stort. Hade tänkt ta på mig den också :) Men tack ändå, fortsätter letandet.
2007-07-07 16:17
Ryktet om Drenthe är säkert bara en tidningsanka för att ha något att skriva om. Gärna då en spelare som Madrid jagar för att spetsa till det ytterligare. Det är så de funkar Barcelona-tidningar respektive Madrid-tidningar. Spekulationer nu när inte det blev något med Chivu.
Barcelona tarrak
2007-07-07 16:16
La Cibeles/Har han någonsin spelat cental mittfältare i något officiellt sammanhang? Back och ytter, vet jag.

Captain Fantastic!/ Inte speciellt skulle jag tro. Jag tror att Barça gjort sitt på transfermarknaden om/när man gjort klart med Milito.

Barcelona Savve
2007-07-07 16:14
Ämne: Savve/ Väl skrivet! ....
Vet ju att Oleguer har kapaciteten att spela bättre än så, ett tag var han ju nästan landslagsaktuell. men han var så horribelt dålig under den gångna säsongen och kostade oss flertalet baklängesmål, dvs i praktiken hela matcher att jag helt tappat förtroende för honom. Jag trodde dessa upprepade grova misstag hade försvunnit efter säsongen 05-06 men så var ju bevisligen inte fallet. Förhoppningen är väl att han rycker upp sig såpass att han kan fungera som en duglig defensiv backup på högerbacksplatsen men jag vill aldrig mer se honom som mittback där han inte håller. Och helst slippa se Rijkaard byta in honom någonsin igen för att säkra defensiven när det är en kvart kvar, vilket skedde flertalet gånger under säsongen och istället resulterade i snabba kvitteringar pga billiga individuella misstag.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-07 16:12
tarrak:

Ok, tack för förklaringen. Undrar nu bara hur pålitligt detta rykte är? Och om det nu är sant, hur mycket då Barca vågar satsa på honom (pengarmässigt)?

Det blir intresant att följa!
2007-07-07 16:12
Toni Calvo, inte för att har den blekaste aning om vad som står där. :D
Barcelona El Gitáno
2007-07-07 16:10
Om ni får spekulea lite, hur mycket tror ni att vi kan få för dessa spelare?

*Oleguer
*Gudjonsen
*Esquerro (eller vad han nu heter)
*Guily
*Motta
?
Annons: