/spanien/barcelona/forum/2281.aspx/spanien/barcelona/forum/2281.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-01 23:53
värvas arda, och pogba. så kan vi säga bye bye till samper, rafinha och halilovic. bara för att vinna röster. LAPORTA DU SKULLE JU RÄDDA LA MASIA???? ändå letar han efter cracks(pogba). benedito är räddningen grabbar resten kör bara ett smutsikgt spel. snälla benedito vinn ber till gud
Barcelona the cameroonians
2015-07-01 23:52
Luis Enrique wants an extra midfielder before Barcelona's pre-season starts on 13 July. He handed the club a list with 4 names. [ara]

Barcelona had pre-deal with Ilkay Gundogan, number three on midfield wish list, but coach prefers one of top-2, Arda Turan among those [ara]

ARA är en pålitlig tabloid. Skulle ge mycket för att veta alla namnen...
2015-07-01 23:49
Bartomeu´s intervju igår översatt på engelska. Här pratar han bland annat om den tillförordnade ledningens mandat, Qatar och Pogba. En sak som är lustig är att han säger att han inte vill använda namn i sin kampanj. Anledningen till att detta är lustigt är att han har haft Braida, MD och la Vanguardia som sett till att sprida namn hela året från det att valet utlystes. Men NU när de väl ÄR val och kampanjer, ja då ska man inte prata namn va? well well, artikeln är hur som helst läsvärd, ingen person är som jag tidigare sagt helt genomrutten.
Barcelona petersays
2015-07-01 23:38
@Blaugrana91:

Inte för att vara sådan, men bara intäkter säger ju inte så mycket. Dels för att pengars värde alltid förändras över tid (precis som att bensin, mjölk, whatever blir dyrare för varje år så bör våra intäkter alltid öka rent siffermässigt, även om värdet kanske är detsamma som året innan..€600M 2014 är värt lika mycket som €590M var 2013 osv osv) och dels för att intäkter inte är detsamma som vinst.
2015-07-01 23:34
Bulut (agent Arda): "Si l'Atlètic de Madrid i el Barça haguessin arribat a un acord (pel traspàs) jo seria el primer a saber-ho" Om Barça och Atletico kommit överens om en deal skulle jag vara den första att veta det. Innan fredag kommer svaret på vilken klubb Arda valt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2015-07-01 23:32
@Blaugrana91:

Måste bara fundera över hur laget egentligen ska se ut nästa sommar om vi värvar både Arda och Pogba. Det blir ju inte direkt mycket Barca-DNA kvar i startelvan. Pique, Alba, Busquets och Messi typ. Och då räknar jag inte ens med att Arda tar en ordinarie plats utan att Pogba och Rakitic spelar på mitten. Hmm.
Barcelona Rambla~
2015-07-01 23:26
Det här kan inte vara sant. De andra kandidaterna kan omöjligen sitta tysta ner i båten om Barto och "la junta gestora" försöker sig på något sånt här. De måste göra uppror och protestera.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-01 23:23
@the cameroonians:

Att han sen ber samtliga kandidater att använda fair play gör det hela ännu mer ironiskt...
2015-07-01 22:57
Enligt Sport har alltså Bartomeu nyligen varit på Ibiza och förhandlat med Atléticos president Gil Marin. Den tillförordnade ledningen har nu slutfört affären.
Detta kan ju inte vara okej nånstans - det är ju uppenbart att "la junta gestora" går den ovaldes vägar.
Skiter totalt i om Lucho ville ha honom eller inte, har du avgått kan du inte förhandla i klubbens namn.

Helt otroligt at Bartomeu har mage att agera på det här sättet.
Först tar han presidentposten utan nyval, sen avgår han men uppträder fortsatt som om han vore just president.

Okej, Sport är källan så jag ska inte gå händelserna i förväg - men...
Barcelona enkos
2015-07-01 22:53
När slutar valet?
2015-07-01 22:44
11-9-10

Bartomeu tror ff stenhårt på att han kommer vinna valet och är ff mycket mån om att en dag signa Pogba. Tyvärr, för hans del, har Braida inte kunnat ro iland någon deal, det enda de lyckades med (enligt MD & ara.cat) var att blockera en försäljning denna sommar.

Så någon cockblocking är det nog inte fråga om, däremot valde Barto att prata om en "spansk mittfältare" så fort Laporta började prata om sina planer med Abidal etc. Och när Laporta började prata Pogba började svetten lacka i nacken på den ovalde.

Frågan är bara om Arda var förstavalet på Lucho och den tekniska ledningens transferlista, eller om det kanske ändå var den "spanska mittfältaren" Koke. Och detta leder mig osökt in på frågan om Lucho kommer vara öppen med detta under försäsongen eller om han kommer att tystas ner.

Frågor vi kanske aldrig får svar på, men en sak kan vi vara säkra på - det sista ordet är inte sagt i detta virrvarr av rykten och halvsanningar.
Barcelona enkos
2015-07-01 22:34
@Rambla~:

Om nu Barca vill värva Arda så tror jag att man tänker att han ändå inte kommer kosta så mycket som man först tror då Arda är en stor stjärna i ett land med över 60 miljoner invånare där många turkar kommer köpa bla tröjor och resa till Barcelona och se matcher.. Ungefär samma blir det med Pogba som kommer från ett stort europeisk land...
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 22:32
Jösses man letar verkligen efter saker att anklaga Bartomeu för, håller med att denna ledning skapat massa kaos, men lägg ner nu. Turan värvas för att LE vill ha spelaren ifråga. Pogba värvas nästa år så betalning görs väl antagligen då, blir det i år som betalningen sker så har vi säkert råd, vi vann CL och sägs ha rekordintäkter på över €600M.
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 22:29
Rambla~ Benedito den ende seriöse av alla! Jag kommer fullständigt skita i crackvärvningar ifall han blir president Mycket skit som ska ordnas upp inom klubben innan vi börjar bränna pengar La masia Renoveringen av camp nou Sponsor
Barcelona Rambla~
2015-07-01 22:27
el Flaco har tyvärr rätt. Den här valkampanjen handlar än så länge nästan bara om värvningar. Barto och Laporta jagar bara cracks istället när fokus borde läggas på de institutionella problem klubben faktiskt har. Sorgligt men sant.
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 22:19
Barto försöker hindra laporta värva pogba genom att bränna pengar Barto ville åt pogba men misslyckades (tack raiola) nu vill han endast göra livet surr för laporta. Då
Barcelona Rambla~
2015-07-01 22:06
Ok, tro vad ni vill men ta och räkna på vad Arda kommer kosta, transfer + lön (ska vi gissa på ett 4-års kontrakt?). Tror ni efter det att Pogba fortfarande kommer värvas? Om Laporta har en deal färdig med Pogba och Raiola är det då så konstigt att Barto tillsammans med Braida misslyckas med den värvningen? Mitt under valkampanj och allt. Nä just det. :)
Barcelona enkos
2015-07-01 21:41
Jag skulle hellre köpa en mittback av högsta klass än köpa Arda
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 21:41
[QUOTE=Rambla~]Blaugrana91 Nej det betyder ingenting förutom att Barto vill visa alla att han visst försökte värva Pogba för stora pengar men att Juve inte ville sälja. Det kallas för att plocka poäng inför valet. Lägga ett bud trots att man vet utgången innan det läggs. [/QUOTE] Möjligt, men jag tror det finns ett konkret intresse från vår sida. Och nej en värvning av Turan blockerar inte en värvning av Pogba nästa år, Iniesta blir inte yngre och Turan fyller 29 år. Pogba värvas som ett framtidsnamn.
Barcelona enkos
2015-07-01 21:39
Uefa vill straffa Barcelona för att man visade katalanska flaggor i finalen i Berlin
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-01 21:38
Alltså om pedro ska säljas så o le vill ersätta honom med arga så är det knas!. Arda är en fantastisk spelare i mitten o väldigt begränsad ytter. Glöm kontringar ifall han är ytter gubbar.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-07-01 21:33
Rambla

Kan det inte vara så att man betalar en del nu och en del nästa sommar för Pogba i och med att det är först då han kommer? Det borde vi ju ha råd med även ifall Arda nu kommer.
Barcelona Rambla~
2015-07-01 21:22
Blaugrana91 Nej det betyder ingenting förutom att Barto vill visa alla att han visst försökte värva Pogba för stora pengar men att Juve inte ville sälja. Det kallas för att plocka poäng inför valet. Lägga ett bud trots att man vet utgången innan det läggs.
Barcelona Rambla~
2015-07-01 21:18
Jag tror inte vissa förstår riktigt. Värvas Arda blir det ingen Pogba, simple as that. Dessutom, vad händer om Laporta till slut vinner valet? Blockar han värvningen? Aldrig tidigare har interimledningen tillåtits värva spelare under ett presidentval. Vad har förändrats nu? Tillåter ens klubbens stadgar det? Är det legitimt? Inte för att Barto och hans junta brytt sig on vad som är legitimt tidigare och det har ju som alla vet fått följder med kommande rättegång. Vad händer om Barto fälls i den och får skaka galler? Då blir det nytt kaos och ett nytt nyval måste till. Fast Barto har kanske tänkt styra klubben via sin vicepresident? Inget nytt att en vice tar över liksom. :P Sånt här måste ju de valberättigade socis som går till valurnorna och rösta tänka igenom ordentligt. Vill de verkligen att klubben ska gå igenom något sådant?
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 21:17
[QUOTE=1.70-ligan ]Arda och pogba wtf? Tror inte det.. Och är inte alls sugen på Arda [/QUOTE] Nja allt tyder ju på det, klubben har haft ett första officiellt mötte med Juve där vi slängt upp €80M på bordet, tyder väl på att vi vill ha spelaren? Och Arda tycks ju klubben jobbat på sedan innan på begäran av LE.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 21:00
[QUOTE=1.70-ligan ]@barcastuff: Barcelona and Atletico sources say deal on Arda Turan has not yet been closed. Agent says he hasn't been in touch with Barcelona. [ser efe] [/QUOTE] Haha Barca och Atletico förhandlar och agenten vet ingenting?? Låter konstigt det hela.
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 20:56
Gabriel Folk tar ju bara ut hans kvaliteer under matcher med atletico. Och är det någon som hindras av simones taktik är just arda Han är en fantastisk lirare som kan agera komplement till anfallet samt mittfältet och tillräckligt bra för att konkurrera om en startplats Åldern och vad lucho har tänkt sig gör mig tveksam, men så är väl pedro påväg ut i januari om jag inte har fel
Barcelona 1.70-ligan
2015-07-01 20:56
@barcastuff: Barcelona and Atletico sources say deal on Arda Turan has not yet been closed. Agent says he hasn't been in touch with Barcelona. [ser efe]
Barcelona WalterWhite
2015-07-01 20:52
Ser inte vem Arda ska peta... Kommer han i Januari då?
Barcelona Gabriel
2015-07-01 20:37
Det ryktas alltså starkt om att Arda Turan ska vara klar för Barcelona och efter att ha läst folks åsikter här inne kring detta samt av att ha lyssnat på min brors tankar så känner jag bara att det står sig klart att väldigt många underskattar Arda som fotbollsspelare. Personligen tror jag att han hade passat in strålande hos oss m, det är en spelare jag gillar som erbjuder mycket till mittfältsspelet vad gäller teknik, bollbehandling och passningsspel samtidigt som han även är en kämpe defensivt. Om det stämmer att det är Lucho som bett om den här värvningen så kan jag faktiskt förstå honom då jag tror det är en spelare som hade kunnat bli väldigt nyttig för oss. Sen är jag väl ganska så förvånad förvisso att Arda isånnafall ska vara redo att sitta halva säsongen på läktaren i väntan på att transferbanen ska upphöra, framför allt när han är 28 år gammal och borde vilja spela så mycket fotboll han bara kan nu innan det är för sent. Men mig gör det inget. Skulle det nu visa sig att Arda blir vårat nästa nyförvärv skulle jag välkomna honom med öppna armar. Sen tåls det väl att sägas att det trots allt är helt sjukt att Barto och hans armé tillåts köpa spelare på det här sättet innan valet är klart. Det är dock en helt annan diskussion och jag är helt emot det, kortfattat. Men Arda som fotbollsspelare välkomnar jag hur som helst.
Annons: